Zimní pneu - sezóna 2023/2024 od strany 174

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od TomFocus » 17.12.2018 15:29

No, když to tak sleduji...sem strašně prekvapenej, že jsem zvládl ,,přežít,, sněhovou cestu Praha Vysocina Brno na Polarisech 5 a už vůbec nerozumím tomu, že mě zdravého (psychicky) dovezli Brno Praha na mokru při 130+ :shocked:

Čekal sem kdy začnou hucet, že neuslyším radio či partnerku a volant sem držel, tak pevně, že by mě ho nevyrval ani defekt kostry, který sem po zdejším čtení očekával :bebng: Možná, že mám celý život pondělní zimaky a tím štěstí :wink:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od kratales » 17.12.2018 15:47

Hele ono se na tom dá jezdit úplně bez problému o tom žádná, sám jsem odjezdil 1x Polaris 2 a 2x Polaris 3 a jezdil jsem úplně bez problému. Jenže pak jsem dostal zadara Conti TS850 a ten komfort, ale především záběr a brzdění na sněhu jsou na úplně jiné úrovni. Ono se dá jezdit na lecčem, pokud tomu přizpůsobíš jízdu. Ale lepší pneu podle mého názoru prostě opodstatnění mají. Ono pro někoho kdo jezdí přes zimu převážně po městě a nenajede moc kilometrů, tak je Polariska super guma, protože stejně ji dřív vyhodí než ojedeš Ale pokud někdo jezdí pravidelně dálky a třeba ještě bydlí v nějaké oblasti kde jsou zimy horší, tak je lepší pneu k nezaplacení.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od TomFocus » 17.12.2018 16:27

Hele :mrgreen: jezdím na kde čem (pneu) jezdím hodně a rozhodně ne po Praze (jen) V pracovní ,,dobe,, kontroluji stavy ZÚ v noci, odpoledne, ráno, dopoledne na ledě, sněhu..atd. Záleží jen a jen na řidiči a jeho schopnostech.
Co nevyjede jeden traktorista druhej zvládne levou zadní (Zimní Údrzba ) a sjety gumy v tom nejsou..

Někdo musí mit permanentní 4x4 (měl sem Subaru sti), někdo potřebuje nej nej nej pneu (měl sem), aby nebylo ALE?...a někomu stačí auto a gumy a dostane se všude kam potřebuje stejně bezpečně, rychle a nedělá kolem toho Zagorku.

Jen si tak říkám, treba 1.12.2018 v 01:45h, když jedu z Modletic do Úžic (cca45km) na ledové brecce 70km/h s obyčejným predohrabem a nějakými zimaky (Fulda 6mm) kde jsou všichni s těma supr zimakama a suv 4x4??? Že by to bylo mezikusem??? Čím jsem starší dávám tomu čím dál větší váhu. Přeji příjemné porovnávání např. hlučnosti hlavně u ff2 1.6i ta je v ve 100km/h hlucnejsi než protektor. :perfect:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od kratales » 17.12.2018 17:26

Jako souhlas, že nejdůležitější je ta věc co sedí za volantem. Nicméně i ty gumy prostě udělají své. Co se týče té hlučnosti FF2 1.6i, tak je to fakt dost hlučné auto, ale kam se to hrabe na ty zmiňované protektory. Zrovna svého FF jsem koupil s Vraník HPL4 a byla tu šílenost, to zase ten motor je proti tomu krásně tichej. Vraníky jsem i když zánovní z auta sundal, páč nalítám nejvíce po dálkách a po dálnici a to by mi asi praskla hlava. To i střešní nosiče s nosičema kol jsou proti Vraníkům procházka rajskou zahradou. Nicméně v porovnání s konkurencí je to odhlučnení fakt bída, takže osobně jsem auto muset vytlumit a teď už to je v klidu. Co nezvládl výrobce, resp. na čem ušetřil, to jsem musel samo-domo dodělat. A je to fakt šílenost, jak je motor a podvozek šíleně odfláknutý co se týče odhlučnení. Ale to už jsem OT, pardón.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od jenikHK » 17.12.2018 17:26

Osobně vybírám pneu na zaklade testu i stitku (coz spolu někdy docela vtipně nekoreluje), pripadne doporuceni z okruhu sirsich znamych. Každopádně osobní zkušenost je nejlepší, ale bohužel nabídka je příliš široká.
;)
Jsem z Podkrkonoší, takže dobry pneu mnohdy znamenaly, ze se člověk dostal domu a špatná, ze cekal na traktor.
Každopádně jsem nechapave hledel, co předvedla ZU o uplynule sobotě, sice sněžilo, ale sníh hned mizel. Vse ovsem prosoleno, jak tresčí játra. A lidi jezdili, jak kdyby se nechumelilo... :)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od stano. » 17.12.2018 17:30

Vsade su sami majstri volantu. Machri v kazdom pocasi. Umelci sikovnejsi ako fyzikalne zakony...
Ked nieco vyleti z protismeru, spoza stromu, z bocnej ulicky... jedine co sa da spravit je dupnut na brdzu a dufat. A vtedy je kazdemu hovno platne, ci najazdil milion kilometrov bez nehody, alebo vysiel zasnezeny kopec na letnych, alebo predvidal vyherne cisla v sportke tyzden dopredu. Jedine co rozhoduje je ako rychlo ide a ake ma pneu (dalsie faktory ako povrch vozovky, ABS, vahu auta, atd. nepocitam, to sofer neovplyvni, jedine kupou supersportu miesto SUV...).
Ze si najazdil neviem kolko na Polarisoch je vyborne. Ze si s nimi nemal nehodu tiez. Ale s rovnakym argumentom sa najde urcite aj umelec na letnych. To ale neznamena, ze su to super pneu. A pri nudzovom brzdeni by si nebol vdacny za nejake ine.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od TomFocus » 17.12.2018 18:07

A právě v tom to vše je...šedá kůra mozková!!! IQ, EQ...poučení z chyb, rychlé načítání zkušeností...
Vzit v potaz....behem mžiku...
Stav auta, rychlost, podklad, výkon přenesený na kola, reakce auta na podklad, naklonenou rovinu, okolní klima a k tomu mozek potřebuje senzory ...oči, dlaně, zadek, chodidla, střední ucho/rovnovaha.

Víš Stano proč dnes je málo ,,dobrych,, řidičů? Dle dopravních psychologů za to může to, že děti, mladí málo jezdí obecně na kolech! Tam si mozek v ,,ranem,, stadiu zafixuje....adhezi, zrychlení všemi směry, naklony a další poznatky, který dospělí využije v jízdě autem za ,,zhorsenych,, podmínek.

Za mého dětství jsme litali po polnackach na arabech, skladackach v bahně na sněhu a hráli si na Ariho Vatanena a spol... Předháněli se komu do zatáčky nejvíce podklouzne přední kolo atd.

Dnes mladý řidič začíná? U PC na hře! V lepším případě horal po stezce, skútr a auto se všemi asistencemi + suv + 4x4 + ,,super,, pneu.

SUV = naklony v zatáčkách a ven po tecne protože je ještě těžší než ,,obyčejný,, auto. O setrvačnosti je již zbytečné psát. (dříve velké a těžké auto měl až zkušený řidič)
4x4 = i permanentní ctyrkola je nedotaciva! Takže klasickému produktu z autoškoly není spasou!
A že by to vše zachránili top pneu?!
Kde ty pneu byly, když jsme v devadesatkach lítali na Savach, Matadorech a Barumkach do Alp, Dolomitu...Beskyd..? A no problema...

MEZIKUS ne top pneu.. :mrgreen:
Rukama mě projde za rok mraky řidičů sypacu, komunální techniky, velkych sekacek včetně dálkově ovládaných a vždy je to o obsluze...jak kvalitně techniku ovládá/zvládá.
Dost se jich vymlouva na to či tam to :oops: Pak přijde ,,venca,, a najednou to jde/jede/projede/odveze...
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od stano. » 17.12.2018 18:17

Tak este raz. Ked ti nieco vybehne necakane do cesty, predpokladam, ze ty behom pol sekundy vyhodnotis
Stav auta, rychlost, podklad, výkon přenesený na kola, reakce auta na podklad, naklonenou rovinu, okolní klima a k tomu mozek potřebuje senzory ...oči, dlaně, zadek, chodidla, střední ucho/rovnovaha.
predvedies uhybny manever ako Loeb a zabrzdis auto na polovicnej drahe ako vsetci ostatni. Ok. Vyborne. Obdivujem ta. V druhom zivote sa mozno aj ja tak narodim. Urcite budes ten jediny sofer, ktory vraj existuje, ktory dokaze vzdy zvladnut necakany pretacavy smyk a zareagovat uplne dokonalou kontrou do volantu.

Pretoze ja som sa asi narodil chybny. Bicyklujem bez pomocnych koliesok od 3 rokov. Najazdil som desattisice km. A to jazdil aj downhill. Beznou rychlostou aut v meste na bicykli dole lesom. Skodovku 120tku som prehanal po uzavretom areali este v 16tich, aj na zamrznutom parkovisku som blbol s kazdym autom. No ked sa mi stalo, ze zrazu nieco vybehlo, tak jedine, co som v zlomku sekundy spravil bolo, ze som dupol na brzdu. Lebo akekolvek vyhodnocovanie v tom momente by oneskorilo reakciu a uz by som to rozflakal. No nic, do staroby to uz lepsie nebude. Tak mozno v druhom zivote sa narodim dokonaly.

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od kratales » 17.12.2018 18:30

Ale nikdo netvrdí, že pneu všechno spasí a pomůžou překonat fyziku. Samozřejmě když za volantem bude sedět idiot, tak mu nepomůže ani TOP posvěcená pneu. Ale ta pneu prostě je a bude jedním z dost znatelných elementů. Samozřejmě, že je spousta blbců, kteří obujou pneu z TOP 5 na své SUV a rázem se z nich stane Ken Block. Ale v případě krizové situace může každý centimetr brzné dráhy, ovladatelnost pneu, zrychlení na sněhu/břečce/ledovce být dosti důležité a do takové situace se může dostat kdokoliv a to jestli má najeto 10tkm, 1000tkm mu pak v případě krizové situace může být celkem prd platné. Zkušenosti řidiče jsou samozřejmě zřejmě tím absolutně nejdůležitějším elementem, nikoliv však na 100%. Dlležitý je i stav podvozku, brzd, geometrie a rovněž i pneu. Jak říkám, také jsem na Barumkách jezdil, projezdil s nima Tatry, Alpy a různé naše horské oblasti a bez problému jsem všude dojel, stejně tak jako jsem projel Tatry, Alpy, Krkonoše, Beskydy, Jeseníky ... na Michelin Crossclimate a taky jsem všude bez problému dojel. Nicméně prostě když jsem na své auto obul lepší pneu, tak to prostě bylo sakra znatelné. Máme doma 2x FF, jeden aktuálně na nových Polaris 5 (najeto asi 1000km) a druhý na rok starých Hankook W452 (najeto 12tkm). Třeba teď při cestě ke garáži, kdy mám cestu do mírného kopce a všude je halda sněhu a ledovka, tak je sakra znát jakým autem tam jedu. První den kdy tu napadlo 20cm sněhu a cesta byla neprohrnutá, tak jsem měl s autem na Polarisech o poznání obtížnější se ke garáži dostat. První focus s Hankookem párkrát zahrabal, ale dojel. Druhý s Polarisama také dojel, ale hrabal o poznání více a dokonce jsem na jednom místě musel zastavit a pořádně se rozjet, abych překonal mírné převýšení pod kterým byla ledovka.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od TomFocus » 17.12.2018 18:45

stano. píše:Tak este raz. Ked ti nieco vybehne necakane do cesty, predpokladam, ze ty behom pol sekundy vyhodnotis
Stav auta, rychlost, podklad, výkon přenesený na kola, reakce auta na podklad, naklonenou rovinu, okolní klima a k tomu mozek potřebuje senzory ...oči, dlaně, zadek, chodidla, střední ucho/rovnovaha.
predvedies uhybny manever ako Loeb a zabrzdis auto na polovicnej drahe ako vsetci ostatni. Ok. Vyborne. Obdivujem ta. V druhom zivote sa mozno aj ja tak narodim. Urcite budes ten jediny sofer, ktory vraj existuje, ktory dokaze vzdy zvladnut necakany pretacavy smyk a zareagovat uplne dokonalou kontrou do volantu.

Pretoze ja som sa asi narodil chybny. Bicyklujem bez pomocnych koliesok od 3 rokov. Najazdil som desattisice km. A to jazdil aj downhill. Beznou rychlostou aut v meste na bicykli dole lesom. Skodovku 120tku som prehanal po uzavretom areali este v 16tich, aj na zamrznutom parkovisku som blbol s kazdym autom. No ked sa mi stalo, ze zrazu nieco vybehlo, tak jedine, co som v zlomku sekundy spravil bolo, ze som dupol na brzdu. Lebo akekolvek vyhodnocovanie v tom momente by oneskorilo reakciu a uz by som to rozflakal. No nic, do staroby to uz lepsie nebude. Tak mozno v druhom zivote sa narodim dokonaly.
Proč bych měl na ledě dělat ,,losí test,,?
Tam kde mě může ,,něco,, vběhnout před auto (les, stromořadí, úzká ulice se zaparkovanými auty)
Pojedu, tak rychle kam vidím a můžu zastavit což na sněhu v lese je dle viditelnosti cca 50-65 a u nás v ulici kde může mezi auty vběhnout dítě jedu 200m na jedničku! Já prostě chci dojet do cíle ok a né testovat pneu! Mám mozek a ten mě pomáhá.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od kratales » 17.12.2018 19:10

Jenže já po dálnici taky v klidu mohu jet 250km/h, protože tam kam vidím, tak tam v pohodě 2x stihnu zastavit. Jenže třeba srnka se určitě nebude starat o to, jestli vběhne před auto v dostatečné vzdálenosti, aby si stihnul zastavit. Ta ti prostě vběhne přímo před auto. A pochybuju, že na dvou metrech zabrzdíš, to ani nestihneš sáhnout na brzdu. Ty dva metry při bežné rychlosti ujedeš než si vůbec stačíš všimnout, že tam nějaká srnka vběhla. Sám jsem testoval reakční dobu stopkama s pípákem, kdy mi spolujezdec náhle zapl zvukový signál a já náhle musel zabrdit. Než jsem vůbec stačil zareagovat a dát nohu na brzdu, tak jsem ujel pěkných pár metrů a to nemluvím o brzné dráze. A zrovna brzdnou dráhu ti pneu ovlivňují sakra dost.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od TomFocus » 17.12.2018 19:40

Je mě líto, ale já nezažívám situace co barvíte...
Jedu nocí po okresce za snížené adhézi, dívám se stále před sebe a to i periferně (příkopy) a pokud jsou keře či stromy součastí krajnice (což je málo kdy) výrazně zpomalím. Prostě stále počítám, že něco vyběhne...ne ne na náhodu nejezdím. To bych nemohl mít přes dva mil km bez nehody po celé EU (B,CE) bez super pneu a nebo co dva sjetý mm to nový gumy :totlsmile:
Jen ignorant jede stejně rychle i když se mnění prostředí :mrgreen: tomu se říká psychopatie (ztráta zdravého úsudku). :palec_nahoru:

Kluci končím... :mrgreen:
Jezděte si jak chcete, blázněte s pneu tak jako s oleji, ale věřte, že vše je o normálnosti (jízdy,obsluhy).
Klid vaší duši :cooler:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od miki21 » 17.12.2018 19:54

Když Ti vběhne srna 2 metry před auto, tak Ti nepomůže nic, natož prémiové pneu. Důležitý je ten mezikus mezi volantem a sedačkou a jeho hlava.

Stano- když Ti z řady zaparkovaných aut vyběhne děcko, a ty to nepředvídáš, tak ho stejně sejmeš a nestihneš říct ani prd. :wink:

Nevím, proč se do Toma trefujete. Má pravdu. :wink:

Každý si jezděte jak a na čem chcete. Tohle téma je spíše o osobních skušenostech s konkrétními pneu, ne o výsledcích podplacených testů.

Jo a abych nezapomněl.... Kormorán. :mrgreen: :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Stastlivec
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1197
Registrován: 19.05.2016 12:40
Bydliště: Jesenice

Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od Stastlivec » 17.12.2018 19:59

kratalesi svezes me nekdy 250? :-) mam stejny auto a tolik nejede.. to bude asi aditivy :-D

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Zimní pneu - sezóna 2018/2019 od strany 157

Příspěvek od kratales » 17.12.2018 20:05

Ale to nikdo nepopírá, ani tvé zkušenosti. Ale krásným příkladem byl na Youtube test pneu u aut s autonomním řízením někde v Kanadě. Tam bylo krásně vidět, že ty pneu také prostě svoje udělají. Tam už se těžko dá argumentovat něčí (ne)schopností řízení. Co se týká srnek a zvěře, tak na to mám obzvlášť štěstí. Naštěstí jsem tedy vždy stihl dobrzdit. Například když jsem jezdil z práce kolem 21h večerní, tak jsem pravidelně potkával na silnici 1. třídy (dálniční přivaděč) divočáky. Zřejmě tam každý večer byl nějaký jejich meeting. Já tedy nemám najeto tolik jako ty, odhadem asi ani ne čtvrtinu, ale naštěstí jsem také nikdy neměl nějakou kolizi nebo nehodu, tedy myslím co se týče mnou zaviněné nehody (jinak už tři :nixw: ). Třeba nejednou se mi stalo, že se mi někde za horizontem nebo za zatáčkou vyřítilo auto, které bylo částečně na mojí straně silnice a musel jsem zajet do krajnice. A třeba v případě sněhu nebo břečky je takové zajetí do krajnice velmi silným zážitkem. A věřím, že zrovna v takových situacích je moc fajn mít nějakou pneu, která se dokáže dobře probrodit tím sajrajtem a bude mít dobrou ovladatelnost a já se takového manévru nemusím bát. Já třeba z hlediska bezpečnosti měním zimní pneu každé dvě zimy, to mají ještě zhruba 5-6 mm, stejně jako dělám čištění brzd a nechám nastavit geometrii. A třeba rozdíl mezi novou 8 mm pneu a dva roky starou 5-6 mm pneu je také neskutečný rozdíl. Neříkám, že bych neuměl jezdit na 4 mm zimní pneu, ale proč? Zdraví mám jedno a při té koncentraci idiotů co dnes na silnicích je raději oželím pár stovek (víc to není, ty staré pneu vždy ještě prodám), než abych se někde kvůli nějakému ... rozsekal a pak v lepším případě ležel rozlámaný v nemocnici. Připomínáš mi jednoho kolegu, který říká "já se do krizových situací nedostávám a ani jsem se nikdy nedostal". V tom případě gratuluji, kéž bych to měl stejně. Jenže jednou se prostě chtě-nechtě do té krizové situace člověk dostane. A tam pak nebude rozhodovat jen řidičský um, ale i technický stav vozidla (tlumiče, podvozek, silentbloky ...), geometrie, pneumatiky ... těch prvků co všechno tohle ovlivní je spousta. Samozřejmě, 95% dělá řidič, ale těch pár dalších procent v krizovce je sakra hodně. Vem si, jak těch 5% pravděpodobnosti hlavní výhry ve sportce je obrovská šance .... A v případě řešení krizovky na silnici to bude jinak?


Stastlivec: to bylo samozřejmě řečeno v nadsázce :mrgreen:. Reálně jsem jel takovou rychlostí maximálně v Need For Speed :Dancer:
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů