Ford Focus Forum
https://www.ford-focus.cz/forum/

Extra benzin - zkušenosti, testy
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=5328
Stránka 39 z 39

Autor:  jenikHK [ 01.04.2019 05:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Benzin s 90 i se 100 oktany hori stejne rychle. To, ze viceoktanovy hori pomaleji, je blud, zazity z dob, kdy se musel stelovat predstih pri provozu na Special/Super.
Motory s čidly klepaní si s tim poradi, ale samozrejme nejlépe vyuziji energii paliva na hranici klepani.

Autor:  jenikHK [ 06.04.2019 17:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Wolf78 napsal:
pro ty kteří jezdí na VIF SUPER BENZIN ADITIV - nové složení , OBAL !
https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/novy-obal-barva-slozeni-vif-super-benzin-aditiv.html#content


Jenom postřeh. Dneska jsem dojel 0,5l balení, koupené cca pred rokem a nacal nove, koupené v listopadu - a ještě ze jsem zde četl o změně složení, tak bych vcelku podlehl panice - odstinem připomíná aditivum do nafty.

Čili změna v distribucni siti už musela proběhnout v průběhu podzimu...

Autor:  ballu [ 06.04.2019 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

jenikHK napsal:
Benzin s 90 i se 100 oktany hori stejne rychle. To, ze viceoktanovy hori pomaleji, je blud, zazity z dob, kdy se musel stelovat predstih pri provozu na Special/Super.
Motory s čidly klepaní si s tim poradi, ale samozrejme nejlépe vyuziji energii paliva na hranici klepani.

Tak proč se musí měnit předstih ????

Autor:  jarod72pm [ 06.04.2019 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Má to něco s detonačním hořením ,nebo vyšší oktan snese větší kompresi takže tlak na píst pak bude větší (že by větší výkon) takže motory s vyšší kompresí mají své využití ve více oktanech. Někde jsem i četl že 95 má větší výhřevnost jako 98 .
Aaaa teď jsem našel vcelku solidní článek který vysvětluje tuto problematiku extra benzínů.
https://www.auto.cz/vysokooktanove-benz ... ejte-82674

Autor:  jenikHK [ 07.04.2019 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Benzín s vyšším OČ má vyšší odolnost proti detonačnímu hoření, takže prakticky je možné jej zažehnout dříve vůči HÚ, tj. s vyšším předstihem. V okamžiku dosažení HÚ je tedy ve válci vyšší tlak a motor může podat vyšší výkon.
Naopak benzín s nižším OČ potom s nastaveným nižším předstihem, tj. Zapalen později vzhledem k H U dohořívá ve větší míře ještě v průběhu expanze, což není tak efektivní. Pokud by došlo k většinu předstihu, motor by začal klepat - nastalo by detonacni spalovani.
Dříve se tedy seřizoval předstih takto s ohledem na předpokládané palivo.

Edit: Upraveno pro vyšší (doufám) srozumitelnost.

Autor:  jarod72pm [ 07.04.2019 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

:bebng: proč bych benzín s vyšším oktanovým číslem zapaloval dřív? Právě proto že netrpí předzápalem se píst dostane do maxima pro stlačení směsi.

z článku:
¨Oktanové číslo výzkumnou metodou

Samotné oktanové číslo určuje schopnost benzinu odolávat samovznícení, tedy klepání. Při něm palivo nejčastěji zábleskem světla od jiskry začne hořet ještě v jiném místě spalovacího prostoru. Nárůst tlaku je příliš prudký a moc brzy, nestihne se zužitkovat na mechanickou práci. Naopak často

působí ještě před horní úvratí, čili proti směru otáčení motoru. Výsledkem jsou pokles výkonu a především extrémní namáhání mechaniky agregátu.

Autor:  ballu [ 07.04.2019 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

jenikHK: hlavně že pomalejší hoření víceoktanového je blbost.
Jen sem tě nechal, aby jsi se vycukal sám. Vyšší kompresí , nebo plněním turbem se hoření ve válci srovná, ale s vyšším výkonem.

Autor:  jenikHK [ 07.04.2019 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Ano, rychlost hoření benzínu s ruznym OČ je stejná, resp. Rozdíl zanedbatelny.
Pokud totiž smes zapálím pozdeji (tj. S menším predstihem), pak take (pri stejne rychlosti hoření) později dohoří.
Neplest hoření a detonační hoření, detonace je nežádoucí - rychlost hoření detonačního je o řády vyšší.

Je jasné, ze velikost předstihu se mění i s použitím preplnovani a nebo kompresnim pomerem. Totéž lze ale i říci o pozadavku motoru na OČ paliva. Zde jsme ale resili rychlost hoření pri pouziti jiného benzínu.

Autor:  ballu [ 07.04.2019 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

A když ten benzín stlačím v HU vyšší kompresí nebo turbem, co se stane?

Autor:  jenikHK [ 07.04.2019 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Stlačením benzínu v HU ohnes ojnici ;) - kapaliny jsou nestlačitelné

Nicméně rozumím a odpovím otázkou - jak to ma souviset s rychlostí hoření jakožto zavisloti na OČ?

Autor:  Sagic [ 24.05.2019 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Tak poslední dobou si vsimam ze mi na Verva100 auto studene a obcas i teple pocukava kolem 2tis otacek a lehkem plynu nebo brzdeni motorem v nizsich otackach. Tankoval jsem na ruznych Benzinach. Ted sem vzal obyc n95 na OMV a rekl bych ze je klid :nixw:

Autor:  enjoy [ 24.05.2019 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Extra benzin - zkušenosti, testy

Me zase na vervu 100 uz zase umi auto na prvni start zdechnout. Coz byl jeden z duvodu, proc jsem ji zacal tankovat pravidelne. Zda se, ze se zmenila receptura:-)

Stránka 39 z 39 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/