Stránka 2 z 2

Jak je to s diesel Vervou ...

Napsal: 17.02.2017 22:05
od jirka bohutin
Dobrý den, předem mého "dopisu" píši že nikoho neobviňuji …

Vlastním vůz Ford Focus 1.8 TDCi rok výroby 2007. Co vůz mám tak jsem tankoval naftu a přidával aditiva "VIF". Minulý rok 2016 cca od září jsem začal z Příbrami jezdit směr Praha na fotbalové zápasy a vždy sem se snažil mít prázdnou nádrž a začal jsem na zpáteční cestě tankovat "plnou" nádrž a to naftu Verva Diesel na čerpací pumpě Líšnice R4 -13.km, č.p. 201, Líšnice. Nechal jsem si udělat kartu Benzina EASY tak cena Vervy je dobrá. A ted …
V prosinci jsem jednoho chladného rána hůře nastartoval asi na potřetí. Volal jsem do servisu Ford Louwman Příbram a měnily se komplet žhavící svíčky. Auto po té startovalo OK (nevím jaké už byly ranní teploty). Po té přišli teploty cca -25C a auto jednoho dne ani na cca desátý pokus nenaskočilo.
Odpoledne když se oteplilo tak nastartovalo. Stále jsem víkendy jezdil na Prahu a tankoval pouze na pumpě v Líšníci a stále jen Diesel Vervu a někdy jsem přidal jednu odměrku aditiva zimní VIF.
Dne 9.2. jsem opět při cestě z Prahy natankoval plnou nádrž 37 l Diesel Verva na Benzina Líšnice. V pátek jsem udělal 1x cestu do Příbrami cca 20 km, a v sobotu ráno při teplotě cca -3C auto nenastartovalo, baterka točila ale ani na 10 pokus nic. Baterka se vybila tak jsem ji nabil ale ani večer auto nechytlo. Pokus jsem opakoval v neděli ale bez úspěchu. V pondělí volám Ford Louwman, přijel technik "kamarád" s diagnostikou. Zjištění že baterka nedává tolik proudu co by měla, ale nafta do čerpadla jde. Tak jsem koupil novou autobaterii. Ve čtvrtek mi technik vyměnil autobaterii a NIC, baterka točila "jak blázen" ale auto ne a ne nastartovat. Tak a ted … čerpadlo špatné ? vstřiky špatné ? … V pátek přijela odtahovka a auto se dovezlo do servisu Ford Louwman. Po cca 1 hodiny mi technik volá že auto jede a kdeže sem tankoval naftu ? Říkám že jsem tankoval na Benzině a Diesel Vervu.Technik, že nafta smrdí jakoby po benzinu a že nejprve vyměnili palivový filtr ten starý původní byl nafouklý a zašpiněný tak nafta 100% musela někdy zmrznout ! po výměně filtru NIC, po té vytáhli z nádrže naftu, nalili jinou a auto nastartovalo na první pokus. S podezřením že jsem si spletl tankovací pistole a natankoval jsem benzin (nevěřil jsem jelikož si vždy kontroluji jak pistol tak displej) volal jsem na Benzinu a dle karty mi posledních 5 tankovaní potvrdili že vždy Diesel Verva. A další věc kdyby to byl benzin a já tankoval skoro do prázdné nádrže 37 l tak bych asi daleko a druhy den nikam nedojel, aspoň myslím. A teď …

1/ problémy se startem začali v prosinci - od září jsem začal tankovat diesel Vervu na Líšnici
2/ vyměnili se žhavící svíčky
3/ v lednu auto začalo startovat špatně v únoru už nenastartovalo výměna baterie
4/ auto nestartuje a v nádrži byla nafta Diesel Verva !
5/ auto odtaženo, výměna palivového filtru a vypuštěna nádrž, a natankována jiná (obyč. nafta)
6/ auto nastartovalo na jinou naftu a starý filtr byl nafouklý důkaz že nafta Diesel Verva zmrzla !

Otázky:
Je Diesel Verva opravdu kvalitnější než obyčejná nafta a je pro motory TDCi ?
Nafta "kvalitnější" Diesel Verva zamrzne dříve nežli "obyčejná" nafta ?
Je na vině pumpa Líšnice R4 -13.km ? že je nafta špatná - jinde jsem od září 2016 netankoval !

Jsem pečlivý a když si přečtu tak věřím že daná nafta je lepší tak na tom nešetřím ikdyž je to starší vůz, tak mu dopřeji. Teď ale nevím … zda kdybych se na to nevykašlal a tankoval obyč naftu tak tyto problémy nenastaly. Jaký máte názor a zkušenost s Diesel Verva ? Mám dále "věřit" tankovat Diesel Vervu ale raději na jiné pumpě nebo přejít na jinou značku (jakou?).

Teď ještě otázka co se díky špatné naftě mohlo zničit na autě ?

Díky za názory a zkušenosti … Jirka H.

Napsal: 18.02.2017 06:04
od djdekl
Pri minus 25 ta Verva zmrzla... nevidim na tom nic divnyho. Musis brat OMV Maxx. Divim se, zes to neresil pres Benzinu a nenechal udelat rozbor.

Re: Jak je to s diesel Vervou ...

Napsal: 18.02.2017 07:35
od ZaQik
muj tip: zaneseny palivovy filtr - nastartovals s jinou naftou po jeho vymene; nenastartovani v -25 je s vervou normalni; pokud vycucli celou nadrz, tak to bylo vcetne toho kalu ze dna, takze vysledek mohl vypadat dost hrozne

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Napsal: 18.02.2017 16:55
od tomason
Jak dlouho byl v autě původní filtr?
A ano po zamrznutí je nutné filtr vyměnit při opakovaném mrazu dojde k ucpání znovu.
Tankuju v podstatě jen Benzinu a nikdy se mi toto nestalo a taky nikdy tu nebylo -25.
Pamatuji si -18 a měl jsem s Vervou docela problém, ale auto to dalo.
Pokud k takové nízké teplotě dojde musí být nafta arktická a ta je čirá, protože je do ní přidán petrolej.
Pokud má žlutou barvu její zimní vlastnosti jsou dělané depresanty a pokud do takové nafty přidáš ještě VIF můžeš naopak udělat chybu.
Pokud někdy bude -25 tak jistota je jen v arktické naftě třídy 2 tu má EVO diesel či Maxxmotion diesel.
Níže se mrkni jak to vypadá číslo 5 ,7 i 8 je arktická nafta třídy 2 ostatní ne.
http://www.auto.cz/reportaz-ktera-nafta ... deji-65209

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Napsal: 18.02.2017 18:03
od TomFocus
Tankuji Otimal plus a dávám 60ml-Vifu na 20l nafty (kvůli čištění).

6.1.2017 jsem byl přes noc u Sušic a ráno při startu bylo -21C a start úplně ok.

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Napsal: 19.02.2017 10:26
od cannobit
Cpu tam jenom OMV Maxxmotion a co byly letos mrazy, tak na pohodu. Na první drc. A ano, byla arktická do -40 :palec_nahoru:

Re: Zmrzla Verva nebo Fake Filtr??

Napsal: 19.02.2017 17:55
od EL
Tankuji Optimal Diesel u Eurooilu, přidávám VIF 1:500. V mrazech při -20 stupních 2x nažhavím a startuji bez problémů. Palivový filtr Delphi HDF 924 měním každých 20.000 km.