závada P2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

LordMike
Příspěvky: 1
Registrován: 17.03.2013 20:19

Re: Kontrolka motoru - žádné DTC uloženo

Příspěvek od LordMike » 28.04.2014 21:47

priwi píše:Jedině že by to bylo přicpaný a šlo málo vzduchu do motoru (ale to by špatně jelo). Spíš bych skontroloval, jestli se ti dobře hýbe regulace na turbu včetně funkčnosti podtlakovýho ovládacího ventilu. Případně jestli správně funguje EGR ventil. Ty podtlakový ventily často odcházej, já měl ten na turbo špatnej, ale mám zaslepenej EGR, tak jsem je prohodil. Teď je otázka, jestli to u 74kw motoru při špatný funkci EGR rozsvítí kontrolku. U mý 85kw 2002 ne.

Prosimtě, jak myslíš to s tím prohozením? Co konkrétně a jak prohodit ? Mám taky podezření, že ten ventil je KO a EGR mám taktéž zaslepen.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW, 2004. EGR off, KAT off.

DavidSimacek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 13.04.2010 18:52

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od DavidSimacek » 30.04.2014 07:37

Nemohl být problém v teplotě vzduchu? Byla vypadlá hadice přívodu vzduchu. Do airboxu se tedy nasával ne vzduch z venku ale z motorového prostoru.

Kontrolka motoru už zase nesvítí. Kamarád našel na internetu, že v případě, že je příčina problému odstraněna a/nebo je vymazaná paměť chyb a příčina se v daném intervalu znovu neobjeví, je zapotřebí několik warm-up cyklů, čímž se myslí dosažení určité provozní teploty motoru po startu. Těchto cyklů musí být daný počet a poté se teprv kontrolka motoru uráčí zhasnout.
Ford Focus, 2003, 1.8TDCi, 74kW, Kombi, Klima - manual, 4x airbag, el. vyhrivana sedadla

Uživatelský avatar
priwi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 26.08.2008 23:07
Bydliště: Meziboří
Kontaktovat uživatele:

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od priwi » 30.04.2014 08:36

LordMike:

Sundáš kryt motoru a uvidíš tři podtlakový ventily. Zprava - ventil na ovládání turba, ovládání EGR a třetí na chcípací klapku. Tak odpojíš hadičky z těch ventilů na turbo a EGR, odšroubuješ je a prohodíš mezi sebou. Připojíš zas hadičky a nacvakneš konektor (jen má každej ventil na konektoru jinak drážku, tak tu musíš obrousit, nebo to silou natlačit).

Obrázek z fóra:
Obrázek
Focus 1,8 TDCi 85kW kombi, r. v. 2002

Uživatelský avatar
priwi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 26.08.2008 23:07
Bydliště: Meziboří
Kontaktovat uživatele:

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od priwi » 30.04.2014 08:43

Čidlo teploty vzduchu je až za intercoolerem, navíc turbo ten vzduch stejně dost ohřeje.

Jinak ta kontrolka motoru je na internetu označovaná jako "ZÁVADA SYSTÉMU ŘÍZENÍ EMISÍ", takže je třeba možný že máš nefunkční EGR ventil (jednotka to pozná tak, že jde přes váhu víc vzduchu a rozsvítí se kontrolka). Aspoň takhle se to chová třeba u Octavie.
Focus 1,8 TDCi 85kW kombi, r. v. 2002

vincek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 26.03.2012 08:22
Bydliště: Sibřina
Kontaktovat uživatele:

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od vincek » 01.05.2014 11:10

zdravím, odpověď nemám ale rád bych se zeptal na: včera jsem natankoval plnou a 5minutách se mi objevil na počítači trojúhelní s vykřičníkem motorstorung. co to je ? lekl jsem se že už to nepojede co mám zkontrolovat nebo musím do servisu?? díky

DavidSimacek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 13.04.2010 18:52

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od DavidSimacek » 01.05.2014 14:48

Tak jste měli pravdu, že ta vypadlá přívodní hadice vzduchu nemohla být příčinou mého problému. Dnes jsem vyčetl chyby diagnózou a P2263 už je zase uložená. Ještě se nerozsvítila kontrolka motoru, ale to je jen otázkou času.
Pomocí diagnostiky jsem se podíval, jestli se mění geometrie lopatek turba při přidání plynu - mění. Tak se teď zaměřím na ten EGR ventil. Má někdo radu, jak ho pomocí ForDiag diagnostikovat. Po nastartování byla jeho hodnota 0mm, ale to jsem očekával se studeným motorem.

Ještě mě celkem zarazily rozdílné hodnoty korekcí vstřiků, ale nevím, jaké ty hodnoty mají být a tudíž nedokážu posoudit, zda jsou v normě.
Přílohy
1minutaPoNastartovani_.jpg
Ford Focus, 2003, 1.8TDCi, 74kW, Kombi, Klima - manual, 4x airbag, el. vyhrivana sedadla

Uživatelský avatar
priwi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 26.08.2008 23:07
Bydliště: Meziboří
Kontaktovat uživatele:

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od priwi » 01.05.2014 19:56

Tak se nejdřív koukni na hodnoty EGR na zahřátym motoru. Jinak bych nejdřív zkontroloval všechny podtlakový hadičky a pokud budou ok, tak prohodit ty dva ventily mezi sebou a pokud bude ten od EGR špatnej, tak nebude tlačit turbo. Pak bys ho musel vyměnit. Ale by bylo fajn, pokud někdo ví, jestli nefunkční EGR ventil zapíše chybu do jednotky u 74kW motoru. U 85kW r.v. 2002 na to nereaguje.

Vstřiky neřeš, mám to podobně. Když se nakódujou, tak jsou na nule a pak se přizpůsobujou.
Focus 1,8 TDCi 85kW kombi, r. v. 2002

DavidSimacek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 13.04.2010 18:52

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od DavidSimacek » 02.05.2014 18:26

Tak jsem dneska vyjel na nákup a při té příležitosti jsem to napích na diagnostiku, když jsem se vrátil. Motor tedy bezpečně zahřátý na provozní teplotu. Diagnoza ukazuje EGR ventil 0mm. Zkusil jsem to při rovnoběžných otáčkách a pak asi při 2k. Vypadá to tedy, že opravdu EGR ventil nefunguje.
Vybavilo se mi, že jsem když jsem asi před 3 měsíci řešil turbo, tak v něm jakoby cvakalo. Tak plechovech zvuk. Nic co by rvalo uši, navíc někdo mi řekl, že to je naprosto normální a tak jsem to ignoroval.
Zkontroluju ještě pečlivě přívodní hadičku, ale zběžně se zdála v cajku.
Ford Focus, 2003, 1.8TDCi, 74kW, Kombi, Klima - manual, 4x airbag, el. vyhrivana sedadla

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od Slid » 02.05.2014 19:13

Co znamena " Diagnoza ukazuje EGR ventil 0mm. Zkusil jsem to při rovnoběžných otáčkách a pak asi při 2k. Vypadá to tedy, že opravdu EGR ventil nefunguje.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

DavidSimacek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 13.04.2010 18:52

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od DavidSimacek » 02.05.2014 19:24

Slid píše:Co znamena " Diagnoza ukazuje EGR ventil 0mm.
Viz. 6. budík zleva dole, obrázek v příspěvku výše.
Ford Focus, 2003, 1.8TDCi, 74kW, Kombi, Klima - manual, 4x airbag, el. vyhrivana sedadla

Uživatelský avatar
grycatko11
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 804
Registrován: 20.04.2014 23:07
Bydliště: Brno

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od grycatko11 » 18.06.2019 22:45

Ahoj vespolek :)

mám v práci focuse 2013 2.0TDCi a ukazuje chybu p2263.

V servise nám vyměnili už:

Turbo (nové!)
Podtlakové hadice
Vaporizer
DPF filtr
Váha vzduchu

už jsem bezradný a nevím co s tím od listopadu nás to stálo 149000,- :wallbash:

Nějaké rady?
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík

Obrázek

Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.

Neser lidi co ti připravují jídlo!

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od ZaQik » 19.06.2019 06:25

pokud je nove turbo, hledal bych chybu v hadicich ... ta chyba je trvala nebo jen nekdy?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
grycatko11
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 804
Registrován: 20.04.2014 23:07
Bydliště: Brno

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od grycatko11 » 19.06.2019 07:18

Bohužel chyba je jen někdy a neumím ji nasimulovat.
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík

Obrázek

Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.

Neser lidi co ti připravují jídlo!

Jarda43
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 15.01.2020 11:15

Re: závada P 2263 - Regulace tlaku přeplňování – porucha funkce

Příspěvek od Jarda43 » 18.12.2022 17:22

Zdravím všechny,

abych nemusel zakládat nové téma, tak budu pokračovat zde: Mám podobný problém chybovým kodem P 2263, jenom s tím rozdílem , že mi neukazuje kontrolka chyba motoru, občas to jenom napíše :ENGINE SYSTEM FAULT, a po vyndaní klíčku do zapalování a po té zpět zase do zapalování, to už nenapíše . Jinak to jezdí bez omezení, ikdyž to napiše to Engine? Turbo je elektrický, po repasi asi rok, a nevím, čím by to mohlo být? Hadice jsem zkontroloval,jedině,že bych něco přehlédl ?? Za tipy a rady předem děkuji. PS:r.v. 2006

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů