Benzin E85

Moderátor:phofy
Odpovědět
Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 06.05.2012 16:42

Nyní jsem najel několik stovek km na čistý E85 a musím konstatovat, že u tohoto paliva nezůstanu a důvodů je několik:

- spotřeba šla nahoru na hrozných 11litrů/100km(spíše nějakou desetinu přes), oproti cca 8(+/- tak dvě destiny) u benzínu. Se směsí E85:N95(3:2) to bylo kolem 10, vždy stejná cesta do/z práce a stejným stylem. Úspora na čistý E85 proti benzínu je tedy pod 30Kč/100km.

- za jízdy se rozvěcí kontrolka motoru, chyba "P0171 System Too Lean (Bank 1)", tedy chudá směs. Tato chyba znamená buď, že dlouhodobé korekce paliva(LTFT) jsou v některém režimu na maximu(25%), ale ŘJ by tam ještě potřebovala přidat, nebo že krátkodobé korekce(STFT) jsou na maximu delší dobu(např.10 sekund). Když chybu vymažu, objeví se znovu - buď hned následující jízdu, nebo tu další.

- studený motor katastrofálně špatně startuje(a to vzhledem k počasí není vychladlý o moc méně než na 12-15°C). Start až napotřetí, napočtvrté - napodruhé třeba naskočí, ale na moc nízké otáčky a neudrží se. Dle grafů z diagnostiky se to ŘJ snaží nějak řešit a pořád prodlužuje délku vstřikování při startu(už došla na 137ms, na benzín kolem 25-30ms i v mrazech), podle mě to je už dost, ale směs prostě nechytí, např. kvůli malému předstihu(směs lihu hoří pomaleji, zvlášť za studena). Předstih je během startování 0°, pak se zvýší na nějakých 10-15°, když motor naskočí.

- jakmile to chytí, motor sice drží volnoběh v pohodě, ovšem než se trošku ohřeje(cca minuta běhu) jakýkoliv dotyk plynu a motor má snahu zdechat a nemá sílu. Při rozjezdu nic moc, pak se to probudí a jede. Dle grafů z diagnostiky jsou u studeného motoru dlouhodobé korekce na +25%(to je správně, odpovídá ethanolu) a krátkodobé přidávají dalších pár desítek %(z hlavy nevím), ty postupně klesají - to je správně = sytič. Jenže jakmile i zcela nepatrně přidám plyn, dlouhodobé korekce jdou z +25% okamžitě k nule(zřejmě dle neadaptované tabulky), směs s ethanolem je tak náhle chudá(zůstává pouze obohacení krátkodobými korekcemi, ale výsledek odpovídá jen benzínu) a tak to má snahu chcípat.

Tedy jak se můj motor choval po adaptaci dobře při zkoušce na směs 3:2(ovšem to je bez finanční úspory), tak čistý E85 mu prostě nechutná a musím ho opustit. Vzhledem k nárůstu spotřeby je navíc úspora minimální.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

loutokar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 11.03.2012 22:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E85

Příspěvek od loutokar » 06.05.2012 20:15

vitr73 píše:asi nestane...ja mam na ciste e85 ted najeto asi 13 tisic km ... a porad to funguje a jezdi..
jasně, ale já mam rok 2008...aby to tam nebylo jinak ..

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 06.05.2012 20:42

no jo..to je jasny. kamos ma focus 2004 rok a ten to moc nechce zrat....tenhle starej muj bez problemu s upravenou mapou
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 07.05.2012 22:11

Dnes jsem se naštval a dotankoval zbytek nádrže naturalem. Na ten čistý E85 můj motor prostě kloudně nestartuje, až napočtvrtý-popátý a to je teď poměrně teplo. Tedy ono to třeba napodruhý naskočí, ale otáčky jsou tak nízké(sotva se to převaluje), že to prostě chcípne, je jedno jestli přidám plyn, nebo ne. Tohle musím opakovat několikrát. A potom to studený(asi půl minuty-minutu) má "chcípavou" odezvu na jakýkoliv přidání plynu. Na benzín jsem zvyklej(a to zatím u všech aut), že motor startuje na brnknutí startéru třeba při -20°C, toho se nehodlám vzdávat.
Tedy mám vyzkoušeno(nejen já), že u E85 se tohle dá vyřešit "ošizením" ŘJ pomocí čidla teploty, tj. myslí si, že je chladněji a obohacuje směs.
Nicméně další problém je ta kontrolka motoru(chudá směs), to snadný řešení nemá...
No aspoň jsem E85 vyzkoušel, ale pro mě to má příliš negativ a nakonec úspora žádná sláva. Očekával jsem původně nárůst spotřeby tak 20-25%, pak by to bylo rentabilní, ale s tím vyšším nárůstem už ne a k tomu ty další zmíněná negativa.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od Wolodyjowsski » 08.05.2012 21:20

Tohle podobně jsem měl taky...Duratec 1,6/74 kW 2008 Euro 4.
Přesně jak popisuješ - minulej týden jsem už měl obavy, že ráno (hory, cca plus 3 max. 5...) vůbec nenastartuju.
Chce to přidat benzín, "vyladit" směs...
Když přidáš cca 10 % benzínu (nalil jsem tam cca 3, možná 4 litry loňskýho benzínu z kandíku co mám k pile a křoviňáku) a po promíchání v nádrži už to další dny startovalo "na brnk".
Domů jsem odjel s vynulováním PP a po nějakých 170 km to ukazuje 7,2 - jak moc to odpovídá, nevím, ale 10 to určitě není.
Nicméně pokračuju v testování, ať se dívám jaxe dívám tak E85 Malá Morávka 26,60 /litr, Stará Ves u Rýmařova 25,90/litr...
40 kaček /litr nedám, i kdybych měl nakonec dát dvacítku za LPG.
Kalouskovi nasrat! :nunu:
Zejtra dám ještě nový svíce Denso, na Motorcraftech mám odjeto skoro 50 000.

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 09.05.2012 19:41

Jo, jenže mně s poměrem 3:2 (E85:N95) šla spotřeba dost rychle k 10 litrům místo stabilních 8 na benzín. Je pravda, že jsem to jen nechal průběžně "přeadaptovat" se z benzínu, tedy bez resetu ŘJ.
Teď jsem dotankoval asi 30 litrů N95, takže je poměr přibližně opačný 2:3 (E85:N95), zatím najeto tak 90km, tj. určitě ještě probíhá adaptace směrem dolů(ubírá palivo), spotřeba zatím klesla asi na 9 litrů na sto.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

tommanak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 02.03.2012 09:51
Bydliště: Bánov

Re: Benzin E85

Příspěvek od tommanak » 09.05.2012 20:15

taky sem nad tím premyslel ze bych to trochu poředil ale po přečtení teto diskuse na to se.u

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 09.05.2012 20:17

presne tak..budto ciste a nebo benzin...naredit neni ekonomicke
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 09.05.2012 22:02

Já to taky mám naředěné jen proto, že jsem musel dotankovat benzín, protože už mě nebavilo startovat napětkrát a pak čekat třeba půl minuty, než se vůbec s autem dá kloudně vyjet a nechcípalo to při dotyku na plyn.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od Wolodyjowsski » 09.05.2012 23:16

vitr73 píše:presne tak..budto ciste a nebo benzin...naredit neni ekonomicke
To si musí každej propočítat a zvážit sám. Nemyslím, že by to při rozdílu kolem 11-12 kaček na litru nebylo výhodné a nedal se "vybalancovat" poměr.
Ovšem dát "mistrům vysokých sklizní" 12 000 za úpravu jak tu kdosi psal - tak to si radši přidám na LPG.

I kdyby to mělo být nakonec "šul nul" na prachy s benzínem,tak na každým litru benzínu kterej nespálím aspoň nezaplatím zlodějům nějakých 10 kaček spotřební daně :D

Uživatelský avatar
skier.n
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 01.06.2010 17:05
Bydliště: Petřvald

Re: Benzin E85

Příspěvek od skier.n » 11.05.2012 21:30

já jsem dneska poprvé a rovnou natankoval cca N95 8:20 E85
a zpozoroval jsem toto:
-hůř to startuje
-možná to lépe táhne (nevím jestli placebo)
-rafika klesá před očima

v létě na to seru a dávám tam plyn.

PS: jak udělám reset ŘJ? mám takový dojem ,že bude asi lehce zmatená po tomhle počinu...?
FoFo MK3 2017 1.5 EcoBoost, ST - line Black & Red edition "GALERIE"
FoFo MK2 1.6Ti-Vct LPG, MS Desing packet EX"GALERIE"
FoFo MKI 2.0i , Eibach, ST křidélko EX "GALERIE"

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 11.05.2012 21:44

Odpoj baterku, tak na čtvrt-půl hodiny(stačí pro vybití kondenzátorů v ŘJ).
Po připojení jsou adapatce v ŘJ "prázdné", tedy lépe řečeno výchozí tabulkové hodnoty pro dávkování paliva. To jsou však hodnoty pro benzín, takže na tu směs s E85 to asi bude ze začátku nutné startovat na víckrát, pak první jízdy to bude hůř táhnout(chudé), než se jednotka postupně adaptuje a upraví dávkování paliva podle směsi s ethanolem.
Já baterku neodpojoval, nechával jsem jí "přeučit" na ethanol(směs), možná je však lepší baterku odpojit a začít adaptace na líh od začátku. V případě návratu na čistý benzín bych reset ŘJ provedl určitě.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 12.05.2012 10:29

ja bych rekl ze po asi 10 startech se na to jednotka adaptuje...a bude to fungovat slusne(tzn start nebude uz tak hektickej)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Benzin E85

Příspěvek od pbjun » 12.05.2012 12:36

Jj potvrzuju, fieste trvalo cca 4 nadrze nez si zvykla a jezdi uplne vpohode 1:1 a spotreba se take nakonec stabilizovala o cca pul litru vys nez na cisty benzin :)

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 12.05.2012 18:36

O půl litru? Tak to ti závidím, to je pořád rentabilní. Mně na směs 3:2(ethanol:benzín) vylezla spotřeba z 8(benzín) na 10. Na směs 2:3(ethanol:benzín) něco přes 9 a na čistej ethanol přes 11(skoro 12). Navíc na čistej E85 to děsně blbě startuje, nejede studený a rozsvěcuje se kontrolka motoru(chudá směs).
Jezdím stejnou trasu do práce(35km), stejný styl, takže se to s palubákem snado a rychle pozoruje.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů