Parkovací systém - MONDEO
Napsal: 20.01.2009 19:50
mohl bych poprosit někoho kdo má parkovacího pomocníka na mondeu nejlépe kombi jak asi sou rozmístěný čidla na nárazníku, kdyby byla fotka s náměrem bylo by to moc fajn a prosil bych také o eventuelně foto kde je umístěný to kolečko s diodaba a pípákem, díky moc všem.
Edit: základní info díky za něj klukům z FordClub.sk
Treba pohladat, niekde tu ale na 100% na FordClub.sk je postup ako diagnostikovat pakovacie senzory.
Takze som sa v tom pohrabal a nech sa paci, krasny navod, ako na to:
Postup resetování modulu parkovacího systému - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
2. Odpojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
3. Otočte klíček zapalování do polohy II.
4. Zařaďte zpátečku a potom ji vyřaďte.
5. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
6. Připojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
7. VYZKOUŠEJTE, zda systém funguje normálně. Pokud závada přetrvává, viz Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Chcete-li vstoupit do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému, otočte klíč zapalování do polohy 0, demontujte odporovou zástrčku parkovacího systému a zkontrolujte, zda je zařazen neutrál.
2. Přesvědčete se, že za vozidlem není ve vzdálenosti 2 metry žádná překážka.
3. Otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
4. Režim vlastní diagnostiky bude indikován zvukovým tónem z reproduktoru parkovacího systému po dobu tří sekund s jednosekundovou pauzou.
5. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
6. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
7. Chcete-li ukončit režim vlastní diagnostiky, zařaďte neutrál, přepněte spínač zapalování do polohy 0 a nasaďte odporovou zástrčku parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla bez odporové zástrčky parkovacího systému
1. Než přejdete do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému ujistěte se, že ve vzdálenosti 2 m od zadní části vozidla nejsou žádné překážky, otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
2. Režim vlastní diagnostiky se spustí automaticky vždy, když je aktivován parkovací systém a je signalizován slyšitelným tří sekundovým tónem z reproduktoru parkovacího systému s jednosekundovým přerušením.
3. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
4. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
5. Pro opuštění režimu vlastní diagnostiky zařaďte neutrál a otočte klíčkem zapalování do polohy 0.
Zvuková sekvence tónů
Zvuková sekvence tónů Popis Nápravná opatření
Tři sekundy ZAPNUTO, pauza jednu sekundu Úvodní sekvence pro diagnostiku závad -
ZAPNUTO a VYPNUTO jedenkrát, pauza jednu sekundu Závada vnějšího pravého snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO dvakrát, pauza jednu sekundu Závada pravého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO třikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO čtyřikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnějšího snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO po dobu sedmdesáti pěti milisekund, pauza po dobu sedmdesáti pěti milisekund Závada modulu. Nízké napětí autobaterie. Zkrat v obvodu odporové zástrčky parkovacího systému. PŘEJĎETE k vyhledávacímu testu A.
Edit: základní info díky za něj klukům z FordClub.sk
Treba pohladat, niekde tu ale na 100% na FordClub.sk je postup ako diagnostikovat pakovacie senzory.
Takze som sa v tom pohrabal a nech sa paci, krasny navod, ako na to:
Postup resetování modulu parkovacího systému - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
2. Odpojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
3. Otočte klíček zapalování do polohy II.
4. Zařaďte zpátečku a potom ji vyřaďte.
5. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
6. Připojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
7. VYZKOUŠEJTE, zda systém funguje normálně. Pokud závada přetrvává, viz Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Chcete-li vstoupit do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému, otočte klíč zapalování do polohy 0, demontujte odporovou zástrčku parkovacího systému a zkontrolujte, zda je zařazen neutrál.
2. Přesvědčete se, že za vozidlem není ve vzdálenosti 2 metry žádná překážka.
3. Otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
4. Režim vlastní diagnostiky bude indikován zvukovým tónem z reproduktoru parkovacího systému po dobu tří sekund s jednosekundovou pauzou.
5. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
6. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
7. Chcete-li ukončit režim vlastní diagnostiky, zařaďte neutrál, přepněte spínač zapalování do polohy 0 a nasaďte odporovou zástrčku parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla bez odporové zástrčky parkovacího systému
1. Než přejdete do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému ujistěte se, že ve vzdálenosti 2 m od zadní části vozidla nejsou žádné překážky, otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
2. Režim vlastní diagnostiky se spustí automaticky vždy, když je aktivován parkovací systém a je signalizován slyšitelným tří sekundovým tónem z reproduktoru parkovacího systému s jednosekundovým přerušením.
3. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
4. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
5. Pro opuštění režimu vlastní diagnostiky zařaďte neutrál a otočte klíčkem zapalování do polohy 0.
Zvuková sekvence tónů
Zvuková sekvence tónů Popis Nápravná opatření
Tři sekundy ZAPNUTO, pauza jednu sekundu Úvodní sekvence pro diagnostiku závad -
ZAPNUTO a VYPNUTO jedenkrát, pauza jednu sekundu Závada vnějšího pravého snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO dvakrát, pauza jednu sekundu Závada pravého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO třikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO čtyřikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnějšího snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO po dobu sedmdesáti pěti milisekund, pauza po dobu sedmdesáti pěti milisekund Závada modulu. Nízké napětí autobaterie. Zkrat v obvodu odporové zástrčky parkovacího systému. PŘEJĎETE k vyhledávacímu testu A.