Kompletně zavzdušněné brzdy MK4

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
eizo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 15.03.2010 21:03

Kompletně zavzdušněné brzdy MK4

Příspěvek od eizo » 03.08.2017 07:19

Ahoj všem, prosím o radu, vytekla mi brzdovka a teď je to celé zavzdušněné. Má někdo zkušenost jak to odvzdušnit doma takzvaně na koleně. Dík za rady.
Ford Mondeo 2.0 TDCi (1998ccm/96kW/130HP) r.v.2002

Uživatelský avatar
Jaroslavv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 06.03.2017 19:36
Bydliště: Uničov

Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4

Příspěvek od Jaroslavv » 03.08.2017 07:48

Ahoj, začni tím že doplníš brzdovou kapalinu. Musíte být nejmíň dva, jeden sešlápne brzdový pedál třikrát po sobě a podrží stlačený. Druhý povolí odvzdušňovací šroub, jakmile vyteče kapalina hned ho utáhni. První povolí pedál a opět třikrát našlápne pedál, který musí být stlačený když povoluješ ten odvzdušňovací šroub. Začíná se od kola které je nejdál od nádobky. Nezapomeň dolévat brzdovou kapalinu, jinak se to zase zavzdušňování. Jestli jsi to nkdy nedělal zajeď do servisu, tam to odvzdušní zapár minut.
Focus III 1,6 TI - VCT 92kw

Uživatelský avatar
Jemar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1341
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4

Příspěvek od Jemar » 03.08.2017 08:04

...a ještě postup z ETISu:

POZNÁMKA: Systém sestává ze samostatných obvodů pro každé přední a úhlopříčně proti němu umístěné zadní kolo. Každý okruh je možno odvzdušnit nezávisle.

1/ UPOZORNĚNÍ: Nádržka brzdové kapaliny musí být během odvzdušňování stále naplněna novou čistou brzdovou kapalinou.
Namontujte odvzdušňovací trubku na odvzdušňovací šroubení.

2/ Ponořte konec odvzdušňovací trubky do odvzdušňovací nádoby, obsahující malé množství předepsané brzdové kapaliny.

3/ Umístěte základ odvzdušňovací nádoby alespoň 300 mm nad odvzdušňovací šroubení pro udržení tlaku kapaliny a pro zabránění unikání vzduchu za závitem odvzdušňovacího šroubení.

4/ Povolte odvzdušňovací šroubení o polovinu otáčky.

5/ Naplno sešlápněte brzdový pedál (čímž se vyčerpá brzdová kapalina a vzduch do odvzdušňovací nádoby) a nechte brzdový pedál vrátit do klidové polohy.

6/ Naplňte nádržku brzdové kapaliny až po značku MAX.

7/ Pokračujte v sešlapávání brzdového pedálu, dokud nebude do odvzdušňovací nádoby vytékat kapalina bez vzduchu.

8/ Naplno sešlápněte brzdový pedál a utáhněte odvzdušňovací šroubení.

UPOZORNĚNÍ: Dejte pozor, aby po odvzdušnění brzdového potrubí byla namontována čepička odvzdušňovacího šroubení. Zabrání se tím korodování odvzdušňovacího šroubení. Nedodržení tohoto pokynu může vést k zadření odvzdušňovacího šroubení.
Opakujte postup pro zbývající brzdová potrubí.

Uživatelský avatar
eizo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 15.03.2010 21:03

Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4

Příspěvek od eizo » 03.08.2017 08:34

Jj dík, to je klasika, ale četl jsem problém s ABS, nebo se to prostě odvzdušní tímto postupem?
Ford Mondeo 2.0 TDCi (1998ccm/96kW/130HP) r.v.2002

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2931
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 03.08.2017 08:38

Co zapnuti cerpadla abs pres diag ?

Uživatelský avatar
eizo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 15.03.2010 21:03

Re: Kompletně zavzdušněné brzdy MK4

Příspěvek od eizo » 03.08.2017 08:42

Nojo, ale to doma nemám, no zkusím to s nahozeným motorem a uvidím, při nejhorším se snad dokodrcám do servisu.
Ford Mondeo 2.0 TDCi (1998ccm/96kW/130HP) r.v.2002

Odpovědět

Zpět na „Podvozek - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti