Ahoj. Já jsem náhodou jel kolem značkového servisu Ford v Brně a tak mi to nedalo. Koupil jsem tam nové relátko na stěrače. Stálo 187 Kč. S jedním pánem tam se dobře znám a tak jsme chvíli diskutovali (já si stěžoval, že je to drahé). To mi potvrdil a zároveň to srovnal s jinými náhradními díly. Například tlumič výjde asi na 2000 kč. Myslel jsem přitom, že je o dost dražší. Ještě Ti poskytnu výpis z emailu, kterým jsem se dotazoval v servisu Ford na záležitosti kolem stěračů apod.:
Můj dotaz:
Ford Focus combi, rv. 2003
Nemám cyklovac na sterace.
1.Kolik by u Vás stála výmena ovladace steracu za nový s cyklovacem?
2.Kolik by stála montáž automatického rosvícení po startu?
3.Je možné namontovat ovladac smerových svetel s dobehem (po tuknutí je?ste asi 3x probliknou smerovky) jako má Fabie?
Odpověď:
ad1): je možné, mění se přepínač stěračů (1713,- Kč, práce cca 350,- Kč a
přeprogramování modulu GEM - povolení této funkce cca 1100,- Kč ). Pokud
vozidlo nemá přípravu na tento přepínač, je nutná ještě úprava kabelového
svazku spínače cca 1000,- Kč. Celkem cca 3200,- nebo 4200,- Kč.
ad2): montáž modulu celoročního svícení: materiál i práce 1190,- Kč
ad3): u některých vozů lze řešit přeprogramováním GEM modulu, tzn. pokud to
bude možné, nastavíme při programování podle bodu 1) a bylo by to bezplatně.
Je ale možné, že tato funkce nastavit nepůjde - nedá se řešit výměnou
spínače směrových světel, je to jen věc programování.
Ceny jsou včetně DPH.
vedoucí oddělení servisu vozidel XXX Brno
.......
Já tam byl neohlášený asi 30 min před zavíračkou a tak jsem se zeptal "jestli mohou na místě zjistit, jestli v mém FORDU ten GEM vůbec mám". Prý to musí zjistit jen elektrikář (ten už tam nebyl
) přes diagnostický program.
Neví náhodou někdo jestli to nemohu poznat doma ? (tzn. v garáži")