Stránka 2 z 8

Napsal: 27.09.2007 18:00
od greywolf
Mám podobný, ale přece jen trochu odlišný problém.
Během jízdy, a to bez dalších spuštěných spotřebičů, mi klesá intenzita svítivosti nejen osvětlení palubky, ale i světel venku.
Prostě 5 vteřin šajn jak prase, pak zase skoro půl minuty téměř nevidím před sebe.
Když mám třeba ještě puštěný ventilátor, tak slyším pokles jeho otáček.
Není to pravidelný.

Napsal: 27.09.2007 18:54
od Spit
Dělaly mě to světla taky, souviselo to s termostatem, viz tohle téma, přesně popisuje problém co sem měl:
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... sc&start=0
Když teplota vyletěla nahoru, tak pohasla světla. Po odstranění závady je to už v pohodě.
Je ale možný, že u tebe to bude něco jinýho...

Napsal: 27.09.2007 19:38
od greywolf
Spit píše:Dělaly mě to světla taky, souviselo to s termostatem, viz tohle téma, přesně popisuje problém co sem měl:
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... sc&start=0
Když teplota vyletěla nahoru, tak pohasla světla. Po odstranění závady je to už v pohodě.
Je ale možný, že u tebe to bude něco jinýho...
To se mi nezdá.
Dělá to i za studena a není to závislý na otáčkách.

Napsal: 27.09.2007 21:50
od Spit
Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.

Napsal: 27.09.2007 23:41
od greywolf
Spit píše:Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Každopádně díky, mrknu na to.

Napsal: 28.09.2007 10:53
od Ahmed
greywolf píše:
Spit píše:Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Každopádně díky, mrknu na to.
Muze ti prokluzovat remen nebo je neco spatne na alternatoru, treba regulator, popripade i baterka...

Napsal: 29.09.2007 23:07
od greywolf
Ahmed píše:
greywolf píše:
Spit píše:Abys to vyloučil tak se podívej, když pohasnou světla, na teplotu, když bude ručička naza půlkou je to ono (většinou se to dělo na kopci po sundání nohy z plynu, příp. po dlouhé rovince). Pka by přišlo na řadu otočení termostatu.
Nebo je to něčím jiným, ale to ti musí poradit někdo jný.
Každopádně díky, mrknu na to.
Muze ti prokluzovat remen nebo je neco spatne na alternatoru, treba regulator, popripade i baterka...
Baterka nebo alternátor mě napadl taky, doufám, že to nebude nějakej studeňák, to bych asi těžko dohledával.

Napsal: 30.09.2007 13:50
od Kadlik
Mám typ, nebo tip, jak chcete. Možná je to blbost, ale třeba u R19 (můj předchozí stroj) měl ztlumení celé palubní desky a kontrolek automaticky při zapnutí světel. Výrobce asi předpokládal, že světla se zapínají když je tma, takže se ztlumí jas palubky, aby zbytečně "netáhla oči". No a když je tma, tak přeci menší jas stačí, ne? Nemají to některé Focusy taky tak?

Napsal: 30.09.2007 18:00
od vlko
Tak to jsem si myslel taky, že se to má ztlumovat při zapnutí světel.
Ale počkám na nějaký odborný názor :wink:

Napsal: 30.09.2007 19:26
od pelen
Jas zarovky hlavniho svetlometu (obecne u vsech zarovek i tech kterymi svitite doma) je hodne zavisly na velikosti napajeciho napeti, v praxi maly ubytek napeti vytvori velky ubytek jasu.
Ja bych meril napeti nejdrive primo na baterce a pokud se na ni moc nemeni, tak primo na zarovce. Velikost napeti na baterce se tu uz popisovalo v souvislosti s regulatorem altiku.
Kdysi u sve nove S105 nejaky monter prehodil konektory R a M do regulatoru. Pri ceste do Ostravy mi malem vyvarila baterka a napeti se mi nepodarilo snizit ani po vyhozeni pruzinky z mechanickeho regulatoru. Po dojeti v noci jsem na parkovisti kontrolovat zapojeni a az potom jsem na chybu prisel. Kam se hrabou zarovky +50%, mi obycejne H4 pri 18V svitily vice jak +100%. :wink:

Napsal: 30.09.2007 19:32
od libe
Presne tak, merit a merit, nekde musi dochazet k poklesu napeti!

Napsal: 30.09.2007 20:13
od greywolf
pelen píše:Jas zarovky hlavniho svetlometu (obecne u vsech zarovek i tech kterymi svitite doma) je hodne zavisly na velikosti napajeciho napeti, v praxi maly ubytek napeti vytvori velky ubytek jasu.
Ja bych meril napeti nejdrive primo na baterce a pokud se na ni moc nemeni, tak primo na zarovce. Velikost napeti na baterce se tu uz popisovalo v souvislosti s regulatorem altiku.
Kdysi u sve nove S105 nejaky monter prehodil konektory R a M do regulatoru. Pri ceste do Ostravy mi malem vyvarila baterka a napeti se mi nepodarilo snizit ani po vyhozeni pruzinky z mechanickeho regulatoru. Po dojeti v noci jsem na parkovisti kontrolovat zapojeni a az potom jsem na chybu prisel. Kam se hrabou zarovky +50%, mi obycejne H4 pri 18V svitily vice jak +100%. :wink:
OK, ale pohasínají i kontrolky, respektive podsvícení na palubce (palubní počítač i ukazatel ujetých kilometrů). Asi bych tu žárovku vyloučil.

Napsal: 30.09.2007 20:50
od mm2
greywolf píše:
pelen píše:Jas zarovky hlavniho svetlometu (obecne u vsech zarovek i tech kterymi svitite doma) je hodne zavisly na velikosti napajeciho napeti, v praxi maly ubytek napeti vytvori velky ubytek jasu.
Ja bych meril napeti nejdrive primo na baterce a pokud se na ni moc nemeni, tak primo na zarovce. Velikost napeti na baterce se tu uz popisovalo v souvislosti s regulatorem altiku.
Kdysi u sve nove S105 nejaky monter prehodil konektory R a M do regulatoru. Pri ceste do Ostravy mi malem vyvarila baterka a napeti se mi nepodarilo snizit ani po vyhozeni pruzinky z mechanickeho regulatoru. Po dojeti v noci jsem na parkovisti kontrolovat zapojeni a az potom jsem na chybu prisel. Kam se hrabou zarovky +50%, mi obycejne H4 pri 18V svitily vice jak +100%. :wink:
OK, ale pohasínají i kontrolky, respektive podsvícení na palubce (palubní počítač i ukazatel ujetých kilometrů). Asi bych tu žárovku vyloučil.
Nejde o žárovku, ale o napětí pro celé to podsvětlení a kontrolky.

Napsal: 30.09.2007 22:27
od HonzaV
greywolf píše:Mám podobný, ale přece jen trochu odlišný problém.
Během jízdy, a to bez dalších spuštěných spotřebičů, mi klesá intenzita svítivosti nejen osvětlení palubky, ale i světel venku.
Prostě 5 vteřin šajn jak prase, pak zase skoro půl minuty téměř nevidím před sebe.
Když mám třeba ještě puštěný ventilátor, tak slyším pokles jeho otáček.
Není to pravidelný.
Mně se něco podobného děje (spíš dělo) taky (ačkoliv při pohasnutí jsem stále viděl docela dobře) a přišel jsem na to, že to měla na svědomí klimatizace, když jsem měl nastaven ofuk skla na intezivní odmlžení. Při tomto nastavení ventilace se nerozsvítí kontrolka klimatizace.

Napsal: 01.10.2007 00:23
od Jasio
Já to přisuzuji ty baterii na odchodu. Zajímalo by mně jesti těm co pohasíná osvětlení palubovky se při startování rozsvítí kontrolka ABS a pak po chvílí zhasne. Při startu dojde k tak velkému výkyvu napětí, že se ABS na moment vypne.