Nejde nafta ke vstřikům..
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20.09.2016 15:19
Nejde nafta ke vstřikům..
Zdravím, dnes jsem měl dva vstřiky venku z motoru a po jejich opětovném vrácení na místo nejde ke vstřikům nafta. Zkoušel jsem povolit pro kontrolu i ostatní "trubky", ale ani z nich nic nejde.. Může to být tak zavzdušněno? už jsem na tom vymlátil baterku a pořád nic. Ještě mě napadlo, že by se otevřel fuel cut off "ventil", ale nevim jestli u focusu vůbec je a kde.. Případně jestli jednotka nějak uzavřela přívod paliva a jak ho opětovně otevřít. Děkuju
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Myslím, že by se pro představu mohl hodit alespoň typ auta a motorizace
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20.09.2016 15:19
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Focus 1.6 TDCi 66kw rok 12/2006
zadal jsem to do sekce focus diesel 2004-2010
zadal jsem to do sekce focus diesel 2004-2010
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Na tomto motoru jsem přetěsňoval podfukující vstřik a po jeho vrácení do auta motor naskočil na první zastartování, jen udělal o několik otáček více než normálně.
Mimo vstřiků jsi neměl nic jiného rozpojeno?
Mimo vstřiků jsi neměl nic jiného rozpojeno?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20.09.2016 15:19
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Vůbec ne.. jen to nejnutnější.. Tedy přívod paliva ke vstřiku, horní přepad, + ten konektor..
je teda pravda, že jsem asi udělal zásadní chybu a měl jsem zapojenou baterku.. co jsi měnil u podfouklého těsnění? tu měděnou podložku? nebo ještě něco?
Děkuji
je teda pravda, že jsem asi udělal zásadní chybu a měl jsem zapojenou baterku.. co jsi měnil u podfouklého těsnění? tu měděnou podložku? nebo ještě něco?
Děkuji
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Já jsem baterku taky neodpojoval. Měnil jsem tu měděnou podložku, plastový vodítko a gufírko.
Proč jsi tedy ty vsřiky vyndaval?
Proč jsi tedy ty vsřiky vyndaval?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20.09.2016 15:19
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
ten motor měl špatný chod. Po startu vždy zakouřil bíle a ani zatepla nešel uplně sametově.. tak špekuluji čim to mohlo být.. Nakonec jsem to nastartoval, ale došlo na startovací sprej.. jinak v předchozím vlákně jsem nechal odkaz od jiného motoristy, který má obdobný problém a neví si půl roku rady.. Zkoušel EGR, žhaviče a já nevim co všechno. já šel po vstřikách.. vyměnil jsem zatim na prvním a druhým "spodní těsnění" a zřejmě je to lepší.. jen jsem měl pak problém to natočit..
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
To spodní těsnění na to nemůže mít vliv. To už by muselo silně podfukovat a okolí vstřiků by bylo silně zanešený asfaltovou hmotou. A i tak motor většinou startuje a běží normálně, jen je cítit smrad z motoru.
Ty by si v první řadě měl udělat pořádnou diagnostiku a tím nemyslím jen vyčtení závad, ale kontrolu provozních parametrů člověkem který s diag. umí a ví na co se koukat. A dále když už taháš vstřiky ven z důvodu nepravidelného běhu motoru, jsi je měl dát do dieselservisu na test. Myslím si, že příčina bude v nich - prostě po odstávce a při malé dávce (tj. při volnoběhu) mají zpožděný reakce a proto motor běží nahovno.
Ty by si v první řadě měl udělat pořádnou diagnostiku a tím nemyslím jen vyčtení závad, ale kontrolu provozních parametrů člověkem který s diag. umí a ví na co se koukat. A dále když už taháš vstřiky ven z důvodu nepravidelného běhu motoru, jsi je měl dát do dieselservisu na test. Myslím si, že příčina bude v nich - prostě po odstávce a při malé dávce (tj. při volnoběhu) mají zpožděný reakce a proto motor běží nahovno.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Jestli si nikde nehýbal s nějakým nastavením vstřiků, a máš vše zapojeno, tak to je na 99% zavzdušněný.
1. Odvzdušňovat startováním je u tohodle motou blbost - prostě to nejde.
2. Odděláš startér
3. Odděláš čerpadlo, který jede na sucho - jestli se tak už nestalo
BTW už to nastartovalo?
1. Odvzdušňovat startováním je u tohodle motou blbost - prostě to nejde.
2. Odděláš startér
3. Odděláš čerpadlo, který jede na sucho - jestli se tak už nestalo
BTW už to nastartovalo?
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20.09.2016 15:19
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
už to běží a je to lepší..napíšu po neděli..
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.04.2014 21:28
Re: Nejde nafta ke vstřikům..
Máš zavzdušněné palivové vedení. V těchto autech je to normální, že jakmile někde otevřeš vedení nafty tak stačí trocha vzduchu a už to nenatočíš. Palivové čerpadlo je asi zubové a to neumí nasávat z nádrže pokud je někde vzduchová bublina. Čerpadlo umí posílat na vstřiky velký tlak nafty ale pokud je vněm vzduch tak samo nenasaje ani kapku.Musíš napumpovat naftu do čerpadla tak aby bylo plné nafty. Dělá se třeba takovým ručním balonkem, který má v sobě zpětný ventil a na obou koncích hadičky. Jeden konec je hadička s vnitřním průměrem 10 mm a druhá hadička musí mít koncovku vnější průměr 10 mm. Rozpojíš vedení paliva nad krytem rozvodového řemenu ( pozor BÍLÁ SPOJKA s průměrem právě 10 mm) a spoj propojíš balonkem. Pak stačí jen ručně pumpovat a tahat naftu z nádrže přes palivový filtr až balonek nejde rukou umáčknout. To znamená, že je čerpadlo plné nafty a po rychlém odstranění balonku a propojení bílé spojky vedení paliva můžeš nastartovat. pokud nechytá, celý postup opakuj. Jo a ten odvzdušňovací balonek koupíš na webu ale je bez hadiček. Já jsem koupil 1 metr průhledné plastové hadice s vnitřkem 10 mm v OBI a kousek hliníkové trubičky s vnějším průměrem 10 mm. A teď si odvzdušňuju sám. Třeba nedávno po výměně palivového filtru.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28.11.2023 09:38
Vadné palivové čerpadlo - FF mk2 1.6tdci
Ahoj, pravděpodobně se mi rozbilo palivové čerpadlo, před pár dny vezla ráno přítelkyně dítě do školky a vše bylo v pořádku, pak za cca 5 hodin už auto nenastartovalo. Startér točí, ale motor proste nenaskočí, pokud se ho snažím nechat naskočit dýl tak mi vyběhne na displeji chyba motoru a pak chyba esp. Byl se tu narychlo podívat automechanik z vesnice a vzal s sebou i diagnostiku. Na dia žádná chyba, ale když vytáhnul palivovou hadičku z motoru a zkoušeli sme nastartovat tak do motoru nejde nafta. Na první pohled říkal, že by si tipnul palivový filtr nebo palivové čerpadlo. Filtr sem si vyměnil i odvzdušnil, ale vše bez změny. Dočetl sem se, že by se pal čerpadlo mělo sepnout při první poloze klíčků v zapalování, ale čerpadlo nic nedělá. Dneska mi to nedalo a pod zadníma sedačka jsem vystříhl podle návodu kus plechu abych se dostal k čerpadlu, když se odpojil hadičky a pokusil se nastartovat tak šla trochu nafta jenom z hadičky směrem zpět do čerpadla, z čerpadla ven nic a rozhodně nijak nebzučelo. Ještě než se vrhnu na výměnu mě napadlo zkontrolovat znova všechny pojistky, relé atd. Víte někdo na co se zaměřit? Kde je pojistka/relé? Případně je nějaká možnost jak proměřit kabely k čerpadlu?
Samozřejmě bych to nejradši dal do servisu, ale mužou se za to podívat až za 14 dní a na vesnici bez auta je člověk úplně vyřízenej.
Díky za jakoukoliv radu
Auto:
Ford Focus 1.6tdci 66kw 2004
Nájezd 270k km
Kombi
Samozřejmě bych to nejradši dal do servisu, ale mužou se za to podívat až za 14 dní a na vesnici bez auta je člověk úplně vyřízenej.
Díky za jakoukoliv radu
Auto:
Ford Focus 1.6tdci 66kw 2004
Nájezd 270k km
Kombi
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9408
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadné palivové čerpadlo - FF mk2 1.6tdci
Otázka je, jestli vůbec podávací čerpadlo má, třeba 1.8 tdci ho neměla...
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Vadné palivové čerpadlo - FF mk2 1.6tdci
1.6tdci podavacie cerpadlo nema.Pravdepodobne to mas zavzdusnene.Palivovy filter je OK?.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28.11.2023 09:38
Relé palivového čerpadla FF 1.6tdci
Zdravím, chci se zeptat zda někdo víte kde přesně by se mělo nacházet relé palivového čerpadla + jeho pojistka. Čerpadlo po otočení klíčku do první pozice nespíná. Koukal jsem na pojistky u spolujezdce ale podle schématu, který jsem našel mi tam relé i pojistka k paliv čerpadlu úplně chybí..
Foto přikládám.
Díky všem
Ford Focus 1.6tdci 66kw
2004
Foto přikládám.
Díky všem
Ford Focus 1.6tdci 66kw
2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host