Benzin E85

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4105
Registrován: 28.01.2009 23:46
Bydliště: Brno

Re: Benzin E85

Příspěvek od ballu » 23.12.2016 12:55

Já napsal, že K&N propouští 7x více dle provedeného testu. Rýpat jsi začal ty.
Bývalo Mondeo 2,0L benzín

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2189
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Benzin E85

Příspěvek od jarod72pm » 23.12.2016 13:40

S tím rýpáním jsi byl první.
Napsal jsi že propouští více bordelu a jak jsem si tím filtrem pomohl. Ano pomohl = motor líp dýchá a nějaký koník přibyl dokonce s laděným výfukem na brzdě přibylo 5kW, motor se líp "pozbírá " z nízkých otáček + v celém spektru otáček jde líp za plynem (není to placebo efekt) a možné větší prachové částice se z 99,9% spálí v prostoru válce a vyletí výfukem sice nějaké promile zůstane v oleji ale na životnost pístních kroužků to má zanedbatelný vliv a motor vydrží při pravidelné výměně oleje celou životnost udávanou výrobcem. Ten filtr má nespornou výhodu v tom že vydrží klidně i 50t km na našich silnicích a pak se čistí a znova použije oproti papírovým neztrácí na průchodu vzduchu tak aby ovlivňoval výkon motoru při znečištění po určité době atd. Navíc nemusím ho každý rok měnit .Jinak jsem si kontroloval celé potrubí až ke škrtící klapce a čisté bez prachu po nějakých 10t km po více jak roce to předchozí papírový byl zasraný jak jetel po roce a sotva to podle diagnostiky tahalo vzduch přes snímač vzduchu.Děkuji papírák mi do auta už nesmí.

Omlouvám se nechtěl jsem plevelit tohle vlákno , už jsem skončil.
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi S
Trend Plus

Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 21:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 27.12.2016 10:19

ze by 7 koni pribylo v motoru jen diky KN filtru? :D :D to mi hodne pripomina reklamu na tv NOVA :D :D :D
vyzkouseno na brzde s papirovym filtrem a uplne bez filtru na srazu kdysi...NEMERITELNE :palec_nahoru: skoda korun za to mereni. :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Benzin E85

Příspěvek od Bullitt » 27.12.2016 13:36

Z mých zkušeností před léty, ještě z Escorta, kde jsem měl hříbek K&N (kit přímého sání, ne jen vložka):

- motor dostal pěkný hluboký zvuk při sešlápnutí plynu a byl obecně mnohem příjemnější než laděné výfuky. Je to tím, že jde pryč původní airbox s papírovým filtrem, to se stará o tlumení zvuků sání. S kónusem je celé sání v podstatě otevřené.
- asi to mělo vliv na lepší odezvu motoru na rychlé přidání plynu, ale vše je jen o pocitu (nebo placebo efekt), nemám to nijak podložené.
- pozor - airboxy často mají nějaké rezonanční komory, které zlepšují plnění v různých režimech, takže odstraněním airboxu kvůli kónusu se může situace zhoršit (naroste spotřeba apod.).
- je nutné udělat studené sání ke kónusu (viz google, což není tak snadné, pokud to má nějak vypadat - takže obvykle se to řeší jen hliníkovou flexi hadicí k digestoři nataženou někam dolů). Jinak to saje teplý vzduch z motorového prostoru a motor je línější (hlavně je to poznat při pomalejší jízdě - město,...) a ještě se pak hůře chladí.
- pořád se to zvenku zasíralo bordelem (prach, pyl, písek,...) - filtr je v motoru na ráně a chytá se to na ten olej napuštěný ve filtru, takže čistění bylo docela časté (50t km ani omylem).
- najezdil jsem s tím docela dost km a vnitřek sání (hadice, klapka, parohy) absolutně čisté, stejně jako s papírovým filtrem.
- vždy prudili na STK, protože je jim jasné, že to není oficiální. A v podstatě je to nehomologovaná úprava na motoru.

Přínos kónusu je asi jedině ten pěkný zvuk.
Nakonec jsem stejně vrátil původní airbox s filtrem - snažší je jednou za čas během pěti minut vyměnit vzduchový filtr za pár korun.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 21:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 27.12.2016 14:10

tak tak...jde jen o pocit a zdani ze za ty ponize jsem pridal az!!! 5kw :bebng: ..o nicem jinem to neni
..jeste se to da pochopit u motoru s turbem..ze se rychlejc o par mili mili mili sekundy to turbo roztoci rychleji....ale u atmosferickeho motoru se zadnej vykon zmnenit NEMUZE..ten je danej bitmapou v řj...tak asi tak to je...u karburatoru to vliv ovsem podstatnej ma...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3943
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od Karel2 » 27.12.2016 18:37

Ale jarod píše filtr+lad. vyfuk. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 2011 Hatchback
Galerie
Obrázek

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2507
Registrován: 25.12.2011 17:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Benzin E85

Příspěvek od krenda » 27.12.2016 20:10

Nějak se snažím najít souvislost mezi vzduchovým filtrem, "laděným" výfukem a řešením žabomyších sporů pár jarodských ballíků s daným tématem :nixw: chlapi, nehulte už to svinstvo :mrgreen:
je: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Fiat Mirafiori, 07/1977, sedan, 1.6 OHV, 55kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4105
Registrován: 28.01.2009 23:46
Bydliště: Brno

Re: Benzin E85

Příspěvek od ballu » 27.12.2016 21:08

To musí zodpovědět tuninkář, proč se filtr K&N s laďákem nemá rád s E85.
Bývalo Mondeo 2,0L benzín

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2189
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Benzin E85

Příspěvek od jarod72pm » 27.12.2016 21:38

To by Mě taky zajímalo , kdo to napsal?
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi S
Trend Plus

Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 21:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 31.12.2016 16:32

tak jiste je ze filtr K&N na pouziti e85ky vubec vhodnej neni...propousti daleko vic vzduchu pri sani motoru a adaptace pak nestacej krmit motor e85kou a ten jede na chudou smes a řj kdyz dojde s moznostma adaptace (az 35 procent paliva navic!)nakonec pak vyhlasi chybu..tzn starej poucpanej papirovej filtr je na pouziti e85ky to nejlepsi..a nebo restriktor do sani..
e85 totiz na dokonale shoreni potrebuje o tretinu vzduchu mene nez benzin....takze pitoma co leje do motoru v lete cistou e85ku bez oblbovace vstrikovani a jeste tam da tenhle propustnejsi filtr tak si opravdu koleduje o spaleni ventilu a jejich sedel a hlavne nataveni svicek a jejich zniceni...
reduktor sani pred vahou vzduchu mam s dirou jen 40 mm...a jede to normalne(teda v lete...v zime e85ka nejde zapalit zapalovacem natoz jiskrou)a hlavne to nezere 15 litru e85ky pri klidne jizde...
s restriktorem v sani mne tahle 1.8ka jezdi mesto jen!! za 11 litru a dalky v klidu za 8.5 litru...coz je zhruba stejne jako na natural...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2189
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Benzin E85

Příspěvek od jarod72pm » 31.12.2016 17:41

Nevím proč ale jednou když jsem ještě měl papírák filtr a normal výfuk jsem natankoval 1:1 natural 95 s E85 a autu se to moc nelíbilo dokonce se rozsvítila kontrolka motoru(chtěl jsem to kvůli emisím na STK asi 4 roky zpětně i když to pomohlo = prolezl jsem tak tak o chlup). O té doby jsem už E85 nebral a ani mě to nenapadlo teď zkoušet . Prostě jedna zkušenost stačila.
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi S
Trend Plus

Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 21:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E85

Příspěvek od vitr73 » 01.01.2017 17:47

tak to ja jsem vzdy pouzil e85ku na to mereni emisi..a diky ni to proslo 3x bez katu....takze mne se osvedcila...a na cistou mam prez leto najeto vic nez 100 tis km..a zatim ten 17 let starej kram jezdi... :palec_nahoru:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé