Stránka 5 z 19

Re: Benzin E85

Napsal: 26.12.2011 20:31
od Toncek23
Smells píše:hehe citace z biopowers.cz dobrý bláboly:
Víte, že přestavbou vašeho automobilu na palivo E85 můžete ušetřit až 700kč na každé natankované nádrži a snížit celkové roční náklady na PHM o 40%?
Takže si to spočítejme.U nás stojí zaokrouhleně benzín 34,- a E85 27,-.
Když bych počítal jen rozdíl v ceně paliv a zapomněl že auto víc žere tak i tak je to nesmysl.
34,- benzín děleno 100 = 0.34 to je jedno procento.Vynásobím 60 a jsem na 60% což je 20.40 a za to litr E85 nikde nekoupím.
Nehoráznost co jsou lidi ochotný udělat aby prodali neprodejnej drek.
Asi budu dělat zájemce a pak se jich zeptám jestli umí počítat a znají základy fyziky.
Toto je taky perla:
Tato sada je navíc dovybavena o manuální nastavení, které je vhodné pro vozidla bez lambda sondy nebo s vadnou lambda sondou.
On to zase takovej blábol není. Né každej jezdí s nákupní taškou, která má nádrž na 40litrů. Pak je třeba se taky podívat, kolik stojí E85 v cizině. Třeba v Německu nebo ve Francii natankuješ E85 za 0,80Euro. Takže počítat asi umíš, ale jen v omezeném pásmu. Navíc nesmíš zapomenout, že pokud máš auto v podnikání, tak si ještě odečteš DPH. Takže zkus radši dělat zájemce o kurz zeměpisu. :dih:

Re: Benzin E85

Napsal: 26.12.2011 20:59
od pbjun
Ono je to fuk, urcite to neusetri tolik co hlasaji reklamy, ale rozhodne to usetri dost na to aby se mi to vyplatilo :)

Re: Benzin E85

Napsal: 26.12.2011 22:09
od Kaizer
Já jezdím na E85 od léta.Spotřeba přes léto zhruba o půllitr nižší než na BA95 ve stejném období.Na podzim po vynulování PP spotřeba stejná jáko na BA95 ve stejném období.Zatím největší a jedinou slabinou která mě vadí jsou studený starty.Proto přidávám od prosince do E85 nějaký litr benzínu protože zimní směs E70 není u nás k mání.Takže výsledná směs je něco mezi E75-E80. Fofan převážně využíván pro denodenní dopravu do zaměstnání a zpět s občasnými výlety.Trasu do práce už mám hodně zmáknutou a jezdím ji subjektivně pořád stejně takže porovnání spotřeby je pro mně dost vypovídající.Dlouhodobá spotřeba počítaná s účtenkami od pump se snížila o čtyři desetiny litru.

Re: Benzin E85

Napsal: 26.12.2011 23:33
od Paja-ja
Toncek23 píše:On to zase takovej blábol není. Né každej jezdí s nákupní taškou, která má nádrž na 40litrů. Pak je třeba se taky podívat, kolik stojí E85 v cizině. Třeba v Německu nebo ve Francii natankuješ E85 za 0,80Euro. Takže počítat asi umíš, ale jen v omezeném pásmu. Navíc nesmíš zapomenout, že pokud máš auto v podnikání, tak si ještě odečteš DPH. Takže zkus radši dělat zájemce o kurz zeměpisu. :dih:
Ale tady přece vůbec nezáleží na tom, jak máš velkou nádrž. Spíš jde o to, že ta kouzelná krabička z Ukrajiny má na případnou úsporu minimální, ne-li vůbec žádný vliv. Možná se jí podaří vyřešit studené starty - což jak tady sám Kaizer píše se nepodařilo.

A DPH si coby plátce DPH můžeš odečíst i u benzínu. Pak se ta úspora scvrkne na minimum.

A to neberu v úvahu zvýšené namáhaní palivové soustavy u vozů jež pro provoz E85 nebyly upraveny (myslím chemické namáhaní - líh naleptává gumové části), tím i zvýšené riziko dalších finančních nákladů.

A pohádkám o snížené spotřebě už vůbec nevěřím - viz. "Kaizer". Spíš došlo k změně stylu jízdy ve stylu - když už jsem investoval, tak se to musí vyplatit - psychika je svině.

I samotní výrobci vozů na E85 uvádějí spotřebu vyšší než u totožných aut na benzín.

Energetická výdajnost lihu je menší než u benzínu, a pokud je jednou z úloh přídavné jednotky prodloužit čas vstřiku, tak se nemůže celkem logicky snížit spotřeba.

Re: Benzin E85

Napsal: 27.12.2011 00:10
od Tonda-B
14,7 kg vzduchu na 1 kg benzínu je teoreticky optimální poměr (Lambda = 1), kdy každá molekula vzduchu bude využita.
Jenže u etylalkoholu je to optimum jen 9,0 kg vzduchu na 1 kg etanolu.

Takže potřebuji podstatně víc paliva, které obsahuje 85% etanolu, než když použiji jen benzín.

Lambda sonda je vlastně kyslíková sonda.
Neměří žádný poměr, ale jen množství kyslíku ve výfukových plynech.

Použiji E85 a při stejné době otevření vstřiků je kyslíku ve výfukových plynech najednou moc.
To lambda regulace dotáhne tím, že prodlouží doby otevření vstřiků.

Nevidím důvod proč by k tomu účelu bylo třeba k tomu přikupovat ještě nějakou krabičku.

(Ovšem lambda regulace nesmí narazit na mechanický limit - když třeba při 6000 ot./min. mám k dispozici 10 ms mezi otáčkami, nesmím chtít takové obohacení, které by potřebovalo doby otevření vstřiků 12 ms.
Protože to prostě není technicky možné.)

Stejně jako kolega přede mnou nevěřím na snížení spotřeby.

Věřím, že odolnost vůči klepání je u uvedeného paliva vyšší.
A že je možné si dovolit větší předstih.
To by zvýšilo výkon motoru.

Ale sériová řídicí jednotka umí předstih jen odregulovat - cestou čidla klepání.
Ovšem přidat ho - oproti standartním hodnotám - neumí.
Takže možnost zvýšení výkonu se mi jeví pouze jako teoretická.

Re: Benzin E85

Napsal: 27.12.2011 00:39
od Smells
Toncek23 neboli madbrain (předpokládám že jste jedna osoba ze stránek už zde zmiňovaných)
OK ne každej má prdítko na 40L paliva,ale napsat můžete ušetřit na nádrži až 700,- je k smíchu.
Ono není ušetřit jako ušetřit že.
Ano,můžu vzít do nádrže stejné množství E85 jako kdybych bral benzín a "ušetřit" u pumpy 700,- , ale to je poslední okamžik,kdy jsem ušetřil,protože pojedu k té benzínce o to dřív s prázdnou nádrží.
Navíc jsem ten výpočet nedělal podle té zmínce o sedmi kilech na nádrž,ale o "a snížit celkové roční náklady na PHM o 40%"
Hele a o té Francii z Německem je to taky dobrý.To si na ty stránky taky prdněte.
Takovej malej návrh:
Chcete ušetřit ještě víc ???
Jezděte tankovat do Paříže !!!

Re: Benzin E85

Napsal: 28.12.2011 02:19
od Toncek23
Smells píše:Toncek23 neboli madbrain (předpokládám že jste jedna osoba ze stránek už zde zmiňovaných)
OK ne každej má prdítko na 40L paliva,ale napsat můžete ušetřit na nádrži až 700,- je k smíchu.
Ono není ušetřit jako ušetřit že.
Ano,můžu vzít do nádrže stejné množství E85 jako kdybych bral benzín a "ušetřit" u pumpy 700,- , ale to je poslední okamžik,kdy jsem ušetřil,protože pojedu k té benzínce o to dřív s prázdnou nádrží.
Navíc jsem ten výpočet nedělal podle té zmínce o sedmi kilech na nádrž,ale o "a snížit celkové roční náklady na PHM o 40%"
Hele a o té Francii z Německem je to taky dobrý.To si na ty stránky taky prdněte.
Takovej malej návrh:
Chcete ušetřit ještě víc ???
Jezděte tankovat do Paříže !!!

To že se zastávám ethanolu, neznamená, že mám s někým něco společnýho. Kdo chce psa bít, vždycky si najde hůl. Až bude benzín za 40Kč, tak třeba změníš názor. :palec_nahoru: Přesvědčovat tě o spotřebě na E85 nemá význam, protože tomu stejně neuvěříš a budeš mě akorát napadat, že dělám někomu reklamu. Myslím si, že jsi jeden z těch, kteří to zkoušeli v neupraveným autě a mysleli si jak všechny přechytračili a ušetřili, pak ale zjistili, že to hodně žere a teď na to hážou špínu. Nepleť jabka s hruškama. V neupraveným autě nemá E85 žádný význam úspory. Jinak ti přeju do nového roku 2012 mnoho ujetých kilimetrů na laciný Naturál 95 a spoustu čistého ovzduší, které tvoje vozidlo vyprodukuje. :perfect:

Re: Benzin E85

Napsal: 28.12.2011 10:46
od Tonda-B
Toncek23 píše:Myslím si, že jsi jeden z těch, kteří to zkoušeli v neupraveným autě a mysleli si jak všechny přechytračili a ušetřili, pak ale zjistili, že to hodně žere a teď na to hážou špínu. Nepleť jabka s hruškama. V neupraveným autě nemá E85 žádný význam úspory.
No, pokud to v nějakém autě hodně žere, tak to opravdu úsporné není, že?
Jakou úpravu bys doporučil a kolik stojí?
Čím je taková úprava zdůvodněna?
Nebo jinak - proč to bez ní nefunguje?

Re: Benzin E85

Napsal: 28.12.2011 13:33
od Toncek23
Tonda-B píše:
Toncek23 píše:Myslím si, že jsi jeden z těch, kteří to zkoušeli v neupraveným autě a mysleli si jak všechny přechytračili a ušetřili, pak ale zjistili, že to hodně žere a teď na to hážou špínu. Nepleť jabka s hruškama. V neupraveným autě nemá E85 žádný význam úspory.
No, pokud to v nějakém autě hodně žere, tak to opravdu úsporné není, že?
Jakou úpravu bys doporučil a kolik stojí?
Čím je taková úprava zdůvodněna?
Nebo jinak - proč to bez ní nefunguje?

Důvod k přestavbě je ten, že lambda sonda na většině aut má malý rozsah možnosti obohatit směs. Proto se to řeší přídavnou jednotkou, která prodlouží vstřik a tím víc obohatí směs. Každá směs potřebuje určitý poměr vzduchu a paliva, pokud ten poměr nedodržíš, tak nezískáš výkon. Pokud budeš jezdit na E85 v neupraveným autě, tak lambda vyhodnotí, že je chudá směs a pokusí se směs obohatit na maximum, ale pouze v tom rozsahu, který umí(cca 5-10%). To je ale málo, protože E85 potřebuje cca 20-30%, takže to pak vypadá tak, že do motoru teče o 10% víc paliva,což je ale málo aby se dosáhlo optimálního hoření E85(výkon), proto je pak auto línější cuká, musíš více šlapat na plyn(další nárůst spotřeby), takže pak zjistíš, že je spotřeba třeba o 30% větší. A to se nezmiňuju o studených startech a možnosti zničení motoru kvůli chudé směsi.. To tě nas..re a někdo jde napsat na diskuzi, že Etanol je nesmysl a kdoví co ještě(všeobecně s nadsázkou). Toto je celý problém paliva E85. Pokud máš auto přestavěný, tak ti stoupne spotřeba cca jen o 10% a v zimě to startuje. A to už svůj smysl má.
Vzhledem k tomu, že mám přestavěný jen jedno auto, tak nemůžu objektivně posuzovat, která jednotka je lepší nebo jaký jsou mezi nimi rozdíly nebo ti něco doporučovat, protože bych byl akorát osočenej že dělám někomu reklamu. :roll:

Re: Benzin E85

Napsal: 28.12.2011 13:34
od pbjun
Tak ono je to auto od auta, zalezi na tom jake ma RJ adaptacni moznosti, u feldy je to nula, ale focus a fiesta ma adaptacni mapy takze do jiste miry je schopna smes upravit tak abys nejezdil na chudou - prida palivo, pridavne jednotky defakto jen prodlouzi dobu vstriku paliva oproti klasickemu benzinu. Ke spravnemu behu motoru na E85 je treba vic vzduchu, lepsi jiskra a vic paliva, nic vic nic min...

Re: Benzin E85

Napsal: 28.12.2011 14:08
od Toncek23
pbjun píše:Tak ono je to auto od auta, zalezi na tom jake ma RJ adaptacni moznosti, u feldy je to nula, ale focus a fiesta ma adaptacni mapy takze do jiste miry je schopna smes upravit tak abys nejezdil na chudou - prida palivo, pridavne jednotky defakto jen prodlouzi dobu vstriku paliva oproti klasickemu benzinu. Ke spravnemu behu motoru na E85 je treba vic vzduchu, lepsi jiskra a vic paliva, nic vic nic min...
Ono to ,,jen prodlouží dobu vstřiku,, je ta nejdůležitější věc. :wink:
Přesně tak, záleží na adaptačních možnostech ŘJ. S tím vzduchem to je ale naopak, E85 potřebuje míň vzduchu. Když ho tam dostaneš víc, tak tam musíš zase dostat i víc paliva, abys zase zachoval stechiometrickej poměr.
Větší obohacení paliva se dá udělat taky tak, že zvedneš tlak ve vstřikovací liště. Nevýhodou toho ale je, že musíš spočítat o kolik ho zvednout, pak je problém když budeš chtít jet na benzín, tak ho(tlak) musíš zase snížit.Nebo prostě jezdit pořád na E85. Tím že zvedneš tlak v liště, tak je zase víc namáhaný palivový čerpadlo a sníží se jeho životnost. Záleží co si kdo vybere.. :bebng:

Re: Benzin E85

Napsal: 28.12.2011 17:40
od pbjun
No mi doporucovali kdyz sme zacli experimentovat s E85 pouzit sportovni vzduchovy filtr a zmenit odtrh na svickach. Tak jsme koupili bavlnenou vlozku filtru a dudik seridil odtrh na svickach a auto jede lip a hlavne klesla spotreba ale jen trochu...

Re: Benzin E85

Napsal: 29.12.2011 15:08
od vitr73
to pbjun: Presne jak pises. Kdyz ma moznost jednotka adaptace jako tahle ve fokusu tak e85 sezere zcela bez problemu protoze si muze oproti default bitmape pridat az 25 procent paliva. Ta řj ktera adaptace nema a jede jen z pevne bitmapy tak to bez oblbovaci jednotky na vstrikach nezvladne.Zkusil jsem to nalejt do stare fiesty 1.0 a ta na to nestartuje ani tepla a jed na ethanol se taky neda....

Re: Benzin E85

Napsal: 02.01.2012 10:45
od pbjun
Ja mel starou fiestu 1,1 40kW rok 89 a ta na to jezdit umela :D Byl tam totiz elektronicky rizeny karbec takze stacilo jen dat jinou trysku a litala jak pojebana :D A kdyz se do toho nalil benzin tak jela v peti lidech po dalnici 170 :D

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 03:08
od Smells
pbjun píše:Tak ono je to auto od auta, zalezi na tom jake ma RJ adaptacni moznosti, u feldy je to nula
Sorry,ale tohle je blábol.Felda má úplně stejnou možnost adaptovat jako Focus.Věř mě,mám VAG kabel a díval jsem se na dobu vstřiku a při E85 byla výrazně delší cca. o těch 30%,kdyby to neuměla,tak by to nešlo ani nastartovat,popřípadě s velkejma problémama v chodu motoru.Proto mě nejde do hlavy na co je tato přestavba dobrá,mimo té výhody,že ti obohatí studenej motor.
Jediná přestavba,která by měla nějakej zásadnější význam,by bylo zvýšení kompresního poměru,a to tyhle drátky 100% nedokážou.
Toncek23 píše:Pokud budeš jezdit na E85 v neupraveným autě, tak lambda vyhodnotí, že je chudá směs a pokusí se směs obohatit na maximum, ale pouze v tom rozsahu, který umí(cca 5-10%). To je ale málo, protože E85 potřebuje cca 20-30%, takže to pak vypadá tak, že do motoru teče o 10% víc paliva,což je ale málo aby se dosáhlo optimálního hoření E85(výkon), proto je pak auto línější cuká, musíš více šlapat na plyn(další nárůst spotřeby), takže pak zjistíš, že je spotřeba třeba o 30% větší.
Člověče koukám,že chceš stvořit perpetum mobile.Píšeš,že obohacení 5-10% nestačí,že je potřeba 20-30%.Takže když směs obohatím o 30% tak bude auto brát třeba jen o 10% víc ??
Napíšu to ještě jednou,aby ti auto jelo stejně na palivo s o 30% menší výhřevností jak na benzín,musíš ho obohatit (rozuměj zvýšit spotřebu) o těch 30%.
Nebráním se diskuzi o přestavbě,ale fyzikální zákony žádná přestavba nedokáže oblbnout.
Jak jsem už psal pbjunovi,jediná přestavba,která by teoreticky mohla snížit spotřebu E85 by bylo zvýšení kompresního poměru motoru,protože E85 má vyšší oktanové číslo a může pracovat s vyšším KP,tím by se zvýšila účinnost motoru a došlo by teoreticky ke snížení paliva.

btw. můžu se zeptat na jakým autě jsi tuto přestavbu provedl ??