Startování 1.8 oproti 1.6
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Startování 1.8 oproti 1.6
Mám teď nově FF2 FL 1.8 a protože jsem doteď jezdil vždycky jenom různejma focusama s 1.6, tak bych si chtěl pár odlišných věcí ujasnit.
1. Elektronický plyn - je slyšet servo u klapky i na volnoběh? Jinak ta zpožděná reakce na plyn je oproti klasickejm lankovejm systémům hrozná. Hned jsem si vzpomněl, jak jsem kdysi dávno jel s Fábií s elektronickým plynem a rozjezdy a řazení jsem měl jak v autoškole.
2. Skoro vždycky mi to po nastartování chcípne, druhej start už OK. Nepomůže nechat deaktivovat to automatické pouštění vyhřívání oken při nízké teplotě? Je to docela odběr.
3. No a poslední věc, motor cuká pod 2 tisíce otáček, pokud jen tak lechtám plyn. Jakmile jde do tahu, tak je krásně hladkej. Nemyslím tím, že bych to trápil v nízkejch otáčkách, ale třeba při popojíždění v koloně na dvojku, kdy tam je třeba 1500ot a plynu se v podstatě jen dotýkám, tak to cuká docela znatelně.
Škrtící klapku jsem vyčistil, ale změna žádná. Vzducháč černej, takže ten vyměním, a svíčky půjdou taky nový - jsou zřejmě původní.
Je tu někdo, komu na tyhle problémy pomohla jiná verze softwaru jednotky?
1. Elektronický plyn - je slyšet servo u klapky i na volnoběh? Jinak ta zpožděná reakce na plyn je oproti klasickejm lankovejm systémům hrozná. Hned jsem si vzpomněl, jak jsem kdysi dávno jel s Fábií s elektronickým plynem a rozjezdy a řazení jsem měl jak v autoškole.
2. Skoro vždycky mi to po nastartování chcípne, druhej start už OK. Nepomůže nechat deaktivovat to automatické pouštění vyhřívání oken při nízké teplotě? Je to docela odběr.
3. No a poslední věc, motor cuká pod 2 tisíce otáček, pokud jen tak lechtám plyn. Jakmile jde do tahu, tak je krásně hladkej. Nemyslím tím, že bych to trápil v nízkejch otáčkách, ale třeba při popojíždění v koloně na dvojku, kdy tam je třeba 1500ot a plynu se v podstatě jen dotýkám, tak to cuká docela znatelně.
Škrtící klapku jsem vyčistil, ale změna žádná. Vzducháč černej, takže ten vyměním, a svíčky půjdou taky nový - jsou zřejmě původní.
Je tu někdo, komu na tyhle problémy pomohla jiná verze softwaru jednotky?
Naposledy upravil(a) jarous350 dne 26.01.2017 20:42, celkem upraveno 2 x.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 680
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Specifika 1.8 oproti 1.6
Mám 1,8 v c-maxovi a 1,6 v Hb u obou elektronický plyn. Na 1,8 je reakce znatelně opožděná, setrvačník taky drží otáčky dyl, spotřeba srovnatelná, podtočeny motor cuka, chcipa. Ale těch 20 Koní navíc je znat. Jak ho držíš nad 2000 pro/min, nejlíp nad2500 jede jak ďas. Jsem s ním tak spokojenej, že jsem ho chtěl i v HB, ale lidi jak zblbly kupovali 1,6 a přišla zajímavá nabídka, tak jsem o 2 deci ulevil.
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
Pokud jakekoliv auto na 1500 otacek cuka, je to podle vas normalni? Dam 900 ot, pridam a auto se musi bez jakychkoliv problemu a cukani rozjet... Jestli se smirite s cukanim
Pak nejste normalni vy
Gecko at ti nekdo plynuke slape a pousti plyn s vypnutym motorem, a pozoruj klapku, neklepe se ti nahodou ? Musi hladce chidit jak na bovdenu.
Pak nejste normalni vy
Gecko at ti nekdo plynuke slape a pousti plyn s vypnutym motorem, a pozoruj klapku, neklepe se ti nahodou ? Musi hladce chidit jak na bovdenu.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 680
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
Jeden z nás má špatné informace, ale držel jsem klapku několikrát v ruce a vím určitě, že tam žádné lanko v bovdenu není. A z elektronického plynu taky nevede, to jsem si zas ověřil při výměně kabinového filtru.
A tenhle motor 1,8i se takhle chová i v jiném kuse, má ho u nás jeden pán, tak když jsi nejsem jistej, jdu mrknout a poslechnout, jak se chová jeho. A to by byla náhoda, kdyby dva kusy zlobily stejně.
Dám 900 ot a plynule se rozjede. - ano, ale na 1. Stupeň
Ta pomalejší odezva na el. plyn mi přijde normální
A to cukání - pridušeny a podtoceny motor má snahu chcípnout, proto mi to cuká. Přehoupnu otáčky přes 2000 auto jede a táhne jak ďas.
A tenhle motor 1,8i se takhle chová i v jiném kuse, má ho u nás jeden pán, tak když jsi nejsem jistej, jdu mrknout a poslechnout, jak se chová jeho. A to by byla náhoda, kdyby dva kusy zlobily stejně.
Dám 900 ot a plynule se rozjede. - ano, ale na 1. Stupeň
Ta pomalejší odezva na el. plyn mi přijde normální
A to cukání - pridušeny a podtoceny motor má snahu chcípnout, proto mi to cuká. Přehoupnu otáčky přes 2000 auto jede a táhne jak ďas.
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
na kterýkoliv stupeň. Pochybuji, že z fabriky vyleze auto které cuká, to by bylo z ostudy kabát..
Jistě, některé firmwarové zpraseniny, aféry typu start na podruhé už jim i tak způsobili ostudu, ale cukání?
Proč by mělo cukat?
Já o žádném bovdenu nepsal , nebudu psát přečti si to ještě jednou, ale řeknu to .. tedy ještě jednou: říkám, ať se díváš na klapku a někdo ti pomalinku šlape plyn(při vyplém motoru, klíček II) a musí chodit naprosto hladce, JAKO by byla na bovdenu.
Nesmí se třepat, lítat a mlátit...
tady je ten problém
https://www.drive2.ru/l/3582603/
Jistě, některé firmwarové zpraseniny, aféry typu start na podruhé už jim i tak způsobili ostudu, ale cukání?
Proč by mělo cukat?
Já o žádném bovdenu nepsal , nebudu psát přečti si to ještě jednou, ale řeknu to .. tedy ještě jednou: říkám, ať se díváš na klapku a někdo ti pomalinku šlape plyn(při vyplém motoru, klíček II) a musí chodit naprosto hladce, JAKO by byla na bovdenu.
Nesmí se třepat, lítat a mlátit...
tady je ten problém
https://www.drive2.ru/l/3582603/
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
S tim startem na podruhé.... tzn. mám nechat zkusit přehrát sw v řídící jednotce? Jaká verze je aktuální a jakou tam mám asi jednoduše nezjistím, co? Aby to totiž nedopadlo tak, že to ze servisu odvezu se stejným softwarem, jenom budu o tisícovku lehčí
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
bohužel, necítím se na to být dost fundovaný
Tohle jsem jen přešel a mě se to vyhnulo, platilo to myslím pro předFL? a ještě se to dotklo mondeí?
Bylo to ale při teplém motoru, kdy klapka byla moc zavřená a muselo se brnknout o plyn a nebo startovat na 2x.. (osobně nechápu, jak může něco takového z továrny vyjet)
Jestli máš jen malinko odlišný problém, bude to něco jiného.
Jsou o tom tady a na mondeof. celé romány, hledat...
Tohle jsem jen přešel a mě se to vyhnulo, platilo to myslím pro předFL? a ještě se to dotklo mondeí?
Bylo to ale při teplém motoru, kdy klapka byla moc zavřená a muselo se brnknout o plyn a nebo startovat na 2x.. (osobně nechápu, jak může něco takového z továrny vyjet)
Jestli máš jen malinko odlišný problém, bude to něco jiného.
Jsou o tom tady a na mondeof. celé romány, hledat...
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 680
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
Za lanko v bovdenu se omlouvám, špatně jsem četl. Nicméně 1,8i 16V 88kW nemá a nevěřím, že kdy měl, dost kroutaku, aby téměř 2t c-maxe v 900 otáčkách bez cukání utahl.
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
na plynulý rozjezd na zařazenou 5ku od 900RPM ti musí stačit cca 10-15 koňí
Jasně to jsou extrémy,, ale zase to nepřehánějte..
I moje motorka na 1000 ot. nezacuká a to má vonoběh 1800 a točí 16.000
Cukání je prostě chyba
Jasně to jsou extrémy,, ale zase to nepřehánějte..
I moje motorka na 1000 ot. nezacuká a to má vonoběh 1800 a točí 16.000
Cukání je prostě chyba
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 680
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
To je teorie, praxe mi denně ukazuje něco jiného. Já se nechci hádat, Felicie 1,9D se rozjela i na volnoběh, ale c-max 1,8i potřebuje minimálně 1500 otáček. A pokud mě hodlas stále přesvědčovat, obejdi bazary, simuluj zájem a projed se s tímhle motorem. Pak se k této diskusi vrátíme. Do té doby to opravdu nemá cenu.
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 680
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
To je nápad, prdime na hádky a sejdem se na jednom. Mám to cca 100 km
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
To video je zajímavý. Je někde napsaný, jaká je příčina toho vibrování klapky? Napadají mě omleté zuby na těch vnitřních převodech v klapce, ale ty já mám jako nový.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
vyšlehaná dráha poťáku v místě nejčastějšího výskytu
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování 1.8 oproti 1.6
Tak úplně hladce jako na lanku mi to určitě nechodí, ale vibruje to minimálně a v celém rozsahu otevírání stejně. Každopádně po výměně svíček a vzducháče se to dost zlepšilo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů