Zdravím všehny a prosím o radu.
Včera se mi stala kolize. Napíšu to postupně pro co nejlepší diagnostiku.
Cca měsíc zpátky jsem nocoval v autě .. autorádio, občas vnitřní osvětlení a ráno jsem nenastartoval. Nakopnul jsem to přes kabely a odjel. Cca po měsíci jsem přišel ráno k autu a už nenastartoval vůbec. Proběhla výměna baterie Nová VARTA blue 72 AH. Auto startovalo jako nové, za 3 dny jsem s ním pojezdil cca 50 km. Nicméně, po připojení nové batt po mě radio chtělo kód, resp V kód
Zajel jsem tedy do FORD servisu a bezúplatně mi byl sdělen kód radia. SUPER - asi nějaká sympatie nebo co !! Zašel jsem na parkoviště, radio bylo ještě vysunuté, abych přečetl seriové číslo. Drknul jsem do něj, zajelo jako po másle (doufám že se neskříply kabely)..
Ujel jsem ze servisu kvůli radiu asi 2 km ... Přejel do kopce hrbolaté šraňky, ztěžknul volant jako kráva, napsalo se STEERING ASSIST FAILURE, pak se rozsvítilo na budíkách úplně všechno asi na 2 vteřiny, pak všechno zhaslo a auto zdechlo. Naštěstí jsem uvědoměle zajel na setrvák ke krajnici a naštěstí to nezůstalo viset na šraňkách. Zlatá stará 105, za 30 let provozu mě takhle nevypekla, že by to prostě vyplo systém a zdar .. Elektronická evoluce třikrát hurá
Našel jsem tady spousty věcí kolem STEERINGU, ale u mě je ještě navíc taková věc, potom se totálně vytloukla baterka. Dal jsem tam jednu starou náhradní a vytloukla se taky. Tedy asi jakmile dám kláček do zapalování.
Taky musím podotknout, že mi už dva měsíce krapet bzučel hučel a kvičel alternátor.
Chci se zeptat, je normální když multimetrem měřim vodivost pípákem mezi plus a mínus vývodů k baterce, že to pípá. Čili je tam zkrat ... Je tedy možné že by odešel altík a nějak se vyzkratoval?
Dneska jsem zkusil s nabitou baterkou připojit (s tou starou samo) Systém už funguje alespoň, šlo otočit i motorem. Včera nešlo vůbec nic. Nicméně STEERING stále svítí a baterka šla okamžitě do háje.
POjistky jsou všechny ok, kromě jedně na které je ve schématu nakreslen vykřičník a knížečka, v návodu k tomuto políčku píšou podívejte se do manuálu
.. no a tam jsem se právě dozvěděl že se mám podívat do manuálu.
FORD FOCUS 1,6 TDCi 80kW, G8DB1W, combi. Uvedeno do provozu 2006, najeto cca 220
Předem díky za všechny rady, spousty věcí si umím opravit sám, jen přijít na příčinu. Chápu že se měl altík už dávno vyměnit, ale halt dispozice jsou po většinu roku omezené
S.