SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 169
Registrován: 09.12.2009 18:52
Bydliště: střed moravy

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od Rendy » 18.04.2010 19:13

Tak kluci a holky,možná to zde s tématem trochu souvisí,pečet kvality jakou jsme znali kulatá už neplatí,protože ji měl skoro každej a v únoru prý kontrola paliv děs a hrůza a tak platí nová nálepka pečet kvality a zatím ji má pouze benzina,eurooil,omv,shell jinak nikdo :!: viz http://www.dobrapumpa.cz
ford focus 1,8i/2002/st křídlo/panther-schwarz met./folie bruxafol/trend.

https://imageshack.us/

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od tomason » 18.04.2010 19:39

Tak to odpovídá tomu, že sem na stanici s pečetí kvality natankoval SHIT to snad je možný jen v Kocourkově ČR :puke_r:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Rendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 169
Registrován: 09.12.2009 18:52
Bydliště: střed moravy

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od Rendy » 18.04.2010 20:28

To tomason,smutné leč pravdivé,tady v tom státě je vše na ruby,naco máme nějakou podělanou čoiku,když zákazník nesmí ani tušit,kde se prodává bordel je mi z toho na blití :puke_r: :mrgreen:
ford focus 1,8i/2002/st křídlo/panther-schwarz met./folie bruxafol/trend.

https://imageshack.us/

Uživatelský avatar
sid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 15.05.2009 00:06
Bydliště: Brno

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od sid » 18.04.2010 21:39

Zdravím , a jako kdo máte zkušenosti z palivy od Unicormu, teď co jezdím feldou tam občas beru, na výkonu to nepoznám, jen mám vždy pocit , že mi jde o fous nahoru spotřeba /Unicorm Brno Vinohrady/
Ford focus II 1,8 HB 2007
Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od Nicco » 18.04.2010 22:55

Smazaná zbytečná citace.Kóťa

Moj nazor: Ked natankujes pancovany benzin, tak to nie je tak ako u nafty, ze sa ti zalepi filter alebo vstrekovace a ostanej stat. Pridavaju tam, nico, co sice hori, ale nie tak kvalitne - nema to 95oktanov. Takze potom sa to prejavuje vyssou spotrebou.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
jednaminus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 136
Registrován: 21.04.2008 14:59
Bydliště: Brno

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od jednaminus » 23.04.2010 14:21

sid
na Vinckách u Unicorna tankuji téměř pravidelně (cca 1,5roku), problém s nějakým škubáním, nechutí do otáček atd zatím žádné.Před měsícem jsem zkoušel od benziny v Tišnově Vervu 100, změna ve výkonu žádná, na nádrž najeto o necelých 60km víc než obvykle, ale autu se to moc nelíbilo (sem tam mi svítila kontrolka motoru, což mohla být souhra náhod, ale po vyjetí a natankování normální 95 se to už neukázalo). S Vervou vyjetá pouze jedna nádrž (cca 52L), což na nějaký objektivní závěr není.
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km

Uživatelský avatar
sid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 15.05.2009 00:06
Bydliště: Brno

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od sid » 25.04.2010 16:10

No tak to já mám trochu jinak poslední tři nádrže jsem bral tam a spotřeby mi šla skoro o litr
nahoru . Ano taky nemám pocit , že by bylo auto línější , ale v tomhle případě víc projedu než ušetřím . Já si s tankováních tam dám trochu voraz
Ford focus II 1,8 HB 2007
Obrázek

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od Infinter » 14.06.2010 07:54

Marně jsem hledal tohle vlákno v rubcice pohonné hmoty. Myslím že by bylo vhodné ho tam přemístit :wink: .

S & D Petrol - Zaječice - od natankování auto netáhne v nízkých otáčkách, motor má se při rozjezdu dusí. Never more :palec_dolu: :puke_r: :nunu:
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od kaminek » 14.06.2010 20:39

Kamarád,kolega z práce před 2 měsíci koupil Ford Mondeo 1.8 92 kw r.v.2008 diesel, dovoz Belgie .Zářil nadšením a spokojeností nad tím ,jak Mondeo krásně a hlavně za málo jezdí .Předtím měl Ford Mondeo ,1.8 92 kw r.v.asi 2003 ,ale benzín. Protože ví ,že mám díesla Forda ,tak přišla řeč i na naftu a já mu jednoznačně doporučil jedině Vervu .Samozřejmě si nechal poradit a bral jenom Vervu.Asi před týdnem mi povídá, že já vůl jsem si koupil diesla ,nějak mi to víc žere a asi budu mít něco s turbem nějak to hůř jede a taky mi to už dvakrát při studeným startu po 2 vteřinách běhu chcíplo.Tak jsme dumali nad nejrůznějšími závadami ,až mě napadla jedna věc ,které jsme ale ani jeden moc něvěřili ,natankovat jinou naftu .Povídá ,stejně potřebuju natankovat ,tak vezmu Agip diesel Tech. Druhý den, když jsem ho v práci potkal zase zářil štěstím :lol: Říkal, že už po pár km auto zázračně ožilo a zase mu jezdí krásně. A jeho slova byla: už jedině Agip Tech diesel, který je ještě o dvě kč levnější. Jedná se o pumpu benzina Velešín, kde tankoval tu Vervu. No a já jsem si vlastně uvědomil až teď, že když mi odešlo u mého Fordu vloni čerpadlo, měl jsem v nádrži naftu Vervu z Velešína.... :totlsmile:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od ACEMajky » 14.06.2010 22:42

