Pístní kroužky
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Pístní kroužky
aj ked si ich oznacia ,, ono to uz nebude presne pasovat,,ked sa raz rozobere hlava tak sa jemne prebrusi, prebrusia sa aj ventily aj dosadacie sedla a uz to nepasuje,, a rozobrat hlavu dat len gufierka to sa uz vobec neoplati
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Pístní kroužky
Je to neorigo servis no... asi to mělo vůle, ale podle mě pořádné... Hulilo to jak blázen, brnknul jsem o plyn a za mnou nebylo vidět (bílo modrej kouř)
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pístní kroužky
a kolik ze to melo najeto ze to tak huli a zere olej? ---tipuju ze aspon 450 tisic km...kdyz ja mam skoro 340 tisic a zatim v pohode.....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Pístní kroužky
Hele má to najeto 208 tis a nějaký drobný... Přikládám video, které jsem pořídil hned po příjezdu ze servisu, někteří si možná všimnou jak ten motor vynechává, během minuty to jelo na 2 válce...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wp57b9Zd8o8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wp57b9Zd8o8[/youtube]
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Pístní kroužky
Video mi nejde pustit - pouze se objeví nápis že video je soukromé....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Pístní kroužky
presne tak tie vole ak sa nedoladia podla hodnot , tak to nebude jazdit skoro vobec,,ja som daval druhy motor a ked som ten povodny rozobral tak to tam bolo na zaplakanie vole od 0,1 az po 0,75mm
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Pístní kroužky
Pokud by byly malý vůle ventilů, tak by to ale jelo na dva hned od začátku, ne?
Tady bych prvně pátral jestli je jiskra na všech svíčkách.
Tady bych prvně pátral jestli je jiskra na všech svíčkách.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Pístní kroužky
Nebyla na jedný, dala se nová a jak se to ohřálo tak znovu a pak to jelo na dva.
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Pístní kroužky
ked je motor studeny tak tie vole mozu byt ako tak tesne ale ak sa motor zohreje tak sa to vsetko roztiahne a nemusia mat vole skoro ziadne a vtedy to ide mozno na 3 alebo menej vacov
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Pístní kroužky
Vůle ventilů se s ohřátím motoru zvětšuje...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: Pístní kroužky
dovolil bych si nesouhlasit, proc by se tedy na vyfukovych ventilech nastavovala vetsi vule nez na sacim, kdyz je vyfukovy ventil teplejsi a mela by se tedy vule vice zvetsit?
je fakt ze se hlinik (material hlavy) roztahuje vice nez ocel (material ventilu), ale tam bude hrat velky vliv rozdil teplot jednotlivych materialu, kde hlava bude mit odhadem 100°C, ale ventil bude mit treba i 3x-8x?? vic, takze z toho vyjde, ze se ventil prodlouzi vice nez jeho ulozeni a tim padem se vule s ohratim zmensi.
ruku do ohne bych za to nedal, jen logicky uvazuju a na Favoritu to mam i vlastnorucne zmerene (vim, ze tam je OHV a na focusu OHC, takze to muze byt jinak) Mozna ta zavislost muze byt u kazdeho motoru jina...
je fakt ze se hlinik (material hlavy) roztahuje vice nez ocel (material ventilu), ale tam bude hrat velky vliv rozdil teplot jednotlivych materialu, kde hlava bude mit odhadem 100°C, ale ventil bude mit treba i 3x-8x?? vic, takze z toho vyjde, ze se ventil prodlouzi vice nez jeho ulozeni a tim padem se vule s ohratim zmensi.
ruku do ohne bych za to nedal, jen logicky uvazuju a na Favoritu to mam i vlastnorucne zmerene (vim, ze tam je OHV a na focusu OHC, takze to muze byt jinak) Mozna ta zavislost muze byt u kazdeho motoru jina...
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Pístní kroužky
sitalik: nemáš pravdu i u š favorit se vůle s ohřátím zvětšuje. Vůle je nutná hlavně proto, aby při velkých mrazech nezůstávaly ventily nedovřený, proto by se měla kontrolovat při cca 20°C.
Tady máš důkaz z DP na š favorit (docela by mi zajímalo jak jsi to měřil...)
Tady máš důkaz z DP na š favorit (docela by mi zajímalo jak jsi to měřil...)
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: Pístní kroužky
tak bych rekl, ze mame pravdu oba, ale ja o trochu vic (v souvislosti s tematem )
meril jsem to tak, ze jsem hned po zastaveni zahrateho motoru shodil viko ventilu a zmeril vuli listovyma merkama. Pak jsem pockal az sam zchladne a zmeril znova, vysledek byla vetsi vule na studenem motoru.
V te DP se meri vule (jestli to dobre chapu) na temperovanem motoru, takze vsechny dily (ventily i hlava) maji stejnou teplotu, takze se zde uplatni vesi teplotni roztaznost hliniku a vule s teplotou roste. Souhlasim, ze je treba vule nastavovat/kontrolovat na studenem motoru, ale za provozu se vule zmensi, jak uz jsem psal, rozdilnou teplotou hlava x ventil.
meril jsem to tak, ze jsem hned po zastaveni zahrateho motoru shodil viko ventilu a zmeril vuli listovyma merkama. Pak jsem pockal az sam zchladne a zmeril znova, vysledek byla vetsi vule na studenem motoru.
V te DP se meri vule (jestli to dobre chapu) na temperovanem motoru, takze vsechny dily (ventily i hlava) maji stejnou teplotu, takze se zde uplatni vesi teplotni roztaznost hliniku a vule s teplotou roste. Souhlasim, ze je treba vule nastavovat/kontrolovat na studenem motoru, ale za provozu se vule zmensi, jak uz jsem psal, rozdilnou teplotou hlava x ventil.
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Pístní kroužky
ano za studena su vole vacsie,preto aj motor za studena viacej klepe,vo Forde mi merali vole pri 19° a pri teplote 100° sa ventil roztiahne a zmensi sa aj vola... takze ked mas velmi male vole za studena motor ako tak pojde trhano ale akonahle sa zohreje tie male vole uz nebudu male ale mozno ziadne,ventil zostane stale otvoreny dochadza k strate kompresie a upaluje ventil, auto nema vykon az zhasne,,,, takto mi odovzdal jeden neznackovy servis auto po repase hlavy,,vraj je hotove a ide
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů