Ventilácia

Prostě vše kolem vzduchu.....
Uživatelský avatar
romec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Ventilácia

Příspěvek od romec » 28.04.2006 10:34

Pri otočení klúčika do polohy 2 sa niekde pod prístrojovkou ozvú dve alebo tri silné prasknutia. Toto sa deje vždy, len keď mám ventilátor vypnutý na nule, keď ho mám spustený od jednotky vyššie, je to v pohode, vždy bez pukania.
Vôbec netuším, kde by mohol byť problém. Nemá prosím niekto podobný problém. Ďakujem.
Ford Focus 1,4 16V, Ambiente 1999 HB

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19272
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 29.04.2006 06:14

a sviti ti kontrolka zavrene klapky cirgulace vzduchu.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
romec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Příspěvek od romec » 02.05.2006 07:56

Foki, aká kontrolka, nič také tam nemám, klíma je manuálna a a praská to, len ked je vent. na ,, 0 ". Mám problém s nepadajúcimi alebo s rastúcimi otáčkami na volnobehu. V sobotu na diagnostike počítač ukázal vadné čidlo chvenia motora, nemôže to mať s tým súvis ? Dík.
Ford Focus 1,4 16V, Ambiente 1999 HB

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19272
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 02.05.2006 07:58

klapka cirgulace je hned vedle tlacitka klimatizace .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
romec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Příspěvek od romec » 02.05.2006 08:28

Áno Foki, tak tá mi funguje, vcera som ju skúšal.
Ford Focus 1,4 16V, Ambiente 1999 HB

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19272
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 02.05.2006 09:38

po otoceni klice se rozviti , a vydava zvuk jako kdyz neco bezí , nejde pouze pri nastaveni ofuku na celni okno ,.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
romec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Příspěvek od romec » 02.05.2006 10:34

Tá cirkulácia by sa mala zapnúť vždy sama, keď je vent. na nule? Myslím, že tak mi to pracuje a áno, pri ofuku okna je nejde, ale z coho to praskanie, neviem.
Ford Focus 1,4 16V, Ambiente 1999 HB

Uživatelský avatar
romec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Příspěvek od romec » 05.05.2006 08:10

Foki, máš pravdu, praskanie je keď zapínam a vypínam vnútornú cirkuláciu vzduchu, cirkulácia je funkčná no je to ako keby klapka preskakovala neako naprázdno, vôbec netuším čo a kde tam mám pozerať ako sa prosim ťa k nej dostanem?
Ford Focus 1,4 16V, Ambiente 1999 HB

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Příspěvek od Jemar » 21.01.2008 10:16

Romec napsal: Pri otočení klúčika do polohy 2 sa niekde pod prístrojovkou ozvú dve alebo tri silné prasknutia. Toto sa deje vždy, len keď mám ventilátor vypnutý na nule, keď ho mám spustený od jednotky vyššie, je to v pohode, vždy bez pukania.
Vôbec netuším, kde by mohol byť problém. Nemá prosím niekto podobný problém. Ďakujem.



Romec má problém asi už vyřešený, tak pro ostatní kteří mají podobný problém. O víkendu jsem sundal pohon recirkulační klapky (mimochodem je to práce pro sebevraha - strašně špatný přístup!). Motorek s převodovkou je v pořádku, ale otvor v klapce je úplně vymletý, takže ty rány jsou od toho jak je klapka uzavřená a motorek (má velkou sílu - šnekový převod) se pořád točí ve směru uzavírání klapky a vydře v klapce takovouhle díru (viz obrázek). Motorek totiž spíná při otočení klíčku v zapalování a pokaždé "hledá" koncovou polohu. Někomu se po vypnutí zapalování klapka vrací zpět, mě to bohužel nedělá a to je asi kámen úrazu. Měl jsem rozebraný i motorek klapky ale vypadá dobře, při vypnutí ventilátoru topení na "O" funguje tak jak má - pohybuje se oběma směry a na koncákách vypíná. Takže nyní sice motorek funguje (potichu protože díra v klapce už je tak vymletá že nemá co přeskakovat) ale klapka se nehýbe. Že se klapka nehýbe lze zjistit jen že při zapnuté vnitřní cirkulaci kdy vniká do kabiny zápach zvenku, nebo podle hluku ventilátoru - pokud klapka nefunguje je hluk při zapnutí i vypnutí cirkulace stejný. Při správné funkci je hluk při zapnuté cirkulaci vyšší.
Nevím jak cirkulace funguje na autech bez klimy. Toto se týká ve spojení s manuální klimou.
Jak to opravit to zatím nevím. Buď je někde něco špatně elektricky zapojeno (tomu moc nevěřím) nebo je závada v ovládací jednotce klimatizace (měla by ovládat i cirkulační klapku). Zatím ale bohužel nevím kde jednotku najít. Možná by pomohl jen její restart?
Přílohy
ovládání klapky.JPG
ovládání klapky.JPG (44.99 KiB) Zobrazeno 8020 x
Motor klapky.JPG
Motor klapky.JPG (42.74 KiB) Zobrazeno 5467 x
Vymačkaná klapka.JPG
Vymačkaná klapka.JPG (23.26 KiB) Zobrazeno 5464 x

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Příspěvek od Jemar » 21.01.2008 13:21

Mám další informaci o recirkulační klapce. Konzultoval jsem problém z kolegou a u něho se po otočení klíčem ve spínací skříňce (při zapnutém ventilátoru) nestane vůbec nic - servomotor klapky se ani nehne, při vypnutí zapalování také ne. Klapka jinak bezvadně funguje, takže tohle bude asi správná funkce. Zjistil jsem že řízení klimy a recirkulace je pomocí plošného spoje na zadní straně ovládacích tlačítek.
Přílohy
Pohled zezadu.JPG
Pohled zezadu.JPG (27.39 KiB) Zobrazeno 5406 x
Tištěný spoj.JPG
Tištěný spoj.JPG (35.34 KiB) Zobrazeno 5413 x
Ovládání klimy, klapky a vyhřívání skel.JPG
Ovládání klimy, klapky a vyhřívání skel.JPG (30.61 KiB) Zobrazeno 5408 x

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Příspěvek od Jemar » 24.01.2008 03:30

Zkusil jsem vyměnit to čtyřtlačítko za jiné, bohužel můj problém přetrvává a motorek klapky se vesele točí dál při každém zapnutí zapalování. Ještě zkusím vyměnit samotný pohon klapky ale nevěřím že to pomůže.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Příspěvek od Jemar » 25.01.2008 21:02

Tak bohužel ani tohle řešení se neosvědčilo, klapka si dál žije svým životem.
Že by nějaké trvale sepnuté relé?

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 26.01.2008 15:16

Kdyz jsem mel tlacitka bez vyhrivani celniho skla, tak klapka nedelala vubec nic. Kdyz jsem dodelal vyhrivane celni sklo a tudiz i vymenil tlacitka, tak pri prepinaci v poloze 0 se klapka sama zavirala...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Příspěvek od Jemar » 26.01.2008 20:55

Bohužel mě se rozběhne motorek klapky vždy při každém zapnutí zapalování (vždy doprava a zastaví asi na koncáku, pokud je klapka zavřená dojde k protočení klapky na hřídelce motorku - pak už vše funguje normálně ale v klapce už je taková díra že už motorek s klapkou nepohne). Ovládací prvky mohou být nastaveny jakkoliv, jakmile zapnu zapalování motorek se vždy rozběhne. Už vážně nevím čím by to mohlo být! :cry:
Naposledy upravil(a) Jemar dne 01.03.2008 04:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Ventilácia

Příspěvek od Jemar » 07.02.2008 21:00

Po krátké pauze jsem se opět pustil do hledání závady v pohonu recirkulační klapky. Už jsem povymněňoval všechno co šlo a bez úspěchu. Jediná ještě neprozkoumaná možnost je nechat napíchnout auto na WDS, protože ovládání klimatizace je napojeno i na řídící jednotku motoru. Moje teorie je taková, že v softvéru by měla být uložena informace o momentální poloze motoru klapky. V mém případě si myslím že tam tato informace schází a proto při každém otočení klíčkem si polohu motorku znova a znova načítá. Po načtení polohy se klapka chová standartně a funguje bez problémů.
V servisu se mě ochotně ujali (Auto-in Pardubice), po půlhodince čekání přišla studená sprcha - WDS žádná závada nezjištěna! A jsem zase v p..... (pardon - na začátku) :( :( :cry: :cry:

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti