MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od V12 » 16.11.2011 13:09

A co myslis, preco v motoroch 1.6 TDCI 80kW vybavenych s DPF s velkou oblubou rastie hladina oleja ? Pretoze sa riedi naftou z pridavnych vstrekov urcenych na regeneraciu DPF, no cast z nej zostava na stenach valcov a stieracie kruzky ju stahuju do oleja.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Seliz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26.06.2009 21:06
Bydliště: Tachov

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od Seliz » 25.11.2011 13:39

podpolanec píše:A po zalozeni novej vahy si resetol RJ?
Lebo ak nie, RJ motor riadi podla starej mapy
ale uz s inymi hodnotami z MAF => cuka
Jasně, ŘJ jsem resetoval. Jinak chybu to psalo tušim p 101 a 102.
Teď jsem zkusil: odpojil jsem trubku z EGR do sání, odpojil jsem kabel od egr. Nastartoval a z trubky nic nešlo. Tím jsem zjistil, jestli je egr zavřený a nezůstal seknutý. Pak jsem EGR vyndal, mechanická část byla ok, ale přesto jsem jí ještě vyčistil, klapka se volně otvírá. Pak jsem elektonickou část píchnul na 12 v, elkektromagnet (podle mě tam teda je) byl ok, akorát mě připadalo, že se nevrací. Tím, že přijde na elktromagnet signál, se pootočí spolu s klapkou egr. jenže když jsem odpojil 12 v, tak se emagnet nevrátil. Pak jsem to dal vše dohromady, trubku egr -sání jsem nechal odpojenou, abych zjistil kdy otvírá egr. Když jsem tam měl vadnou váhu, tak se to chovalo jinak, než když jsem tam dal novou. Se starou (s kterou auto jezdí normálně), se egr při určitých otáčkách zavíral. U nové váhy se nezavřel nikdy, a proto to asi při popojíždění a volnoběhu cuká. Nakonec jsem se naštval a egr zaslepil. Mám najeto cca.100 km ve městě, auto jede v poho a zatím se na mě MIL nezamračila :huraa: pokud se rozsvítí, tak budu dál dumat a zkoušet. Nechce se mně věřit, že mám takové štěstí, a odešla by váha vzduchu zároveň s egr ventilem. :shocked:

Tak mám najeto s odpojeným EGR ventilem přes 3 tis. km a zatím OK. Spotřeba na dálnici na tempomat stejná ( cesta 400 km).

Edit: po třech letech váha vzduchu zase KO. Koupil jsem novou, ale mám na ponku dvě staré. Při hledání se mně podařilo najít přímo servisní postup , resp. testování váhy vzduchu.
Přílohy
Pierburg-SI0105-Air Mass Sensor testování angl.návod.pdf
(320.01 KiB) Staženo 183 x
Naposledy upravil(a) Seliz dne 19.09.2015 16:45, celkem upraveno 2 x.
C-MAX 1.6 TDCI 80 KW GHIA Blackmetal

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od vita_k » 30.11.2011 07:48

Vubec si nemyslim, ze ti to cuka kvuli vaze vzduchu. Mel jsem chybu p0100 casto pote, co mi auto cukalo, pote co jsem si nechal vydelat DPF. Od doby co jsem si nechal prehrat SW v jednotce, tak chyba zmizela. P0100 rika, ze byl maly objem vzduchu a jeden z duvodu MUZE byt spatna vaha vzduchu.
Po prehrani novym SW cukani i chyba ukazujici na vahu vzduchu zmizela. Muj nazor je, ze vaha je ok
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od vita_k » 06.05.2012 21:22

tak mam trochu nove poznatky:
P0102 je odpojeny konektor vahy. Je to bez elektriky.

P0100 a P0103 se mi ted objevuje kdovi proc. Nejak to auto ma pomalejsi reakce.
Nekde jsem cetl, ze se vaha vzduchu nema nic moc radsi cistit, aby se neposkodila. Nema s tim nekdo zkusenosti?

Jeste teda muze odchazet trochu turbo...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od Komi » 07.05.2012 07:13

ked som asi pred rokom pozrel na vahu a zistil ze je dost zaolejovana, jemne som ju povytieral vatickou s liehom a mal som dojem akoby reakcie motora najma pri malom zatazeni boli rychlesie, takze moja skusenost je dobra
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od vita_k » 11.05.2012 22:12

asi zkusim ten CRC cistic na Maf. Po nejake dobe klidu se mi P0100 a P0103 znovu objevila. Zacnu od nejlevnejsiho.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od djcraty » 03.09.2014 22:22

Omlouvám se, že otvírám takhle staré téma, ale nechci zakládat zbytečně nový, když jsem našel co jsem potřeboval :D

Jde mi o to, jestli má někdo zkušenost s odporem na MAF neboli váhu vzduchu u tohodle francouze? Jestli je to tak snadný jak u tdička, jenom spojit dva piny.
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 04.09.2014 07:17

A co se tím dosáhne?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od V12 » 04.09.2014 08:16

Chiptuning :idea:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od djcraty » 04.09.2014 12:58

Nvm no.. k čipu bych to nepřirovnával :-)
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od V12 » 04.09.2014 13:27

Vaha vzduchu osrata odporom = stare silne cmudiace TDIcko so zasranom za volantom. A ano, mas pravdu, s chipom sa to porovnavat naozaj neda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od djcraty » 04.09.2014 14:07

Napsal jsi to moc hezky :palec_nahoru: proto jsem rád, že auto mi nedělá pou a nečmoudí. Jen mě zajímá, jestli tady někdo už experimentoval s váhou a odporama jako je to na denním pořádku u koncernu.
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od V12 » 04.09.2014 20:09

Asi nie, pretoze s Fordami nejazdia pubertalni vyrastci, ktorych mokry sen je silne natuzena OI TDI na hlinach, f metle a plne palbe, co tahne typico vodspod. Okrem toho, nie som si isty, ci sa na koncernoch sachuje s odpormi aj na poslednych commonrailoch. Pretoze hratky s nim su podstatne zlozitejsie, ako s rotacnym cerpadlom, alebo pumpjetom. Obvykle totiz plati, ze ked nieco neurobis tak ako treba, commonrail sa Ti odvdaci prepalenymi piestami. A "chipovanie" odpormi nie je nic ine, ako koledovanie si o pruser.
Commonrail vs rotacka je ako pocitac vs gulickove pocitadlo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od djcraty » 04.09.2014 20:15

Zajímavý počtený, každopádně tady mi asi nikdo na mojí otázku neodpoví. Nic proti tobě V12, ale nepotřebuji poučovat nebo že jsem pubertální adolescent. Myslím si, že už tohle mám dávno za s sebou. Jen jsem se slušně zeptal.

Chci mít upravený nový motor a ukázat lidem, že se svět netočí kolem starých tdi a tddi :wink:
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: MAF filtr - 1,6 TDCi 80kw

Příspěvek od V12 » 04.09.2014 20:24

Ked chces mat upraveny motor, tak mas v principe 3 moznosti :
1. dat odpor na MAF, MAP a skoncit s prepalenymi piestami
2. kupit odladeny BlueFin
3. ist do firmy, ktora sa ladeniu motorov venuje (pozor na ABC Tuning - http://www.autotuning.sk/auto/poradna/a ... bc-tuning/), v CZ je udajne dobry Camp Performance, na Slovensku MM Racing, Profituning atd.

Chcem ta len upozornit, ze 1.6HDI nie je dobry kandidat na chiptuning. To radsej 1.8 TDCI, alebo este lepsie 2.0 TDCI.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti