Chip tuning

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
IvanGS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 501
Registrován: 06.01.2012 20:56

Re: Chip tuning

Příspěvek od IvanGS » 04.03.2012 10:51

Tak jsem vygůglil vše o chiptuningu. Důvody proč lze výkon zvednout - zejména o dieselů s turbem - o tolik jsou přesně ty, které jsem uvedl, běžné diesely jsou prý naladěny cca 60% svých možností bez vlivu na životnost. Softwarových variant je víc podle toho, kdo je vyvíjel, někdy je výkon o něco vyšší nebo nižší, stejně tak krouťák, všichni se shodují na snížení spotřeby a společným jmenovatelem je mj. zvýšení plnícího tlaku turba, z čehož mám obavu, ale všichni se shodují, že na životnost to nemá vliv při dodržování následujících pravidel:
- po nastartování pár vteřin počkat než se vyjede, po zastavení počkat s chcípnutím motoru pár sekund až 1-2 min. (podle toho jak ostře se s autem jelo)
- hlídat stav chladící kapaliny a oleje
- dělat pravidelné servis a zejména výměny oleje a olejového a vzduchového filtru, když se jezdí ostře tak i v kratších intervalech, olej používat kvalitní.
V zásadě když se člověk o auto dobře a pravidelně stará a dodržuje pár věcí, nemělo by nic hrozit. Kamarád má BMW 525TD z r.1998, najeto dost přes 300 tisíc km a chiptuning na 175 koní - všechno v pohodě. Mj. na turbo je třeba dávat pozor i tak, např. známý ho zničil v Alpách když po dlouhém stoupání chcípnu hned motor, BMW bez chiptuningu, ale software naladěný už ve standardu na vyšší výkon.

Uživatelský avatar
IvanGS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 501
Registrován: 06.01.2012 20:56

Re: Chip tuning

Příspěvek od IvanGS » 06.03.2012 10:48

Po xx hodinách zjišťování informací jsem došel k těmto laickým závěrům:
1. Na trhu je xxx chiptuningových firem a stejně tolik verzí používaných softwarů. Každá firma přitom chválí sebe a svůj systém a varuje před těmi nekvalitními (i těch je asi dost). Z toho vyplývá nejistota potenciálních zákazníků.
2. Na veřejnost mají tendenci vyplavat spíš negativní zkušenosti. Přesto jsem se dočetl jak o negativních, tak pozitivních, jejich počet je jen zlomek počtu upravených aut, takže 99% lidí je spíš spokojeno ale nikde o tom nepíše, pochlubí se jen okruhu svých známých, popř. doporučí úpravce, u kterého si chiptuning nechali udělat.
3. Poškození převodovek, kardanů, spojka apod. - jako strojař myslím, že není třeba se obávat, pokud člověk nejezdí jako p..se ale zvýšený výkon používá jen občas, např. k předjetí apod. Vezměte si, jak jsou části auta namáhány při každém běžném rozjezdu, kdy je zrychlení větší než při předjíždění, resp. zrychlení např. z 90 na 120km/h. Nebo při rozjíždění či předjíždění s vlekem, nebo když je auto často naloženo na hranici max.hmotnosti apod. Mechanického poškození těchto věcí se myslím není třeba bát, byť netvrdím, že není víc namáhán systém turba, vstřiků apod. Mnozí tuneři tvrdí trochu nesmysl, že životnost je dána POUZE počtem pracovních cyklů, tj. otáček, posunutí částí po sobě apod. Je třeba zohlednit i sílu, kterou na sebe 2 části působí a tady je namáhání některých součástí po úpravě vyšší. Pokud se to ale děje jen při občasném využívání zvýšeného výkonu, není asi důvod se bát nižší životnosti motoru.
Jdu do toho a dám vědět... :)
Naposledy upravil(a) IvanGS dne 06.03.2012 12:23, celkem upraveno 2 x.

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Chip tuning

Příspěvek od buceek07 » 06.03.2012 11:49

pěkně a pravdivě si to napsal :wink:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
IvanGS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 501
Registrován: 06.01.2012 20:56

Re: Chip tuning

Příspěvek od IvanGS » 06.03.2012 12:26

...a to o tom vím kulový :D . Uvažoval jsem i o K&N filtru, léta ho mám na motorce, ale jeho účinek na osobním autě je nejednoznačný a reference jak pozitivní, tak negativní. Uvidím až o tom zjistím víc...

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Chip tuning

Příspěvek od buceek07 » 06.03.2012 12:28

Knko si kupuju od té doby co mám auto, ale furt sem se k tomu nedostal :mrgreen:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Chip tuning

Příspěvek od krenda » 06.03.2012 19:25

Hezky jsi to napsal o ťjuuningu ;-) Tak nějak to je.
Ještě bych dodal, že ideální je ladění motoru na válcové brzdě, kde ti vyladí přesně tvůj motor. Většina znás ví, že žáden motor nejede stejně a proto ani universální CHIP neupraví výkon ideálně. Ovšem takové ladění stojí poněkud víc peněz....
K&N mám, výkon to asi nezvedlo, spotřebu asi nesnížilo, možná krouťáku to pomohlo, ale to je tak vše spíš pocitově. Dával jsem ho hlavně kvůli jednoduchosti údržby a lepší průchodnosti vzduchu. Jezdím na plyn a ten potřebuje čistý vzduchový filtr.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip tuning

Příspěvek od Clie » 06.03.2012 20:04

Co znamená "neupraví výkon ideálně"?
Upravít výkon ideálně nelze v žádném případě
Vždy existuje nějaká tolerace na kvalitě paliva, teplotu, barometrický tlak, atd.
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip tuning

Příspěvek od Clie » 06.03.2012 20:07

2IvanGS
To vše je správné
+1
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Chip tuning

Příspěvek od Brehowicz » 06.03.2012 20:15

Clie díky jazykovému deficitu a vyjádření Krendy podobné k názvu tvé firmy došlo k malému nedorozumění.Google překladač bohužel nepřeloží vše správně :idea:

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip tuning

Příspěvek od Clie » 06.03.2012 20:21

:oops:
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Chip tuning

Příspěvek od krenda » 06.03.2012 20:27

Díky Břehoune :wink: Samozřejmě jsem myslel CHIP vytvořený pro jeden typ motoru. CLIEho ladění je podle mne daleko lepší volba :palec_nahoru:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Chip tuning

Příspěvek od Radekjo » 08.03.2012 18:51

Kdo chce výkon koupí si výkon!
Kdo chce výkon + min. spotřeba = debil.
Kdo chce výkon + spotřeba = jezdec.
Kdo chce výkon + chip! tak si měl koupit 6,0l !!! a taky debil :mrgreen:
Ps. Koho jsem urazil?! :totlsmile:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
IvanGS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 501
Registrován: 06.01.2012 20:56

Re: Chip tuning

Příspěvek od IvanGS » 08.03.2012 19:13

Takovým rozborem se urazit nedá... :D

frantik.17
.
.
Příspěvky: 8183
Registrován: 26.01.2009 22:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip tuning

Příspěvek od frantik.17 » 09.03.2012 00:33

Co DPF-ko Ïvo?..

Větší výkon - víc spalin - častější regenerace ?...


Nebo ještě jinak..větší výkon (potencionálně) jiný tlak ve výfukovém potrubí...jiná teplota a pod :?:
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip tuning

Příspěvek od Clie » 09.03.2012 01:36

V naftovem motoru - více paliva (vice tlak v Common Rail) - vyšší vykon.
Více paliva - vyšší je teplota ve svodech.
Regenerace je méně (teoreticky :? ).

Kluci v Maďarsku se naučili podvádět DPF Unichipem
http://www.megalarm.hu
Nezkoušel jsem to. Potřebuje odvážné dárce :roll:
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

Odpovědět

Zpět na „Tuning - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů