Zamrzlá nafta ...

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
RUDLAFOCUSIK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 31.08.2008 13:47
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od RUDLAFOCUSIK » 13.02.2012 15:45

Stanley_vy píše:Já jsem zjistil, že v seznamu není žádná z ČS Benziny, které navštěvuji a vločku na Vervě mají, tak jsem napsal dotaz na info mail a jsem zvědav, co se dozvím.
Tankoval jsem u benziny Bystřice u Benešova, na stojanu s Verva Diesel mají taky pověšenou vločku,ale není v seznamu zavážení arktickou naftou,už jsem poslal dotaz na benzinu,tak jsem zvedavej,co odpovědí,protože na jejich stránkách je symbol vločky u arktické nafty :nnou: :nnou:
Ford Focus 1.8TDDI kombi 66kW/90k r.v.10-1999

Uživatelský avatar
nitram9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 10.06.2008 09:32
Bydliště: Vysočina

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od nitram9 » 13.02.2012 16:59

Tak já tankuju u Benziny v Humpolci Vervu a o víkendu -25°C a FF jezdil bez
jediného problému (jak v létě :hhura: )
Focus Kombi II 1.8 TDCi 85kw ,Trend 10/2005

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od ACEMajky » 13.02.2012 20:08

pLd - to je husty, cili obyc benzina (Top Q) v pohode a verva tuha, husty

Ja sem dneska vzal lahvicku, kde jsou spise zmolky, nez cele ztuhle a hned ji protrepal a vse se hned rozpustilo.


Dal sem baterku do auta a zkusil ho nahodit a nechtelo se mu, po asi 4s toceni to prorazilo asi spunt a naskocilo...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od Borja » 13.02.2012 20:37

Udělal jsem dneska odpoledne při -4 to co ACEMajky po 4 žhaveních a cca deseti vteřinách točení to najednou chytlo a docela klidně to bez brblání běželo. Nechal jsem to ale stát, měl jsem doma návštěvu, snad bude o kousek tepleji a zkusím to znova. Nevím jestli jít na diagnostiku, nebo tu naftu zkusit vyjezdit a natankovat jinde. Mám natankovanou Vervu v Chodově u K.V.
Taky měla vločku na stojanu. V seznamu čerpaček na stránkách Benziny Chodov s Arctic naftou není.
Na stránkách Benziny ale píšou že arctic přidávají jen do zásob TopQ a to ještě jak se jím povede zavézt tzn. že někde je nastaveno na - 28 a někde na - 32. Verva je prý aditivovaná už od výrobce.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od ACEMajky » 13.02.2012 20:45

verva je dobra max na leto. Psal sem taky do benziny, comi doporuci, zdali jezdit ke konkurenci, ci nejaky aditivum, jelikoz verva tezce selhala.

By me zajimalo za co platim na benzince v Rynolticich, kdyz benzina na webu pise:
"Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 ºC."
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od tomason » 13.02.2012 20:54

JJ já mám v nádrži obyčejnou naftu+vif s Vervou jsem málem nenastartoval v noci bylo -17 jedu tam dotlačit topQ
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od Raada » 13.02.2012 22:35

Mam natankovano TOP Q s VIFem a bez problemu i na horach v mrazech kolem -20.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od tomason » 13.02.2012 22:42

To bude ta arktická ,ale dneska sněží,prdim na to už se oteplí
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od Raada » 13.02.2012 22:51

No prave, ze nebyla. Ptal jsem se obsluhy a rikali mi, ze tam maji do -20. Dost jsem se bal, zda to nakopnu, ale v pohode.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5326
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od Stanley_vy » 14.02.2012 10:52

Stanley_vy píše:Já jsem zjistil, že v seznamu není žádná z ČS Benziny, které navštěvuji a vločku na Vervě mají, tak jsem napsal dotaz na info mail a jsem zvědav, co se dozvím.
Odpověď:

Vážený pane XXXXX,

děkuji za vaše vyjádření a kladné hodnocení VERVA Diesel a k vašemu dotazu se vám pokusím vysvětlit jakost -zimní parametry motorových naft a co všechno dělá naše společnost v současných teplotně extrémních podmínkách .

Podle evropské legislativy je standardně na český trh čerpacích stanic dodávána zimní motorová nafta třídy F označovaná jako zimní pro mírné klima , kde je povinným kvalitativní zimním parametrem filtrovatelnost (měří teplotu průchodu filtrem ) a je předepsána hodnota minus 20 stupňů C.

V současné době jsou čerpací stanice zásobeny ze zdrojů České rafinerské silniční terminál Kralupy a povinný parametr filtrovatelnost se pohybuje kolem minus 24 stupňů C . Na Moravě z dalších terminálů s filtrovatelností minus 27 stupňů Rád bych zdůraznil ,že v průběhu ledna se filtrovatelnost jako povinný parametr pohyboval v intervalu minus 20 až minus 22 stupňů C -tedy v souladu s normou. V této zimní kvalitě prodáváme naftu pod názvem Diesel TOP Q.

Zároveň naše společnost podníká s ohledem na extrémně nízké arktické teploty další kroky s tímto vysvětlením:

a)od soboty 28. ledna zlepšujeme nízkoteplotní vlastnosti nafty dodávkami z rafinerie Litvínov a to arktickou kvalitou třída 2,která svým parametrem filtrovatelnosti /CFPP/ dosahuje hodnot min. minus 32 stupňů C je nabízena na vybraném protfoliu ČS kde jsou extrémně nízké teploty /cca 50stanic/ . Finální parametr filtrovatelnosti se podle prováděných kontrol pohybuje v intervalu od minus 28 do minus 35 stupňů C . Podle prognoz počasí tento počet stanic v případě potřeby rozšiřujeme. Tento seznam je uveden na našich webových stránkách . Zdroje jsou určeny především do horských oblastí, kde jsou teploty pod minus 20stupňů C. Výdejní místa (pistole) jsou označena kolečkem s modrou vločkou a texteme nafta pro tuhé mrazy viz seznam na webu..

b) na 208 stanicích má BENZINA v nabídce prémiovou naftu VERVA diesel s parametrem filtrovatelnosti minus 26 stupňů C . Tato nafta je komlexně ošetřena v dalších důležitých jakostních parametrech s velkým významem i pro zimní podmínky .Svůj velký význam má i vysoké cetanové číslo právě i pro startování v zimních podmínkách dále např. mazivost, ochrana proti korozi . Pozn: výdejní místa (pistole ) jsou značena kolečkem s modrou vločkou a textem "nafta pro silné mrazy" .nebo poutačem zimní nafta Verva . VERVA diesel je v nabídce právě i u ČS Hodějice . V příloze Vás informuji o provedených kontrolách povinného parametru filtrovatelnosti . .

c) zákazníci mají možnost ještě individuálně aditivovat zimní naftu specielními zimními přípravky do nafty , kterým zlepší filtrovatelnost o 3 až 5 stupňů C. Fakt ,že nafta vlivem ochlazování vytváří zákal , dochází k vypadávání parafinů je dán technologií výroby nafty ,je informativním parametrem. Pohybuje se v hodnotách minus 8 až minus 10 stupňů C .

Mohu Vás pane XXXXX ujistit , že děláme maximum a všechny kontroly kvality z pohledu povinného parametru filtrovatelnosti byly splněny.

S pozdravem ing. Václav Loula
ředitel jakostiBENZINA,s.r.o.
Příloha kontroly ČS CFPP2012.xls je dlouhodobě nedostupná.
Přílohy

[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]


Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od ACEMajky » 14.02.2012 15:17

To jsem zvedav, zdali odpovi i me a at mi netvrdi, ze prijedou na pumpu, vycucnou starou naftu a daji tam tu novou, aby to splnovalo ony parametry - coz podle toho co pisou, by melo byt v mem pripade vervy, tankovane popate po sobe na jedne pumpe jedno, kdyz verva ma byt zhruba na -20 - ale ja ma problemy uz pri -10 - cili na one pumpe se deje neco podivneho...

Je pravda, ze cucky, co sem ve sklenicce mel, pro zatreseni zmizely - ale zda se, ze to co mam v nadrzi nejak zalepuje vstriky ci co - uvidime, az to vyjezdim a tanknu tam neco jinyho...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od Ac1D » 14.02.2012 16:26

zajimalo by me kdyz je arkticka do -35 co tankujou v Rusku ze i v zime jezdi?
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od lucky.jack » 14.02.2012 16:37

Ac1D píše:zajimalo by me kdyz je arkticka do -35 co tankujou v Rusku ze i v zime jezdi?
Ředí naftu s benzinem apod. "aditivama" :wink:
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
RUDLAFOCUSIK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 31.08.2008 13:47
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od RUDLAFOCUSIK » 14.02.2012 17:45

Tankoval jsem u benziny Bystřice u Benešova, na stojanu s Verva Diesel mají taky pověšenou vločku,ale není v seznamu zavážení arktickou naftou,už jsem poslal dotaz na benzinu,tak jsem zvedavej,co odpovědí,protože na jejich stránkách je symbol vločky u arktické nafty :nnou: :nnou:


Od: Vaclav.Loula@unipetrol.cz <Vaclav.Loula@unipetrol.cz>

Kopie: Jan.Basik@unipetrol.cz <Jan.Basik@unipetrol.cz> , Halina.Petrikova@unipetrol.cz <Halina.Petrikova@unipetrol.cz>

Předmět: zimní nafty

Datum: 14.2. 2012, 16:35 - dnes v 16:35
Vážený pane
reaguji na vaši otázku a ve všech souvislostech se vám pokusím vysvětlit jakost ,zimní parametry motrových naft a co všechno dělá naše společnost v současných teplotně extrémních podmínkách a označení .
,Podle evropské legislativy je standardně na český trh čerpacích stanic dodávána zimní motorová nafta třídy F označovaná jako zimní pro mírné klima , kde je povinným kvalitativní zimním parametrem filtrovatelnost (měří teplotu průchodu filtrem ) a je předepsána hodnota minus 20 stupňů C .
V současné době jsou čerpací stanice zásobeny ze zdrojů České rafinerské silniční terminál Kralupy a povinný parametr filtrovatelnost se pohybuje kolem minus 24 stupňů až minus 27 stupňů C . Na Moravě z dalších terminálů s filtrovatelností minus 27 stupňů
Rád bych zdůraznil ,že v průběhu ledna se filtrovatelnost jako povinný parametr pohyboval v intervalu minus 20 až minus 22 stupňů C -tedy v souladu s normou.Od konce ledna byla posílena
Zároveň naše společnost podníká s ohledem na extrémně nízké arktické teploty další kroky s tímto vysvětlením:
a)
od soboty 28. ledna zlepšujeme nízkoteplotní vlastnosti nafty dodávkami z rafinerie Litvínov a to arktickou kvalitou třída 2,která svým parametrem filtrovatelnosti /CFPP/ dosahuje hodnot min. minus 32 stupňů C je nabízena na vybraném protfoliu ČS kde jsou extrémně nízké teploty /cca 50stanic/ . Finální parametr filtrovatelnosti se podle
prováděných kontrol pohybuje v intervalu od minus 28 do minus 35 stupňů C . Podle prognoz počasí tento počet stanic v případě potřeby rozšiřujeme. Tento seznam je uveden na našich webových stránkách . Zdroje jsou určeny především do horských oblastí, kde jsou teploty pod minus 20stupňů C. Čerpací stanice na seznamu viz web Benzina byly u nafty Diesel TOP Q v období od 28. ledna do 10. února 2012 také pod arktickou kvalitou třídy 2 a ta byla tak pro extrémní mrazy nejvhodnější Tato výdejní místa (pistole u stojanů ) byla značena kolečkem s modrou vločkou .

Také na ČS Bystřice u Benšova jsme vylepšily kvalitu dodávkou arktické nafty mimo seznam s ohledem na okolní teploty kolem počátku února..
b) na 208 stanicích má BENZINA v nabídce prémiovou naftu VERVA diesel s parametrem filtrovatelnosti minus 26 stupňů C .
Tato nafta je komlexně ošetřena v dalších důležitých jakostních paremetrech s velkým významem i pro zimní podmínky .Svůj velký význam má i vysoké cetanové číslo právě i pro startování v zimních podmínkách .

Pozn: výdejní místa (pistole ) jsou značena kolečkem s modrou vločkou a textem "nafta pro silné mrazy" .nebo poutač em zimní nafta Verva .

V příloze Vás informuji o provedených kontrolách povinného parametru filtrovatelnosti u této nafty . Tato nafta je pochopitelně i u ČS Bystřice u Benešova .
V současné době je v naší síti velký zájem přepravních firem i jednotlivých řidičů o prémiovou naftu i o arktickou kvalitu nafty a stoupá počet dotazů kde vysvětlujeme jejich zimní vlastnosti . Na vysoké objemy prodeje 400 tisl litrů denně výrazně převládají spokojení řidiči ..
Zásoby arktické nafty jsou omezené ale podle vývoje teplot musí být neustále tuzemskou výrobou doplňovány nebo řešeny doplňkovým dovozem a využítím zásob této kvality i z vybraných terminálů Českých produktovodů .
c) zákazníci mají možnost ještě individuálně aditivovat zimní naftu specielními zimními přípravky do nafty , kterým zlepší filtrovatelnost o 3 až 5 stupňů C. nejvhodnější je Super diesel aditiv nebo Castrol TDA.
Mohu Vás pane ujistit , že děláme maximum a všechny kontroly kvality z pohledu povinného parametru filtrovatelnosti byly splněny.
V kopii informuji oblastního manažera pana ing. Jana Basíka .
S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosti
BENZINA,s.r.o.
2 přiložené soubory
kontroly ČS CFPP2012.xls - 29,00 kB
VERVA diesel článek.pdf - 246,41 kB

Takže z uvedeného vysvětlení jsem pochopil,že v případě označení stojanu s modrou vločkou
bez nápisu a bez poutače by odtud měla vytékat arktická nafta,která má filtrovatelnost min. -32°C. :hhura: :hhura:
Ford Focus 1.8TDDI kombi 66kW/90k r.v.10-1999

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3911
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlá nafta ...

Příspěvek od djdekl » 14.02.2012 18:44

Benzina Mladá Boleslav - TOP Q - prej do -44st :roll: Si slečna asi dělala prd*l :lol:

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů