1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Odpovědět
zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 09.02.2020 14:52

Příčinou jsou nevyměněné gufera i plastové kroužky, možná ani měděné podložky.
Povolené matice na šteftech.
Už jsem objednal raději i nové štefty a na úterý jsem objednán na test vstřiků.
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 09.02.2020 14:55

Ještě bych poprosil o rozměry ókroužků na vstřiku a v přepadové trubce.

Ty jsem už měnil na jiném focusu (jiný typ a motorizace MK3), který jsem tady taky už řešil a vracel do Áček s tím, že tam byla řídící jednotka z kradeného auta atd...

Pamatuji si, že jsem je objednával na gumex.cz

Takže mám vždy štěstí.
Naposledy upravil(a) zezmen dne 09.02.2020 15:28, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 09.02.2020 15:27

Takhle vydal motor po sundání přívodu vzduchu a krytu oleje.
Takže to naznačuje i to, že na motoru netesnilo nic a to, že tam tekla nafta z trubičky tomu jenom pomáhalo.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

a po 4 hodinách čištění (počítám ještě tak další 4 hodiny)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 09.02.2020 16:17

Aha...to jsi Ty? :dih:
viewtopic.php?p=1159654#p1159654
Ty si umíš vybrat auta...?
No aspoň, že jseš šikovnej na ruce (poznal jsem před rokem).

Co se týče bordelu v sání může za to...
- EGR (zaslepit)
- špatná funkce separátoru oleje (buď jen membrána (já měnil celé víko komplet))
- přívod olejové mlhy před turbo (zaslepit, odvést jinam)
- nedobré vstřikovače (chčijou na válce, degradace oleje)
- měnit olej po 10k km
- špatné tlaky (dým jde do bloku, degradace oleje + karbón všude)
- špatné turbo (olej prolíná do sání tam karbonuje)
- špatné ovládání turba, netěsné celé sání (karbonizace vlivem špatného poměru palivo-vzduch)
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 09.02.2020 16:42

Ano, jsem to já.
Tohle auto máme už od 2005.
Loni ho manželce na parkovišti nabuřil mladý šofér z PPL a tak jsem narychlo koupil to nešťastné auto s kradenou jednotkou.

Toto mělo jít na totálku, ale oprava vyšla na 2/3 ceny za totálku.
Tak jsem to nechal opravit.
Mno, výsledek je vidět.

Máme dvě auta, ale tohle chci nechat manželce na pojížďky do práce.
Výčet možných chyb mi postavil vlasy na hlavě, ale je to dost možné, že 90% problémů bude pravdivých.

EGR zaslepím, u tak starého auta nemá cenu kupovat nový za cca. 3.000,-
Separátor oleje ? Neznám tento výraz ;-)
Přívod olejové mlhy do turba ? Neznám tento výraz ;-)
Nedobré vstřikovače. Byl dávaný repas a najeto na nich 5t km.
Výměna oleje, hlídám a měním už po 8t km včetně filtru samozřejmě.
Turbo, nevím, při jízdě dávalo dobře, akorát tam byla ta mírná prodleva než se pořádně chytlo (jako by auto nemělo dostatek vzduchu).


Děkuji
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 09.02.2020 18:15

Ať nešpiníme vlákno...tak poslední info mimo téma.

zde o separátoru a zaslepení větve víko vent. přívod vzduchu před turbo...viewtopic.php?p=1173734#p1173734
Prodlevu ve výkonu dělá...buď špatné ovl. turba (slabá vývěva,ventil N75, gate ventil (66kw), mechanismus naklápění lopatek (80kw), baňka, podtlakové rozvody vývěva-N75-baňka, váha vzduchu, čidlo tlaku vzduchu, čidlo kl.hř.,čidlo vačky,rail snímač, reg. tlaku, špatně fungující škrtící klapka (80kw), zanesený ox.kat, netěsná přetlaková soustava, pal filtr) a nebo odevšeho trochu což ke stáří auta je normál.
Pokud to má filtr částic je toho více...
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od phofy » 09.02.2020 18:58

Pěkný, hlavně že si umíš poradit 8)

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 09.02.2020 20:41

Povinná výbava pro čištění motoru a výsledek čištění vstřiků houbičkou na nádobí za pomocí tec 2000 (namočené přes noc).
Děkuji za podněty a odkazy.
Ještě musím zjistit rozměry Ókroužků.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 09.02.2020 20:53

Rozdělals vstřiky a vyčistil uvnitř?
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 09.02.2020 21:01

Ne, na to si netroufnu.
To už bych mohl rovnou koupit konce nové.
Nevím co by mě mohlo při rozebírání překvapit.
Něco mi vyskočí, ulomí se ...
V úterý jsem objednaný na tu zkušebnu.
Když poradíš co mně čeká, čeho se vyvarovat atd. mooožná bych je i rozebral.
Jakou chemii, isopropanol? ... ultrazvuk doma taky nemám.
Musel bych si svařit nějaký bazmek, aby mi tryska držela při povolování v tom vybraní.
Děkuji
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 09.02.2020 22:00

Lehký to dvakrát není a bez ultrazvuku a testovačky to doma nemá smyslu dělat.
Jinak na YT jsou videa s demontem.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 18.02.2020 12:04

Všechny potřebné díly vyměněné, elektrika opravená, auto nastartované.
Tak a teď problém.
U 1. vstřiku nafta a docela dost.
Mírně přitáhnu převlečenou matičku na vysokotlaké trubičce. Osušil jsem naftu a jdu nastartovat. Auto chytne, ale opět nafta kolem vstřiku.
Chci ještě mírně přitáhnout vstřik.
A problém je na světě.
Ustřižený šroub.
Co teď lidi ?
Pokusit se odvrtat a vytahovákem se pokusit jej vyndat ? :wallbash:
Obrázek
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od TomFocus » 18.02.2020 12:53

Prvně bych šel cestou co jsi zmínil.
Dvojka, trojka... vrták, vytahovak. A pokud nic, tak rozvodak dolů a i víko s vackama. Pak krom rozvodů bych udělal řetízek s napinakem mezi vackama a 16 stavitel. A i bych se i vážně zamyslel, když bych byl v tomhle bodě... Nad hlavou dolů a vyčištění od karbonu, srovnat ji, ventily zabrousit + gufirka...
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 18.02.2020 14:02

Jj, děkuji.
Hlavu se mi opravdu sundavat nechce.
Je to přeci jenom 15 let staré auto.
Uvidím, jestli vytahovákem bude úspěch.
Ráno zajedu do Autopalace pro šrouby.
Děkuji
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zezmen » 20.02.2020 06:54

Tak dnes proběhne akce vytažení zalomeného šroubu.
Bohužel mne čeká i demontáž palivových trubiček.
Přístup na prd.
Máte typ na speciální klíč pro povolení 17 převlečených matic?
Jinak mne čeká opět demontáž EGR jenom kvůli tomu, abych demontoval trubičky ke vstřikům a sundal přívod vzduchu.
Ohýbat trubičky se mi nechce, hrozí, že by pak neseděli na vstřiku.
Diky
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů