Právě je 23.10.2019 22:34



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 582 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Další
 Extra benzin - zkušenosti, testy 
Autor Zpráva
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9146
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Odeslat Extra benzin - zkušenosti, testy
extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

zewl ma priviedol na myšlienku založit vlastne vlakno, ktoré je uzko spojene so spotrebou a šetrnostou k motoru, ktore nam už skoro všetky benzinky ponukaju ako tie naj..všetci viete, že snad najvačšie emocie sposobuje firma shell, hlavne svojou velkostou a reklamnou strategiou všetkých tých Vpower95, diesel, Vracing...

ohladom shell, hlavne nafty sa rieši tu:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... pic&t=4586


ok tak začnem: :wink:

chmelko napísal:
"je to síce moj príspevok na Vpower benzin, ale aspon mozete porovnat moje poznatky...


Dany napsal:
chmelko napsal:
proti tomu efektu aspon u mna pomaha V-power..
mimochodom teraz testujem V-power racing a dam vediet ako som dopadol:-)
Tak to určitě dej, já ač jsem měl pistoli již dvakrát připravenou v ruce, tak jsem to vždy ze strachu vzdal. Chtěl bych ho vyzkoušet jak to jede. Navíc mám SMART kartu a tuším že je tam na litru o bod víc, než u V-power.


takže už to celkom dokažem porovnat..
normal benzin:auto ok, pro zapnutej klime mierne vibracie do pedalu, do kopca katastrofa s klimou..

Vpower: super zatahy odspoda, klimu skoro nieje poznat, prijde mi ako by sa zvýšil krutiaci moment a auto si necha viac libit..od 160 sa ale aspon podla mna Vpower chova ako normal benzin :?

Vracing: na začiatku som nepoznal žiadné zmeny celkom sklamanie, v nízkych otáčkach sa chová identicky ako Vpower (všetko subjektivne pocity, žiadne testy na brzde pod). je pravda ale že som fakt nepoznal, či mam zapnutu klimu alebo nie..
čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210km 8O zetec 1.6...

ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..

takže dovolím si tvrdit, že skrátka aspon moj zetec poznal rozdiely tých 3typov benzínu a každý sa chová uplne inak a robí v podstate iné auto...

osobne by som najradšej zostal u Vpower racing ale ceny skoro 35korun ma nuti vybrat zlatu strednu cestu ktorou je Vpower..

ešte dost vážne premýšlam skusit rozne 98 benzíny od iných firiem či pocity budu podobné.."


Naposledy upravil chmelko dne 17.08.2007 08:18, celkově upraveno 2

15.08.2007 19:46
Profil
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9146
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Odeslat 
teraz mam už druhu nadrž natankovanu vervu 100, tak sa tešte na nazory a spotrebu..mimochodom, stale jazdím rovnaku trasu denne do prace 70km, takže vysledky by mali byt odpovedatelne...hlavne sa prinutit jazdit rovnako:-)
dnes sa mi po prvýkrat podarilo zažit pocit, čo to je ked zasiahne omezovač :lol:


15.08.2007 19:49
Profil
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9146
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Odeslat 
čo na to jednotlive spoločnosti?:

shell:
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... sible.html

benzina:

http://www.benzina.cz/html/index.php?s1 ... =clanek&re

doplnujte prosím


15.08.2007 19:52
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 5838
Bydliště: Jince, Příbram
Odeslat 
Když se tu kdysi objevily příspěvky o pohonu na Shell, rovněž jsem vyzkoušel Vpower, ale žádný znatelný rozdíl jsem nezpozoroval. Proto jsem se vydal cestou testování benzínu u běžných lepších pump. Měl jsem svého favorita, ale časem vždy dojdu k tomu, že šel s kvalitou dolů, tak jako např. v poslední době ÖMV. Sám za sebe můžu říct, že nejkvalitnější obyč. benzín jsem vždy natakoval u stanic AGIP, které jsem si teď oblíl, ale ještě lepší a to mně dost překvapilo, byl benzín z polské pumpy ORLEN. 8O Tam mi ostatně ani nedovolili natankovat, protože to dělá obsluha pumpy sama. Možná je čas se opět vrátit k Shellce a porovnat ji s Agipem.

_________________
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek


16.08.2007 21:39
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9146
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Odeslat 
super Jasio, dík za zaujimavy príspevok..aj toto je nazor...


16.08.2007 21:49
Profil
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 4067
Bydliště: Bratislava
Odeslat 
chmelko, som rad, ze si spravil toto vlakno. Mozem potvrdit tvoje skusenosti s palivami shell. Ty si na to isiel zo spodu hore (95, V-Power, V-Power Racing), ja som sa uz dostal az spat na 95. Ako si pisal, 95 normalka, po vyskusani V-Power som mal pocit, ze auto ide v urcitych otackach cca 2500 omnoho lepsie, plynulejsie, pri 95 som citil akoby taky skok vo vykone, V-Power to da sa povedat dorovnal. Ked som potom skusil Racing (mimochodom na zraze v BB som mal Racing, takze som vedel porovnat aj cestu po dialnici aj do slusneho kopca), tak Racing dal tomu motoru druhy dych. Zrychlenie na 210 v pohode, ziadne dlhe cakanie, do kopca to islo ako besne.

Teraz, po zraze, som dal zasa obycajnu 95 a je citit rozdiel v poklese vykonu a zatial aj v spotrebe, ktora mi stupla asi o 1,5 litra. Taketo to hluche miesto pri cca 2500 je spat. Uvidim po dojazdeni nadrze, aka bude spotreba. Zatial som mal na V-Power spotrebu po meste tesne pod 10 litrov, teraz mam po 100 km na 95 spotrebu 11,5. Musim ale povedat, ze nejazdim zrovna ekonomicky. Racing po meste som mal len 1 nadrz a tu som si uzival ....

Ja musim potvrdit, ze v tom V-Power a V-Power Racing nieco je. Je to naozaj citit. Budem sa snazit pisat do tohoto vlakna svoje poznatky, nech sa podelim. Davam si aj link na desktop :?

Este by som mal jeden dotaz. Mohlo by sa rozdelit toto vlakno na dve ? Jedno na benzin a druhe na diesel. Predpokladam, ze vlastnikov benzinovych Fofo nebude velmi zaujimat ako ide nafta a naopak. Bolo by to asi prehladnejsie.

_________________
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body


16.08.2007 23:04
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 5711
Bydliště: Šumava
Odeslat 
Vcedula má dobrý nápad. Jsem taky pro, aby se vlákno rozdělilo na benzín a naftu. Bude to mnohem přehlednější :wink:

_________________
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek


17.08.2007 07:29
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9146
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Odeslat 
tak chlapi, mate to tam 8)
inac vcedula, velmi zaujimavy príspevok.. je vidiet, že si pravoverný fanušik dobreho zvezenia..a že si to užívaš, len tak dalej :wink:


17.08.2007 08:24
Profil
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 8996
Odeslat 
vcedula napsal:
chmelko, som rad, ze si spravil toto vlakno. Mozem potvrdit tvoje skusenosti s palivami shell. Ty si na to isiel zo spodu hore (95, V-Power, V-Power Racing), ja som sa uz dostal az spat na 95. Ako si pisal, 95 normalka, po vyskusani V-Power som mal pocit, ze auto ide v urcitych otackach cca 2500 omnoho lepsie, plynulejsie, pri 95 som citil akoby taky skok vo vykone, V-Power to da sa povedat dorovnal. Ked som potom skusil Racing (mimochodom na zraze v BB som mal Racing, takze som vedel porovnat aj cestu po dialnici aj do slusneho kopca), tak Racing dal tomu motoru druhy dych. Zrychlenie na 210 v pohode, ziadne dlhe cakanie, do kopca to islo ako besne.

Teraz, po zraze, som dal zasa obycajnu 95 a je citit rozdiel v poklese vykonu a zatial aj v spotrebe, ktora mi stupla asi o 1,5 litra. Taketo to hluche miesto pri cca 2500 je spat. Uvidim po dojazdeni nadrze, aka bude spotreba. Zatial som mal na V-Power spotrebu po meste tesne pod 10 litrov, teraz mam po 100 km na 95 spotrebu 11,5. Musim ale povedat, ze nejazdim zrovna ekonomicky. Racing po meste som mal len 1 nadrz a tu som si uzival ....

Ja musim potvrdit, ze v tom V-Power a V-Power Racing nieco je. Je to naozaj citit. Budem sa snazit pisat do tohoto vlakna svoje poznatky, nech sa podelim. Davam si aj link na desktop :?

Este by som mal jeden dotaz. Mohlo by sa rozdelit toto vlakno na dve ? Jedno na benzin a druhe na diesel. Predpokladam, ze vlastnikov benzinovych Fofo nebude velmi zaujimat ako ide nafta a naopak. Bolo by to asi prehladnejsie.

Ahaaaa :twisted: Tak preto si nas vsetkych tak zlahucka po ceste do BB predbiehal :!: Lebo si tam mal POWER RACING :idea: Tak nabuduce ho tam supneme aj mi,nech je ten suboj rovnocennejsi :wink: :D :lol:


17.08.2007 08:33
Profil
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 314
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
Odeslat 
tady je nějaký test Shell v-power

http://news.auto.cz/aktuality/100-oktanu-do-bezneho-motoru-test-benzinu-shell-v-power.html

_________________
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal
Obrázek


17.08.2007 09:38
Profil E-mail
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 4067
Bydliště: Bratislava
Odeslat 
ten clanok som uz raz cital, ale ma jednu chybu. Nie je napisane, kolko nadrzi spravili este pred testom vykonu. Ja mozem potvrdit, ze ked natankujes V-Power, tak rozdiel nespoznas hned. Bude to to iste ako 95. Az po asi 1 - 2 odjazdenych nadrziach zistis rozdiel a to tak, ze si zasa natankujes 95 a motor pojde omnoho horsie. Takze preto som si z tohoto clanku nebral ponaucenie ... :(

Skor ma tam zaujala ina vec, a to:
Senzor klepani je PIEZZO soucastka namontovana u valcu. (obvykle dve) Ma presne dany utahovaci moment. Pri otresech generuje male elektricke impulzy. Ridici jednotka ma nekolik map vtsrikovani a predstihu. Pokud zjisti, ze motor "klepe" na kratkou dobu snizi predstih (nove motory mozna manipuluji i s delkou vstriku nevim) pokud klepani nepolevi snizi ho dle mapy znovu. (pokud je to mozne). Vysledkem je, ze motor chce mene do otacek a ma mensi vykon. Protoze ne vsude je N98 v Evrope dostupny, tak vyrobci vytvareji auta na N95/N98 (pokud je N98 vyhodny).

A este:
Tvoj popis cinnosti senzoru klepania (cidla klepania) bol vcelku spravny. Len jednu drobnost by som dodal - a to, ze benzinovy motor ako taky klepe vzdy. To je jedna z jeho vlastnosti. Podstatne je ako intenzivne. Hlavnym regulacnym parametrom, ktory riadi intenzitu klepania je predstih, ako si spravne uviedol. V podstate cim vacsi predstih, (to znamena ako skoro pred hornou uvratou piesta sviecka odpali valec) tym je vacsia pravdepodobnost, ze to bude klepat. Ono sa to klepanie rata na cykly - ze aky pocet cyklov z urciteho mnozstva-povedzme zo sto- "klepe". A ked sa dostanes na hranicu (ktora je zistena experimentalne-pri takejto hodnote klepania motor mechanicky vydrzi tolko a tolko...) tak riadica jednotka skrati predstih.Klepanie ako fyzikalny jav vlastne zavisi hlavne od dvoch parametrov - a to od vrtania a od tlaku vo valci. Od vrtania preto, lebo cas, za ktory vlastne zmes vo valci zhori = t.j. cas za ktory sa iskra od sviecky dostane az ku stenam valca rastie s rastucim priemerom valca. A od tlaku vo valci preto, lebo cim je vacsi tlak, tak tym je pri konstantom objeme (a to uvazujeme ze v hornej uvrati je) vacsia koncentracia a tedy aj pravdepodobnost, ze dva atomy (palivo + kyslik) budu spolu reagovat, lebo vzdialenosti medzi nimi su mensie a teda aj aktivacna energia ich spolocnej chemickej reakcie je nizsia.

_________________
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body


17.08.2007 10:49
Profil
Test driver
Test driver

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9146
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Odeslat 
vcedula:ak sa rozhodnem pre vlastnu značku, beriem ta do firmy ako motorara :wink:
ina pozeram, že náš team by pomaly nejake to auto schopny postavit bol..

k tomu testu: mam velmi podobny nazor, že kvalitu benzinu si upravuje riadiaca jednotka sama a urcite trva nejaku dobu, pokial začne na nho reagovat..
ja som začal pocitovat rozdiely vždy ked dom vyjazdil jednu nádrž a potom dotankoval druhu s rovnakym benzinom..


17.08.2007 11:07
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 14854
Bydliště: Bratislava SR
Odeslat 
chmelko napsal:
vcedula:ak sa rozhodnem pre vlastnu značku, beriem ta do firmy ako motorara :wink:

ja sa potom hlasim ako testovaci jazdec :wink: :D
ale aby sme neboli OT, tak budeme pri testovacich jazdach pouzivat 100racing, ten ma asi fakt nieco do seba ! :wink:

_________________
Ford Mondeo ST220


17.08.2007 12:21
Profil E-mail
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 4067
Bydliště: Bratislava
Odeslat 
chmelko napsal:
vcedula:ak sa rozhodnem pre vlastnu značku, beriem ta do firmy ako motorara :wink:

necitim sa na to, nie som odbornik ani z daleka :(

ale sposob, akym pracuje moderny motor ma naozaj zaujima. Myslim si, ze ked chces od motora maximum, musis vediet jeho zakladne vlastnosti, ako sa sprava. Ten moj vypadok vykonu pri 2500 otackach asi sposobuju prave tie piezzo senzory. Zda sa mi, ze moj motor najviac rezonuje prave v tychto otackach. Nie som si isty, ale skusim to nejako overit. Mozno casom to prestane, tak isto ako je potrebny cas na to aby sa prejavil V-Power.

_________________
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body


17.08.2007 12:53
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 51
Bydliště: Pha/CL/Brno
Odeslat 
vcedula napsal:
ze benzinovy motor ako taky klepe vzdy. To je jedna z jeho vlastnosti. Podstatne je ako intenzivne.
to není pravda, "klepání"=detonace, detonační hoření (výbuch, srovnatelný s klasickou explozí trhaviny, tomu odpovídající tlaky na lágry, vysoké teploty a pod), zatímco normální spalování benzínu je hoření (podstatně pomalejší proces)... takže to není nic jako pozvolný přechod, nýbrž ANO/NE... laborace s předstihem je až řešení následku (příliš vysoký kompresní poměr-palivo s nízkým oktanovým číslem, případně vysoká teplota nasávané směsi, špatná geometrie spalovacího prostoru-ostré přehřáté výčnělky, nevhodná teplotní chrakteristika zapalovací svíčky a další faktory), mimo jiné má vliv na zvýšení teploty výfukových plynů (palivo má tendenci dohořívat za spalovacím prostorem= kat KO, podpálené výfukové ventily a sedla)...

_________________
525dT&M3,0 ... když mě mamka nechá, můžu lítat v 03Fíkus1,6Obrázek


17.08.2007 13:18
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 582 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.143s | 10 Queries | GZIP : Off ]