Plniaci tlak pneumatik
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Plniaci tlak pneumatik
ja fukam 17" na take iste tlaky ako madbugie
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Plniaci tlak pneumatik
Aj mne takto extremne prefukali pneu na pumpe a pripadal som si,ze mam obute 22-ky,alebo Run Fletove pneu.Tvrde ako beton a komfort pneu uplne v kybli,takze u Focusa a 18-tok neodporucam
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Plniaci tlak pneumatik
Je pravda, že vyklepaný jsem pěkně a rázy do kabiny jsou taky nepříjemné, ale zase by to mělo mít lepší jízdní vlastnosti a ty u mě vedou. Včetně doporučení na vyšší tlak při vyšších rychlostech a verzi kombi.
Na Opelu Omega jsem měl 235/45 R17 a jsem tedy zvyklý na mínusy při podobných pneu, ale zase ohromné plusy v jízdních vlastnostech oproti "pohodlnějším" pneu. Pokud člověk požaduje komfort oproti sportovějšímu užitku tak takové kola nikomu nedoporučuji...
Na Opelu Omega jsem měl 235/45 R17 a jsem tedy zvyklý na mínusy při podobných pneu, ale zase ohromné plusy v jízdních vlastnostech oproti "pohodlnějším" pneu. Pokud člověk požaduje komfort oproti sportovějšímu užitku tak takové kola nikomu nedoporučuji...
Ex ST220 model 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.03.2009 19:00
predpisany tlak v pneumatikach
zdravim vsetkych, chcel by som s aopytat na taky detail.. mam FF combi 1,6 TiVCT, rv 2005. na nalepke na rame prednych dveri su uvedene tlaky pre predne a zadne pneumatiky podla zatazenia auta. pri lahkom zatazeni ma byt tlak v prednych gumach 2,1 a v zadnych 2,3. ja to tak mam nafukane stale, ale nedavno mi dal na shellke typek chrobaka do hlavy, ze preco su predne kolesa maksie, ked je tam motor ja som jazdil predokolku daewo espero a to sa vpredu fukalo viac ako vzadu. u mojho FF je to naopak. teraz rozmyslam, ci to tak naozaj ma byt, alebo mam zlu nalepku
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: predpisany tlak v pneumatikach
Neboj sa, ja to mam tak isto.
Pravdepodobne mas kombi, ci sedan, ze?
Pravdepodobne mas kombi, ci sedan, ze?
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: predpisany tlak v pneumatikach
len.. ked chodis castejšie "prazdny" a mas kombik ako aj ja, tak podla mna neni dobre mat zadne gumy tvrdsie, nez tie predne.. Zadok je lahky a na tvrdych gumach strácaš komfort pruženia a tlmenia nárazov od vozovky
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: predpisany tlak v pneumatikach
2,3 a prázdný zadek je podle mě taky jedna z věcí co způsobí sjetí gum do pily.Já jezdim 2,0 zadek prázdnej.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.03.2009 19:00
Re: predpisany tlak v pneumatikach
ok, diky kombi mam tiez.Anndy píše:Neboj sa, ja to mam tak isto.
Pravdepodobne mas kombi, ci sedan, ze?
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.03.2009 19:00
Re: predpisany tlak v pneumatikach
no ak sa to prejavi iba komfortom, tak to by mi nevadilo. aspon citim, ze som v aute mne sa to nechce furt prefukovat podla aktualneho zatazenia. v meste chodim zvacsa sam alebo dvaja, mimo zas zatazeny viac. pokial tvrdsie gumy vzadu naprazdno iba viac vytrasu, tak to je potom ok. ja mam navysr 15" kolesa, takze gumy na pruzenie je tam dost, aj ked je nafuknuta.Quickie píše:len.. ked chodis castejšie "prazdny" a mas kombik ako aj ja, tak podla mna neni dobre mat zadne gumy tvrdsie, nez tie predne.. Zadok je lahky a na tvrdych gumach strácaš komfort pruženia a tlmenia nárazov od vozovky
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: predpisany tlak v pneumatikach
Hmm na jar, keď som dával nové letné pneu 205/55 R16 som skúsil nafúkať na plnú záťaž(ak si dobre spomínam, tak vzadu 2.8 a vpredu tuším 2.4atm.
Po asi týždni jazdenia som na tých širokých letných videl, že reálne sa cesty dotýkajú IBA v strede behúňa a po kraji (najmä z vonkajšej strany) boli na behúni aj po asi 7-10dňoch stále tie farebné pásy z fabriky - teda až na nerovnosti - sa ani nedotýkali cesty.
Tak som zliezol na 2.3 a 2.3 - ale predok vyzerá najmä na letných pri predpísanom tlaku akoby boli podhustené pneu - teda nie veľmi dobre.
Ale teraz to neriešim - zimáky mám teraz o 0,1atm menej ako predpísaný tlak vpredu i vzadu.
Dobrým indikátorom je práve detail opotrebenia pneu - zmeriaš si hĺbkomerom hĺbku dezénu na novej pneu - po celej šírke behúňa, teda v rôznych drážkach dezénu.
Po nejakej dobe si premeriaš hĺbku tiež v celom profile a ak ubúda všade rovnako - máš ich správne nahustené a teda i využívaš ich maximálny možný prínos pre bezpečné vedenie, ovládanie i brzdenie auta.
Ak máš v strede menšiu hĺbku dezénu ako po okrajoch - tak ich prehusťuješ a treba to upraviť, lebo styčná plocha pneu s vozovkou nie je využitá na 100%.
Ak máš menšiu hĺbku dezénu po stranách a v strede je dezén hlbší - tak jazdíš na podhustených pneu a jazdíš i brzdíš viac na krajoch behúňa ako jeho stredom či celou plochou. Teda okrem vyššej spotreby z vyšieho tepelného i mechanického zaťažovania /časti/ pneumatiky...a hlavne z "menšieho obežného priemeru" kolesa zároveň auto nereaguje na riadenie tak komunikatívne ako by malo a tiež brzdenie či manéver v krízovej situácii takéto auto nezvládne tak ako by mohlo ak by malo správny tlak v pneumatikách.
Prehustené je podobne zle, ako podhustené - auto už sa začne správať nielen tvrdšie, ale aj sa mu zhoršia jazdné vlastnosti - teda ak tomu tak je - pozornejší vodič to zistí, že to čo nafúkal už je moc.
Je to o pneumatike - vo veľkej miere. Napríklad F1 má tuším celkom nízke tlaky v pneu - tuším - ale presne podľa výrobcu pneu samozrejme - typ, hmotnosť auta a účel pneu...
Po asi týždni jazdenia som na tých širokých letných videl, že reálne sa cesty dotýkajú IBA v strede behúňa a po kraji (najmä z vonkajšej strany) boli na behúni aj po asi 7-10dňoch stále tie farebné pásy z fabriky - teda až na nerovnosti - sa ani nedotýkali cesty.
Tak som zliezol na 2.3 a 2.3 - ale predok vyzerá najmä na letných pri predpísanom tlaku akoby boli podhustené pneu - teda nie veľmi dobre.
Ale teraz to neriešim - zimáky mám teraz o 0,1atm menej ako predpísaný tlak vpredu i vzadu.
Dobrým indikátorom je práve detail opotrebenia pneu - zmeriaš si hĺbkomerom hĺbku dezénu na novej pneu - po celej šírke behúňa, teda v rôznych drážkach dezénu.
Po nejakej dobe si premeriaš hĺbku tiež v celom profile a ak ubúda všade rovnako - máš ich správne nahustené a teda i využívaš ich maximálny možný prínos pre bezpečné vedenie, ovládanie i brzdenie auta.
Ak máš v strede menšiu hĺbku dezénu ako po okrajoch - tak ich prehusťuješ a treba to upraviť, lebo styčná plocha pneu s vozovkou nie je využitá na 100%.
Ak máš menšiu hĺbku dezénu po stranách a v strede je dezén hlbší - tak jazdíš na podhustených pneu a jazdíš i brzdíš viac na krajoch behúňa ako jeho stredom či celou plochou. Teda okrem vyššej spotreby z vyšieho tepelného i mechanického zaťažovania /časti/ pneumatiky...a hlavne z "menšieho obežného priemeru" kolesa zároveň auto nereaguje na riadenie tak komunikatívne ako by malo a tiež brzdenie či manéver v krízovej situácii takéto auto nezvládne tak ako by mohlo ak by malo správny tlak v pneumatikách.
Prehustené je podobne zle, ako podhustené - auto už sa začne správať nielen tvrdšie, ale aj sa mu zhoršia jazdné vlastnosti - teda ak tomu tak je - pozornejší vodič to zistí, že to čo nafúkal už je moc.
Je to o pneumatike - vo veľkej miere. Napríklad F1 má tuším celkom nízke tlaky v pneu - tuším - ale presne podľa výrobcu pneu samozrejme - typ, hmotnosť auta a účel pneu...
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 01.01.2010 08:46, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: predpisany tlak v pneumatikach
Připadá mi to úplně stejně a nejen na letních ale i na zimních 195. Vždy, když se podívám na ostatní auta, tak mi ty moje přední kola připadají dost podhuštěné. Tak to hned při nejbližším tankování změřím, ale mám tam pořád stejně 2,3.BobTDCi píše:Tak som zliezol na 2.3 a 2.3 - ale predok vyzerá najmä na letných pri predpísanom tlaku akoby boli podhustené pneu - teda nie veľmi dobre.
Tak si zanadávám do debilů, ale pří příštím tankování udělám to samé
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: predpisany tlak v pneumatikach
Detto, detto, detto...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: predpisany tlak v pneumatikach
Tak chrobáka už mám aj ja - vo vlákne ST som si prečítal o tom, ako sa pri normálnom hustení oderú kraje pneu - musím povedať, že vpredu moje letné/čo boli na jar nové/ vyzerajú v intenciách týchto slov.vlasto píše:zdravim vsetkych, chcel by som s aopytat na taky detail.. mam FF combi 1,6 TiVCT, rv 2005. na nalepke na rame prednych dveri su uvedene tlaky pre predne a zadne pneumatiky podla zatazenia auta. pri lahkom zatazeni ma byt tlak v prednych gumach 2,1 a v zadnych 2,3. ja to tak mam nafukane stale, ale nedavno mi dal na shellke typek chrobaka do hlavy, ze preco su predne kolesa maksie, ked je tam motor ja som jazdil predokolku daewo espero a to sa vpredu fukalo viac ako vzadu. u mojho FF je to naopak. teraz rozmyslam, ci to tak naozaj ma byt, alebo mam zlu nalepku
Takže s predkom pôjdem skúšobne vyššie - ale až na letných -odskúšam nejaké dve tri vyššie hodnoty hustenia (2.4, 2.5a 2.6atm) a pokúsim sa nájsť jazdné optimum...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů