Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kaizer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 173
Registrován: 20.01.2010 00:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Kaizer » 24.11.2012 22:41

Laskavý čtenář promine,že sem dám úryvek z jednoho nejmenovaného článku.

Líh má stechiometrický poměr 9:1 (někde se udává dokonce 8,9:1) a benzín 14,7:1 (jde o hmotnost, ne objem).
E85 nemá stechiometrický poměr 9:1, ale vyšší (jestli jsem správně počítal, tak 9,86:1), kvůli obsahu cca 15% benzínu. V zimě je na tom o hodně lépe, jelikož je tam benzínu 2x tolik (10,7:1).


Z toho vyplívá nárůst množství paliva o 25-30%.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
ObrázekMinulost

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 25.11.2012 05:21

tak v tomto pripade si myslim ze sportovno filtr by byl jen na skodu a mozna by bylo dobre udelat restriktor na sani...aby si to nemohlo sat tolik vzduchu...co rikate?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Kaizer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 173
Registrován: 20.01.2010 00:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Kaizer » 25.11.2012 11:06

Ano sportovní vzduchový filtr je naprosto zbytečný,ale zase není na škodu.Já ho mám z dob ježdění na čistý natural.Pro dávkování vzduchu by měla sloužit klapka.A nadávkovat správný poměr snížením množství vzduchu by teoreticky šlo.To by musel někdo vyzkoušet.Osobně si myslím,že tím docílíme jen snížení výkonu motoru.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
ObrázekMinulost

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od VH123 » 25.11.2012 11:49

Ještě k tomu stechiometrickému poměru a nižší výhřevnosti - obojí je prostě fakt a stačí k tomu středoškolská chemie. Etanol i metanol si nese v každé molekule jeden atom kyslíku, takže do válce se dá díky menšímu potřebnému množství vzduchu nasát víc paliva, což vykompenzuje nižší výhřevnost (za cenu spotřeby) a přinese vyšší oktanové číslo (takže možnost vyšší komprese bez samozápalů). Nikdo tady nezpochybnil že závodní motory (vím o plochodrážních motorkách a dragsterech) dokáží podat vyšší výkon s metanolem nebo etanolem, ale u nich snad nikdo neřeší deci spotřeby a halíře na kilák. Prostě to z principu musí žrát o 15-20% víc a kdo tvrdí že ne, jezdí podvědomě s lehčí nohou nebo si lže do kapsy.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Bullitt » 25.11.2012 12:19

Jezdil jsem tedy bez krabičky a u mě ten nárůst spotřeby na E85 byl ještě výraznější(přes 30% - stejná trasa, stejný styl) a to nebyl zcela čistý E85, na čistý E85 se pak dokonce rozsvěcovala kontrolka motoru kvůli chudé směsi - už došel na limit plusové adaptace(P0171 System Too Lean - Bank 1). A to jsem zkoušel nechat se ŘJ přeučit z benzínu, pak i odpojit baterku a "naučit" se na E85.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 29.11.2012 14:41

co vim ja tak orygo jednotky s moznosti jed i na e85ku maji jen vetsi rozsah adaptaci,muzou a trosku vic pridat na predstihu a maji vstriky o trochu vetsi trysku...coz nevadi na benzin kdyz to muzou ridit delkou impulzu..coz je v podstate jedina FFV uprava proti normalnim jednotkam
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Wolodyjowsski » 29.11.2012 16:52

Bullitt píše:Jezdil jsem tedy bez krabičky a u mě ten nárůst spotřeby na E85 byl ještě výraznější(přes 30% - stejná trasa, stejný styl) a to nebyl zcela čistý E85, na čistý E85 se pak dokonce rozsvěcovala kontrolka motoru kvůli chudé směsi - už došel na limit plusové adaptace(P0171 System Too Lean - Bank 1). A to jsem zkoušel nechat se ŘJ přeučit z benzínu, pak i odpojit baterku a "naučit" se na E85.
Mám zkušenosti podobné.
Vzhledem k zimnímu období a poklesu cen benzínu teď dávám jen čistý N95 (na "superpaliva" od "superpump" kašlu) a spotřebu bez problémů udržím do 7 litrů.
Kouzelnou krabičku z Číny opravdu montovat nebudu :perfect:

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 16.12.2012 06:11

pri -15 stupnich ta krabicka stejne neprinuti lih horet...stejne jako moje vymenena bitmapa...proste v mrazu lih nechyta ..ale v -5 to funguje normalne
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 16.12.2012 06:11

ale cooo? :mrgreen: uzivat si e85ky nez na ni vymyslej jekousi dalsi dan...a pak uz bude nezajimava
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 651
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od Bullitt » 16.12.2012 22:17

Ono by to totiž potřebovalo větší předstih, alespoň pro ten start za studena, protože obohacení směsi už nemá vliv, studenej líh hoří pomalu(navíc sám líh směs ochlazuje víc než benzín). Tedy až do určitý teploty, pak už se nezapálí. Takže leda palivo ohřívat(lištu), nebo míchat na zimu víc benzínu, no a ideálně nějak vyřešit start na benzín, pak by byl klid.
Já to obohacení při startu sledoval při adaptacích ŘJ na E85 s diagnostikou - jednotka už byla adaptovaná na jízdu, ale starty pořád špatný(hned to chíplo - a to byl květen). Jednotka na to reagovala a prodlužovala délku vstřiku - třeba na benzín to vstřikuje při startu cca 25ms(všechny vstřiky naráz), na ethanol postupně jednotka zvyšovala z nějakých počátečních 40ms na asi 149ms a pořád to nestačilo. Dál už jsem to nezkoumal a palivo opustil.
Ford Focus 2.0i/16V, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 788
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od oscaar » 20.01.2013 10:34

Zdravim. To sem opravdu netušil,že lze jezdit i na E85 :) . Jak to bude jen možné,tak to vyzkouším. Včera sem tankoval N95 za 34.50,-/l. A E85 tam stála 24.50,-/l. Vím že se dělal focus z výroby na E85 ale zatím sem na žádného nenarazil. Poprvé to asi mixnu 1:1 a uvidíme jak to bude papat můj 1.8l Zmetek :lol: .
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12891
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od stano. » 20.01.2013 10:52

Precitaj si tu aspon polovicu vlakna. Cez zimu to nechaj este tak. Skus to na jar. Aby sa ti nestalo, ze po mrazivej noci rano nenastartujes!

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 788
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od oscaar » 20.01.2013 11:05

Četl sem celé toto vlákno a máš recht,nechám to na jaro :) .
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 20.01.2013 14:13

tak tak...uz pri mixu pul na pul to pri -10 jde spatne nastartovat...v lete to myslim bude zajimave i pri te daleko vetsi spotrebe..az bude n95 stat prez 40 korun...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Příspěvek od vitr73 » 22.01.2013 18:38

moje soucasna zkusenost s "kouzelnou krabickou" na pujcenem Kangoo 1.4ka....je to zadarmo drahe...pri - 14ti to proste neslo nastartovat..az dosla baterka
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů