Re: Stabilizacia podvozku - ESP
Napsal: 10.01.2010 23:34
Hello.
Ford (a nie len Ford) to vseobecne neprehana s vykonom alternatora, takze je bezne, ze na volnobehu pri zvysenom odbere (a na niektorych autach bohuzial aj pri standardnom) nedokaze udrzat 14.3V a napatie klesa. Tento pokles je pozorovatelny hlavne na pohasnuti svetiel. Nie je vsak "nebezpecny", pokial napatie neklesa pod cca 12.8V. Ak by klesalo, znamena to, ze sa elektrina na prevadzku berie z baterie a z toho kukaju dve veci:
a) horsi pripad - ak je pokles dlhodoby - moze dojst k vybitiu baterie za jazdy (mal som problem s vyprazdnovanim baterie pri rozmrazovani celneho skla, previezol som sa k babicke a tam som uz nenatocil, viac detailov v mojej galerke na str. 4-7).
b) lepsi pripad - ak klesa len pri vrcholnych odberoch (nudzove brzdenie, etc.) - v pripade vybitej baterie sa moze stat, ze v kritickom okamihu nebude dostatok elektriny na utiahnutie vsetkych spotrebicov a prestane okrem ineho fungovat ABS/ESP (mne po vybiti baterky za jazdy vzdy pri volnobehu svietili ABS/ESP kontrolky, najprv som myslel, ze porucha niektoreho cidla, az ked som zhasol motor a opat nenastartoval, pochopil som pravy problem).
Inac nestava sa to autam, ktore maju silnejsi alternator - ten sa Ford standardne montuje do modelov s doplnkovou vela elektriny zerucou vybavou ako vyhrievanie celneho skla a vyhrievanie sedadiel. Kym su tieto spotrebice zapnute, je na tom auto podobne (napatie klesa), po ich vypnuti ma ale alternator velku rezervu, takze dokaze aj na volnobehu davat 14.3V a nerozhadze ho ani pouzivanie ABS.
Ford (a nie len Ford) to vseobecne neprehana s vykonom alternatora, takze je bezne, ze na volnobehu pri zvysenom odbere (a na niektorych autach bohuzial aj pri standardnom) nedokaze udrzat 14.3V a napatie klesa. Tento pokles je pozorovatelny hlavne na pohasnuti svetiel. Nie je vsak "nebezpecny", pokial napatie neklesa pod cca 12.8V. Ak by klesalo, znamena to, ze sa elektrina na prevadzku berie z baterie a z toho kukaju dve veci:
a) horsi pripad - ak je pokles dlhodoby - moze dojst k vybitiu baterie za jazdy (mal som problem s vyprazdnovanim baterie pri rozmrazovani celneho skla, previezol som sa k babicke a tam som uz nenatocil, viac detailov v mojej galerke na str. 4-7).
b) lepsi pripad - ak klesa len pri vrcholnych odberoch (nudzove brzdenie, etc.) - v pripade vybitej baterie sa moze stat, ze v kritickom okamihu nebude dostatok elektriny na utiahnutie vsetkych spotrebicov a prestane okrem ineho fungovat ABS/ESP (mne po vybiti baterky za jazdy vzdy pri volnobehu svietili ABS/ESP kontrolky, najprv som myslel, ze porucha niektoreho cidla, az ked som zhasol motor a opat nenastartoval, pochopil som pravy problem).
Inac nestava sa to autam, ktore maju silnejsi alternator - ten sa Ford standardne montuje do modelov s doplnkovou vela elektriny zerucou vybavou ako vyhrievanie celneho skla a vyhrievanie sedadiel. Kym su tieto spotrebice zapnute, je na tom auto podobne (napatie klesa), po ich vypnuti ma ale alternator velku rezervu, takze dokaze aj na volnobehu davat 14.3V a nerozhadze ho ani pouzivanie ABS.