Geometrie - hodnoty na první straně

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Geometrie

Příspěvek od richisan » 17.11.2009 21:48

jasne, ak mas foto, hod to sem :P

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Geometrie

Příspěvek od stand » 17.11.2009 21:58

No jasné, že se ptáš!!

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 14:00

Takže asi nasledovné:
- nešli rozobrať spodné spoje dolného priečneho/plechového/ ramienka ani na jednej strane - skrutka zahrdzavela s kovovou trubkou silenbloku a vyskrutkovávaním rozťahovala plechový domček - nechcel som riskovať jeho poškodenie a tak sa na oboch stranách rezala(veľkým rezným kotúčom veľkou flexou). Jedna strana - hlavička slrutky bola tým pádom out a druhá strana - trčiaci závit skrutky - privariť inú maticu M12 a pokúšať sa dostať ju von - ale skrutka sa odkrúcala - tak zostalo už iba odvŕtanie na pravej strane a potom prebehnutie závitníkom. Na ľavej strane to po privarení matice šlo - asi na 6x po opakovanom vstrekovaní lubrikantu.
Tiež nešli rozobrať najspodnejšie spoje - uloženie dolného priečneho ramena nápravy - to, ktorým sa nastavuje zbiehavosť zadných kolies.
Je dobré objednať si vo Forde origo skrutky, lebo žiaľ tie čo tam sú až na dve výnimky mali zhrdzavený driek - akosi priskoro keďže ide o presne 4ročné auto, ale čo narobíme!
Přílohy
Po výmene silentblokov.
Po výmene silentblokov.
Dolné priečne ramienko - plechové.
Dolné priečne ramienko - plechové.
Problematické uloženie...pred "krájaním"...
Problematické uloženie...pred "krájaním"...
Pravá strana - pred demontážou.
Pravá strana - pred demontážou.
Oholená polnáprava...
Oholená polnáprava...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 14:09

....potom silentbloky horného ramienka - "trubka" a nakoniec ešte silentblok pozdĺžneho ramena zadnej nápravy Ľ+P.
Přílohy
Ľavý predný silentblok pozdĺžneho ramena pred demontážou a výmenou.
Ľavý predný silentblok pozdĺžneho ramena pred demontážou a výmenou.
Po nalisovaní...pred montážou.
Po nalisovaní...pred montážou.
Predný silentblok pozdĺžneho ramena - pred nalisovaním - teda nový.
Predný silentblok pozdĺžneho ramena - pred nalisovaním - teda nový.
Vyznačenie na náprave.
Vyznačenie na náprave.
Horné priečne ramienko - trubka.
Horné priečne ramienko - trubka.
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 18.11.2009 14:12, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Geometrie

Příspěvek od stand » 18.11.2009 14:10

No čoveče když to vidim jak je to rezavé po 4letech, to je hnus.
Ja mam auto taky 4roční, ale z Valencie, takže dole rezavé nebylo, snad sem to zachránil nástřikem spodku, tenhle pohled na rezavý spodek nesnáším, zažil jsem to u Astry ale ta byla takhle rezavá po 8mi letech..

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od killerhammer » 18.11.2009 14:16

ja davam geometriu pravidelne 1-2x rocne (jar, jesen)
podla mna cim tazsie auto, cim nizsi profil pneu, a cim viacej prejdes po nasich rozdrbanych cestach, tym viac si geometriu rozhadzes :wink:
davam na geometriu aj ked mam dobre pneu a necitim problem v riadeni
Ford S-Max 2.0 TDCi, LimitedX 2014, 120kW, Frozen White Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek
bolo: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT GhiaX 2007, 85kW, Ocean Blue Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 14:26

To ma až tak netrápi - ale dnes mi robili geometriu a zlomili mi jeden úchyt na puklici - jasné že sa nepriznal mechanik/iste dúfal, že si to nevšimnem -ale vážil by som si opak/ a navyše mám pri jazde priamo volant mierne doľava - bol som na jednej novej 3D, ale mládenci s tým ešte nevedia, tak ľutujem, že som nešiel na "obyčajnú" známemu. To mi to robili vyše hodinu, lebo keď mi priniesol protokol bola pred nastavením(východzie meranie) poloha volantu ok, a po nastavení - ke´d boli všetky parametre nastavenia kolies ok, ale poloha volantu bola v červenom - tak som mu povedal, že takto asi nie..ale prijímací technik - mladíček asi viac rozumie všeličomu inému, než práve autám - musel som mu hovoriť o meraní krajných polôh (uhlov) prednej nápravy a potom aretácii volantu....že tam niekde sa stala chyba....
Tak potom ešte 45 minút som čakal... 8O :? :? :?
..ale ke´d idem je poloha vrchnej hrany stredu volantu na ľavej strane asi o 3-4mm nižšie ako ten plast medzi volantom a tachometrom :idea: :evil: :evil: :evil:
Tak som tam volal - že sa ešte zastavím...pch... 8O 8O 8O :? :x :idea: a že chcem novú puklicu.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Geometrie

Příspěvek od richisan » 18.11.2009 15:09

Bobe ty si menil vlastne secky silentbloky? 8O 8O :o :roll:
No ked si to robil aj ty, tak to vam nezavidim...
Mne menili v lete len zadne jeden par, ostatne su v pohode a to mam o dva roky starsi focus nez ty a mame dve auta ale garaz ani jednu, takze poveternostne podmienky robia svoje.
Na geo chodim raz rocne, vacsinou po zime, tentokrat som bol s focusom asi 3-4krat pre neschopnost niektorých servisov, ktore som "vyskusal"+po eibachu+po vymene silentlokov vzadu. Na amatersku s vodovahou uz nikdy, tam som bol prvy a posledny krat. :lol:

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 19:09

No úplne všetky nie - nemenil som tie čo sú v tom spodnom priečnom ramene (Ľ+P) - jeden /silentblok/ je kotvenie v pozdĺžnom ramene vzadu a druhý bod/silentblok/ je v uložení nápravnice s excentrom - skrutkou s excentrickou hlavou, ktorej natáčaním sa nastavuje zbiehavosť zadných kolies. Oba nemenené silentbloky sú zalisované v tom priečnom spodnom ramene zadnej nápravy v ktorom je i spodná miska pružiny.
Přílohy
Kompletizácia
Kompletizácia
Montáž
Montáž
Počas zásahu "polnáprava"
Počas zásahu "polnáprava"
Už po výmene...
Už po výmene...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 19:15

richisan píše:Bobe ty si menil vlastne secky silentbloky? 8O 8O :o :roll:
No ked si to robil aj ty, tak to vam nezavidim...
Mne menili v lete len zadne jeden par, ostatne su v pohode a to mam o dva roky starsi focus nez ty a mame dve auta ale garaz ani jednu, takze poveternostne podmienky robia svoje.
Na geo chodim raz rocne, vacsinou po zime, tentokrat som bol s focusom asi 3-4krat pre neschopnost niektorých servisov, ktore som "vyskusal"+po eibachu+po vymene silentlokov vzadu. Na amatersku s vodovahou uz nikdy, tam som bol prvy a posledny krat. :lol:
Nerozumiem celkom - po inštalácii Eibachov - si mal problémy silentblokmi? Klepot-buchot?
Jazdné vlastnosti?
Čo sa týka mňa - ber to tak, že 90% majiteľov by toto neriešilo - kamaráti sa vždy smejú, že najlepšie je kupovať auto odo mňa... :roll: :mrgreen: :idea: :idea: :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 19:32

A predná náprava:
- napokon sme zistili, že ten problematický "rozžutý" silentblok už nemal ani olejovú náplň - oni sú hydraulické.
Keďže som čítal o tom ako šli ťažko dolu tuším Dav-ovi, tak sme skúsili s majzlom, ale keď nešiel dolu z čapu - po troch ranách prišla k slovu flexa - prerezať plechový plášť, potom gumenú výplň a potom opatrne narezať plechové púzdro a na konci - kam až čap ramena nedosiahne ho rozrezať celkom.
Potom rana širokým majzlíkom a roztvorí ho to a zopár ťukancami kladiva je čap ramena už obnažený...
Přílohy
Približné vyznačenie - objemu hydraulickej náplne...
Približné vyznačenie - objemu hydraulickej náplne...
Rozobratý silentblok - hydraulický.
Rozobratý silentblok - hydraulický.
Rameno so starým silentblokom...
Rameno so starým silentblokom...
Pôvodný ľavý - neskôr zistené - že už dávno bez hydraulickej náplne...
Pôvodný ľavý - neskôr zistené - že už dávno bez hydraulickej náplne...
Pôvodný pravý
Pôvodný pravý
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 20:00

Pri nalisovávaní je potrebné dať pozor na krehké - neviem ako to nazvať - segmenty na oboch krajoch púzdra silentblokov - ich funkciou je asi po počiatočnej mäkkšej charakteristike tlmiaceho účinku prudko zvýšiť jeho tuhosť pri väčšej deformácii - a ich dotyku a prítlaku na gumu po obvode. Tiež samozrejme zamedzovať vydúvaniu gumených stien silentblokov pri tlaku na ich hydraulické náplne - teda tiež udržaniu charakteristiky tlmenia.
Ak uštedríte úder tomuto segmentu - kupujete nový silentblok - a ak nie tak už nebude tak pevný akým byť mal...
Přílohy
Pred dotiahnutím na ráme nápravy.
Pred dotiahnutím na ráme nápravy.
Nové oba
Nové oba
Nalisovaný nový
Nalisovaný nový
Detaily...
Detaily...
Krehké segmenty - zistené pri pokuse o stiahnutie starého silentbloku.
Krehké segmenty - zistené pri pokuse o stiahnutie starého silentbloku.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Geometrie

Příspěvek od BobTDCi » 18.11.2009 20:11

Takže ostáva už iba scan geometrie - ale to sa mi už dnes nechce - tak nabudúce...
Přílohy
ĽP rameno
ĽP rameno
PP rameno
PP rameno
...po montáži...
...po montáži...
Pôvodné mali zelené bodky - teda po jednej zelenej bodke. Nové mali  modrú a bielu.
Pôvodné mali zelené bodky - teda po jednej zelenej bodke. Nové mali modrú a bielu.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Geometrie

Příspěvek od richisan » 18.11.2009 22:52

BobTDCi píše: Nerozumiem celkom - po inštalácii Eibachov - si mal problémy silentblokmi? Klepot-buchot?
Jazdné vlastnosti?
Čo sa týka mňa - ber to tak, že 90% majiteľov by toto neriešilo - kamaráti sa vždy smejú, že najlepšie je kupovať auto odo mňa... :roll: :mrgreen: :idea: :idea: :idea:
nie, nemal som po montazi eibachov ziaden problem, to s tym vobec nesuvisi. Jednoducho tie dva zadne silentbloky, ktorymi sa nastavuje zbiehavost boli uz out, tak sa menili. Ostatne su zatial ok. Menil mi ich isty fachman z Oravy, ktoremu tu zial nemozem spravit reklamu :lol: Sli von systemom flexa+nove dnu aj s tymi excentrami.
Jazdne vlastnosti mozem len pochvalit. Jazdim bezpecnejsie, kludnejsie a pritom rychlejsie do zakrut, najma na letnych :oops: :lol:
Ozaj, neodpustim si rypnut...Nejake male zimne kolieska :lol: :mrgreen: :D Asi mas rovnaky rozmer momentalne ako ja. Predtym som mal na focuse tiez zimne plechy s takymi istymi puklicami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Re: Geometrie

Příspěvek od DalinCK » 19.11.2009 08:06

Bobe, skvela fotodokumentace a poradna pakarna (vidis, ze jsem s temi velkymi silenbloky nekecal ...). Rekni mi, jak se pocitove ted zlepsily jizdni vlastnosti? Je to sakra znat?
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 80 kW (109 k) Trend, 1/2004

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host