Jj, nejvetsi problem je proste v lidech, ktery zavazi benzinky a kteri na benzinkach pracuji...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od ballu » 24.06.2010 07:06

Informace k používání bionafty (MEŘO, FAME) v naftových motorech vozidel

Bionafta je produkt vyrobený z rostlinných olejů (FAME – Fat Acid Methyl Esters – je obecná zkratka pro bionaftu vyrobenou z jakéhokoliv rostlinného oleje, MEŘO – MEthylestery Řepkového Oleje – je česká zkratka pro bionaftu vyrobenou z jednoho z rostlinných olejů, řepkového oleje), použitelný jako pohonná hmota pro naftové motory.
Na rozdíl od klasické nafty vyrobené z ropy, která je směsí uhlovodíků, tj. sloučenin uhlíku a vodíku, je bionafta směsí esterů mastných kyselin a kromě uhlíku a vodíku obsahuje ještě kyslík. To je důvodem nižšího energetického obsahu bionafty oproti klasické naftě cca o 14 % rel. (výhřevnost klasické nafty činí cca 43 MJ/kg, výhřevnost MEŘO činí cca 37 MJ/kg). Důsledkem je vyšší spotřeba paliva, menší výkon motoru a menší krouticí moment při provozu na bionaftu.
Vzhledem ke svému chemickému složení má bionafta horší termicko-oxidační stabilitu, tzn. že v horkém prostředí (palivové potrubí v blízkosti teplého motoru, tlakové čerpadlo, vstřikovače aj.) má tendenci polymerovat za vzniku nejprve viskóznějších, posléze lepkavých až pevných produktů, které tvoří úsady nebo nánosy na stěnách potrubí či armatur a dílů. Např. ve víceotvorových tryskách vstřikovačů moderních motorů, které mají velmi malé průměry, i 0,1 mm, může proto dojít k jejich částečnému (palivo se špatně rozprašuje a nedokonale hoří) nebo i úplnému ucpání. Proces tvorby zmíněných úsad probíhá nejrychleji v podmínkách, kdy je palivo vystaveno vyšším teplotám, a přitom je v klidu, tj. neproudí. To je nejčastěji situace po zastavení motoru, ohřátého na provozní teplotu. Vznik úsad z bionafty a skutečnost, že bionafta také snadněji rozpouští úsady již vzniklé v palivovém systému při přechodu z klasické nafty na bionaftu, vede k doporučení častěji měnit palivové filtry. Větší agresivita bionafty (větší rozpouštěcí schopnost) může být rovněž na závadu ve vztahu k lakovaným povrchům, se kterými se bionafta dostane do styku.
Na klasickou naftu nijak chemicky nepůsobí případně přítomná voda (vlhkost). Určité množství vody se v naftě rozpouští a nijak se neprojevuje, větší množství vody se od nafty odděluje jako spodní vrstva nebo kapky. Tato oddělená voda je už na závadu, protože může způsobit zadření čerpadel nebo vstřikovačů a kromě toho má korozivní účinky. Pro vodu v bionaftě platí totéž ale na rozdíl od klasické nafty voda s bionaftou za vyšších teplot chemicky reaguje. Jedná se o tzv. hydrolytické štěpení, při kterém se estery tvořící bionaftu rozkládají na korozivní kyseliny a alkohol (methanol). Proto je třeba dbát ve zvýšené míře na to, aby se voda do bionafty nedostala.
V každém motoru se určitá část paliva dostává skrze pístovou skupinu do motorového oleje. V případě bionafty je to více na závadu než v případě klasické nafty, protože bionafta v horkém oleji snadno polymeruje (viz výše) a olej se rychleji znehodnocuje. Je-li v motorovém oleji přítomna bionafta rozložená hydrolýzou, zvyšuje se rychle kyselost oleje, popř. se v něm hromadí nerozpustný a prakticky nemazající methanol. Doporučuje se proto při provozu na bionaftu zkrátit doporučené výměnné intervaly mazacích olejů na polovinu nebo na třetinu, při výměně oleje vyměnit i olejový filtr, event. dbát na doporučení výrobce vozidel.
Používání bionafty v zimních podmínkách má rovněž určitá omezení. Z bionafty se sice nevylučují pevné parafiny jako z klasické nafty při příliš nízkých teplotách, dochází však k jejímu zakalení a nadměrnému zvyšování viskozity („houstnutí“) při nízkých teplotách. Tento problém lze řešit předehříváním bionafty popř. systémem dvou palivových nádrží, přičemž nádrž na bionaftu je vyhřívaná. Obecně lze říci, že systém dvou nádrží ve vozidle, kdy jedna z nich (vyhřívaná) je určena pro bionaftu a druhá pro klasickou naftu, ve spojení s možností přepínání obou paliv po startu vozidla (start na klasickou naftu, po přepnutí provoz na bionaftu, před zastavením motoru vozidla opět přepnutí na klasickou naftu a tím propláchnutí palivových cest) je cesta, jak se vyhnout většině problémů při používání bionafty.
Z hlediska emisí škodlivin ve výfukových plynech není mezi klasickou naftou a bionaftou zásadní rozdíl. Při provozu na bionaftu nejsou ve spalinách prakticky vůbec zastoupeny sloučeniny síry ale mohou se objevovat některé kyslíkaté sloučeniny, např. zdraví škodlivé aldehydy.
Kvalitní bionafta má oproti klasické naftě lepší mazivost. To však neplatí, dojde-li k její tepelné destrukci, kdy přítomné úsady nebo vzniklé pevné nečistoty mazivost bionafty podstatně zhorší.
Výše uvedené platí v přiměřené míře i pro směsné nafty, např. směsi min. 30% bionafty v naftě a dokonce i pro současné klasické nafty s obsahem biosložky, kterou je právě bionafta. Samozřejmě, uvedené negativní i pozitivní vlastnosti bionafty se uplatňují úměrně k jejímu obsahu ve směsích s klasickou naftou.
Můj názor je, že pokud si to vynutí, bylo by ekologičtější, kdyby zemědělci nic
nepěstovali a parlament schválil, že ten přibližně navíc padesátník, dnes už celkem
od počátku to dělá cca korunu, budete platit jako dobrovolnou podporu za každý odebraný
litr přímo zemědělcům, budou doma, nebudou nic pěstovat a ekologii a vozidlum to pomůže.

To je můj úsměvný názor

s pozdravem

Ing. Jan Martínek
Key Account Manager
Construction&Industry
OMV Česká republika, s.r.o.
Na Vítězné pláni 4, 140 21 Praha 4
Mob.: + 420 731 130 571
Mailto : jan.martinek@omv.com
http : //www.omv.com
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9766
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od Kóťa » 24.06.2010 10:29

Pěkný počteníčko,nevím jestli se smát nebo brečet... :|
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od ballu » 24.06.2010 10:49

A nyní je to na 6% a chtějí to dát na 10% to pak ámen. :palec_dolu:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od Nicco » 24.06.2010 10:54

Docital som to dokonca a potvrdil som si moj nazor. Bionafta nie je ekologicka zalezitost, je to iba vyustenie polnohospodarskej/zemedelske loby. Ak sa im stat nepodvoli, zacnu vylievat mlieko po poliach a blokovat cesty. Nanestastie zamestnavaju vela potencionalnych volicov, hlavne na vidieku, ktory nemaju inu moznost kde pracovat - starsie rocniky zvyknute na "produktivitu" JRD/JZD. Novy Zeland ma najvykonnejsie polnohospodarstvo, prestali ich dotovat, slabi vymyzli, ostali iba konkurencieschopni. :gott:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK

Příspěvek od tomason » 29.06.2010 18:28

Tři pumpy na Chrudimsku ředí benzin

Tři čerpací stanice na Chrudimsku prodávají ředěný benzin. Zjistila to Česká obchodní inspekce.
Řidičům v kraji hrozí poškození jejich aut. Česká obchodní inspekce vážně podezírá jednu společnost, že ve třech čerpacích stanicích na Chrudimsku ředí benzin. Zatím nechce prozradit, která to je.
„Jedná se o společnost, kterou nesmím jmenovat. Ve třech jejich benzinových pumpách na Chrudimsku už řadu měsíců nevycházejí rozbory, jak by měly. Podle všeho se nejedná o náhodné znečištění benzinu a nafty. Máme podezření, že společnost s pohonnými hmotami manipuluje,“ řekl Karel Nohejl, šéf České obchodní inspekce v Pardubickém a Královéhradeckém kraji.

Milionová pokuta nestačí
Policejní prezidium, pod které spadá útvar pro vyšetřování organizovaného zločinu, odmítlo poskytnout podrobnosti. „Policie z taktických důvodů tyto informace nesděluje,“ uvedla vrchní komisařka Dagmar Bednarčíková.
Obchodní inspekce společnosti udělila pokutu tři a půl milionu korun. „Firma se proti pokutě odvolala, takže správní řízení běží dál,“ řekl Nohejl.
Podle odborníků si řidiči mohou dlouhodobým používáním nekvalitního benzinu a nafty poškodit své auto. „Hrozí celá řada potíží – přicpání trysek, poškození zapalování, kvůli nekvalitnímu benzinu může odejít katalyzátor. Mohou se poškodit hlava motoru, válce i palivové vedení. To znamená výměnu motoru nebo jeho části, což není laciná záležitost. Doporučuji benzinové pumpy střídat nebo tankovat ve značkových stanicích,“ řekl Petr Krivčík z autoservisu Dryml v Rosicích.
Pokud bude z tohoto případu krácení spotřební daně někdo obviněn, hrozí mu pobyt ve vězení od šesti měsíců do tří let. Rozhodne-li soud, že šlo o krácení ve velkém rozsahu, hrozí pachateli až deset let za mřížemi.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů