koupe ford focus 1,6 16V
- roberto
- Junior
- Příspěvky: 206
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
koupe ford focus 1,6 16V
Muzete mi poradit na co si dát pozor pri koupi dovezeneho Focuse.Objednal jsem si u spolecnosti Autopp forda focuse 1,6 16V hatchbacka na dovoz.ma mi ho privest koncem cervence za cenu 160.000,-. Jelikož jsem laik ,tak nevím na co všechno si dát pozor. Sam. tam pojedu se svým automechanikem,ale stejně..prosím o radu .Díky roberto
- romanm
- Junior
- Příspěvky: 377
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JC
zkus tady zapátrat, je tady spousta užitečných informací,já je taky našel a hodily se,ale z vlastní zkušenosti:
zkontroluj airbagy-krytky airbagů by měly být bez poškození a sedět hlavně ta u spolujezdce,aby tam nebyly po obvodu stopy jak to někdo páčil,podívej se vevnitř na podlaze pod přední sedadla jestli tam nejsou malé zbytky střepů z předního skla,nikdo to nedokáže 100% vyčistit!
-podívej se na zámky pásů na předních sedadlech.Jsou uchyceny na lanku k teré je v takové plastové harmonice.Ta harmonika nesmí být stažená a pokroucená,pokud ano tak při bouračce byly aktivovány airbagy a tyto zámky byly pyropatronou staženy směrem k podlaze a už tak nevykukují nad okraj sedadla nebo jsou pod okrajem sedadla.
Podívej se na čelní sklo na jeho výrobní značku musí tam být FORD stejně jako na ostatních sklech.
Podívaj se na bok auta(dveře,blatníky) odspodu proti světlu,jde odhalit sebelépe provedená oprava na laku,pokud ten díl není vyměněný celý.
Je toho mnohem víc a asi ti tohle poradí i tvůj mechanik ale tohle je vlastní zkušenost při hledání Focuse.
zkontroluj airbagy-krytky airbagů by měly být bez poškození a sedět hlavně ta u spolujezdce,aby tam nebyly po obvodu stopy jak to někdo páčil,podívej se vevnitř na podlaze pod přední sedadla jestli tam nejsou malé zbytky střepů z předního skla,nikdo to nedokáže 100% vyčistit!
-podívej se na zámky pásů na předních sedadlech.Jsou uchyceny na lanku k teré je v takové plastové harmonice.Ta harmonika nesmí být stažená a pokroucená,pokud ano tak při bouračce byly aktivovány airbagy a tyto zámky byly pyropatronou staženy směrem k podlaze a už tak nevykukují nad okraj sedadla nebo jsou pod okrajem sedadla.
Podívej se na čelní sklo na jeho výrobní značku musí tam být FORD stejně jako na ostatních sklech.
Podívaj se na bok auta(dveře,blatníky) odspodu proti světlu,jde odhalit sebelépe provedená oprava na laku,pokud ten díl není vyměněný celý.
Je toho mnohem víc a asi ti tohle poradí i tvůj mechanik ale tohle je vlastní zkušenost při hledání Focuse.
- Jezek
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
něco málo na doplnění z vlastní zkušenosti:
1.Na autě vyzkoušej uplně všechno, co to auto má ve výbavě. Pokud něco nefunguje, bud sleva, nebo opravit na náklady bazaru. Moje auto mělo např.prasklou pružinu v řazení
2.Co se týče skel to číslo za těma tečkama udává poslední číslici roku výroby skla. měly by se lišit max. o rok. pokud je to víc, tak sklo bylo měněné.
3.prohlídka laku - pokud to zblízka vypadá jako pomerančová kůra, bylo to stříkané. Jak rika romanm - z vlasní zkušenosti, mám opravované pravé zadní dveře(věděl jsem o tom) pokud se na ně podívám na plném slunci zešikma, jsou krásně vidět stopy od krouživého broušení dveří, které jinde na kastli nejsou. přitom při normálním světle ten lak vypadá perfektně.
Pětileté a starší auto se nevyhne při běžném požívání škrábancům laku, např.pod klikama.
