příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

dubaduba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15.04.2012 07:48

příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od dubaduba » 15.04.2012 07:52

ahoj,

požádal bych Vás o konstruktivní názory na to proč se zadírá motor 1,8i 92kw na mondeu MK3 víc než ostatní (2,0i nebo 2,5i) provozovaný na lpg - Lovato easy fast?
(zadírají se - to berte jako fakt)

díky

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od ballu » 15.04.2012 09:51

Kdo maže tomu se motor nezadírá. Zákonitě se 1,8L musí více točit než 2,0 a 2,5L. To znamená že u 1,8L dochází k většímu zatížení motoru a tím i oleje a ten to musí umazat. A jsme opět v dilema, jaký olej...... ten předepsaný :lol: ..........nepředepsaný :perfect: ...který to lépe umaže. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od jimm » 15.04.2012 10:55

taky si myslím že je to o oleji :palec_nahoru:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od buceek07 » 15.04.2012 12:46

určitě, jak říkaj kluci + když předchozí majitel byl gej a na výměny oleje a údržbu sral, tak to pak dopadá takhle :roll:

já po přechodu na 5w40 spotřeba zatím vycházi po přepočtu na 3 - 4 decy na 15 000 :palec_nahoru:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2649
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od krenda » 15.04.2012 12:51

Jo jo, kdo maže ten jede. A kdo mění olej, ten maže ;-)
Osobně jsem se rozhodl zkrátit interval výměny oleje na 15000km. Uvažoval jsem i o 10000km, ale nechce se mi měnit olej 3x ročně :mrgreen:
Mýty o menší degradaci oleje při provozu na LPG jsou již dávno vyvráceny, přesto jsou zažité a lidé si myslí, že můžou dokonce prodloužit lhůtu výměny oleje při provozu na LPG. Sice nevzniká tolik carbonu, tím olej vypadá čistší, ale vznikají jiné ostré částice, které zvyšují opotřebení motoru. Navíc teplota ve spalovacím prostoru při provozu na LPG je vyšší než na benzín. Proto měním olej častěji než je předepsáno.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od buceek07 » 15.04.2012 13:01

naprostý nesmysl jsou prodloužené long life výměny oleje po 30 000 :dih: ...možná u auta co to najede za půl roku, ale ne když jezdí 30 000 2 roky drbkama....
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od Ma.rt » 15.04.2012 13:47

Hmm, to je zajimavy, ja zase co jsem videl motory v haji, tak byly 2.0 (ted ale myslim bez LPG). Ale uprimne si myslim, ze je to o servise. Kdyz se dodrzuje vse jak ma, tak ty motory jsou drzaky.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od ballu » 15.04.2012 14:55

Já měním po 15000 km , žádnou dvacítku. U LPG , jelikož je výhřevnost menší, tak tam musí být jiný poměr, více plynu a méně vzduchu. Větší " vlhkost" směsy při nasávání ve válci také lépe smyje tenký, nebo tlustý olejový film..... a zase jsme u toho....který???? :hah:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

dubaduba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15.04.2012 07:48

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od dubaduba » 15.04.2012 15:28

auta najednou tak 5000 mesicne a olej je pouzivan 5w40 (excel) měněný olej je co 15 000km
na 1,8 se zaklepávají ventily. a to má auto přímaz ventilu Flashlube.

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od jimm » 15.04.2012 16:16

Já mám nalítáno z duratecem 300000km na lpg a žádný zaklepávání ventilů nemám necítím a doufám že mít nebudu,žere to kolem 9-10l,jezdí normal takže nevím proč panuje názor že se zaklepávájí ventily díky lpg :irre: :irre: sorry jsem nasrán a nasrán.Nic proti vám chlapy :beer:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

dubaduba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15.04.2012 07:48

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od dubaduba » 16.04.2012 20:54

jimm píše:Já mám nalítáno z duratecem 300000km na lpg a žádný zaklepávání ventilů nemám necítím a doufám že mít nebudu,žere to kolem 9-10l,jezdí normal takže nevím proč panuje názor že se zaklepávájí ventily díky lpg :irre: :irre: sorry jsem nasrán a nasrán.Nic proti vám chlapy :beer:
ahoj, díky za info a zeptal bych se co přesně tam máš za systém lpg?

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od Kombík » 16.04.2012 22:53

Pro Jimma.Nevím jaký jsi odborník, ale asi žádný, protože co píšeš je blbost.Zaklepáváním ventilů se zmenšuje ventilová vůle, až se zaklepou tak tam nebudeš mít vůli a dojde k podpálení ventilů zpravidla výfukových, ztrátě komprese a můžeš si nechat udělat GO hlavy a není to levná záležitost.Proto každému plynařovi doporučuji kontrolu ventilů po 20000 km a ne jak je psáno po 150000 km. Kontrolu si může udělat každý, kdo není levý, sám doma stačí na jen spárové měrky a půl hodina času, vymezení vůle bych nechal servisu nebo tomu , kdo to umí.Mám již třetí auto na plyn, tak už něco o tom vím.Zadírání motorů nebude plynem spíše nedostatkem oleje, nebo vadným čerpadlem oleje.U LPG nedochází u studeného motoru ke smývání oleje ze stěn válců.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3941
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od djdekl » 17.04.2012 06:34

A proč se zaklepou?

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od jimm » 17.04.2012 14:47

pro kombík: já nejsem odborník to máš pravdu a proto se nebudu rejpat ze spároměrkama každých 15000km abych si seřizoval ventily.Nedělal jsem to před 20.lety z favoritem na lpg,který jsem tenkrát měl,tak to nebudu dělat ani teď u duratecu.Prostě není to pravidlem že se zadírájí u tohoto motoru ventily.To je můj názor nic víc nic míň.Dubaduba:Mám systém elpigaz-velká spokojenost. :nazdravi:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg

Příspěvek od ballu » 17.04.2012 15:16

Plynové motorové palivo LPG je suché hořlavé palivo, které na rozdíl od benzinu, neobsahuje přísady ke snižování opotřebení. Jde do spalovací komory jako plyn s vyšším oktanovým číslem /přes 100/, což vede k vyšším spalovacím teplotám, které zvyšují zátěž horkých a suchých ventilů a ventilových sedel. Nedostatek mazání spolu s vyšší spalovací teplotou LPG vyústí v předčasné poškození sedel , zaklepání ventilů, přes které je odváděno 75% teploty. Následkem toho musí být hlava válců opravena nebo vyměněna. I vytvrzené ventily a ventilová sedla jsou náchylná k selhání kvůli korozi a narušení, když se jezdí na plyn LPG. U starých montáží, kdy se muselo dlouho po startu jet na benzín a pak přepnout tyto závady nebyly tak časté jako nyní, kdy to přepne po pár metrech nebo přímo startuje na plyn a přímaz ventilů nefunguje.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů