Stránka 1 z 3

Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 22.04.2010 19:35
od tomason
capture8.jpg
Od září 2008, kdy byl test zahájen, do března 2009 na něm na zmiňovaný typ paliva redakce najela 90.000 kilometrů. V průběhu testování vůz absolvoval mnoho měření, která dopadla kvalitativně nad rámec doporučení výrobce. Po 70.000 kilometrech dosáhl vůz Kia Cee´d výkonu 94,5 kW a točivého momentu 269 N.m. Výrobce udává hodnoty 85 kW a 240 N.m.

„Při 87 000 kilometrech jsme demontovali jeden ze vstřikovačů a provedli přesné hodnocení jeho stavu,“ uvádí Martin Vaculík, šéfredaktor magazínu AutoDiesel, a dodává: „Bosch diesel-centra disponují přesnou měřicí technikou k hodnocení stavu vstřikovačů. Na zkušební stanici je sledována vstřikovaná dávka, přepadové množství a rychlost reakce. Výsledky na testovaném voze byly stoprocentně pozitivní.“ Při plném zatížení udává výrobce automobilu Kia Cee´d vstřikovanou dávku 55,4 mm3 při toleranci 6,9. „Při testu bylo naměřeno 57,0 mm3, z čehož jasně vyplývá, že k žádnému zanesení trysek nedošlo. V naprostém pořádku byly i ostatní parametry,“ upřesňuje Martin Vaculík.

Zkušební metodika CEC F-98-08 přitom stanovuje, že při použití paliva s šestiprocentním obsahem biosložek dochází již po 32 hodinách plné zátěže motoru k takovému omezení průtoku trysek, že výkon motoru poklesne o deset procent. Měření tak prokázala, že čisticí přísady obsažené v palivu Verva Diesel od společnosti Benzina dokonale eliminují negativní dopady povinného přídavku biosložek.

Vynikající vlastnosti prokázala paliva Verva také na spalování motoru. „Případné horší spalování na některém z válců motormanagement koriguje zvýšením dávky. Maximální rozdíl mezi jednotlivými válci může být 5 mg. U testovaného vozu je to 1,3 mg. Ani kontrolou rozebraného vstřikovače pod mikroskopem nebylo zjištěno žádné opotřebení,“ doplňuje šéfredaktor magazínu.

Testování se zúčastnil i další vůz - Mercedes-Benz E 270 CDI. Ten poskytl redakci AutoDieselu jejich čtenář v době, kdy měl automobil najeto 258.000 kilometrů a od zahájení provozu jezdil výhradně na paliva Benzina TopQ a od roku 2007 na palivo Verva Diesel.

Martin Vaculík testování komentuje: „I po takové porci kilometrů byl zkoumaný vstřikovač roven novému. Rozdíl mezi jednotlivými válci činil 1,3 mg, přičemž výrobce za hranici opotřebení stanovuje 5 mg. Dle originálního zkušebního plánu výrobce je vstřikovač ve stavu shodným s novým. Maximální předepsaná dávka je 63,4 mm3, tolerance 5,5, my jsme naměřili 60,0 mm3.“ Žádné opotřebení neodhalila ani kontrola vstřikovacích trysek pod mikroskopem. „Závěrem lze tedy shrnout, že paliva Verva Diesel prokázala deklarované pozitivní účinky na vliv výkonu motoru, ale též i čistotu a opotřebení vstřikovacích zařízení.“

Paliva Verva byla vyvinuta s cílem zlepšit výkon motoru v různých klimatických podmínkách a prostředích s proměnlivou zátěží a u řidičů zaznamenává úspěchy. „Při vývoji tohoto špičkového paliva byla použita nová speciální formulace aditivace s použitím moderních typů přísad, což řadí paliva Verva mezi nejkvalitnější paliva na českém trhu,“ uvedl Václav Loula, ředitel úseku kvality společnosti Benzina. Standardní nabídka aditivovaných paliv byla postupně rozšiřována o kolekci prémiových paliv zastoupených od října 2006 100oktanovým benzinem VERVA a o rok později prémiovým VERVA Diesel.

Verva Diesel se doporučuje zvláště pro vozy s moderními dieselovými motory, které jsou vybaveny technologiemi „čerpadlo-tryska“ – „common rail“. Vyšší cetanové číslo této nafty (60 oproti obvyklým 51 až 53) zvyšuje účinnost motoru: usnadňuje jeho nastartování, snižuje třecí ztráty, dosahuje plného výkonu motoru a provoz motoru je úspornější. Zvýšením cetanového čísla dochází k omezení emisí oxidu uhelnatého, k omezení pevných částic a k snížení hlučnosti motoru. Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek. Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 °C.

autor: JP
zdroj: AutoDiesel
tisk článku

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 22.04.2010 19:47
od globe
tak tak, vime co tankujeme a proc to tankujeme .. ted to mame i cerne na bilem (sedivem) :P :palec_nahoru:

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 25.04.2010 10:56
od t.dudis
Další potvrzení toho, že investice do lepší nafty se 100% vyplatí. Já Vervu leju do auta už rok a nikdy sem neměl problém. V zimě starty paráda, spotřeba a výkon taky v cajku. Už bych do auta nic jinýho nenalil. Ještě by měli udělat dlouhodobý test na naftu třeba z ONO. To by asi pak bylo zajímavý.

Díky Tomason za parádní článek.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 25.04.2010 12:10
od mickielli15
Díky Tomason, je vidět, že nejenom zkušenosti většiny uživatelů, ale i všechny dostupné testy jasně hovoří pro prémiovou naftu Verva. Já koupil Maxe a od té doby jsem na něm najel asi 5000km, z toho každý kilometr pouze na Vervu. Prostě nic jiného nezná a zřejmě ani nepozná (samozřejmě kromě BP a Aral s jejich Ultimate). Jak tu již bylo mnohokrát napsáno - rozdíl 40-50kč na natankování se opravdu ztratí. Daleko větší vliv na náklady má styl jízdy. Takže neřeším a s Vervou do toho... :)

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 26.04.2010 09:36
od Vewehr
Taky do Fofana už nic jiného neleju. A to i přes to, že mi přijde, že po přechodu na Vervu mi to auto začalo víc smrdět. Hlavně, když potřebuju třeba podélně zaparkovat do úzké mezery a musím párkrát cuknout tam a zpátky, tak je to smrad docela hustý. Dělá vám to taky? Možná je to jen koincidence s něčím jiným, ale spotřeba šla dolu, auto jede pěkně, tak nechci experimentovat a lít tam zase pár nádrží něčeho jinýho, když to s Vervou tak pěkně šlape 8).

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 01.05.2010 22:00
od martasak
Vewehr píše:Taky do Fofana už nic jiného neleju. A to i přes to, že mi přijde, že po přechodu na Vervu mi to auto začalo víc smrdět. Hlavně, když potřebuju třeba podélně zaparkovat do úzké mezery a musím párkrát cuknout tam a zpátky, tak je to smrad docela hustý. Dělá vám to taky? Možná je to jen koincidence s něčím jiným, ale spotřeba šla dolu, auto jede pěkně, tak nechci experimentovat a lít tam zase pár nádrží něčeho jinýho, když to s Vervou tak pěkně šlape 8).
No a nezkusil jsi přejít zase zpátky na něco jiného ? Protože to nemusí být nutně tím přechodem na Vervu. Nechceš tam nalít pár nádrží něčeho co jsi bral předtím a pokusit se o co nejobjektivnější pozorování ?

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 01.05.2010 22:03
od martasak
Nejlepší test by byl, kdyby paralelně na stejném typu auta a motoru provedli test na jiné značce paliva.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 02.05.2010 00:39
od mickielli15
To je jasný a souhlas. Ale bez toho musím vycházet pouze z dostupných, získatelných informací. Věnoval jsem tomu už dost svého času a opravdu, jak už se opakuju - u nás je asi opravdu nejlepší Verva, kvalitní bude Ultradiesel, špatnej nebude DieselTech a taky OptimalDieselu bych se bál méně, než obyč. nafty. :) Shell já nebudu vůbec komentovat a mám k tomu pádné důvody, které si vždycky budu schopnej obhájit. Nu a v Rakousku BP a v Německu Aral s jejich Ultimate. Vzhledem k cenám v Rakousku a v Německu je poměr cena/kvalita momentálně u BP (Ultimate) asi nejlepší v Evropě. Je to nejlepší diesel v Evropě, ale není nejdražší v Evropě :) .
A u nás - dokud si na Vervu nebude někdo stěžovat, budu věřit, že je u nás nejlepší. Indícií mám zatím docela dost. Včetně předoucího Maxe po zatím 7000km. Bez jediného byť jen škobrtnutí motoru. :palec_nahoru:

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 02.05.2010 21:02
od Vewehr
martasak píše:No a nezkusil jsi přejít zase zpátky na něco jiného ? Protože to nemusí být nutně tím přechodem na Vervu. Nechceš tam nalít pár nádrží něčeho co jsi bral předtím a pokusit se o co nejobjektivnější pozorování ?
A Ty by jsi měl to srdce tam nalít po tom, co tady je napsáno, pár nádrží nafty od Shellu :wink:. Možná časem zajedu do servisu na diagnostiku, popř. proklep motoru. Taky si nemyslím, že by to muselo být Vervou. Jen jsem se chtěl zmínit, jestli to někomu nedělá taky. Patrně je to jen souhra. Spotřeba šla ale dolu a auto táhne jak drak, tak nevím, co by to bylo... A přijet do servisu, že mi to smrdí, mi přide divný...

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 02.05.2010 21:17
od tomason
Verva smrdí jinak než neaditvovaná nafta .Vem nádrž normál nafty a uvidíš.Já teď mam druhou nádrž Ultradieslu na Vervu nemá,ale jezdí taky dobře.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 02.05.2010 22:45
od martasak
mickielli15 píše:Ale bez toho musím vycházet pouze z dostupných, získatelných informací. Věnoval jsem tomu už dost svého času a opravdu, jak už se opakuju - u nás je asi opravdu nejlepší Verva, kvalitní bude Ultradiesel, špatnej nebude DieselTech a taky OptimalDieselu bych se bál méně, než obyč. nafty. :) Shell já nebudu vůbec komentovat a mám k tomu pádné důvody, které si vždycky budu schopnej obhájit.
A u nás - dokud si na Vervu nebude někdo stěžovat, budu věřit, že je u nás nejlepší. Indícií mám zatím docela dost. Včetně předoucího Maxe po zatím 7000km. Bez jediného byť jen škobrtnutí motoru. :palec_nahoru:
Nechceš se podělit ? Někde to soustředit ? Z hlediska součástí motoru bych s tím i souhlasil, ale ne úplně jasno mám ohledně DPF, kterej máš taky. Protože na mnoha fórech se dočteš o tom, že nemáš s DPF přidávat aditiva, protože se výrazně zkrátí interval vypalování a zanáší se filtr. Benzina ale může ? Je aditivace profi Benzinou zásadně rozdílná od toho, když si tam sám najelu VIF ? Jak moc naše benzinky počítají s DPF ? Moc jich v CZ není, na rozdíl třeba od D.
Ty otázky nechápejte sugestivně, opravdu se ptám. Výrobce uvádí informací méně než málo.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 03.05.2010 00:28
od mickielli15
Ohledně DPF píše jak Benzina, tak BP že je jejich produkt vhodný pro common-raily a DPF. Protože logicky, co už jiného by bylo vhodného pro tyhle bazmeky, než kvalitní nafta. O kvalitě Vervy a BP Ultimate netřeba pochybovat, to má vyzkoušené spousta lidí a testy tomu taky odpovídají. Verva má v testech úspěch, ale BP a Aral má těch vítězství už opravdu velkou řádku. Kdo má možnost tankovat BP Ultimate, tomu velmi závidím. A u nás jsem aspoň vděčnej, že se Benzina snaží a má aspoň srovnatelné palivo s těmi nejlepšími.
Jinak, svoje zkušnosti jsem psal třeba sem:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=675 - příspěvek č.4.
Já taky nejsem rád, že tam mám ten DPF, ale s tím jsem si to kupoval a nechal si finanční rezervu, takže se nemůžu vymlouvat. Mě ten motor ale učaroval, takže toho prostě nelituju. A nic lepšího, než co nejkvalitnější naftu mě nenapadá. Otázka je, jaký je rozdíl mezi VIF a Verva, ale to už se tu probíralo mockrát. Do neaditivované nafty VIF ano, do Vervy je to už zcela zbytečné.
Hlavně, aby to dál jezdilo. Starám se o to s nejvyšší péčí, ale stát se může cokoliv.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 06.05.2010 21:10
od martasak
Benzina mi na odpověděla na dotaz ohledně Vervy pro můj motor:

Vážený pane,
můj názor , že motorové nafty nabízené na ČS společnosti Benzina zaručují
bezproblémový provoz filtrů
pevných částic hned třemi způsoby.

1) Paliva Benzina jsou nakupována transparentně, zavážena dceřinnou
distribuční společností
Petrotrans a pravidelně kontrolována nejen ČOI, ale i společností SGS v
rámci programu pečeť jakosti. Asi nejvíce dokáže filtrům pevných částic
uškodit palivo s vyšším obsahem síry a jiných popelutvorných látek. Podobně

jako naftu, le v motorech spalovat i jiné ropné produkty, jen nafta je však

tak hluboce odsířená. Proto u vozů s filtrem je ještě nezbytnější tankovat
u
důvěryhodných prodejců, kteří si přímýcháváním nezdaněných ropných produktů

nepomáhají k nezákonným ziskům.Prodáváme pouze superčistá tedy bezsirná
paliva .
A kontroly ČOI v naší síti neukazují žádné neshody . Oba prodávané druhy
naft aditivujeme
ke zlepšení užitných vlstností .

2) Vyšší cetanové číslo naft principiálně vzato redukuje kouřivost.
Filtr se tak zanáší pomaleji a jeho aktivní regenerace probíhá v delších
cyklech. Právě aktivní regenerace představuje zátěž nejen pro filtr, ale i
pro samotný motor a zkracuje životnost olejové náplně průnikem nespáleného
paliva. Vyšší cetanové číslo paliva s nižší kouřivostí umožňuje tato
zákonitá negativa nové ekologické technologie částečně omezit.
Naše společnost má v nabídce prémiovou naftu VERVA Diesel s cetanovým
číslem
60 .

3) Prodloužení životnosti vstřikovačů a jejich lepší průměrná kondice
znamenají lepší kvalitu spalování a tím opět výše uvedené: Pomalejší
zanášení filtru sazemi, méně aktivních regenerací a jejich vyšší úspěšnost.

Vysoká kouřivost, která byla celá léta neklamným znakem špatné kvality
spalování (stavu vstřikovačů či nedostatku vzduchu) se u vozů s filtrem již

vizuelně neprojevuje - projeví se třeba právě problémy s DPF, jeho četnými
regeneracemi, bezdůvodně vysokou spotřebou paliva, přibýváním olejové
náplně.

4)Rostoucí poptávka po prémiové naftě a kladné názory řidičů na užitné
vlastnosti,
dobré provozní hodnocení a tlak zákazníků na její rozšíření je pro nás
rozhodující.

Na závěr pro Váš automobil Ford Focus TDCi 1.6 splňující
emisní normou EURO IV
mohu doporučit prémiovou naftu VERVA Diesel.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 06.05.2010 23:01
od mickielli15
martasak - díky, super info, další kus do naší diesel-skládačky.
Zase další důvod, proč nebrat nic jiného, než Vervu. Já zatím najel s autem zhruba 9000km a teď mám najeto kolem 148000km. Nikdy jsem nevzal nic jiného než Vervu, s vyjímkou BP Ultimate. Takže pouze naprosto špičková paliva. Motor za těch 9000km ani jednou neškobrtnul, táhne kráásně, je tichounkej, vůbec nekouří. Nemám sebemenší důvod zkoušet jiná paliva. A ani to dělat nebudu. Tedy zase s vyjímkou BP Ultimate. Jedu v neděli a pak za 14 dní do Rakouska, tak Maxovi dopřeju, že. :)
Tak ještě jednou díky za info.

Re: Proč už všichni nejezdíte na Verva diesel.Test na 90000Km:-)

Napsal: 13.05.2010 14:09
od Kóťa
Mě se jenom líbí,jak je tedy obecně známé,že ty biosložky jsou na nic,jen taková ekologická blbost,ale prostě nám je tam papaláší přimíchaj a ať si s tím poradíme.Nakopal bych to všechno do řití,sakra :wallbash: