Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 06.08.2009 23:58

Takže sem trochu šátral u vašich bratříčků Peugeotů s motůrkem 80kw a většina uvádí že pozná i přídavek Vifu tak jisto Vervu ,že líp jede a je tišší chod motoru .Je tam i porovnání Shellu a TopQ nebo Vervy a popisuje se tam že obyč nafta blbě jede auto je líný a hůř to reaguje na plynový pedál musí se víc tlačit, takže Bbď si to nechcete přiznat, protože vám vyhovuje levné palivo -nebo máte něco s ušima a horší to bude i s ostatnímy vjemy .Každej nepojede pro Vervu za 27,5 když může na Lukoilu tankovat za 24,9 ,ale po Tescu můžu dodat děkuji nechci radši si těch 2,6 připlatím autíčko si jenom mlaská a já sem taky spokojenej ,že to zas jede jak má .Ještě mě napadlo jestli to není něco jako hudební hluch nebo nějakej takovej syndrom :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2605
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Raada » 07.08.2009 08:45

No ja jsem jeste nikdy netankoval bez VIFu. Tak je to mozna i tim. Jinak ted po nekolika nadrzich vervy natankuju zase obycejnou naftu, tak budu hodne poslouchat :-). No ale jak jsem psal uz vyse, je to trochu znat (tissi chod v nizsich otackach kolem 1500), ale neni to nic zasadniho, ze by me to posadilo na prdel. Bohuzel to nepoznam ani na spotrebe (jestli je to 0,1litru tak to muze byt zpusobeny cimkoliv). Asi lepsi palivo je vice znat na starsich 1,8ckach.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 07.08.2009 09:00

Já myslim že ne ,že to bude hodně podobný ta citace co tam je psaná je jako bych jí vypustil z huby já ,prostě ta normal nafta nejede a nejede. Docela sem byl z toho znechucenej (Tesco) ,ale nezachránil to ani Vif musím koupit jinej ten co dochází je měsíc prošlej nevim zda to má nějaký vliv :?: Ještě jedna věc a to vaše 1,6 s Fapem ,kde se uvádí ,že je doporučeno tankovat palivo s normou pro Euro IV což prolezla jen Benzina prokazatelně zvyšuje cetanové číslo které je velmi účinné pro kvalitní spalování a nižší tvorbu kouře .Cetanové číslo spůsobí že nafta začne hořet dříve zejména při vysokých otáčkách a vysokém zatížení a právě u aut s fap to znamená pomalejší zanášení toho bazmektovýho filtru menší počet regenerací a tím pádem vyšší životnost olejové náplně a filtru.Hodně se to může projevit u aut co mají proměnný servisní interval řízený počítačem .Moderní nafta tak může vrátit motoristovi svojí vyšší cenu snížením rizika závad ,ale i servisních nákladů zdroj Autodiesl :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2605
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Raada » 07.08.2009 09:06

Ok, beru, souhlasim a nehadam se :-). Ale napada me, ze u VIFu se take pise, ze zvysuje cetanovy cislo. Jen uvazuji, zda normalni nafta s VIFem nebude mit treba stejny vlastnosti treba jako TOP Q nebo jina standardne aditivovana nafta. Nemuze to byt tim, ze tam nevidim vyraznejsi rozdil?

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 07.08.2009 09:15

To může určitě .Nikdy mě nepřišlo že Vif dožene Vervu co do chodu a tichosti motoru může to být způsebono i tím že sem nikdy nebral dvě nádrže po sobě v tom Tescu až teď a přidal Vif a stejně sem se divil co mam s autem(motorem) až když sem zas vzal 2x po sobě Vervu se to zas srovnalo .Holt asi na lepší se rychle zvyká :wink: ps: já se nehádám já jen potřeboval zjistit nebo vyvrátti ,že normal nafta jezdí jako Verva a to zjevně není pravda a to tvrzení se z různých důvodů nezakládá na pravdě .
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od alexino » 07.08.2009 11:53

no u těch levných naft je spíš problém že se tam vyskytuje kupa látek mimo normu. Jinak já teda jel bez VIFu akorát první nádrž, co sem koupil auto, bo sem ho ještě neměl koupený, takže nemůžu srovnat. Ale věřím tomu že vzhledem k tomu že 1.6ky maj lineárnější průběh výkonu než naše litiňáky, tak že ta změna nafty nemusí být až tak znát, samozřejmě hlučnost a tak jo. Ještě by mě zajímalo, jak poznáte ten černej kouř co vám jde z výfuku, to je vidět za jízdy z auta? To už ale musí hulit hodně ne? Já jen že sem si toho nikdy nevšiml, že by cokoliv bylo vidět (snad jen v zimě) když couvám.
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 07.08.2009 12:12

to neuvidíš bys musel jet za autem 1,8 kouří hodně málo jen při prudké akceleraci a 1 ,6 to právě zachytává tím filtrem :wink: To co vidíš u Octávek tady ne jedině při poruše egr nebo něčeho jiného .
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od alexino » 07.08.2009 12:22

sem si právě říkal. Jo u ochcávek to je vidět docela často, pak sem to viděl ještě u Wartburga, ale ten neakceleroval... patrně měl špatnej EGR... :mrgreen:
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 07.08.2009 12:44

neměl euro IV :mrgreen:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od t.dudis » 08.08.2009 13:31

To že ti to kouří si můžeš někdy všimnout i v zrcátku. Já sem to pozoroval když sem vzal Shell V-Power. To byl děs a od ty doby si na Shell koupím maximálně pití. Jinak když vezmu TopQ nebo dieselTech tak v zrcátku žádnej kouř nevidím.
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od t.dudis » 17.08.2009 00:20

Tak dnes jsem vzal po plné nádrži DieselTechu a z nouze cnosti 10 litrech Optimal Dieselu od Euro Oil opět plnou nádrž Vervy a rozdíl jsem poznal ihned co jsem nastartoval a šlápnul na plyn. Ta lehkost, jak auto jede a jak si krásně ševelý, to je paráda. Už nebudu zkoušet jaký to je na TopQ s VIFem nebo bez atd., zůstanu u Vervy, protože to je jistota, že lepší nafta u nás není.
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Uživatelský avatar
nitram9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 10.06.2008 09:32
Bydliště: Vysočina

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od nitram9 » 17.08.2009 07:40

Tak, já bych jenom s dovolením potvrdil slova tomasona a t.dudise, VERVA je opravdu
poznat. :)Mám FoFo zhruba rok a po úvodních experimentech (Shell V-Power,EuroOil Optimal,různé nafty+VIF), už hooodně dlouho jezdím jenom s VERVOU a jsem maximálně spokojenej :P Tišší chod, krásně jde za plynem a spotřeba taky dobrá, i když je dražší rozhodně zůstávám u VERVY :lol: :P :D
Focus Kombi II 1.8 TDCi 85kw ,Trend 10/2005

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od alexino » 17.08.2009 09:46

já bohužel musím napsat, že po vyjetí Vervy sem rozdíl oproti TopQ s VIFem nepoznal, teď sem musel natankovat OMV (opět s VIFem) a zatím mám pocit že jede lépe než obě paliva od Benziny... tož tak... :D
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 13.11.2009 22:20

1. 6. 2009 - Verva mi přináší jistotu na cestách
"Palivo Verva Diesel pravidelně nakupuji již téměř rok, a to jak do automobilových novinek zapůjčovaným naší redakci k týdennímu seznámení, tak, a to zejména, do dlouhodobě testovaného vozu Kia Cee´d 1,6 CRDi. Hodnotit vlastnosti prémiových paliv je z pohledu řidiče obtížné, jelikož není v moci aditivačních technologií zvýšit výkon třeba dvojnásobně a stejně tak snížit hlučnost – rozdíly jsou vždy v řádech procent, a i to je obrovský úspěch a výsledek trnitého letitého vývoje. Některá přehnaná hodnocení motoristů konstatující třeba snížení spotřeby o litr (tj. 15 procent) a maximální rychlosti o 20 km/h (20 procent) jsou tak jednoznačně dílem sugesce. Motorista za peníze vydané navíc očekává protihodnotu, podvědomě tak méně tiskne pedál plynu při sledování spotřeby či maximální rychlost měří v úseku s klesáním či větrem v zádech. Dlouho jsem proto byl k vlastnostem prémiových naft spíše skeptický a zdání lepší akcelerace či tiššího chodu připisoval subjektivním dojmům. Množící se dotazy čtenářů na toto téma mne však v průběhu minulého léta přiměly uskutečnit test prémiových paliv a s ním přišlo i překvapivé zjištění – nafty značky Benzina mají podstatně vyšší cetanové číslo, což je parametr nejvíce ovlivňující kvalitu spalování ve vznětovém motoru. I v ostatních parametrech pak výrazně překračovaly požadavky normy. V ostrém kontrastu s obvyklým mlžením, jímž se někteří konkurenti snaží vzbudit realitě naprosto neodpovídající zdání kompletně jiné palivářské technologie, mi byli zástupci společnosti Benzina, jmenovitě Ing. Václav Loula, schopni odkrýt tajemství povýrobní aditivace a vysvětlit i vliv na parametry nafty a účinky na vznětový motor. Jsem proto přesvědčený, že palivo Verva Diesel nabízí na českém trhu maximum, a to jak z hlediska okamžitého ovlivnění parametrů motoru, daného zejména tím cetanovým číslem, tak z hlediska dlouhodobých vlivů na čistotu a opotřebení vstřikovacího systému. I výrobci dnešních vysokotlakých vstřikovacích systémů přiznávají, že pro dosažení požadované životnosti a provozní spolehlivosti by potřebovali, kdyby norma pro motorovou naftu byla přísnější, tj. stanovovala třeba vyšší parametry mazivosti. Nafta Verva Diesel díky přídavkům inhibitorů koroze, mazivostních složek a detergentů má ty nejlepší předpoklady chránit vstřikovací zařízení a prodloužit jeho životnost. Zejména jako člověku seznámeném s principiální choulostivostí moderních dieselů mi tak přijde nákup nafty Verva Diesel rentabilní, jelikož moci se plně spolehnout na svůj vůz je při mém časovém vytížení k nezaplacení. Zmíněná Kia Cee´d bude po sto tisících km kompletně rozebrána a závěry z této demontáže přinese magazín AutoDiesel, takže budeme moci dělat závěry i o parametrech Vervy, které nejsou laboratorně měřitelné, zejména čisticí účinky."

Martin Vaculík, šéfredaktor magazínu AutoDiesel
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 13.11.2009 22:25

DSC00227.JPG
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů