Snímače motoru 1.4 a 1.6 Zetec (S-SE) a jejich funkce

Moderátor:foki
Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: Snímače motoru 1.4 a 1.6 Zetec (S-SE) a jejich funkce

Příspěvek od jirkasatyr » 13.05.2018 09:01

Jo to je presne ono :) dikes
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
black panther 1,6
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 26.10.2008 09:57
Bydliště: frydek mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímače motoru 1.4 a 1.6 Zetec (S-SE) a jejich funkce

Příspěvek od black panther 1,6 » 02.02.2021 14:06

Zdravím Forďáci.
Prosím o radu.
Při ohřátém motoru na volnoběžné otáčky cca 750-800 ot/min, váha posílá napětí na ŘJ. okolo 0,5 - 0,6V, Je to normální hodnota?? (někde jsem se dočetl, že by mělo být 0,9 - 1V)
Po výměně baterie byly dost problémy s volnoběhem, po vyčištění MAF a volnoběžného ventilu se situace po najetí cca 50 km uklidnila. (volnoběžný ventil byl v průběhu let již měněn)
Při změně otáček váha reaguje plynule a normálně.

Předem díky za ověření hodnot V.
Obrázek
Ford Focus 1,6 16v rv.00 zetec s/ Black panther

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Snímače motoru 1.4 a 1.6 Zetec (S-SE) a jejich funkce

Příspěvek od petulak » 03.02.2021 14:17

Na rozdíl od ostatních čidel používaných v systémech elektronického vstřikování paliva, váha vzduchu má na vrchní straně jakousi černou krabičku. V této krabičce je umístěn signální procesor – díky němu je MAF jedním z nejsložitějších senzorů vůbec. MAF a ŘJ zpracovávají dva rozdílné typy dat, které se od sebe velmi podstatně liší. Jako styčný důstojník mezi oběma z nich funguje právě signální procesor, který příkon MAF mění na napětí 0 – 5V, což je formát pro ŘJ dobře čitelný. Váha vzduchu zpracovává množství proudu nutné k udržení vyžadované teploty „horkého drátu“. Díky podkladům získaným z MAF je řídící jednotka schopna určit, kolik gramů vzduchu proudí do motoru každou vteřinu. Signální procesor tedy zjistí, kolik ampér spotřebuje „horký drát“ a tuto hodnotu vyjádří jako signální napětí pro ŘJ, tedy napětí od 0 do 5V. Součástí programového vybavení řídící jednotky je také tabulka s údaji přicházejícími z konkrétní váhy vzduchu použité v daném motoru. Tyto předprogramované hodnoty pochopitelně musí odpovídat programu signálního procesoru. Aby celý systém fungoval ve vzájemném souladu, signální procesor MAF je naprogramován pro všechny možné údaje o rychlosti a teplotách proudění vzduchu, které při běhu motoru mohou nastat. Řídící jednotka rozumí signálnímu napětí 0 – 5V, jenž označuje přesně daný počet gramů vzduchu (tedy hmotnost), které motor spálí. Prohlédněte si následující příklad dvojí konverze dat. Vzájemně působí jako sladěné taneční kroky, co myslíte?

Horký drát spotřebuje 1,04A –> signální procesor odešle 0, 39V –> pro ŘJ tomu odpovídá 1,42 g vzduchu za vteřinu.

Nevypadá to příliš složitě, že ano? Ani to složité není, ovšem za předpokladu, že vše je správně naprogramováno a všechny dílčí systémy fungují správně. Nicméně je třeba uvést, že celkem existuje více než 500 různých kombinací údajů MAF a řídící jednotky. Proto tedy nelze jednoduše instalovat jakoukoliv váhu vzduchu a očekávat, že původní řídící jednotka jí bude bezchybně rozumět. Prozradím ještě jednu věc: základní konstrukce MAF je mnohem citlivější než kterýkoliv jiný snímač průtoku. Můžete se pokusit přestavět programové vybavení váhy, ale smiřte se s tím, že se vám nepodaří plně využít její potenciál přesnosti měření. Důvodem je a) nespolehlivá a nepředvídatelná povaha vzduchu při rozpínání a smršťování, b) prosté fyzické vlastnosti proudění vzduchu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Technické informace + diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti