Odhlučnění kapoty...

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Olomouc

Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od Honza » 28.02.2006 21:44

Napadlo mně založit toto téma a poporadě s Focusinim tak i činím.
Máta někdo zkušenost s odhlučněním kapoty,nebo třeba i jiných čístí vozu?Tím nechci říct,že to FF potřebuje,ale ptám se eventuelně na zkušenosti s těmito věcičkami
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
Mohi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Košice, Slovensko

Dynamat

Příspěvek od Mohi » 28.02.2006 22:32

Tak co sa tyka odhlucnenia tak mam jeden typ. DYNAMAT
Pouziva sa to hlavne pri HIFI proti rezonancii ale aj na odhlucnenie. Je to taka asfaltova folia s hlinikom roznej hrubky a spracovania, podla toho kde to davas a ako velmi chces odhlucnit auto. Lepi sa to na vnutro karoserie pod calunenie, takisto sa to moze pouzit aj na kapotu.
Osobne to nemam ale vychvaluju to po vsetkych tuningovych casakoch.

pre prehlad uvediem zopar typov vyrobkov:

BULK PAK XTREME 10455 - pouzitie na tlmenie roznych priestorov auta 9ks plat 81,2 x 45,7 cm 10 800,- Sk
WEDGE PAK XTEME 10425 - tlmenie lubovolenho priestoru napr. dveri 1ks 81,2 x 45,7 1490,- Sk
BULK PAK Original 10155 - tlmenie roznych priestorov 3ks palt 137,2 x 81,3 cm 7800,- SK
Samozrejme su aj pre repraky a basreflexove skrine nejake platy cca okolo 1000,- Sk za 25 x 25 cm

Ale su aj lacnejsie riesenia ak nepotrebujes mat to najlepsie napr.:
Sinus Live 90x40 cm akusticka pena 149,- Sk
Sinus Live ADM samolepiaci asfoltovy plat 199,- Sk
Ford Focus 2.0i 16V HTB made2k Pacific Green
Obrázek

Uživatelský avatar
Honza
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 01.03.2006 16:29

No tak teď jsem koukal,že Daryl je členem nebo možná i šéfem Autohifi clubu,ten by o vytlumení auta mohl něco vědět :) Tak snad až dodělá ten shop,tak nám k tomu něco řekne.
Jinak ten Dynamat vypadá dobře a taky to stojí pěkný balík...
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
Pullins
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Pullins » 08.04.2006 03:37

Nazdárek, nevíte už někdo něco bližšího k tomu odhlučnění? Díval jsem se i na spreje Sinus Live - ES 500 nebo nějaká tlumící pasta. Nemáte s tím někdo zkušenost. Potřeboval bych odhlučnit interiér :oops: :oops:

Uživatelský avatar
Honza
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 08.04.2006 14:48

Ptal jsem se na to,odhlučnění dveří Dynymatem cca 5000,-
Kapoty dělají v Praze-Mikra
Na netu je toho spousta,otázka je co se týče kvality...
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
Petersonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 20.03.2008 00:08
Bydliště: Chrudim

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od Petersonn » 02.06.2009 23:49

Chystam se na takovy hodne maly tuning, narozdil od vetsiny jsem se rozhodl jit opacnym smere a chci "ticho" :oops: - koupil jsem si "originalni odhlucneni" kapoty, ale rozdil nepatrnej a to si mozna jen namlouvam. :roll:

Ne ze by 1.6 nemela hezkej zvuk, ale chci si poridit todle:

http://cartuning.cz/zbozi/produkt-2249/ ... 20-mm.html
(nebo neco podobnyho - ale v tedle cenove hladine, takze ne dynamat atd..)
a nalepit to pod to originalni odhlucneni.

Myslíte, že to pomůže? Nemá někdo zkuenost? A trocha obav - nevzroste tepelne namahani motoru? Idealni by byl material, ktery je jen protihlukovy (ne tepelne izolacni), ale takovy asi neni..

Budu rad za kazdy nazor :wink: !
Ford Focus Turnier 1.6 16V ZETEC SE, 2002/7, Trend + BC, Silver
Ford Escort CL Fine, 1.4i 55KW, 1995/1, Dark Blue

Uživatelský avatar
pbjun
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4843
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Dolní Domaslavice
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od pbjun » 03.06.2009 13:53

Mrkni ke me do galerky, ja sem tlumil kufr, kapotu a dvere necim podobnym, jen to melo mensi tloustku a ucinek byl dobry :)
Ford Focus combi 1,6 16V/74kW r.v. 2002 255 000 km flexi fuel E85
Ford Focus combi 1,6 16V/74kW r.v. 2001 17 000 (402tis) km
Ford Fiesta 1,3/51kW r.v. 2005 150 000 km
Volvo V70 2,4i/103kW r.v. 2001 314 000 km

Uživatelský avatar
urquell
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 09.09.2009 22:12
Bydliště: Západ

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od urquell » 10.11.2009 01:45

zdravím; nemám origo odhlučnění motorového prostoru a chci je přidat.
Je lepší koupit si originální odhlučnění od Forda nebo Dynamat Hoodliner? Počítám, že asi to druhé. Má to pak ještě smysl kombinovat /dávat obojí?
A ještě - pbjun má v galerii kapotu odhlučněnou jen takovými malými ostrůvky nalepenými v prolisech kapoty, zatímco ten Hoodliner je na celou plochu - je v tom nějaký rozdíl?
FoFo I 1.6/16V 74 kW 2002 kombi

Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 11:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od BobTDCi » 10.11.2009 19:31

Ak by niekto chcel - mám 2 alebo 4ks tejto :Sinus Live 90x40 cm akusticka pena 149,- Sk "molitanovej peny"/ale nie je to molitan, len sa naň najviac podobá/ sinus live.
S cenou vieme urobiť dohodu...
Ak treba odfotím a prilepím.
PS: Skúšal som i ten sprej Sinuslive - na dverách kedysi v Mégane - ale samotný sprej má skoro nespoznateľný účinok...
Iné už je tá pena - ale asi nie do motorového priestoru - bola by skôr neskôr zafŕkaná, uprášená - nepekná - myslím si.
:roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Milinko
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1699
Registrován: 02.02.2008 04:18

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od Milinko » 10.11.2009 21:25

Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 118kW - Enterprise - White Frozen Gallery
Byl: Ford Focus II, Eibach Pro-Spacer & Pro-KIT, Machine silver Gallery

Uživatelský avatar
urquell
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 09.09.2009 22:12
Bydliště: Západ

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od urquell » 10.11.2009 21:44

Díky, to jsem prošel komplet než jsem se zeptal, je to supr a spoustu mých nejasností tím zmizlo. Zeptal jsem se proto právě na 3 otázky, které tam zatím pokud vím nikdo nevyřešil, tj.
1) Dynamax Hoodliner nebo origo Ford odhlučnění (cenový rozdíl v řádu stokorun bych neřešil)?
2) má smysl obojí kombinovat?
3) záleží, zda polep po celé ploše či jen ostrůvkovitě? :wink:
FoFo I 1.6/16V 74 kW 2002 kombi

Obrázek

Uživatelský avatar
Milinko
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1699
Registrován: 02.02.2008 04:18

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od Milinko » 10.11.2009 22:07

1)pokud neřešíš cenu tak ber určitě Dynamat
2)nekombinoval bych to
3)čím větší plocha pokryta tím líp
:wink:
Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 118kW - Enterprise - White Frozen Gallery
Byl: Ford Focus II, Eibach Pro-Spacer & Pro-KIT, Machine silver Gallery

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od LeonardoTM » 12.09.2016 11:14

urquell píše:Díky, to jsem prošel komplet než jsem se zeptal, je to supr a spoustu mých nejasností tím zmizlo. Zeptal jsem se proto právě na 3 otázky, které tam zatím pokud vím nikdo nevyřešil, tj.
1) Dynamax Hoodliner nebo origo Ford odhlučnění (cenový rozdíl v řádu stokorun bych neřešil)?
2) má smysl obojí kombinovat?
3) záleží, zda polep po celé ploše či jen ostrůvkovitě? :wink:
Ahoj,
já jsem řešil odhlučnění také a důvodem pro mne byly vysoké otáčky 1.6i 85kW (FFII) při jízdě na dálnici, kde při 130 km/h je to skoro 4000 ot./min. Tak jsem hledal a našel materiál od firmy Mikra (http://www.mikra.cz - na webu toho moc nemají :() Je to normální skelná vata se samolepící vrstvou na jedné straně a hliníkovou fólií na straně druhé, tj. víceúčelový materiál, např. i jako tepelný štít za topení atd.
Podle fotek na jiném vlákně, kde se řeší také odhlučnění (ale o dost komplexněji):
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =a&start=0
jsem udělal 2 vrstvy (viz fotky níže):
- spodní = vyřezané kusy do prolisů v kapotě
- vrchní = souvislá vrstva co mi dovolil materiál
- okraje = samolepící ALU páska, aby se to neodlepovalo (pro jistotu)
Je o tom také spousta videí na youtube, důležité je to hezky odmastit před aplikací
a pro přitlačení samolepící fólie používají nějaký váleček. Já jsem měl po ruce ploché kolečko od nábytku...
Ještě bych chtěl upozornit, že při překrytí všech hadiček pro ostřikovače je dobré zkontrolovat, jestli se někde nedotýkají ostrých hran přídržných paciček. Já jsem tu hadičku pro jistotu v kritických místech obalil vrstvou izolační pásky. Někde jinde jsem se totiž dočetl, že jim pak pod kryt zatékalo, což zvlášť v zimě není dobré, že...

Výsledný efekt utlumení je takový, že to opravdu potlačilo vyšší frekvence a při dálničních rychlostech je možné lépe rozumět, když poslouchám třeba audioknihy...
Efekt tlumení je také slyšitelný tak, že poklepáš na kapotu, případně při jejím zabouchnutí je zvuk mnohem tlumenější.
Přílohy
00_Kapota-odhlucneni_puvodni-stav.jpg
01_Kapota-odhlucneni_vnitrni-vrstva.jpg
02_Kapota-odhlucneni_vnejsi-vrstva.jpg
03-Kapota-odhlucneni_okraje-ALU-paskou.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od LeonardoTM » 19.09.2016 10:42

LeonardoTM píše:...Efekt tlumení je také slyšitelný tak, že poklepáš na kapotu, případně při jejím zabouchnutí je zvuk mnohem tlumenější.
Zbylý materiál z přední kapoty jsem nalepil dovnitř 5. dveří.
Kdyby to někho zajímalo, tak plastový kryt se sundavá přes 2 Torxy (asi 30)
a pak je tam asi 8 nacvakávacích plíšků, které jdou opatrným odtlačením vycvaknout.
Nevím, jakého zvukového efektu tím dosáhnu, protože na vnitřní straně toho plastového krytu je také tlumící materiál, ale tím přímým nalepením na plech by se nějaké rezonance a vyšší frekvence potlačit mohly, protože přibyla hmotnost. To případě přední kapoty byl efekt vážně výrazný. Tady vzadu jsem spíš chtěl využít zbytky materiálu.

Doplnění po týdnu testování - ano, i ten kousek tlumící hmoty na 5. dveřích pomohl utlumit takové "svištění" a se spolujezdci na zadních sedadlech se dá lépe mluvit. Tolik subjektivní dojmy.
Přílohy
HB_5-dvere_kryt.jpg
HB_5-dvere_odstrojene.jpg
HB_5-dvere_tlumeni.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
doniator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 10.02.2017 18:08

Re: Odhlučnění kapoty...

Příspěvek od doniator » 17.02.2017 12:15

Toto je rozhodně zajímavé téma :) samotné odhlučnění vozu se nejlépe provádí takhle: http://neutralne.cz/jak-odhlucnit-auto- ... -materialu, prostě, tak jak už tady bylo zmíněno :)
miluju Focuse!!

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé