Stránka 6 z 19

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 09:26
od Toncek23
Smells píše:
pbjun píše:Tak ono je to auto od auta, zalezi na tom jake ma RJ adaptacni moznosti, u feldy je to nula
Sorry,ale tohle je blábol.Felda má úplně stejnou možnost adaptovat jako Focus.Věř mě,mám VAG kabel a díval jsem se na dobu vstřiku a při E85 byla výrazně delší cca. o těch 30%,kdyby to neuměla,tak by to nešlo ani nastartovat,popřípadě s velkejma problémama v chodu motoru.Proto mě nejde do hlavy na co je tato přestavba dobrá,mimo té výhody,že ti obohatí studenej motor.
Jediná přestavba,která by měla nějakej zásadnější význam,by bylo zvýšení kompresního poměru,a to tyhle drátky 100% nedokážou.
Toncek23 píše:Pokud budeš jezdit na E85 v neupraveným autě, tak lambda vyhodnotí, že je chudá směs a pokusí se směs obohatit na maximum, ale pouze v tom rozsahu, který umí(cca 5-10%). To je ale málo, protože E85 potřebuje cca 20-30%, takže to pak vypadá tak, že do motoru teče o 10% víc paliva,což je ale málo aby se dosáhlo optimálního hoření E85(výkon), proto je pak auto línější cuká, musíš více šlapat na plyn(další nárůst spotřeby), takže pak zjistíš, že je spotřeba třeba o 30% větší.
Člověče koukám,že chceš stvořit perpetum mobile.Píšeš,že obohacení 5-10% nestačí,že je potřeba 20-30%.Takže když směs obohatím o 30% tak bude auto brát třeba jen o 10% víc ??
Napíšu to ještě jednou,aby ti auto jelo stejně na palivo s o 30% menší výhřevností jak na benzín,musíš ho obohatit (rozuměj zvýšit spotřebu) o těch 30%.
Nebráním se diskuzi o přestavbě,ale fyzikální zákony žádná přestavba nedokáže oblbnout.
Jak jsem už psal pbjunovi,jediná přestavba,která by teoreticky mohla snížit spotřebu E85 by bylo zvýšení kompresního poměru motoru,protože E85 má vyšší oktanové číslo a může pracovat s vyšším KP,tím by se zvýšila účinnost motoru a došlo by teoreticky ke snížení paliva.

btw. můžu se zeptat na jakým autě jsi tuto přestavbu provedl ??

Přesně jak říkáš. Fyziku neoblbneš. Proto nesmíš zapomínat i na další veličiny, jako jsou oktanový číslo a skupenské výparné teplo. Skupenské výparné teplo ethanolu je v porovnání s benzinem vyšší a působí výraznější ochlazení palivové směsi přiváděné do motoru, proto v porovnání s benzinem se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí a tím i vyššího výkonu motoru. K tomu ještě připočítej vlastnosti oktanového čísla... Pokud by jsi ještě zvýšil i kompresní poměr, spotřeba E85 by byla i nižší než na benzín. Jenže by jsi pak musel jezdit jen na E85, protože na benzín by při takovém kompresním poměru motor mohl klepat. U motoru je důležitá účinnost!!! Nebo snad když nasypu uhlí do nádrže, tak budu mít nižší spotřebu, protože má větší výhřevnost? Nebo když tam naleješ naftu(do benzíňáku)? Proč se v leteckých motorech nebo ve formulových motorech používalo přídavné vstřikování vody? Kvůli výhřevnosti vody? Spalovací motor je vždycky o účinnosti.

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 09:44
od Toncek23
Pro Smells: Tak už vím odkud vítr vane. Stačilo se podívat na tvoje starší příspěvky a našel jsem toto:

Smells:Taky napíšu svoje zkušenosti s E85.Hodně jsem si o tom přečetl tak jsem si řekl že to zkusím.Začal jsem tankovat Éčko do bývalé Feldy a jezdil na něho s přestávkami asi dva roky.
Začínal jsem na poměru 1:3 pak jsem přešel na 1:1 a v létě jsem vyzkoušel i čistý Éčko.
Poznatky:
finanční úspora žádná čím víc E85 natankuješ tím víc auto žere a překvapivě přesně podle ceny paliva takže úplně šul nul,motor za studena sotva držel,chod motoru byl takovej divnej jako kdyby měkčí,po zahřátí víc táhl odspodu,zimní starty o mnoho horší,auto smrdělo jak kdybych měl v kufru vanu slivovice.
Když to shrnu tak vidím jedinou výhodu tohoto paliva ve trošku větším výkonu(po zahřátí).
Podle mě se nevyplatí riskovat poškození motoru a do FoFo bych to nikdy nenatankoval.

Takže opět jeden z těch, kteří to natankovali do neupravenýho aut a pak se diví, že to nejede a žere.
Proč tam nenatankuješ LPG??? Je o polovinu levnější než benzín.
:irre:

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 14:08
od pbjun
Jinak k te felde, pokud vim tak auta s monovstrikem mely vetsinou pevne mapy, snad jen par kousku z poslednich let melo adaptacni mapy - takze bud mas novejsi kus a nebo nevis na co koukas :)
Do neupravenyho auta kdyz ma slusne adaptace tak pul na pul muzes klidne lit E85 s naturalem a vpohode jezdis a ani spotreba neni o moc vyssi takze jak sem psal vyse skutecne setris - i kdyz nekterym tady prijde rocni uspora dve gumy malo, pro me je to uz dobry duvod :)

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 14:17
od Smells
Toncek23: Jasně kdybychom se bavili o účinnosti,tak je srovnatelná s benzínem,ale opět za předpokladu zvýšení spotřeby a to je oč tu běží.
Už samotný stechiometrický poměr jasně vypovídá o tom,že motor musí dostávat o 30% bohatší směs,aby měl optimální hoření.
Nikde jsem nepsal,že motor nejede!!! Napsal jsem,že za studena blbnul,kvůli horší odpařitelnosti lihu.
Napiš mě prosím princip té přestavby,která prodlouží vstřik o 30%,ale spotřeba se sníží,nebo zůstane stejná.Podle prodejců těchto přestaveb ušetřím na palivu 30%(někteří třeba tebou propagovaná firma se nestydí jít i na 40%) nákladů,tedy rozdíl v ceně E85 a N95,z čehož vyplývá,že spotřeba zůstane stejná nebo v případě 40% úspory dokonce sníží oproti N95.
Ještě jsem se nedozvěděl značku a typ auta,které jsi přestavěl na perpetum mobile.

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 15:56
od VH123
Teda vy mi dáváte, že bych do přítelčiné motokáry bez jejího vědomí přidal kapku etanolu? Trochu se ke konci pracovní doby nudím, mrkněte na přiložený Excel. Vstupy jsou žlutě, Pokusil jsem se tam zahrnout poctivě všechno podstatné, (případný) nárůst spotřeby a místní ceny si tam dopište podle svého odhadu. Započítal jsem i těch pár procent biosra...složek co už v N95 ze zákona máme.
Ale trochu mě odrazuje nutnost tankovat cestou do práce u dvou bensinek, protože víc než 2/3 E85 do nádrže radši přes zimu asi nenaleju. Na jedné mají dlouhodobě téměř nejlevnější benzín (a nemusím čekat jak rádiovka u SockoONO), ale na té druhé mají jako jediné v okolí E85. To sou dilemata...
E85_úspora.xls
(30 KiB) Staženo 413 x

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 16:46
od Smells
Díky VH123 !!!
Skvělá práce.
Po doplnění správných údajů je to naprosto jasný. :lol:

Re: Benzin E85

Napsal: 03.01.2012 20:08
od pbjun
No neni to uplne presny - ta uspora je mensi nez vychazi, ale je tam a dle te tabulky je videt ze uspora uplne mala neni :)

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 00:35
od Paja-ja
Jasně, úspora tam je. Malá, ale přece :)
A je na každém, jestli mu něco řekne nebo ne.
Pokud by se jednalo o auto, jež je na provoz s E85 alespoň částečně připraveno - např. FFII, mondeo od r.v. tuším cca 2005 (kdy se začal oficiálně vyrábět FFV), tak je provoz na E85 bezpečný - co se týče opotřebení palivové soustavy, protože ta je na to už připravena.
Ve výpočtu ale chybí ještě zvýšené náklady na servis - v případě provozu na E85 je obecně doporučováno zkrátit interval výměny oleje na 10000km oproti běžných 15000km, protože dochází k jeho rychlejší degradaci.
Ale v každém případě se tato tabulka skutečnosti velmi blíží, na rozdíl od kouzelníků (nebo spíš podvodníků), kteří se veřejnosti snaží nakukat nesmysly se sníženou spotřebou a operují nereálnými čísly.
Ale jak vidíme, tak jejich snaha bývá někdy vyslyšena. :irre:

To "Toncek23" - voda se vstřikovala do sání pro zvýšení výkonu, ale ne pro snížení spotřeby. Naopak, došlo k jejímu zvýšení, protože jak sám píšeš - díky ochlazení palivové směsi se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí - účinnost toho motoru byla v podstatě stejná, jeho výkon roste díky větší spotřebě paliva.

A stejně je to i u E85 - tento má menší energetickou výdajnost, tudíž motor nemůže při stejném výkonu mít taky stejnou spotřebu. To by se muselo jednat o zázrak.
I kdyby měl těch přídavných jednotek namontovaných třeba 5 do série, tak spotřebu nesníží.
Maximálně trochu zlepší komfort jízdy. To ale moc neřeší ekonomiku provozu.
Tudíž ti, co tyto přídavné jednotky prodávají a udávají snížení spotřeby současně s zvýšením výkonu všem vědomě sprostě lžou.

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 05:20
od Smells
pbjun: VH123 psal,že si do tabulky máš vepsat správný hodnoty.Tohle je spíš takovej mustr.
Paja-ja: ještě jsi zapomněl na větší odmašťovací schopnost lihu oproti benzínu,tedy rychlejšímu opotřebení motoru.Někteří tihle šarlatání (prodejci rádoby přestaveb) dokonce prodávají "speciální" olej,kterej mixuješ s E85,takže si z auta uděláš takovýho fechtla :lol:

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 06:58
od pbjun
Tak fiesta jezdila uz v nemecku na servis co 10tis a my to drzime jak pri benzinu tak pri E85 i kdyz jsou predepsane intervaly 20 tis... To auto chceme drzet co nejdyl jelikoz bylo dovezene ve stavu noveho vozu a stale tak vypada i po nehode kterou s nim mlada mela...

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 09:05
od VH123
pbjun píše:No neni to uplne presny - ta uspora je mensi nez vychazi, ale je tam a dle te tabulky je videt ze uspora uplne mala neni :)
Jestli tam mam někde chybu ve vzorci nebo v postupu, dej vědět ať to můžu opravit.

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 12:30
od pbjun
To ani ne, ale nikdy se Ti nepodari uplne odhadnout tu smes a kdyz to pocitam od tankovani po tankovani tak to vychazi mensi uspora nez u Tebe, ale ne o moc :) Ta tabulka je orientacne velmi dobra, je na ni hezky videt kolik co vychazi...

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 13:22
od VH123
To byl první nástřel jen abych věděl jestli mi to za to stojí. V telefonu mám docela šikovnou aplikaci My Cars, ve které lze pro dané auto nastavit jako palivo cosi jako Flexfuel manuální. V dialogu pro zadání tankování je pak kolonka pro cenu a množství u etanolu a benzínu zvlášť, jsem zvyklý naklofat si čerpání během cesty ke kase, takže přehled mít budu. Myslím že s přesností na řekněme 5 litrů dokážu odhadnout prázdné místo v nádrži. Pořád mám vítr z agresivity etanolu (spíš zbytkového metanolu v něm) a z horších mazacích schopností. Zas na druhou stranu, minimální plánovaná životnost Fiesty je 3 roky a nějakých 30-40 tkm, cokoliv nad je bonus. Tak si aspoň vydělá na zimní obutí.

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 14:34
od pkadecka
Nesmíš zapomenout na jednu podstatnou věc: musíš mít benzínku s E85 za barákem nebo jezdit pravidelně kolem. Pokud nemáš, úspora se ti snižuje o projetý palivo. Např. já bych měl mít jednu cca 20km daleko (je to zrovna směrem, kam jezdim málokdy, pokud vůbec). Při nájezdu cca 5000 km sice ušetříš 2500 Kč za rok (když budeš jezdit na čistej E85), ale když za rok najedeš 500km navíc (1x za měsíc 40 km k benzínce a zpátky), je to vyhozených cca 1200 Kč (a to nepočítám ztracenej čas). Úspora je najednou jen poloviční. Plus je tady pořád to riziko, že se v autě něco posere, protože výrobce s provozem na ethanol nepočítal.

Re: Benzin E85

Napsal: 04.01.2012 15:53
od pbjun
V okoli 5ti km mame dve :) Takze krasa.
Jinak zivotnost fiesty nevim jestli 30 - 40 tis je planovano, dneska uz ma 89tis bez zavad :)