Spatny start za studena 1.8 TDCI

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 19.12.2013 20:51

Je nějaký předepsaný interval na výměnu žhav. svíček :?: Nebo je jednou za rok zkontrolovat :?:

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od lucky.jack » 19.12.2013 21:05

Předepsaný není. Když auto v zimě startuje jak má není nutný se v tom hrabat. Pro dobrej pocit si můžeš změřit odpor svíček.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Jardak » 19.12.2013 22:08

Já před zimou změřím klešťákem proud na hlavním napájecím kabelu svíček. Vím kolik mám naměřit když jsou všechny OK, takže pokud bych naměřil méně je některá svíčka KO. Preventivně nevidím důvod je měnit...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 20.12.2013 06:38

Právě včera se mi stalo, že sem dlouho točil :-( ale jinak díky za odpovědi :nazdravi:

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 23.12.2013 14:54

Zeptám se kolik by měli mít odpor ty žhav. svíčky? Každá má 0,3 ohmů :bebng:
A co sem teď koukal tak NGK by měli mít 0,9 ohmů. Teď otázka jestli jsou v háji, nebo odchylka měřáku :?: :bebng: :bebng:

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od zeli » 23.12.2013 20:29

Tak zmer samotnej merak :wink: Ale stejne to mereni bude hodne nepresny u takovychto hodnot. To bys musel pouzit uz nejakou neprimou metodu a s tim je opruz.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 23.12.2013 21:04

Na nějakou metodu se můžu vykašlat, to už je jednodušší je vyndat a zkusit na baterce jak žhavěj :?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od V12 » 03.01.2014 23:16

Tak toto povedz niekomu, kto ma 2.0TDCI :twisted: Ja som bol u toho, ako mi ich mechanik menil. Velmi zaujimavy pohlad, ako mu zo zubov tiekla voda a u pusy mal penu ako vzteklej pes. A ten jeho slovnik - pospominal istu cast tela snad vsetkych slecien od Decina az po Breclav.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Standa.64 » 04.01.2014 09:52

To 1.8 má přístup k žhavičkám jak na zlatém podnosu
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od V12 » 05.01.2014 11:17

Viem, menil som ich na Escorte 1.8TD, co je v podstate ten isty motor.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od zdenek34 » 27.01.2014 16:20

Elektrice vůbec nerozumím, tak se zkusím zeptat. Chci koupit nové žhavící svíčky a zaujala mě jedna věc. U dvou typů žhavících svíček určených pro mé auto jsou tyto hodnoty:

Žhavicí svíčka NGK (4520) D-POWER27
krátky kód NKG: 4520
dlouhý kód NGK: Y-524J
napětí [V]: 10
intenzita elektrického proudu [A]: 5
Odpor [ohm]: 0,9
Celková délka [mm]: 95,5
armatura [mm]: 24
velikost závitu: M10 X 1,0 mm
Utahovaci moment [Nm]: 17
Rozměr klíče: 10 mm
druh konektoru: M4 / 0,8 - 1,5 Nm

Žhavicí svíčka BERU GN993
napětí [V]: 10
intenzita elektrického proudu [A]: 16,5
Typ žhavící svíčky: ke žhavení
Typ žhavící svíčky: tyčová žhavicí svíčka
Rozměr klíče: 10 mm
velikost závitu: M 10x1,0
Celková délka [mm]: 96
armatura [mm]: 24,5
Stoupaní kužele: 93°
druh konektoru: M4 / 2Nm
mez unostnosti [Nm]: 35
Utahovaci moment [Nm]: 15

Zajímá mě hlavně ta rozdílná intenzita el. proudu. Z pohledu elektrikře bych chtěl vědět, která bude lepší, či jaké výhody nebo nevýhody budou u těchto typů. Děkuji za názory.
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Jardak » 27.01.2014 20:29

Selskej rozum mi říká, že ta s menším proudem předá motoru míň tepla. Nicméně kolega z práce je na svým FF 2 má a startuje v pohodě.

PS: do více vláken ten dotaz už nepiš..... :nnou:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

buzzny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 03.10.2013 20:40

Problém - Svíčky?

Příspěvek od buzzny » 04.02.2014 18:57

Sloučeno. lucky.jack

Focus 2008 1.8 tdci 85kw
Zdravim panove, nejsem zrovna znalec a tak potrebuju radu, pri teplotach okolo nuly se mi dari nastartovat treba az na potreti, nakonec to vzdycky chytne ale na ukor baterie ktera je skoro vybita. Nejspis to budou svicky ale radsi chci mit jistotu nez se do toho pustim. Pokud mam auto v teple chyta napoprve.


A pokud mi nezhavi jedna svicka znamena to ze motor jede jen na 3 valce? Mozna hloupy dotaz ale jak rikam, neni to muj obor. Diky za odpovedi

buzzny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 03.10.2013 20:40

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od buzzny » 04.02.2014 19:31

Omlouvam se za predchozi zbytecny dotaz ;-)
Ale jak je to s tema valcema?

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od lucky.jack » 04.02.2014 19:37

Ano i ne. Ve válci, v kterém není dostatečná teplota se nafta špatně vzněcuje a tedy neshoří. Tím pádem motor nejde pravidelně a proto špatně startuje. Proto jsou tam žhavičky, aby vnitřek válce nahřály a tím pomohly se naftě vznítit.
Pakliže to není tvoje parketa bude lepší to dát někomu do servisu a radši se v tom moc nehrabat. Nic ve zlým :wink:
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Boyc123 a 4 hosti