4. Nech si auto ukázat zespoda. Pokud koupíš cca 6-leté auto, bude výfuk, první co budeš měnit. já jsem se nechal uchlácholit, že je ještě O.K. a za tri týdny bylo auto při volnoběhu jako chrastítko.
5. klidně chtěj po bazarníkovi slevu. 5000 ti dá, ani to nebude konzultovat s majitelem a ještě na tom trhne.
6.Vyplatí se zajet do forda, kde ti přibližně za 500 napojí auto na diagnostiku,načtou chyby a řeknou jestli řídící jednotka je původní, přihlašují se airbagy(s tím souvisí také vizuální prohlídka, jestli airbagy nejsou někde v konektoru přemostěny odporem). Já jsem si ještě řekl o výpis z databáze podle VIN jaký má motor, převodovku, barva kastle atd..
7.samozřejmostí je kontrola servisky a původního německého techničáku, pokud je auto z dovozu a bude mít v čechách čistopis TP.
8. Nenech se zblbnout řečičkama, kolik tady na to auto už je zájemců. pokud už dáš zálohu podepisuješ papír, že záloha je nevratná a v případě, že potom ještě něco zjistíš, těžko se z toho vyvlíká, leda že dokážeš, že ti prodejce zatajil nějaká důležitá fakta o autě. Např. auto bylo deklarované jako nehavarované a ty zjistíš, že má třeba zbořený bok.
9.Pokud už ho koupíš dál už po ničem nepátrej v zájmu zachování duševního zdraví
hodně zdaru
1.Na autě vyzkoušej uplně všechno, co to auto má ve výbavě. Pokud něco nefunguje, bud sleva, nebo opravit na náklady bazaru. Moje auto mělo např.prasklou pružinu v řazení
2.Co se týče skel to číslo za těma tečkama udává poslední číslici roku výroby skla. měly by se lišit max. o rok. pokud je to víc, tak sklo bylo měněné.
3.prohlídka laku - pokud to zblízka vypadá jako pomerančová kůra, bylo to stříkané. Jak rika romanm - z vlasní zkušenosti, mám opravované pravé zadní dveře(věděl jsem o tom) pokud se na ně podívám na plném slunci zešikma, jsou krásně vidět stopy od krouživého broušení dveří, které jinde na kastli nejsou. přitom při normálním světle ten lak vypadá perfektně.
Pětileté a starší auto se nevyhne při běžném požívání škrábancům laku, např.pod klikama.
4. Nech si auto ukázat zespoda. Pokud koupíš cca 6-leté auto, bude výfuk, první co budeš měnit. já jsem se nechal uchlácholit, že je ještě O.K. a za tri týdny bylo auto při volnoběhu jako chrastítko.
5. klidně chtěj po bazarníkovi slevu. 5000 ti dá, ani to nebude konzultovat s majitelem a ještě na tom trhne.
6.Vyplatí se zajet do forda, kde ti přibližně za 500 napojí auto na diagnostiku,načtou chyby a řeknou jestli řídící jednotka je původní, přihlašují se airbagy(s tím souvisí také vizuální prohlídka, jestli airbagy nejsou někde v konektoru přemostěny odporem). Já jsem si ještě řekl o výpis z databáze podle VIN jaký má motor, převodovku, barva kastle atd..
7.samozřejmostí je kontrola servisky a původního německého techničáku, pokud je auto z dovozu a bude mít v čechách čistopis TP.
8. Nenech se zblbnout řečičkama, kolik tady na to auto už je zájemců. pokud už dáš zálohu podepisuješ papír, že záloha je nevratná a v případě, že potom ještě něco zjistíš, těžko se z toho vyvlíká, leda že dokážeš, že ti prodejce zatajil nějaká důležitá fakta o autě. Např. auto bylo deklarované jako nehavarované a ty zjistíš, že má třeba zbořený bok.
9.Pokud už ho koupíš dál už po ničem nepátrej v zájmu zachování duševního zdraví
hodně zdaru
- hape
- Junior
- Příspěvky: 287
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Orlová
Jj, to všechno je pravda , ale druhou stranu ruku na srdce, najít auto, které by vyhovovalo všem kritériím, které tady popisujete, určitě by nebylo v bazaru, ale měl by ho po známosti někdo prominentní . Prostě je to tak. Ta kontrola ve fordu taky není zrovna všemohoucí. Já jsem si ji taky nechal provést a přístup techniků byl spíše takový ve smyslu ... no tak se na to podíváme, ale moc nás nezdržuj .... (jistě je to u každého servisdu jiné). Každé auto, které koupíš ti po čase ( a budou to zejména první dny kdy s tím autem budeš sám a budeš ho zkoumat) přinesou určitě nějaká překvapení. Myslím, že zkorodovaný výfuk je to nejmenší. Prostě chce to prohlédnout, ať to množství překvapení eliminuješ, ale vždy něco najdeš a tak si myslím, že najít ideální auto nelze. Nenech se však nějakým tím překvápkem odradit, pokud lze odstranit, je to v poho. Ato jako je FF ti stejně poskytne požitek, na který se nezapomíná
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Az si to auto poprve umyjes a nalestis sam, pak povysavas poradne cely interier, tak teprve uvidis kazdou boulicku, promacklinu a nedostatek... Poradne to okoukej, vsechny linky, okna, mezery, jestli to nebylo tuknute. A hlavne se s tim projed, nejlepe po hrbolech, jestli to nemlati, neboucha, nevrze, a taky trosku neuskodi, kdyz to poradne protahnes, i se studenym motorem. Jestli nemas odrovnane tycky stabilizatoru by melo jit poznat i tak, ze se chytnes za hagusy a autem poradne zahybes do stran, pokud uslysis klepani nebo cvakani, tak uz dodelavaji. Je to vsechno otazka par tisic, ale kdyz se to nasbira, tak je z toho 20-30 a to uz pak celkem boli. Nejlepsi je si s tim zajet na technickou, at se na to podivaji, pripadne muzes i ty zespod s technikem.
- roberto
- Junior
- Příspěvky: 206
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
Koupe Forda Focuse
dekuji Vám moc za vaše poznatky a všim se budu řídit.Žádnou zálohu po me nikdo nechtel a kamos si bude subou brát i digitální měřič tlouštky laku .tak snad to dopadne dobre.
Jeste jednou diky a dam vedet jak to dopadlo.
Jeste jednou diky a dam vedet jak to dopadlo.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe Forda Focuse
Vždy si nech zálohu cca 10% z ceny staršího auta, tam by se dodělávky měly maximálně dostat, pokud nekupuješ od Fokiho.roberto píše:dekuji Vám moc za vaše poznatky a všim se budu řídit.Žádnou zálohu po me nikdo nechtel a kamos si bude subou brát i digitální měřič tlouštky laku .tak snad to dopadne dobre.
Jeste jednou diky a dam vedet jak to dopadlo.
- martas69
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4 - Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe Forda Focuse
A když kupuješ od Fokiho???:o)pelen píše:Vždy si nech zálohu cca 10% z ceny staršího auta, tam by se dodělávky měly maximálně dostat, pokud nekupuješ od Fokiho.roberto píše:dekuji Vám moc za vaše poznatky a všim se budu řídit.Žádnou zálohu po me nikdo nechtel a kamos si bude subou brát i digitální měřič tlouštky laku .tak snad to dopadne dobre.
Jeste jednou diky a dam vedet jak to dopadlo.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe Forda Focuse
Vždy si nech zálohu cca 10% z ceny staršího auta, tam by se dodělávky měly maximálně dostat, pokud nekupuješ od Fokiho.martas69 píše:A když kupuješ od Fokiho???:o)pelen píše:Vždy si nech zálohu cca 10% z ceny staršího auta, tam by se dodělávky měly maximálně dostat, pokud nekupuješ od Fokiho.roberto píše:dekuji Vám moc za vaše poznatky a všim se budu řídit.Žádnou zálohu po me nikdo nechtel a kamos si bude subou brát i digitální měřič tlouštky laku .tak snad to dopadne dobre.
Jeste jednou diky a dam vedet jak to dopadlo.
Podle toho, co se tu píše a co se řeklo na srazu, tak jen snad na vůni dle vlastního výběru do interiéru.
- roberto
- Junior
- Příspěvky: 206
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
- Blekota
- Junior
- Příspěvky: 263
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno - teda skoro:-))
- Kontaktovat uživatele:
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19274
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
nechci rypat ale nevim kde ho chvali kdyz jen radí .roberto píše: Jinak o nem psala i mlada fronta a velmi pochvalne.
Pokud už se na cestu vydáte a vybraný automobil odpovídá požadavkům, je na řadě sepsání kupní smlouvy. Opsání údajů z průkazů totožnosti by mělo být samozřejmostí. Je dobré si předem zjistit, zda má vůz platnou technickou kontrolu. "Pokud tomu tak není, pak by se musela nechat udělat, případně je třeba auto nechat odvézt na přívěsu. U individuálního prodejce chybějící technická kontrola může znamenat i to, že s autem není něco v pořádku," upozorňuje majitel firmy Auto PP Pavel Paníca. Ani v případě, že auto technickou kontrolu má, není vyhráno. Je nutné ho odhlásit z evidence na místním obecním úřadě. Náklady na tento úkon se v závislosti na dané zemi pohybují od 80 do 160 eur. Následuje dočasné přihlášení (přibližně 50 eur) a pořízení převozních značek, které zahrnují i povinné ručení. "Značky lze koupit na různou dobu platnosti. Od toho se odvíjí i jejich cena. Pohybuje se mezi padesáti až sto dvaceti eury," říká Pavel Paníca. Pokud dovoz svěříte specializované firmě, náklady na koupi vozu vzrostou. "Za odtah účtuji deset korun za kilometr, k tomu připočtěte administrativní poplatky a diety. Jestliže pro auto pojedu do Švýcarska, bude to stát něco přes dvacet tisíc korun. Pochopitelně míň to bude, jestliže je auto kousek za německými hranicemi," vypočítává Pavel Paníca. Pokračování na straně E2
Každý o tom přemýšlí. Přinášíme několik tipů, jak ojetý i nový vůz koupit co nejlevněji Pokračování ze strany E1 Po dovozu už nový majitel absolvuje klasické kolečko, které souvisí s přihlášením automobilu. "Je třeba si zajet na stanici technické kontroly, nechat změřit emise a celé to uzavírá registrace na městském úřadu," sděluje Pavel Paníca. Závěrem jedna zásadní rada: dovážet se smějí jen automobily maximálně osm let staré; starší nebudou zaregistrovány.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- roberto
- Junior
- Příspěvky: 206
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
-
- Test driver
- Příspěvky: 2651
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
Ford Valoušek - Jednou jsem tam byl s takovou prkotinou a celkem spokojenost. Dokonce tam se mnou byli půl hodiny po zavíračce. Nakonec to napíchli na diagnostiku, kterou mi druhý den při následný opravě ani neúčtovali. Vlastně mi ten 1.den neúčtovali vůbec (cca 1,5 hodiny)!!! Ale je fakt, že při přebírání auta tam zrovna byla nějaká ženská, která na přijímacího technika hystericky řvala : "Jak si to můžete dovolit..." , "...neuvěřitelný jednání..." , "...podám na Vás žalobu..." - no, nevypadala nadšeně. Tak si vyber. Je to kus od kusu. Opakuju, já byl spokojenej.
- roberto
- Junior
- Příspěvky: 206
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
No tak to nevim,nevim..no vyzkousim a uvidim...Radek_18_16V píše:Ford Valoušek - Jednou jsem tam byl s takovou prkotinou a celkem spokojenost. Dokonce tam se mnou byli půl hodiny po zavíračce. Nakonec to napíchli na diagnostiku, kterou mi druhý den při následný opravě ani neúčtovali. Vlastně mi ten 1.den neúčtovali vůbec (cca 1,5 hodiny)!!! Ale je fakt, že při přebírání auta tam zrovna byla nějaká ženská, která na přijímacího technika hystericky řvala : "Jak si to můžete dovolit..." , "...neuvěřitelný jednání..." , "...podám na Vás žalobu..." - no, nevypadala nadšeně. Tak si vyber. Je to kus od kusu. Opakuju, já byl spokojenej.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů