Rozborka sání
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 10.02.2014 21:41
Rozborka sání
Dobrý večer fordí přátelé,
potřeboval bych poradit, nejlépe i s nějakou fotkou. Jsem vlastníkem Focuse 2007 2.0TDCi už od vysoké školy a nyní po 8 letech můj krasavec začal trochu zlobit s egrem. Tak jsem si v procesu čištění řekl, že bych vyčistil jak škrtící klapku tak i sání od toho strašného mazutu co se tam za ty roky ( mého vysokoškolského šetření za údržbu) na autě zanesl. Ale mám trochu strach se pouštět do sání, i přes to, že jsem se tu na foru dočetl (a to několikrát), že s EGRem je dobré vyčistit i toto vše. Nějaké rady, či přímo návod jak to demontovat? Mám rovnou koupit i nové těsnění? EGR, sem vytáhl v pohodě, na něj je videí milion, ale na sání jsem nenašel.
Díky moc
potřeboval bych poradit, nejlépe i s nějakou fotkou. Jsem vlastníkem Focuse 2007 2.0TDCi už od vysoké školy a nyní po 8 letech můj krasavec začal trochu zlobit s egrem. Tak jsem si v procesu čištění řekl, že bych vyčistil jak škrtící klapku tak i sání od toho strašného mazutu co se tam za ty roky ( mého vysokoškolského šetření za údržbu) na autě zanesl. Ale mám trochu strach se pouštět do sání, i přes to, že jsem se tu na foru dočetl (a to několikrát), že s EGRem je dobré vyčistit i toto vše. Nějaké rady, či přímo návod jak to demontovat? Mám rovnou koupit i nové těsnění? EGR, sem vytáhl v pohodě, na něj je videí milion, ale na sání jsem nenašel.
Díky moc
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 439
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Rozborka sání
Ahoj, mám to za sebou u bývalé 407, která měla totožný motor. Čistil jsem po zaslepení EGRu cca v 220tis.KM. Na víko sání je potřeba koupit nové těsnění včetně kroužků. Můžu říct, že to byl opravdu kekel. Ani ne hadice a klapky, ale to víko co jde do motoru. Mám i fotky, jen teda v PC. Když mi napíšeš SZ, tak ti je můžu poslat.
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 439
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Rozborka sání
Jelikož mám (kupodivu) i návod, určený pro servis Peugeot, tak to nasypu rovnou sem. Třeba se bude hodit i dalším. Když koukám na fotky, tak hlavní důvod proč jsem to čistil a přetěsňoval bylo jedno netěsné těsnění. I přes dodržení momentu dle výrobce jsem nakonec ještě dotahoval při zahřátém motoru...
Jedná se o motor RHR 100/103KwM MK5 132kW AWD PowerShift 2017
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 439
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Rozborka sání
No a fotky z demontáže
Víko sání čištěné kartáčem na zbraně
Víko sání čištěné kartáčem na zbraně
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 439
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Rozborka sání
No a samozřejmě i začátek sání. To už se dá i na parkovišti. Nakonec jsem hadice vyměnil za trubky
Ještě rada nad zlato. Pokud použiješ jakýkoli hořlavý čistič, například čistič na brzdy. Nech vše řádně vyschnout. V intercooleru to schne dýl. Pak si motor šlukne a zbláznil by se
Ještě rada nad zlato. Pokud použiješ jakýkoli hořlavý čistič, například čistič na brzdy. Nech vše řádně vyschnout. V intercooleru to schne dýl. Pak si motor šlukne a zbláznil by se
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 10.02.2014 21:41
Re: Rozborka sání
Moc děkuji za fotky takže tohle bude tak na dva víkendy (pro mě ). Hele jen prosím tě, v tom manuálu, píšou, že mám použít nějaký speciální prostředek k demontáži č. [1]. Tam je nějaký speciální klíč?
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 439
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Rozborka sání
Jojo, sikovky nebo dvoje kombinačky
Myslim si, že je to práce na dvěhoďky. Nevím, jak daleko je utopenej motor ve tvém autě, ale u 407 jsem měl kolena jak prak.
Není špatná práce. Jen doporučuju fotit, ať pak víš, co a kam, kudy. Hlavně nezapomenout pak připojit zpět podtlaky, jako já. Ale to poznáš, až bude turbo bez variability lopatek
Myslim si, že je to práce na dvěhoďky. Nevím, jak daleko je utopenej motor ve tvém autě, ale u 407 jsem měl kolena jak prak.
Není špatná práce. Jen doporučuju fotit, ať pak víš, co a kam, kudy. Hlavně nezapomenout pak připojit zpět podtlaky, jako já. Ale to poznáš, až bude turbo bez variability lopatek
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů