Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od richisan » 14.11.2009 00:33

alexino píše:pak sem to viděl ještě u Wartburga, ale ten neakceleroval... patrně měl špatnej EGR... :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
moabster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 08.07.2008 10:48
Bydliště: Trnava, SK

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od moabster » 15.11.2009 10:11

Tie clanky mi pripadaju ako pekna reklama, same chvalospevy, aj ked nehovorim ze to nemoze byt pravda.
Ford Focus combi 2 Ghia, diamtova biela, 1,6TDCi 80kW 10/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 15.11.2009 10:42

:) Jasné že Benzina inzeruje v jeho časopisu a platí za reklamu.Na druhou stranu je to jediný časopis Autodiesel,kde se dočteš něco víc do hloubky věci o naftě či o olejích se skutečnými testy.Vzhledem k tomu,že Benzina patří vlastně Unipetrolu nevidím ne tom nic nekalého,je naprosto v jejím zájmu prodat co nejvíc paliva a jakým směrem se společnost ubírá je zřejmé inovace,konkurenceschopnost lepší služby za adekvátní kvalitu.Stačí se podívat na konkurenci,jak nás roky vodila za nos a proč?Protože to nikdo nemohl dokázat a nebyl nikdo kdo by udělal takový srovnání paliv a to se o tom mluvilo dost dlouho.Okradli své zákazníky o nemálo milionů korun za něco co bylo naprosto standardní a svému jménu nedostálo za tu cenu.No můžou za to naše vozidla oni nedosahují kvalit těch západních hlavně to tvé a mé že :mrgreen: Nedělám si žádné iluze o dnešním bussinesu,ale mám takový pocit,že Benzina není ta co se ubírá směrem nekalého marketingu a uvádění svých zákazníků v omyl.Názor si ovšem musíte udělat především VY...
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

rostic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 15.11.2009 22:43

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od rostic » 15.11.2009 23:02

Mám Focus II s 1,6 TDCi, 66 kW. Natankoval jsem Vervu diesel plnou nádrž. Jinak tankuju s úspěchem Shell diesel extra. S touto opěvovanou naftou Benziny jsme měl o cca. 3 deci větší spotřebu než s výše uváděným Shellem, měřeno na plnou nádrž a za zhruba stejných jízdních podmínek a stylu(jezdím každý den do zaměstnání 60km tam a zase 60 km zpátky). Docela mě to udivilo. Říkal jsem si, že musím zkusit ještě aspoň jednu nádrž, abych byl objektivní. Zatím jsem tak neučinil, protože pump s touto naftou není zase tolik a nechce se mi je hledat, neboť obsluha u té, co jsem bral Vervu naposled byla dost otřesná a nerad bych se tam ještě někdy vyskytnul. Napsal jsem o svých zkušenostech "Benzině" na jejich stránkách a dostalo se mi nulové odpovědi, což mě rovněž udivilo. No kdo nechválí, nemůže čekat kladnou reakci nebo uvedení na jejich stránkách :) . Normálně mám spotřebu v létě 5,2-5,3 a v zimě 5,5-5,6 a to je 50% dálnice, 20% město a 30% okresky. Jednou jsem jel se Shell Power jednu nádrž za 4,25l, ale to bylo dálnice tak do 20% a min.( :D ) 70% okresky. Četl jsem již více článků, jak je Benzina nafta na tom dobře s cetanovým číslem i co se týká Top Q nafty a z toho plynoucích lepších výkonových vlastností a spotřeby, ale v reálu to takový zázrak není. Alespoň mému autu "chutná" spíše Shell. Taky Benzina se na svých stránkách prsí jakýmsi "pochybným" testem MF a pokud jste tam někdy nějaké testy četli asi znáte jejich kvalitu.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 15.11.2009 23:29

Ty 0,3 deci ti udělá jenom blbá pistole každá vypíná jinak ,takže pokud chceš být objektivní vem 2X ze stejného stojanu -stejné pistole.To co píšeš je totiž založené na ničem.Odkud bere Shell naftu že by z Unipetrolu kde je i akcionář co :?: Ten test dělal Autodiesel s MF dohromady opět nemáš žádný argument v ruce jen říkáš bludy.Sám mluvčí Shellu přiznal,že máme jiná auta než jinde v Evropě a proto máme Shell V power do těchto vozů s CČ 51 jako No Name pumpa :wink: Benzině vděčíme zřejmě i za to,že Shell přehodnotil svoje chování a již přidává GTL do V-Poweru ,ale patřičně si to nechá zaplatit oproti Vervě o 1,5kč i více.Verva 60 opravdu jezdí,ale ani já nejezdím jen na Vervu momentálně sem bral Agip dieseltech a dosáhl sem s ním svoji nejlepší spotřebu,ale nic nehlásám tankoval sem poprvé od koupy se svítící rezervou po roce a půl.Na konec je mi to šumák na Vervu tady jezdí jen pár lidí,ale moje vlastní zkušenosti mně nikdo nemůže mystifikací sebrat naštěstí :mrgreen: a samozřejmě sem jezdil i na Shell :wink: Kdybys ještě něco chtěl,můj rodinný příslušník tu výrobu nafty řídí v rafinérii tak se můžeme ujistit :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

rostic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 15.11.2009 22:43

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od rostic » 16.11.2009 08:02

To jsou kidy, zřejmě nějaký akcionář Benziny. Neboj, naberu to ještě jednou a nejsou to jenom ty tři deci, ale připočti ještě slibovaný rozdíl ve spotřebě(že bude menší- na vysvětlenou), suma-sumárum tak 0,5 litru rozdíl. A keci o špatném stojanu. Prober se. :-) Ten rozdíl byl markantní i mezi jednotlivými dílky palivoměru, kde mi normálně ubývá zhruba po podobné kilometráži, chytrolíne:-) Pozdravuj příslušníka a pokud tam zrovna nepoklízí dvorek, tak ať se snaží, aby byla dobrá kvalita:-)

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 16.11.2009 09:46

Hele ty inženýre ,když o tom víš kulový z přehazovačkou tak nedělej chytrýho.Mluvíš o jedný a tý samé naftě víš :wink: Půl litrový rozdíl je totální blábol, ten nebude ani od no name Čp.Jediný rozdíl je v povýrobní úpravě zkus se trochu poučit a pak střílej ty argumenty od boku,takhle se ti akorát můžu ze srdce zasmát :lol: :lol: :lol: takových už bylo....
http://www.ceskarafinerska.cz/cz/certifikace-iso.aspx ten člověk tam pracuje celý život tak neurážej laskavě :!: nejsme tady na to zvědavý a takový lidi tady nebyli nikdy vítáni :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

rostic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 15.11.2009 22:43

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od rostic » 16.11.2009 11:19

Ty máš osobně něco proti inženýrům, či co? :) Měl jsi se prostě jenom líp učit. Navíc s těmi invektivami jsi začal ty, já jsem ti odpověděl jenom v podobném duchu. Jak se říká, na hrubý pytel ..., znáš to? :) A půl litru na 100km, když to měříš na nádrž na kterou ujedeš cca. 1000 km, takže je to průměr, pokud se trochu orientuješ ve statistice, což na úrovni průměru, tomu by jsi asi měl rozumět, je ti to jasné. Já jsem původně psal o svých zkušenostech a ty jsi začal rozdávat rady a vyskakovat jako čertík z krabičky. Takže příště, pokud něco máš, tak se věcně a slušně vyjádři a nemusím Ti odpovídat, jak jsem odpověděl. Jedna a ta samá nafta. Jak víš, co se s ní děje po cestě a na pumpě? 8) Asi nevíš, nebo máš nějaké záznamy? A to o tom příslušníkovi byla jenom lehká ironie, tak to nemusíš hned vztahovat na konkrétní osobu, kterou neznám a kterou nesoudím, to máš mylný výklad. Když to shrnu, chtěl jsem jenom upozornit na mé zkušenosti s Vervou, které nebyly úplně nejrůžovější a čekal jsem odezvu, ale nějakou normální :D

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 16.11.2009 11:55

Jo jen tě vyvádím z tvých omylů,jak můžeš hodnotit jednu nádrž Vervy od plné do plné :?: Co je na tom objektivního není to spíš zavádějící :?: Průměr čeho jedné nádrže,jak přesně vedeš si edvidenci spotřeby :?: Dolož své tvrzení já ji mám za 25000km ty tady oroduješ za Shell extra diesel promiň,ale ten na Vervu s cetanem 60 nemá ani náhodou, jestli nechápeš tyhle veličiny tak už fakt nic nepiš dál nemá to žádný smysl a o tom jak se převáží PHM pro Benzinu si zjisti u Petrotransu sám,když o tom zas nic nevýš tsive.Mlátíš prázdnou slámu a moc ti to nejde.Rostic kašli na to :!: prostě přiznej,že si napsal bejkárnu OK :wink: Já udělám kolečko od Shell-Benziny-Agipu-Lukoilu a řeknu vám kdo má nejlepší naftu po jedné nádrži nechcete lol :lol: Pěnivost dělá co ....
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI


Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2605
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Raada » 16.11.2009 17:15

Tomasone - ty mas neco proti inzenyrum? :lol: Hele ja jsem kdysi jezdil asi 10nadrzi do Tank-Ona a byl jsem tam spokojenej. Od jisty doby jezdim bud pro Shell do Auto Jarov nebo beru TOP Q, Vervu, OMV, proste palivo, kde mam zaruku, ze je kvalitni. Rozdil pri natankovani Vervy byl spise kosmetickej co se tyka hlucnosti. Na spotrebe jsem nic nepoznal at natankuju jakykoliv palivo porad to osciluje kolem 5-5,2 litru. Co ale je dulezitejsi tak je to klid, ze se staram dobre o vstrikovace a nenaberu nahodou nejakou sra*cku u Tank Ona. Je mozny, ze u 1,8 TDCi je rozdil vetsi ve hlucnosti nez u 1,6TDCi. Dulezita je nesporna kvalita paliva a jistota.

Uživatelský avatar
Koki
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Koki » 27.11.2009 15:47

Osone bych k tomu poznamenal jen tolik, ze clovek nemuze dnes uz verit skoro nicemu.
Loni vydala MF Dnes test nafty viz.
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
a dopadlo to docela zajimave, hlavne co se tyce paliva Shell V-Power diesel. Kolik znam lidi, kteri mi tvrdili jaky je jasne poznatrelny rozdil mezi normalni naftou a aditivovanou Shell V-Power :D, vzdyt to ale podle tohoto testu nemuze byt ani za mak pravda!? A cemu potom verit, ze?
Osobne tomuto denniku verim, ale jestli mu v tomto testu mohu verit 100% je otazka. Kadopadne me tento test prinutil prestat podporavat obrovskou kooperaci Shell a zacal jsem jezdit k Benzine pro Vervu. Rozdil jsem poznal okamzite....ale myslim si, ze to byl spis vsugerovany pocit timto testem. Dnesk je to uz vic nez 10t.km co tankuji Vervu a tak jsem pro zmenu nabral taky treba u Agipu a zmenu k horsimu jsme nezpozoroval. To, ze taknkuji u Benziny me alespon hreje u srdce, ze podporuji ceskou znacku, i kdyz vydelky jdou do nadnarodni spolecnosti a tak zase podporuji jinou kooperaci (snad to ale uplne nekde na vrcholku ledovce, neni ta stejna co Shell).... :)

Jeste bych rad svuj nazor doplni o toto, neprekvapuje me, ze podle testu je nafta v nemecku kvalitnejsi. Presne tento problem vystihuje groupa na facebooku "Nechci byt popelnici Evropy"

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 29.11.2009 21:11

Dosáhl sem na chlup totožné spotřeby na Vervu i Agip no Verva průměr 6litrů stále stejná trasa práce domov (po městě cválam Fáčkem) je o něco malilinko tišší a asi nejtišší nafta a o chlup to lépe akceleruje než Agip ten jezdí taky dobře a rozdíl v ceně je 2,1Kč v Práglu 100kč na nádrž Benzina trochu přitvrdila.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Jozkablack » 14.12.2009 22:07

tomason píše:Topq je už aditivovaná ,bral si uplně normální naftu Lukoil ,Tesco apod?
Teď mě tak napadlo. Můžu motoru nějak ublížit pokud jsem už do aditivovaný nafty (Top Q) nalil ještě VIF? Na VIFU je napsáno že předávkování neni na škodu, ale nevim jak se dvě rozdílny aditiva poperou v jedný nádrži. No asi to do kanálu lejt nebudu, když už jsem to tam nalil.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 15.12.2009 19:48

Lukoil jednou do Focuse hroznej traktor(cč nic moc základ 51?) a Tesco 4X a auto vůbec nejelo a dokonce začlo cukat.Volnoběžné otáčky nedrželi a lítají lehce nahoru a dolu co to znamená?U Tesca už neberu a zjišťovat nějakou náhodu nehodlám, mám z čeho vybírat a Tesco nedoporučuju.Jezdím jen na Vervu a Agip občas topQ u tvého Tddi nevím zda je to tolik znát Cetanové číslo Lukoil v pohodě ,tyhle starší motory přeci jen přechroustaj a snesou více,ale lít to do topq je taky škoda,asi bych bral ten Lukoil nebo bych vzal Makro tam taky vozí Unipetrol mám to potvrzené.Podle ceny ,aby se ti to vyplatilo můžeš pak rovnou brát Vervu a na Vif zapomenout už zbytečné to přidávat.Makro taky prubnu mam taky pikslu Vifu ,ale letního.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů