Ahoj,
od vcerejsiho rana mi stavkuje adaptak. Kdyz ho zapnu (nyní tak v 85% případů), tak to napise ACC unaviable... Předevčírem fungoval, včera ráno tak na stridacku a včera odpoledne skoro vůbec. Dnes jsem ho opět zkoušel, nejdřív nešel a později zase ano, pak zase ne.... Forward allert se zda byt stále funkcni. Nemáte tuseni, co by to mohlo byt?
narazil jsem i na tohle:
Tak se mi včera podařilo opravit adaptivní tempomat.
Můj problém byl, že někdy tempomat nešel zapnout do pohotovostního režimu (v zimě byl celkem klid, projevovalo se to hlavně v létě při vyšší venkovní teplotě), vždy to vyhodilo na Covers+ hlášku "ACC unavailable".
Po dlouhém vyhledávání na různých fórech a zjišťování v servisech jsem dal na obdržené rady a očistil čidlo v přední masce a přední masku, rozebral volant, vystříkal tlačítka a všechny konektory kontoxem, ale problém stále přetrvával.
Už jsem chtěl kupovat nové tlačítka na volantu a kroužek pod volantem, ale narazil jsem předevčírem na nějakém zahraničním fóru (neuložil jsem si adresu), že na desce
plošného spoje pod kroužkem pod volantem je vratná smd pojistka pro společnou zem pro tlačítka tempomatu.
Ta pojistka časem odejde, zvedne svůj odpor (hlavně se zvedá při větší teplotě) a to rozhodí odpor který do elektroniky zadávají tlačítka.
Takže jsem se pustil znovu do rozebírání a popisuji tady postup, který byl proveden na mém autě - Mondeo 2.0TDCi 11/2008, startování tlačítkem, adaptabilní tempomat.
1. Odpoj baterii - zjisti si hlavně kód rádia, po odpojení musí zůstat odemčený volant.
2. Za pomocí zrcátka a krátkého tenšího šroubováku vycvakni tři spony zezadu volantu - vždy musiš silou otočit volantem a nastavit si přistup na dálší sponu, aby byla nahoře.
Přidrž si airbag - je dost těžký a mohl by ti spadnout a třeba poškodit dráty.
Odpoj konektor airbagu - musiš odjistit zajištění stlačením obou boků konektoru.
Odpoj dva konektory klaksonu - jeden je větší a druhý menší a dej airbag někde bokem.
3. Odpoj konektor tlačítek na volantu a odšroubuj hlavní velký šroub volantu, ihned si centrofixem poznač na volant a hřídel, jak byly složené a sundej volant.
4. Odšroubuj dva šrouby spodního krytu sloupku řízení - jeden je torx, druhý 7 nástrčkový klíč a sundej spodní kryt - horní kryt vyklop směrem nahoru, drží zepředu na dvou západkách.
5. Teď máš přistup ke kroužku - odšroubuj tři malé torxy zepředu a tahem směrem k sobě vytáhni kroužek z konektorů - kroužek neprotáčej, musíš ho potom složit ve stejné poloze.
6. Teď jde už vidět deska plošného spoje - odšroubuj dva černé torxy zepředu na plastu který drží desku a přepínače blinkrů a stěračů, a další dva stříbrné torxy nahoře na sloupku řízení, odpoj konektory (musel jsem rozstřihnout jednu stahovací pásku) a vytáhni plast s deskou a přepínači a toto si vem do dílny.
7. Odšroubuj a vysuň směrem do boku přepínače blinkrů a stěračů - každý drží dva malé torxy.
8. Odšroubuj dva křížové šrouby které drží plošný spoj v plastu a desku vytáhni - je tam jedna západka.
9. Teď to je práce pro toho, kdo umí s pájkou a měřákem.
Na přiložených obrázcích je zakroužkovaná ta vratná pojistka.
Podle udajú zjištěných na netu by měla mít hodnoty 100mA/30V.
Kopil jsem v GME pro jistotu tyto dvě SMD pojistky
http://www.gme.cz/pptc1812smd010-30v-p971-005
a dvě pojistky na drátech
http://www.gme.cz/rxef010-p633-212
Cena všech pojistek byla asi 27 Kč.
Změřil jsem odpor púvodní pojistky na plošňáku - 75 Ohmú, zkusil jsem to proletovat, odpor se ještě zvedl na 115 Ohmů - dobrá pojistka má mít jen několik Ohmů.
Takže následovala výměna.
10. odpájej starou pojistku - použil jsem mikropájku - pozor na prěhřátí, nebo utžení měděné cesty - vypadá to na vícevrstvý plošňák.
11. zapájej novou pojistku - já jsem použil tu s drátkama (smd byla trošku větší a měl jsem strach z přehřátí při pájení) - pozor na umístění, aby něčemu nevadila - změření odporu - naměřil jsem do 5 Ohmů.
12. Vše poskládej zpět a zapoj baterku - tempomat by měl být OK.
Já jsem ještě vykoupal a štětečkem očistil v čistém lihu tu hlavní desku plošného spoje, vnitřní plošňáky a spínací gumy z tlačítek tempomatu a to vše ofoukal kompresorem, protože jsem předtím všude nasral ten kontox - toto nedoporučuji.
Tempomat teď funguje bezvadně i ve 30 stupních Celsia.
Změřil jsem po vyčištění hodnoty odporů všech tlačítek tempomatu, na společném konektoru jsou na jedné straně černý a bílý drát a vedle společný dvojitý modrý.
Hodnoty jsou v ohmech -
Pravé tlačítka - modrý drát proti bílému -
není zmáčklé žádné tlačítko - 1000
tlačítko zapnutí tempomatu - 0
tlačítko CAN - 100
tlačítko předběžné výstrahy - 667
tlačítko zvýšení vzdálenosti - 230
tlačítko snížení vzdálenosti - 407
Levé tlačítka - modrý drát proti černému -
není zmáčklé žádné tlačítko - 700
tlačítko RES - 363
tlačítko SET+ - 148
tlačítko SET- - 0
ACC unavailable
- Chroby22
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 11.12.2013 19:12
- Bydliště: Praha
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ACC unavailable
Byl jsi někde na diagnostice? Koukal na to někdo co to hlásí? Tím bych začal, ono to plus mínus napíše co s tím je a potom se pouštět do oprav
- Lari
- Zkušený
- Příspěvky: 1492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: ACC unavailable
Když je ten kroužek KO,tak nenapíše nic nebo jen ztráta komunikace s tlačítkama..
Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ACC unavailable
BCM píše ztátu komunikace s tlačítkama
- Chroby22
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: 11.12.2013 19:12
- Bydliště: Praha
Re: ACC unavailable
Tak zdá se, že vyřešeno! Romča udělal to, co je v návodu výše a za 40 minut bylo hotovo. Zatím vše funguje skvěle (klepu na dřevo)... Ještě jednou velké díky!
Mondeo 2008, 2.0 TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů