PŘI STARTOVÁNÍ BLIKAJÍ SVĚTLA

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: PŘI STARTOVÁNÍ BLIKAJÍ SVĚTLA

Příspěvek od ZaQik » 09.09.2021 06:53

spis je to slabou baterkou
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: PŘI STARTOVÁNÍ BLIKAJÍ SVĚTLA

Příspěvek od hihi » 10.09.2021 21:05

To by bylo skvělý. Protože teď to auto chci přenechat skoro jen výměnou za to, že nepůjde na vrakoviště. Ať si těsnění pod hlavou a navazující věci opraví další majitel za odvoz a příspěvek na pivo sám.

Přesto popíši situaci:
Světla v poloze 0 při všem o čem tu píšu.

Při běžném startu - klíčky do polohy II - problikávají světla i dost intenzivně. Auto nenastartuje (jiné vlákno).
Vyndal jsem relé R13 (spouští startér), otočil klíčky na polohu I. Propojil piny 3 a 5 v patici relé. Startét točí motorem (no, spíš se snaží) a světla se rozsvítí.
Pokud propojím piny 3 a 5, ale klíčky jsou v poloze 0, startét točí, ale světla nesvítí.
Pokud standardně startuji, ale znemožním spojení pinů 3 a 5 (nepustím proud do startéru), světla nesvítí.

Schémata mám a proto jsem dělal takové pokusy, abych našel, kde to je prošlehlý na světla.

Docela z logiky věci vychází, že to bude ta baterka (nějaká blbá logika ovládání světel). Sice se z drátů odněkud zakouřilo, ale prošlehlé to na přívodní kabely světel snad nebude, protože:

Část obvodu (zeleně) baterka - spínací skříňka (klíček) - relé R13 - PCM je pod napětím při otočení klíčku do polohy II, spojení 3,5 jsem znemožnil a tím silová část končí v relé na pinu 3 a "ovládací" v PCM = světla nesvítí.
Část (žlutě) plus baterie - relé startéru - vodivé spojeníní 3,5; klíček v poloze 0. Světla nesvítí. To je plus na vodiči od baterky až ke startéru a od baterky ke klíčku, startér se točí.

Takže se světla rozsvítí jen tehdy, když je klíček v poloze I a propojené piny 3 a 5 (startér točí). Což odpovídá skoro stavu standardního startu.

Takže jsem vytvořil všechny možnosti přivedění napětí na kabely, které mají co do činění se startováním až na jejich konec a vždy existovala situace, kdy světla nesvítila. Kdyby tam byl můstek, musel se projevit. Navíc, kde by to bylo prošlehlý tak, aby svítila obě světla? A ještě by se možná startovalo otočením zapnutí světel, což se neděje. Takže do rozsvěcení světel nějak "kecá" ŘJ. To by bylo fajn.

Moc díky.
IMG_20210910_210141.jpg
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů