Chip tuning
- IvanGS
- Pokročilý
- Příspěvky: 501
- Registrován: 06.01.2012 20:56
Re: Chip tuning
Tak jsem vygůglil vše o chiptuningu. Důvody proč lze výkon zvednout - zejména o dieselů s turbem - o tolik jsou přesně ty, které jsem uvedl, běžné diesely jsou prý naladěny cca 60% svých možností bez vlivu na životnost. Softwarových variant je víc podle toho, kdo je vyvíjel, někdy je výkon o něco vyšší nebo nižší, stejně tak krouťák, všichni se shodují na snížení spotřeby a společným jmenovatelem je mj. zvýšení plnícího tlaku turba, z čehož mám obavu, ale všichni se shodují, že na životnost to nemá vliv při dodržování následujících pravidel:
- po nastartování pár vteřin počkat než se vyjede, po zastavení počkat s chcípnutím motoru pár sekund až 1-2 min. (podle toho jak ostře se s autem jelo)
- hlídat stav chladící kapaliny a oleje
- dělat pravidelné servis a zejména výměny oleje a olejového a vzduchového filtru, když se jezdí ostře tak i v kratších intervalech, olej používat kvalitní.
V zásadě když se člověk o auto dobře a pravidelně stará a dodržuje pár věcí, nemělo by nic hrozit. Kamarád má BMW 525TD z r.1998, najeto dost přes 300 tisíc km a chiptuning na 175 koní - všechno v pohodě. Mj. na turbo je třeba dávat pozor i tak, např. známý ho zničil v Alpách když po dlouhém stoupání chcípnu hned motor, BMW bez chiptuningu, ale software naladěný už ve standardu na vyšší výkon.
- po nastartování pár vteřin počkat než se vyjede, po zastavení počkat s chcípnutím motoru pár sekund až 1-2 min. (podle toho jak ostře se s autem jelo)
- hlídat stav chladící kapaliny a oleje
- dělat pravidelné servis a zejména výměny oleje a olejového a vzduchového filtru, když se jezdí ostře tak i v kratších intervalech, olej používat kvalitní.
V zásadě když se člověk o auto dobře a pravidelně stará a dodržuje pár věcí, nemělo by nic hrozit. Kamarád má BMW 525TD z r.1998, najeto dost přes 300 tisíc km a chiptuning na 175 koní - všechno v pohodě. Mj. na turbo je třeba dávat pozor i tak, např. známý ho zničil v Alpách když po dlouhém stoupání chcípnu hned motor, BMW bez chiptuningu, ale software naladěný už ve standardu na vyšší výkon.
- IvanGS
- Pokročilý
- Příspěvky: 501
- Registrován: 06.01.2012 20:56
Re: Chip tuning
Po xx hodinách zjišťování informací jsem došel k těmto laickým závěrům:
1. Na trhu je xxx chiptuningových firem a stejně tolik verzí používaných softwarů. Každá firma přitom chválí sebe a svůj systém a varuje před těmi nekvalitními (i těch je asi dost). Z toho vyplývá nejistota potenciálních zákazníků.
2. Na veřejnost mají tendenci vyplavat spíš negativní zkušenosti. Přesto jsem se dočetl jak o negativních, tak pozitivních, jejich počet je jen zlomek počtu upravených aut, takže 99% lidí je spíš spokojeno ale nikde o tom nepíše, pochlubí se jen okruhu svých známých, popř. doporučí úpravce, u kterého si chiptuning nechali udělat.
3. Poškození převodovek, kardanů, spojka apod. - jako strojař myslím, že není třeba se obávat, pokud člověk nejezdí jako p..se ale zvýšený výkon používá jen občas, např. k předjetí apod. Vezměte si, jak jsou části auta namáhány při každém běžném rozjezdu, kdy je zrychlení větší než při předjíždění, resp. zrychlení např. z 90 na 120km/h. Nebo při rozjíždění či předjíždění s vlekem, nebo když je auto často naloženo na hranici max.hmotnosti apod. Mechanického poškození těchto věcí se myslím není třeba bát, byť netvrdím, že není víc namáhán systém turba, vstřiků apod. Mnozí tuneři tvrdí trochu nesmysl, že životnost je dána POUZE počtem pracovních cyklů, tj. otáček, posunutí částí po sobě apod. Je třeba zohlednit i sílu, kterou na sebe 2 části působí a tady je namáhání některých součástí po úpravě vyšší. Pokud se to ale děje jen při občasném využívání zvýšeného výkonu, není asi důvod se bát nižší životnosti motoru.
Jdu do toho a dám vědět...
1. Na trhu je xxx chiptuningových firem a stejně tolik verzí používaných softwarů. Každá firma přitom chválí sebe a svůj systém a varuje před těmi nekvalitními (i těch je asi dost). Z toho vyplývá nejistota potenciálních zákazníků.
2. Na veřejnost mají tendenci vyplavat spíš negativní zkušenosti. Přesto jsem se dočetl jak o negativních, tak pozitivních, jejich počet je jen zlomek počtu upravených aut, takže 99% lidí je spíš spokojeno ale nikde o tom nepíše, pochlubí se jen okruhu svých známých, popř. doporučí úpravce, u kterého si chiptuning nechali udělat.
3. Poškození převodovek, kardanů, spojka apod. - jako strojař myslím, že není třeba se obávat, pokud člověk nejezdí jako p..se ale zvýšený výkon používá jen občas, např. k předjetí apod. Vezměte si, jak jsou části auta namáhány při každém běžném rozjezdu, kdy je zrychlení větší než při předjíždění, resp. zrychlení např. z 90 na 120km/h. Nebo při rozjíždění či předjíždění s vlekem, nebo když je auto často naloženo na hranici max.hmotnosti apod. Mechanického poškození těchto věcí se myslím není třeba bát, byť netvrdím, že není víc namáhán systém turba, vstřiků apod. Mnozí tuneři tvrdí trochu nesmysl, že životnost je dána POUZE počtem pracovních cyklů, tj. otáček, posunutí částí po sobě apod. Je třeba zohlednit i sílu, kterou na sebe 2 části působí a tady je namáhání některých součástí po úpravě vyšší. Pokud se to ale děje jen při občasném využívání zvýšeného výkonu, není asi důvod se bát nižší životnosti motoru.
Jdu do toho a dám vědět...
Naposledy upravil(a) IvanGS dne 06.03.2012 12:23, celkem upraveno 2 x.
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Chip tuning
pěkně a pravdivě si to napsal
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- IvanGS
- Pokročilý
- Příspěvky: 501
- Registrován: 06.01.2012 20:56
Re: Chip tuning
...a to o tom vím kulový . Uvažoval jsem i o K&N filtru, léta ho mám na motorce, ale jeho účinek na osobním autě je nejednoznačný a reference jak pozitivní, tak negativní. Uvidím až o tom zjistím víc...
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Chip tuning
Knko si kupuju od té doby co mám auto, ale furt sem se k tomu nedostal
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
-
- Test driver
- Příspěvky: 2632
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Chip tuning
Hezky jsi to napsal o ťjuuningu Tak nějak to je.
Ještě bych dodal, že ideální je ladění motoru na válcové brzdě, kde ti vyladí přesně tvůj motor. Většina znás ví, že žáden motor nejede stejně a proto ani universální CHIP neupraví výkon ideálně. Ovšem takové ladění stojí poněkud víc peněz....
K&N mám, výkon to asi nezvedlo, spotřebu asi nesnížilo, možná krouťáku to pomohlo, ale to je tak vše spíš pocitově. Dával jsem ho hlavně kvůli jednoduchosti údržby a lepší průchodnosti vzduchu. Jezdím na plyn a ten potřebuje čistý vzduchový filtr.
Ještě bych dodal, že ideální je ladění motoru na válcové brzdě, kde ti vyladí přesně tvůj motor. Většina znás ví, že žáden motor nejede stejně a proto ani universální CHIP neupraví výkon ideálně. Ovšem takové ladění stojí poněkud víc peněz....
K&N mám, výkon to asi nezvedlo, spotřebu asi nesnížilo, možná krouťáku to pomohlo, ale to je tak vše spíš pocitově. Dával jsem ho hlavně kvůli jednoduchosti údržby a lepší průchodnosti vzduchu. Jezdím na plyn a ten potřebuje čistý vzduchový filtr.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- Clie
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 29.01.2012 22:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
Co znamená "neupraví výkon ideálně"?
Upravít výkon ideálně nelze v žádném případě
Vždy existuje nějaká tolerace na kvalitě paliva, teplotu, barometrický tlak, atd.
Upravít výkon ideálně nelze v žádném případě
Vždy existuje nějaká tolerace na kvalitě paliva, teplotu, barometrický tlak, atd.
_________________________________
Omlouvám se za svuj cestinu
Omlouvám se za svuj cestinu
- Clie
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 29.01.2012 22:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
2IvanGS
To vše je správné
+1
To vše je správné
+1
_________________________________
Omlouvám se za svuj cestinu
Omlouvám se za svuj cestinu
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Chip tuning
Clie díky jazykovému deficitu a vyjádření Krendy podobné k názvu tvé firmy došlo k malému nedorozumění.Google překladač bohužel nepřeloží vše správně
- Clie
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 29.01.2012 22:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
_________________________________
Omlouvám se za svuj cestinu
Omlouvám se za svuj cestinu
-
- Test driver
- Příspěvky: 2632
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Chip tuning
Díky Břehoune Samozřejmě jsem myslel CHIP vytvořený pro jeden typ motoru. CLIEho ladění je podle mne daleko lepší volba
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Chip tuning
Kdo chce výkon koupí si výkon!
Kdo chce výkon + min. spotřeba = debil.
Kdo chce výkon + spotřeba = jezdec.
Kdo chce výkon + chip! tak si měl koupit 6,0l !!! a taky debil
Ps. Koho jsem urazil?!
Kdo chce výkon + min. spotřeba = debil.
Kdo chce výkon + spotřeba = jezdec.
Kdo chce výkon + chip! tak si měl koupit 6,0l !!! a taky debil
Ps. Koho jsem urazil?!
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- IvanGS
- Pokročilý
- Příspěvky: 501
- Registrován: 06.01.2012 20:56
Re: Chip tuning
Takovým rozborem se urazit nedá...
-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
Co DPF-ko Ïvo?..
Větší výkon - víc spalin - častější regenerace ?...
Nebo ještě jinak..větší výkon (potencionálně) jiný tlak ve výfukovém potrubí...jiná teplota a pod
Větší výkon - víc spalin - častější regenerace ?...
Nebo ještě jinak..větší výkon (potencionálně) jiný tlak ve výfukovém potrubí...jiná teplota a pod
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
- Clie
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 29.01.2012 22:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
V naftovem motoru - více paliva (vice tlak v Common Rail) - vyšší vykon.
Více paliva - vyšší je teplota ve svodech.
Regenerace je méně (teoreticky ).
Kluci v Maďarsku se naučili podvádět DPF Unichipem
http://www.megalarm.hu
Nezkoušel jsem to. Potřebuje odvážné dárce
Více paliva - vyšší je teplota ve svodech.
Regenerace je méně (teoreticky ).
Kluci v Maďarsku se naučili podvádět DPF Unichipem
http://www.megalarm.hu
Nezkoušel jsem to. Potřebuje odvážné dárce
_________________________________
Omlouvám se za svuj cestinu
Omlouvám se za svuj cestinu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů