problem se svetly

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 27.09.2007 18:00

Mám podobný, ale přece jen trochu odlišný problém.
Během jízdy, a to bez dalších spuštěných spotřebičů, mi klesá intenzita svítivosti nejen osvětlení palubky, ale i světel venku.
Prostě 5 vteřin šajn jak prase, pak zase skoro půl minuty téměř nevidím před sebe.
Když mám třeba ještě puštěný ventilátor, tak slyším pokles jeho otáček.
Není to pravidelný.
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Spit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Spit » 27.09.2007 18:54

Dělaly mě to světla taky, souviselo to s termostatem, viz tohle téma, přesně popisuje problém co sem měl:
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... sc&start=0
Když teplota vyletěla nahoru, tak pohasla světla. Po odstranění závady je to už v pohodě.
Je ale možný, že u tebe to bude něco jinýho...
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 27.09.2007 19:38

Spit píše:Dělaly mě to světla taky, souviselo to s termostatem, viz tohle téma, přesně popisuje problém co sem měl:
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... sc&start=0
Když teplota vyletěla nahoru, tak pohasla světla. Po odstranění závady je to už v pohodě.
Je ale možný, že u tebe to bude něco jinýho...
To se mi nezdá.
Dělá to i za studena a není to závislý na otáčkách.
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Spit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Spit » 27.09.2007 21:50

Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Focus combi, 1,6 16V, 74kW, 1999, červená<br>

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 27.09.2007 23:41

Spit píše:Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Každopádně díky, mrknu na to.
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 28.09.2007 10:53

greywolf píše:
Spit píše:Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Každopádně díky, mrknu na to.
Muze ti prokluzovat remen nebo je neco spatne na alternatoru, treba regulator, popripade i baterka...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 29.09.2007 23:07

Ahmed píše:
greywolf píše:
Spit píše:Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Každopádně díky, mrknu na to.
Muze ti prokluzovat remen nebo je neco spatne na alternatoru, treba regulator, popripade i baterka...
Baterka nebo alternátor mě napadl taky, doufám, že to nebude nějakej studeňák, to bych asi těžko dohledával.
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
Kadlik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kadlik » 30.09.2007 13:50

Mám typ, nebo tip, jak chcete. Možná je to blbost, ale třeba u R19 (můj předchozí stroj) měl ztlumení celé palubní desky a kontrolek automaticky při zapnutí světel. Výrobce asi předpokládal, že světla se zapínají když je tma, takže se ztlumí jas palubky, aby zbytečně "netáhla oči". No a když je tma, tak přeci menší jas stačí, ne? Nemají to některé Focusy taky tak?
Combi 1,6 16V, r.v. 2004, deep blue.
Obrázek

Uživatelský avatar
vlko
Junior
Junior
Příspěvky: 246
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vlko » 30.09.2007 18:00

Tak to jsem si myslel taky, že se to má ztlumovat při zapnutí světel.
Ale počkám na nějaký odborný názor :wink:
Ford Focus 1.6 , 74kW, sedan 2002 , Moondust Silver Met.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 30.09.2007 19:26

Jas zarovky hlavniho svetlometu (obecne u vsech zarovek i tech kterymi svitite doma) je hodne zavisly na velikosti napajeciho napeti, v praxi maly ubytek napeti vytvori velky ubytek jasu.
Ja bych meril napeti nejdrive primo na baterce a pokud se na ni moc nemeni, tak primo na zarovce. Velikost napeti na baterce se tu uz popisovalo v souvislosti s regulatorem altiku.
Kdysi u sve nove S105 nejaky monter prehodil konektory R a M do regulatoru. Pri ceste do Ostravy mi malem vyvarila baterka a napeti se mi nepodarilo snizit ani po vyhozeni pruzinky z mechanickeho regulatoru. Po dojeti v noci jsem na parkovisti kontrolovat zapojeni a az potom jsem na chybu prisel. Kam se hrabou zarovky +50%, mi obycejne H4 pri 18V svitily vice jak +100%. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
libe
Junior
Junior
Příspěvky: 233
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov p. R.

Příspěvek od libe » 30.09.2007 19:32

Presne tak, merit a merit, nekde musi dochazet k poklesu napeti!
Ford Focus 1.6 combi 11/2001
Obrázek

greywolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od greywolf » 30.09.2007 20:13

pelen píše:Jas zarovky hlavniho svetlometu (obecne u vsech zarovek i tech kterymi svitite doma) je hodne zavisly na velikosti napajeciho napeti, v praxi maly ubytek napeti vytvori velky ubytek jasu.
Ja bych meril napeti nejdrive primo na baterce a pokud se na ni moc nemeni, tak primo na zarovce. Velikost napeti na baterce se tu uz popisovalo v souvislosti s regulatorem altiku.
Kdysi u sve nove S105 nejaky monter prehodil konektory R a M do regulatoru. Pri ceste do Ostravy mi malem vyvarila baterka a napeti se mi nepodarilo snizit ani po vyhozeni pruzinky z mechanickeho regulatoru. Po dojeti v noci jsem na parkovisti kontrolovat zapojeni a az potom jsem na chybu prisel. Kam se hrabou zarovky +50%, mi obycejne H4 pri 18V svitily vice jak +100%. :wink:
OK, ale pohasínají i kontrolky, respektive podsvícení na palubce (palubní počítač i ukazatel ujetých kilometrů). Asi bych tu žárovku vyloučil.
Ford Focus Combi 1.6i 16V 74kW (100k), r.v. 2002, stříbrná metalíza

Obrázek

Uživatelský avatar
mm2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hořice

Příspěvek od mm2 » 30.09.2007 20:50

greywolf píše:
pelen píše:Jas zarovky hlavniho svetlometu (obecne u vsech zarovek i tech kterymi svitite doma) je hodne zavisly na velikosti napajeciho napeti, v praxi maly ubytek napeti vytvori velky ubytek jasu.
Ja bych meril napeti nejdrive primo na baterce a pokud se na ni moc nemeni, tak primo na zarovce. Velikost napeti na baterce se tu uz popisovalo v souvislosti s regulatorem altiku.
Kdysi u sve nove S105 nejaky monter prehodil konektory R a M do regulatoru. Pri ceste do Ostravy mi malem vyvarila baterka a napeti se mi nepodarilo snizit ani po vyhozeni pruzinky z mechanickeho regulatoru. Po dojeti v noci jsem na parkovisti kontrolovat zapojeni a az potom jsem na chybu prisel. Kam se hrabou zarovky +50%, mi obycejne H4 pri 18V svitily vice jak +100%. :wink:
OK, ale pohasínají i kontrolky, respektive podsvícení na palubce (palubní počítač i ukazatel ujetých kilometrů). Asi bych tu žárovku vyloučil.
Nejde o žárovku, ale o napětí pro celé to podsvětlení a kontrolky.
mm2    michal
Focus MKI 1.6 combi
Mondeo MKIII 1.8 combi

Uživatelský avatar
HonzaV
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okr. Litoměřice

Příspěvek od HonzaV » 30.09.2007 22:27

greywolf píše:Mám podobný, ale přece jen trochu odlišný problém.
Během jízdy, a to bez dalších spuštěných spotřebičů, mi klesá intenzita svítivosti nejen osvětlení palubky, ale i světel venku.
Prostě 5 vteřin šajn jak prase, pak zase skoro půl minuty téměř nevidím před sebe.
Když mám třeba ještě puštěný ventilátor, tak slyším pokles jeho otáček.
Není to pravidelný.
Mně se něco podobného děje (spíš dělo) taky (ačkoliv při pohasnutí jsem stále viděl docela dobře) a přišel jsem na to, že to měla na svědomí klimatizace, když jsem měl nastaven ofuk skla na intezivní odmlžení. Při tomto nastavení ventilace se nerozsvítí kontrolka klimatizace.
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 120kW, 2014
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jasio » 01.10.2007 00:23

Já to přisuzuji ty baterii na odchodu. Zajímalo by mně jesti těm co pohasíná osvětlení palubovky se při startování rozsvítí kontrolka ABS a pak po chvílí zhasne. Při startu dojde k tak velkému výkyvu napětí, že se ABS na moment vypne.
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti