TDCI nedrží volnoběh

Odpovědět
Jesus
Příspěvky: 1
Registrován: 17.07.2016 12:36

TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od Jesus » 17.07.2016 13:06

Zdravím pánové,prosím o radu.FF TDCI 85kw,2002.Motor bez problémů nastartuje,ale po několika vteřinách chcípne,pokud ho nedržím ve vysokých otáčkách.Po ohřátí na plnou provozní teplotu je všechno v pořádku,výkon,žádné kolísání,žádný kouř.Mám podezření na nějaké čidlo teploty,ale nejsem si jistý.Je tam asi tři měsíce staré čidlo vačky hella,nyní jsem měnil palivový filtr,vzduchový filtr,přepadové hadičky,beze změny.Jak za studena tak za tepla motor nijak nekouří a dokonce se nerozsvěcí ani žádná porucha na přístrojovce.Diagnostika vypisuje pouze nízký plnící tlak turba,což připisuju už běžnému opotřebování turba,ale nevidím spojitost ze studeným chcípáním.Prosím o jakoukoliv radu.

Uživatelský avatar
DaVeE137
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 24.08.2015 15:05

Re: TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od DaVeE137 » 18.07.2016 13:49

Pokud říkáš čidlo tak mě napadl jenom Snímač plnícího tlaku ale myslím, že to s tím nebude souviset :lol: Řekl bych spíš, že bude problém někde v Palivové soustavě (Čerpadlo, vstřiky) a nebo Čidlo plynového pedálu. Ale možná se mýlím :nixw:
Ford Focus ST170 2003 - "Hračka"
Ford Focus 1.8 TDDI Tuned 120HP 25PSI of Boost 2001 - "Každodenní"

Mirasss
Příspěvky: 1
Registrován: 03.07.2016 12:10

Re: TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od Mirasss » 19.07.2016 22:27

nechat napíchnout pokud je to čidlo tak to diagnostika zjistí

davo
Příspěvky: 1
Registrován: 07.10.2016 12:10

Re: TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od davo » 07.10.2016 13:54

Celkem jsem zvědavý jak problém dopadl. Já jsem na tom stejně. Jesus dej porsím vědět.

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od Permabond » 19.11.2017 13:18

Nechci zakládat další téma, abych nebyl zamknut...
Na motoru 1.8 tdci 85kw r.v.01 mám neklidný volnoběh, je jedno jestli je zima, teplo, jestli je motor zahřátý nebo studený, je to takové divné kolisání, jako bych brnknul o plyn, ale fakt jen lechce. Staruje to v pohodě, nekouří... nic. Zjistil jsem, že kfyž odpojím podtlak. hadičku a systém je bez podtlaku, tak to přestane a i chod motoru se ještě vyhladí. Saje to normálně a když to ucpu prstem, tak jde stále hladce. Egr je zaslepený, regulace turba funguje v plném rozsahu. Motor táhne dobře. Myslím si, že netěsnost můžu vyloučit, protože, když to rozpojím třeba po několika hodinách, tak to zasyčí. Ještě jedna věc, nemůže to být vadným silovým vodičem od altíku k baterce, je dost vyžilý a hřeje se.. docela dost. Dobíjení funguje (podle multimetru) Chystám se na opravu, ale není čas... zatím, ale budu muset se urvat. Jo a taky mi poblikávají světla, rozjasní se pak pohasnou a pak se ustálí, dělá to za jizdy i na volnoběh.
Ten volnoběh jízdě nevadí, jen je to když stojím slyšet...
Má to najeto 260 tisíc, poctivých. Dělal jsem test přepadu a všechny měli 20ml za 5 minut naprosto stéjně. (vstřiky jsem čistil sám)
Nějaké rady, nápady?
děkuji.
Hledat jsem použil, a našel jedno trošku podobné, ale opět to skončilo bez výsledku...
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od vitut » 19.11.2017 22:44

Kdysi jsem podobne problemy resil na svem Focusu mk1. Neklidny volnobeh byl navic zavisly na seslapnuti spojky. Zpocatku to vypadalo na vliv torznich kmitu setrvacniku, ktery podle vseho mohl mit uz nejakou vuli (tehdy jsem mel najeto cca 100 tis. km). Nakonec problemy zmizely po vymene kabelaze motoru. Nekde jsem pak pozdeji nasel clanek o podobnych problemech motoru 2.0 TDCi v Mondeu mk3. Tam tyto problemy zpusobovala nevhodna uprava pinu konektoru spojovaci kabelaze mezi ridici jednotkou motoru a jednotkou vstrikovacu (velke prechodove odpory - stejne bylo rizeni motoru resene i u Focusu mk1 2001). Verim tomu, ze se podobny problem projevil i u meho auta. Setrvak nakonec prezil dalsich 100 tis. km, takze tim to urcite nebylo.
Samorejme to muze byt cokoli - podtlak, nevhodna korekce davky vstrikovace, atd. V mem pripade bylo tohle vsechno v poradku. Chce to vzit diagnostiku a divat se na parametry beziciho motoru. Treba se neco zajimaveho najde.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: TDCI nedrží volnoběh

Příspěvek od Permabond » 20.11.2017 12:09

Jo dík, tak ze spojkou jsem to zkoušel a beze změny, vstřikovače jsem zkoušel jiné, taky bez rozdílu, napadá me ta elektrika, když mi ty světla pohasínají... Ten svorník, respektive drát co vede do svorníku na baterce k "+" je dost měkký a barva mědi je černá a hře je se... Vysledoval jsem ho, a je to fakt od altíku... Je v tom varta BD 72 nebo 74Ah...
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů