Brzdové destičky a kotouče
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 442
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Brzdové destičky a kotouče
STK po roku.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové destičky a kotouče
Já jsem loni na svém Focusu měnil všechny kotouče a destičky, dal jsem ATE. Zatím na nich najeto necelých 20tis. km a spokojenost, na STK koncem roku brzdy také naprosto v pohodě. Nikde nic nepíská, brzdí jak má, nemám na co si stěžovat.
Kolega na C-Maxu 2.0 loni také komplet brzdy, u něj jsme měnili i oba zadní brzdiče, vše ATE a taky zatím spokojenost.
Kolega na C-Maxu 2.0 loni také komplet brzdy, u něj jsme měnili i oba zadní brzdiče, vše ATE a taky zatím spokojenost.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.06.2016 06:58
Re: Brzdové destičky a kotouče
Dotaz na znalce.
Bude tohle https://www.automobilovedily24.cz/brembo/1661103 pasovat do Focusu 3.5 2017 2.0TDCI 110kW?
Zatim je tam original od novoty, najeho 68kkm.
Mam obe ruce leve, ale laka me si neco sam na aute udelat. Podle videa na youtube bych to mel zvladnout.
Ja se da spravne pohledem zjistit, ze jsou desticky v riti?
Zacaly mi pri brzdeni drhout plechy ale nevim jestli predek nebo zadek.
Dik za jakykoliv hinst.
Bude tohle https://www.automobilovedily24.cz/brembo/1661103 pasovat do Focusu 3.5 2017 2.0TDCI 110kW?
Zatim je tam original od novoty, najeho 68kkm.
Mam obe ruce leve, ale laka me si neco sam na aute udelat. Podle videa na youtube bych to mel zvladnout.
Ja se da spravne pohledem zjistit, ze jsou desticky v riti?
Zacaly mi pri brzdeni drhout plechy ale nevim jestli predek nebo zadek.
Dik za jakykoliv hinst.
Byl FoFo 1.6TDCI 66kW
Je FoFo 2.0TDCI 110kW
Je FoFo 2.0TDCI 110kW
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdové destičky a kotouče
karel_b: Na eshopu si naťukáš auto, motorizaci atd. a vybere ti to díly, co by měly pasovat (a většinou to i pasuje).
Že jsou destičky na výměnu poznáš podle toho, kolik materiálu na nich zbývá, některé mají na sobě plíšek, který pak začne drhnout o kotouč a píská to nebo skřípe. Kotouč samotný má taky minimální tloušťku, v eshopu je to u něj napsané, změříš to šuplérou.
Po 68 000 km bude spíš sjetý předek než zadek, nejlepší je sundat kolo a podívat se.
Jinak budeš potřebovat přetlačit pístky, aby se tam nové destičky vešly, dá se to rukama, ale budou tě bolet prsty, nebo se na to za pár stovek prodává sada nářadí, která je super hlavně na zadní brzdy, kde se pístkem musí i otáčet.
Že jsou destičky na výměnu poznáš podle toho, kolik materiálu na nich zbývá, některé mají na sobě plíšek, který pak začne drhnout o kotouč a píská to nebo skřípe. Kotouč samotný má taky minimální tloušťku, v eshopu je to u něj napsané, změříš to šuplérou.
Po 68 000 km bude spíš sjetý předek než zadek, nejlepší je sundat kolo a podívat se.
Jinak budeš potřebovat přetlačit pístky, aby se tam nové destičky vešly, dá se to rukama, ale budou tě bolet prsty, nebo se na to za pár stovek prodává sada nářadí, která je super hlavně na zadní brzdy, kde se pístkem musí i otáčet.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.06.2016 06:58
Re: Brzdové destičky a kotouče
Dik za info, predni pistky planuju zatlacit truhlarskou svorkou, taky myslim, ze zadek by mel byt ok, na starym focusu vydrzel do 120kkm
Byl FoFo 1.6TDCI 66kW
Je FoFo 2.0TDCI 110kW
Je FoFo 2.0TDCI 110kW
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Brzdové destičky a kotouče
No já nevím. Já měnil napřed zadní destičky ve 104tis. km. Teď mám najeto přes 140tis. km a předek stále originál...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue
Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdové destičky a kotouče
Tak se ti to nevrací a žere to destičky. Zadní brzdy se moc nepoužívají, většina brzdné síly je vepředu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Brzdové destičky a kotouče
Někde se uvádělo,že 70 ku 30-ti.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Brzdové destičky a kotouče
Zadek hodně rezne jak brzdí málo, pak to žere desky a i kotouč jde rychle do kopru (koroze, jede od kraje, obrzdit to nejde). Taky ručka včetně samostavu tam moc povedená neni. Zlatý bubny. Měl jsem jedno auto s bubnama druhý kotouče a nechápu jak někdo dobrovolně buben vyhazuje a předělává na kotouč...
Zatlačit přední pístek stačí zapáčit šroubovákem mezi desku a kotouč než to sundáš. Pokud chodí správně tak jde zatlačit v pohodě rukou. A je dobrý rovnou dát nový těsnění do pístku, starý tvrdne a při odbrždění nevrací píst o tolik jako nový. Co dáš za repas sadu to ušetříš na palivu Navíc dost často bývá kraj válce v brzdiči orezlý a pístek jde ztuha, očistit rez, nový mazivo + prachovka vůbec neni zbytečná práce. Podobně čepy třmenu je dobrý zkontrolovat, máznout, dát nový prachovky (mazivo pouze k tomu určený). Dosedací plochy pro desky i vodicí plochy vzít škrabákem, taky bývaj "nabobtnaný" rzí. Kartáč ty kopce jen kopíruje a desky pak sedí křivě. Podobně dosedací plocha náboje. Obvykle se mění i komplet brzdovka. Je s tim víc sraní než to shodit nahodit a odjezd, ale vyplatí se to...
Zatlačit přední pístek stačí zapáčit šroubovákem mezi desku a kotouč než to sundáš. Pokud chodí správně tak jde zatlačit v pohodě rukou. A je dobrý rovnou dát nový těsnění do pístku, starý tvrdne a při odbrždění nevrací píst o tolik jako nový. Co dáš za repas sadu to ušetříš na palivu Navíc dost často bývá kraj válce v brzdiči orezlý a pístek jde ztuha, očistit rez, nový mazivo + prachovka vůbec neni zbytečná práce. Podobně čepy třmenu je dobrý zkontrolovat, máznout, dát nový prachovky (mazivo pouze k tomu určený). Dosedací plochy pro desky i vodicí plochy vzít škrabákem, taky bývaj "nabobtnaný" rzí. Kartáč ty kopce jen kopíruje a desky pak sedí křivě. Podobně dosedací plocha náboje. Obvykle se mění i komplet brzdovka. Je s tim víc sraní než to shodit nahodit a odjezd, ale vyplatí se to...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3913
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové destičky a kotouče
Jeste sem nikdy nemel rezavy zadni kotouce... asi jezdim moc rychle
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5082
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Brzdové destičky a kotouče
Ja jsem mel i predni na FF3...ATE kotouce a ATE desky. Zadni byly uplne tragicke a dokonce ani predni nebrzdily na cele plose. Po vymene za Brembo uplne v pohode i ty zadni, krasne olestene. Asi jsem trefil nejaky smejd material.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Brzdové destičky a kotouče
Staci prejst po slanej ceste, neprebrzdit a nezahriat brzdy (aby sa aspon voda odparila), pripadne sa k tej soli znovu dostane rosa/dazd, auto stoji par dni, a uz sa toho nezbavis.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Brzdové destičky a kotouče
V zimě stačí když večer projede pluh a nahodí slanou břečku na kola, ráno to je chycený. Jak to den stojí tak už to orezne, rez se pak časem od krajů brzdný plochy rozlejzá jak mor.. Brembo rezlo tak že letělo po jedný zimě, TRW lepší ale dvě zimy a taky je už brzdná plocha o 1/4 užší.
ATE obložení v soli dělá prima kluznou vrstvu a na první zabrždění to je jak bez posilovače, sundaj to až ca dvě velký zabrždění. Dost nepříjemně překvapilo.. TAky dost žralo kotouče. Obložení TRW mnohem lepší, akorát dost špiní.
S bubnama jsem na zadních kolech problém neměl vůbec, nic nerezlo, nesralo se a i ručka brzdila o dost líp. Třmeny na kotouči jsem už dával nový, sice aspoň nezůstává viset ručka ale brzdí stejně bídně, zaflekovat zadní kola ani omylem (leda na sněhu ) to spíš přervu lanka...
ATE obložení v soli dělá prima kluznou vrstvu a na první zabrždění to je jak bez posilovače, sundaj to až ca dvě velký zabrždění. Dost nepříjemně překvapilo.. TAky dost žralo kotouče. Obložení TRW mnohem lepší, akorát dost špiní.
S bubnama jsem na zadních kolech problém neměl vůbec, nic nerezlo, nesralo se a i ručka brzdila o dost líp. Třmeny na kotouči jsem už dával nový, sice aspoň nezůstává viset ručka ale brzdí stejně bídně, zaflekovat zadní kola ani omylem (leda na sněhu ) to spíš přervu lanka...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Brzdové destičky a kotouče
Ruční brzda je od toho, aby udržela vozidlo na svahu, a né od " flekování ".
Na " flekování " potřebuješ hydraul. ruční brzdu.
Na " flekování " potřebuješ hydraul. ruční brzdu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jakub2580 a 5 hostů