Koupe FF2

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od kPetr » 04.08.2019 16:04

Moc děkuji všem za reakce. U Focuse, na který jsem se dotazoval, je motor 1.8 ve verzi FFV, což jsem si po dalším čtení a studování uvědomil dnes. Předpokládám, motor flexifuel bude oproti čistě benzínové verzi nepochybně složitější, tedy i náchylnější na některé poruchy. A v této verzi je naprostá většina nabízených FF 1.8 , takže od toho asi při svém výběru ustoupím. A to co píše jenikHK, že rozdíl oproti 1.6 není zrovna moc výrazný, mě potvrdilo už více lidí.

FF s motorem 2.0 není moc, občas se objeví ale dočetl jsem se, že tyto motory se u FF osazovaly do roku 2007, nevím, co je na tom pravdy. Velká většina z nabídek ojetých FF pochází z Německa, tam se přeci jenom jezdí myslím víc než u nás a Focuse s tímto motorem nepochybně kupovali hlavně lidi, kteří jezdí často a delší trasy po dálnicích. Z toho mě vyplývá, že 12 a více let starý FF s tímto motorem bude mít většinou hodně velký nájezd a to, bohužel, často bez ohledu na aktuální stav km, které ukazuje tachometr.

Takže jak to tak vypadá, zřejmě mě nezbyde nic jiného, než koupit opět s motorem 1.6 74kW a s jeho menší dravostí oproti FF1 se smířit. Nejsem zase až tak náročný, když se člověk s autem "sžije" a pozná jeho možnosti, jízdu dle toho přizpůsobí a bezpochyby i s tímto se dá jezdit vcelku živě. Fusion 1.4 taky nebyl závodník, přesto se s ním dalo jezdit živě a i při takové cestě do Bulharska po dálnicích jsem byl spokojen.
V zaměstnání jezdím 4 roky s Dacii Logan MCV 1.2 16V 55kW, 2 roky ho používám též soukromě. Když jsem ho dostal před 4 roky nový, říkal jsem si, jestli ho nebudu muset do kopce tlačit. Motoricky mě ale překvapil, zajel jsem ho velmi dobře a nikdy bych nevěřil, že s tímto obsahem budu jezdit tak, jak jezdím. Najel jsem na něm zatím 95tis.km a bez jediné poruchy. Pravda, životnost a kvalita některých dílů je až otřesná. Jenom volant už po necelých 3 letech vypadal, jako by s tím autem jezdil někdo 20 let. Komfort a jízdní vlastnosti nemá smysl rozebírat. Soukromě bych ho nechtěl, ale na druhou stranu svou funkci přepravit mě kam potřebuju taky plní. Při 130km/h točí na 5.st. cca 4000ot/min., o hlučnosti a komfortu jízdy při vyšší rychlosti nemá smysl psát.

FF2 s 1.6 74kW má oproti FF1 při vyšších rychlostech vyšší otáčky, díky krátké pětce, což je dost kritizováno už i s ohledem na vyšší hlučnost. Myslím ale, že po tom s čím nyní jezdím, nějakou vyšší hlučnost vnímat tak moc nebudu :mrgreen: , komfort a požitek z jízdy bude i tak někde úplně jinde.

Mé finanční možnosti jsou přeci jenom poněkud omezené, takže na novější ojetinu např. 5 let starou těžko dosáhnu. Na druhou stranu nechci už auto, starší 12 a více let, takže se dívám na něco kolem r. 2009 - 2011. A samozřejmě počítám také s okamžitou investicí do servisu (rozvody, olej, náplně, fíltry a co dalšího bude třeba). Chce to holt trpělivost, obezřetnost a taky notnou dávku štěstí.
O jiné značce než Ford neuvažuji. Stal se pro mě jakousi srdeční záležitostí a významně rozhoduje také blízkost značkového servisu, ve kterém ochota a vstřícnost jsou samozřejmostí a k tomu i za slušné ceny. Vždy jsem tam byl maximálně spokojen, což je dnes u značkových servisů docela vzácnost.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od Jemar » 04.08.2019 16:22

Jen doplním, že do FFII se montoval motor Duratec 2.0 16V až do konce výroby. Jako důkaz mám doma kus vyrobený 3.8.2010.

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od kPetr » 04.08.2019 19:42

Díky Jemare. Oni ty informace, které jsem různě vygooglil, se někdy docela liší, takže jsem si s tím rokem 2007 nebyl jistý. Teď aspoň vím, že tomu tak není. Uvidím, co mě z těch různých nabízených ojetin nakonec osloví, je pravda že FF s 2.0 je snad méně, než šafránu :wink:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od miki21 » 04.08.2019 19:50

Flexifuelu bych se nebál. Je to stejný motor jak klasika, akorát jednotka umí rozpoznat, že je natankován líh a podle toho upraví adaptace. Jinak má snad tvrzené sedla ventilů, což je jen dobře.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od Ma.rt » 04.08.2019 21:21

Je to tak, flexifuel nicim slozitejsi neni, naopak, bioethanol zvládne lepe nez standardni motor.
Jinak 1.8 92 kW jsem mel v Mondeu a rozhodne ten motor muzu doporucit. On dole opravdu asi oproti 1.6 pocitove o moc silnější není, ale nahore tahnul pekne. Dvoulitr ma silu tak nejak vsude, to je opravdu asi nejlepsi, co se da vybrat. Spotreba na dalky se od 1.6 moc lisit nebude
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od kPetr » 04.08.2019 22:31

Díky. Je pravda, že FF s 1.8 se vyskytují vcelku často, s dvoulitrem je to ale docela vzácnost. O spotřebu mě až tolik nejde, pokud není trvale někde nad 10l. A o dvoulitru jsem ohledně spotřeby vygooglil zatím pouze kladné informace. S mý minulým FF1 1.6 jsem měl za celou dobu průměrnou spotřebu 7,8l/100km, což je myslím normální. I kdybych měl se silnějším motorem o litr víc, to mě nepoloží. Snad jenom vyšší povinné ručení, to je jediné co mě napadá jako malá nevýhoda, ale tak bych to přežil.
No sám jsem zvědav, co nakonec skutečně najdu a koupím.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od kPetr » 04.08.2019 23:04

Jeden dvoulitr by tu byl, dokonce ve výbavě Titanium.

Cena příznivá, jenom ten nájezd se mě zdá za 11 let poněkud nízký. Sice údajně 1 majitel a servisní kniha, ale na obrázcích je poslední záznam vyfocen z roku 2011, což mě přijde divné, pokud by byla vedena pravidelně až dosud. Těch 124000km reálných je, když dle záznamu z r.2011 bylo najeto za 3 roky 30tisíc km, jenom mě zaráží, proč tam není obrázek s novějším záznamem, pokud tam nějaký je. Auto je dovoz z Německa. Jinak vypadá krásně a lákavě.
Naposledy upravil(a) kPetr dne 04.08.2019 23:21, celkem upraveno 2 x.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od enjoy » 04.08.2019 23:16

Mozna to bude nekomu znit zvlastne, ale u ojeteho auta se vzdy divam na pneumatiky. Hodne to napovi o byvalem majiteli, jak moc byl do auta ochotny investovat.
Tady pneu Riken, spolu s tim "klasickym" najezdem...
Cenovka vice nez sebevedoma. V roce 2007 jsem kupoval deviteleteho Escorta za 69000,- a to byla stredni cena.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od jenikHK » 04.08.2019 23:20

Co si myslet o takovém prodejci? Servisní knížka s posledním záznamem před 8 lety? :bebng:

Ale jako kolik bazarů to přizná na rovinu...
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 04.08.2019 23:50, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od kPetr » 04.08.2019 23:24

JJ souhlasím. Nabídku Fordů má dost velkou, ale dobrý pocit z něj taky nějak nemám. Ono natrefit dnes na solidní autobazar, to je skoro stejná šance, jako výhra ve sportce.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od Jemar » 05.08.2019 06:26

Ma.rt píše: Spotreba na dalky se od 1.6 moc lisit nebude
Co se týká spotřeby, tak to fakt není tak hrozné, jak se může u atmosférického dvoulitru zdát. Po městě nejezdím moc často a po dálnicích vůbec. Průměrná spotřeba je od dubna 2017, kdy jsem auto koupil, 7,3 l/100 km. Mám zapsaná všechna tankování, takže výpočet je poměrně přesný. Na druhou stranu je pravda, že nejvíc je auto využívané k cestám do práce, což je cca 22 km tam a to samé zpět, převážně po hlavních silnicích.
Co se týká cen, u 2.0 bude vždy o něco vyšší, je jich málo.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od jenikHK » 05.08.2019 06:48

Otázka FlexiFuel je pro mě stále nejasná. Když jsem o to začal zajímat ,vypadalo to zajímavě. Obzvláště s tím, že se může stát, že podíl bioslozek v benzínu bude dál stoupat. Předehřevu motoru by se mi taky líbil.
Na druhou stranu - motor má jinou hlavu, ale i tak předepsanou kontrolu ventilových vůlí po 60tis km.
Takže pro mne spousta otazníků a z "obyč" 1.8 a 2.0 motorů jsem trefil na pěkný kus s 1.8.
A spotřeba je parádní - jelikož jezdím 95% s dětma, tak je to dost klidná jízda + dálnice 110-120. Vychází to pak někde kolem 6.75l/100km.

Já byl nakonec pro auto v Auto Bauer Most. Fordy, které nabízí, kupuje v Chemnitz u Forda, většinou tam prodané a servisovane. Jednání nadprůměrné, vše sedělo - ale je o náhodě, kdy se tam něco zajímavého objeví. Nicméně mohu doporučit na základě mojí zkušenosti. Aut jsou všude mraky, ale když máš jasnou představu najednou není nic.

Jinak - auto z Německa by mohlo mít protokoly z TÜV, dokumentující nájezd. Někdy se i objeví třeba v záznamech SOVA.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od Jemar » 05.08.2019 07:21

K systému Flexifuel asi jen toto. Jelikož motor může jezdit na libovolný poměr lihu a benzínu, řídící jednotka motoru musí vědět, jaký poměr obou složek v nádrži je, což není nic jednoduchého. Pro ilustraci přikládám popis funkce.


Určování typu paliva a adaptace na něj

Rozhodujícím faktorem optimálního přizpůsobení směsi paliva a vzduchu je znalost složení paliva v palivové nádrži. K určování podílu etanolu v palivu se využívá signál snímačeHO2S a snímač hladiny paliva. Příslušný algoritmus v PCM z toho vypočítá složení paliva.

K určení typu paliva musejí být splněny následující předpoklady:
v nádrži musí být minimálně o 10 l paliva více, než když snímač hladiny paliva hlásil prázdnou nádrž
množství paliva v nádrži se v případě částečně naplněné nádrže zvýšilo minimálně o 5 l
od doplnění paliva se spotřebovalo cca 0,1 l paliva
regulace motoru funguje v uzavřeném regulačním okruhu (lambda regulace je aktivovaná). To předpokládá teplotu motoru cca 30 až 40 °C
zatížení motoru je v oblasti mezi volnoběhem a plným zatížením (pokud nebylo provedeno obohacení směsi paliva k ochraně katalyzátoru)
v PCM nejsou uloženy žádné kódy závad

Určování typu paliva mohou spustit následující události:
dostatečné zvýšení hladiny paliva v nádrži
prázdná palivová nádrž nebo velmi nízká hladina paliva v nádrži u déle trvale odstaveného vozidla nebo při startování motoru
programování PCM

Při zvyšování hladiny paliva se zvedá rameno plováku snímače hladiny paliva, a mění tak polohu snímání na odporové dráze odporové karty. Odporová karta přenáší z toho vyplývající pokles napětí přímým propojením k modulu GEM. GEM posílá tuto hodnotu po sběrnici CAN do modulu PCM. Jsou-li splněny shora uvedené předpoklady, startuje PCM určování typu paliva.

Podkladem pro určování typu paliva je uložený typ paliva a hladina paliva před doplněním. PCM porovná předchozí hladinu paliva s novým stavem hladiny, a vypočítá podle toho doplněné množství paliva. S touto informací PCM předem propočítá, které nové typy paliva by z toho mohly vyplývat, pokud byl natankován buď benzín nebo etanol E85. Díky tomuto předběžnému výpočtu dokáže PCM rychleji přizpůsobit vstřikování paliva a předstih zapalování.

Po nastartování je motor regulován na základě typu paliva uloženého v paměti před dotankováním, dokud se nespotřebuje cca 0,1 l paliva. Tím je zajištěno, že určování paliva začne až tehdy, když je použito nové palivo. Výchozím bodem pro určování typu paliva je střední hodnota obou předem vypočítaných typů paliva. Pokud bylo dotankováno stejné palivo, vyšle snímač HO2S hodnotu lambda nepatrně kolísající kolem hodnoty 1. Pokud byl dotankován jiný typ paliva, určí snímač HO2S hodnotu lambda vyšší nebo nižší než 1. Je-li hodnota lambda vyšší než 1, znamená to, že byl dotankován etanol E85. V opačném případě byl dotankován benzín. Jakmile PCM zjistí, kterým směrem má hodnota lambda tendenci se pohybovat, přestaví regulaci motoru na příslušný z obou předběžně vypočítaných typů paliva. Když se spotřebuje cca 0,4 l paliva, může být potvrzen typ paliva a uložen do paměti. Typ paliva je však uložen pouze tehdy, když hodnota součinitele lambda po stanovenou dobu a množství vzduchu kolísá ve stanoveném rozsahu kolem 1.

Po potvrzení a uložení předběžně vypočítaného typu paliva následuje přesnější určování typu paliva a přizpůsobení.

Přeruší-li určování typu paliva před uložením nového typu paliva, jsou pak prováděny některé zkoušky. Pomocí těchto zkoušek je zkoušeno, zda jsou k dispozici dostatečné informace o typu paliva, aby se mohly provést předběžné výpočty možných typů paliva. Nenastane-li tento případ, je regulováno nastartování motoru s předběžně vypočítaným typem paliva pro doplnění benzínu a průběžně ve směru předběžně vypočítaného typu paliva pro doplnění etanolem, až do nastartování motoru.

Požadavky pro provoz na benzín a na etanol jsou velmi rozdílné, proto je pro oba druhy paliva v PCM uložena speciální charakteristika. Pro všechny palivové směsi benzínu a etanolu E85 vypočítá PCM příslušnou mezipolohovou víceparametrovou charakteristiku.

Zvláštnosti provozu na etanol

Protože se etanol odpařuje pomaleji a musí se odpařit o cca 30 % paliva více, musejí se vstřikovače s narůstajícím podílem etanolu v palivu otevírat dříve a zůstat déle otevřené.
Etanol má vyšší bod varu než benzín. S narůstajícím podílem etanolu se snižuje schopnost studeného startu. Při 75 % podílu etanolu a bez předehřívání motoru může být motor nastartován při teplotách až do -10 °C. Přihříváním s předehříváním motoru po dobu 2 hodin lze motor nastartovat při teplotách až do -30 °C.
Odolnost motoru proti klepání odpovídá u etanolu E85 přibližně 104 RON (research octane number). S narůstajícím podílem etanolu se redukuje míra stažení předstihu zapalování. Od podílu etanolu více než 50 % je vyloučeno klepavé spalování a bod zážehu může být nastaven na optimum. Signál KS (snímač klepání) je sice dále k dispozici, není však již použit pro regulaci motoru.
V oblasti částečného zatížení je spotřeba paliva o cca 30 % vyšší než při provozu na benzín. Při plném zatížení je spotřeba vyšší o 10 % než při provozu na benzín, protože motor je provozován s hodnotu lambda rovné 1 (pokud není prováděno obohacování směsi paliva pro ochranu katalyzátoru). Při provozu na benzín je lambda při plném zatížení cca 0,8.
Během určování typu paliva a přizpůsobení zůstává HO2S aktivní též při zcela otevřené škrticí klapce. Hrozí-li přehřátí katalyzátoru, je regulace HO2S přerušena a katalyzátor je ochlazován obohacováním směsi paliva.
Během určování typu paliva a přizpůsobení je blokována paměť závad.

Kromě toho, motory se systémem Flexifuel se nikdy oficiálně do ČR nedovážely, takže případné problémy asi nebude jednoduché řešit ani ve značkových servisech.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Koupe Ford Focus II

Příspěvek od Ma.rt » 06.08.2019 07:37

Jemar píše:
Ma.rt píše: Spotreba na dalky se od 1.6 moc lisit nebude
Co se týká spotřeby, tak to fakt není tak hrozné, jak se může u atmosférického dvoulitru zdát. Po městě nejezdím moc často a po dálnicích vůbec. Průměrná spotřeba je od dubna 2017, kdy jsem auto koupil, 7,3 l/100 km. Mám zapsaná všechna tankování, takže výpočet je poměrně přesný. Na druhou stranu je pravda, že nejvíc je auto využívané k cestám do práce, což je cca 22 km tam a to samé zpět, převážně po hlavních silnicích.
Co se týká cen, u 2.0 bude vždy o něco vyšší, je jich málo.
Ja mam spotřebu s 2.0 v Mondeu 7.6, dalky zavisi na rychlosti, chtelo by to sestku :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Martassss
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 26.01.2021 14:29
Bydliště: Hradec Králové

Ecoboost nebo atmosféra?

Příspěvek od Martassss » 26.01.2021 14:33

Dobrý den, planuji koupi rodinného vozu. Finance +- 150 tis. nebo lehce přes. Roční nájezd okolo 15 tis km. Je lepší pořídit FF 2 s atmosférou nebo FF 3 ecoboost? Dik za názory.

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů