Celoroční pneu

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od pkadecka » 20.09.2011 08:26

ballu: Máš tu výdrž pneumatik nějak ověřenou nebo vyzkoušenou? Známá věc je, že zimní pneumatiky jsou měkčí než letní, takže se rychlejc sjížděj (zvlášť když s nima jezdíš i když je teplo), ale univerzály, aby za něco stály, tak musí být někde mezi, celkem logicky.

Výdrž pneumatiky se taky liší podle výrobce a typu, takže to IMHO nejde říct takhle obecně. A i kdybys těch pneumatik vyměnil víc, tak za to získáš lepší chování auta v obou obdobích. Nakonec pneumatika, která se nesjíždí vůbec, by byla k ničemu, protože tření je to, co ji drží na silnici, když má zabrat, držet stopu nebo zabrzdit, všechno to snad souvisí se třením, ne? Zimní guma taky časem tvrdne, takže se pak míň sjíždí, ale už se taky přestává chovat jako zimní guma ;-)

silverwolf: Jasně, dá se jezdit v zimě i na slickách, stačí přizpůsobit jízdu a občas vyběhnout z auta a posypat si cestu pískem a když zapadneš, tak sehnat někoho, kdo tě vytáhne nebo do tebe strčí, ale komfort takovýho cestování je úplně jinde, než když z tý závěje vyjedeš sám a ten písek nepotřebuješ ;-) Hele, já jsem favorita taky měl, koupil jsem ho s letníma gumama, tak jsem na nich jezdil, ale fakt mě ta jedna cesta po sněhu (nebo dvě, pak už jsem se na to vykašlal) přesvědčila, že jestli to s tím ježděním myslím vážně, tak to bez zimních nepůjde. Byl jsem nejpomalejší, stal jsem se prvním autem v koloně, jenom proto, že skoro nemělo smysl řadit trojku, protože kola se stejně utrhly i když jsem na plyn šlapal s citem. Pravda, ty gumy už nebyly nový (ale nějakej vzorek ještě měly) a byly trochu širší (185 myslím), nicméně zimní proti nim měly vzorek "traktor" a taky se zimní obouvaj užší, aby se do toho sněhu líp zařízly. Prostě nebe a dudy.

Že jezdí spousta debilů, o tom není sporu, ta známá nehoda na D1, kde se v zimě srazilo asi 100 aut (a jako zázrakem se nikdo nezabil), to o něčem vypovídá, myslim že to bylo v mlze, prostě kokoti to mastili i když neviděli kam jedou.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od ballu » 20.09.2011 08:28

silverwolf
Máš pravdu, hodně lidí i zde nepřečte souvislost, o čem člověk píše a pak se to obrací jinam , než to bylo myšleno. Pokrok jde dopředu ale před tímto pokrokem o krůček je vždy napřed ekonomika a zisk. Cenu nedělají náklady na výrobu, ale schopnost obchodníka za co největší cenu tovar prodat. :( to pak záleží na máčce kolem , jak se podá, a neznalí problému to hltají s otevřenou hubou. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od ballu » 20.09.2011 08:51

pkadecka
My se k jádru pudla dopracujem :mrgreen: silverwolf
stále ale píše o době, kdy ještě zimní nijak nebyly rozšířené a vlastně letní gumy byly universály na kterých jezdily všechny káry, proto ty rozdílné názory. Ve tvém případě to již byly opravdu jen letní, které si na sněhu ani nevrznou.
Celoroční se většinou používají na menších dodávkách, někdo na osobácích a životnost bývá kolem 45 - 55 tis. km. Samozřejmě tvé poznatky OK, ale vezmi si letního Mišáka , tem má opotřebení někde kolem 0,7 bodu což ostatní někde od 1,6 - 2 bodu a každý tvrdí, že drží stopu perfektně s nájezdy přes 65 tis.km 8O . Ono není guma jako guma, proto jsem udal že může být spotřebované 3 sady oproti dvěma ale i 4 sady, záleží co to je za gumu a co řidič preferuje. Já osobně, kdybych nejezdil na hory kde ty celoroční= vylepšený letní by měly problém/nutnost řetězů/ a v létě k moři , tam bych je upálil, tak bych se moc nerozmýšlel a jezdím na celoročních což je guma, která s vylepšenýma vlastnostma se rovná gumám z doby kdy se teprve o speciální výrobě zimních gum teprve uvažovalo. :? .
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od silverwolf » 20.09.2011 08:55

pkadecka píše:silverwolf: Jasně, dá se jezdit v zimě i na slickách, stačí přizpůsobit jízdu a občas vyběhnout z auta a posypat si cestu pískem a když zapadneš, tak sehnat někoho, kdo tě vytáhne nebo do tebe strčí, ale komfort takovýho cestování je úplně jinde, než když z tý závěje vyjedeš sám a ten písek nepotřebuješ ;-)
.... :nixw: nic takovýho jsem nepsal :wallbash: :wallbash:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od Marťas » 20.09.2011 09:42

Na tuto zimu jsem se rozhodl pro celorocni pneu, budou to All Terrain S+M...
235-65 r17.JPG
Mam ale jinou koncepci (permanentni 4x4, "snezny" mod a dalsi elektronicti pomocnici) a puvodni celorocni Goodyeary (seriove dodavane na aute) me i s 2mm vrorkem dostaly na horskou chatu v 20cm snehu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SBqyF4Wq ... re=related[/youtube]
Grip maji dobry pri rozjezdu i brzdeni, v zatakach je treba davat vice bacha, ale porad je to dobre. Samozrejme se zimnima se to nemuze srovnavat - mekkost, silika a lamely jsou nenahraditelne :!: . Kazdopadne pro me vyuziti a styl jizdy to staci.
Naopak na auto s jednou hnanou napravou bych si je netroufnul dat :nnou:...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od Eidž » 03.10.2011 06:21

1. k příměru boty vs pneu
U nás ve firmě si člověk, co pracuje venku, může vybrat:
- buď 1x zimní boty, 1x letní boty
nebo
- 1x celoroční

Zajímavé je, že víc vydáváme celoroční. Ona kotníková bota Goratex s membránou není špatná volba...

2. k testům
nejsem přesvědčen, že testy ADAC cca 2 roky zpět, co jsem přečetl, vybrali vhodné vzorky pro testování.
Tak, jako v zimní či letní pneu lze vybrat dobrou/špatnou, drahou/levnou pneumatiku, tak volba celoročních je jaxi vždy do těch levných.

3. praktická zkušenost s Formanem (roční nájezd cca 15 tis. km, 90% cesta Pardubice - Hradec)
letní gumy, vzorek spíš 3 mm, uježděný sníh, nakloněná rovina, a nerozjedu se.... na letních fakt 1 cm sněhu a tragédie.
zimní gumu - čerstvý sníh 10 cm při cestě v noci z kina - pohoda. Tedy jel jsem pomalu, ale auto sedělo, neplavalo.
Pak celoroční - a opět 10 cm břečka a pohoda. Auto sedělo.
Já za sebe, svůj styl jízdy, svoji trasu, auto Forman, svůj roční nájezd - celoroční dobrá volba.

4. Chtěl bych vidět test ADAC, kde v létě budou testovat vítěze zimní pneu a celoroční.
Samozřejmě, že guma píská dřív, než "tvrdší" letní směs, ale zimní má lepší adhezi, tj. líp přenáší výkon. Otázku je, jak v létě.
Já si myslím, že i v létě přenese výkon líp, jen míra opotřebení není košér. Proto výrobce tuto lepší směs dá do období zimy.


5. Pneu na náklaďák se v našich podmínkách dělí jen na záběrový vzorek a vodící vzorek Směs je stejná. Kdyby by dali fakt zimní gumy, tak přejede republiku a může měnit pneu....
A to je ad 4 - prostě směs na gumu, která je měkká a přilnavá je daň za to, že se guma rychle sjíždí.

Moje domněnky - klíčový je vzorek. Předchozí zkušenost s Volhou 21, kterou vlastnil táta, tak byla o vzorku. Směs se dělala jedna. A zajímavostí bylo, že protektor z Půchova (dnes známo pod značkou Matador), vzorek takové kostičky, bez vodícího pruhu, byla super guma na spotřebu, jízdní vlastnosti. Od tohoto vzorku stačilo dát zátěž do kufru a sněhové řetězy byly zbytečnost.

Proto, pro nájezd cca 8 tis. km ročně, trasa 1 km domov - školka a zpět, pak nákup 4 km a zpět, do toho cesta do města 6 km a zpět mi přijde přezouvání jako luxus.
Na druhou stranu, nechci manželce pořídit něco, co je fakt rizikový.

Z přečtení příspěvků mám pocit, že lidi co neměli celoroční, ale četli o tom, tak jsou zásadně proti. A pak jsou zde Ti, co do toho šli a jsou spokojení.
Nicméně, skutečně objektivní testy ADAC, neproběhly. Vždy jen porovnání, kdy je jasný výsledek.

Za 14 dní jdu na polygon do Vysokého Mýta, tak zkusím zjistit, jaké zkušenosti mají tam. Kolega říkal jediné - blbě nahuštěná pneumatika znamená výrazně horší vlastnosti.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od pkadecka » 03.10.2011 10:46

Eidž píše:1. k příměru boty vs pneu
U nás ve firmě si člověk, co pracuje venku, může vybrat:
- buď 1x zimní boty, 1x letní boty
nebo
- 1x celoroční

Zajímavé je, že víc vydáváme celoroční. Ona kotníková bota Goratex s membránou není špatná volba...
Když jsem pracovně jezdil na stavbu, doporučili mi koupit si na to nějaký vysoký boty. Tak jsem koupil vysoký zimní pracovní a ještě s chlupem uvnitř. A fakt se vyplatily. Stavba byla v takovým stavu, že tam bylo místama po kolena bahna (tam bych si teda nabral, zas tak vysoký boty to nebyly), takže to bylo na holínky, jenže ty zas nefungujou jako pracovní - nemaj zpevněnou špičku a taky je lehce propíchne kdejakej hřebík. A taky v nich byla zima (řikali kolegové, co je měli).

Když se pak oteplilo a stavba pokročila tak, že bahna ubylo (vybetonovali tam cesty atd.), pořídil jsem si nízký pracovní.

Dvojí obutí má něco do sebe.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od Eidž » 04.10.2011 06:27

Zpět k celoročnímu pneu. Je zde ještě jeden fakt a to stáří pneumatiky. Při nájezdu 8 tis. ročně by dvě sady vydržely přes 8 let. Za mě tedy další argument pro celoroční obutí. Není to vhodné pro lidi, co najedou mraky kilometrů. Není to vhodné do nad. výšky na X m. (cca 500 - 600?). Ale mít dvě sady pneumatik, když žiji a jezdím v nad. výšce 200 m, auto jezdí málo (na roční nájezd), tak celoroční obutí považuji za rozumný a ekonomický kompromis.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od ballu » 07.10.2011 07:42

Eidž :Ten kostkový vzorek gumy na Volze byl OR24/ v hantecu - špalky/ :P
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od George V. » 15.12.2011 12:33

Já sám za sebe říkám, pokud jedny gumy celoročně, tak jedině zimní. U nás v okolí se přezouvá poměrně poctivě, vidím to každý den u nás v práci na parkovišti. Ale pokud někdo hobluje gumy celoročně, většinou jsou to zimní (a není to žádný dojíždění starého vzorku v létě). A co se týká letní směsi, nejsou všechny tvrdé. Jsou gumy, já jim říkám vodní speciály, které by si s těmi zimními nezadaly, třeba Uniroyal, Goodyear OptiGrip (dříve Hydragrip), nebo i naše Barum Bravuris, které jsem měl tu čest provozovat na mém starém autě. Směs měkká jak na zimních, ale na vodě seděly jak přibité...

P.S. Pokud přeci jen celoročky, tak jedině Goodyear Vector 4Season. V jedněch testech dopadly mezi zimákama líp, než Polarisky od Barumu...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od Eidž » 17.12.2011 05:18

Zimní pneu v léte = v případě krizového brždění, to není dobrá volba. Pneumatika místo adhaze začne "žmolkovatět", tj. přestane plnit funkci přenesu sil. A tím komplikuje činnost pro ABS. Při teplotách nad 20C je prostě měkká.
Když na autě začne zlobit třeba alternátor nebo startér, tak to lidi opraví. Když mají na letní 2 mm, tak to dojedou, když mají na zimní 3 mm, tak to v létě dojedou. Bohužel to je nesmysl. Místo, aby koupil gumy za 4 tis. (i protektory Debica jsou pořád lepší, než sjeté zimní), tak si myslí, jak ušetřil a pak v lepším případě rozbije jen svoje auto a má opravu za 15 až 30, ani neví jak. V horším případě udělá škodu jinému.
Já v létě díky své blbosti se potkal zrcátkem s cisternou. Rozpočtová škoda 6 132 Kč.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od pkadecka » 18.12.2011 07:41

Debica nedělá protektory.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od George V. » 19.12.2011 12:13

Manželka mého kolegy má nazuty Blizzaky LM-20 celoročně a no problém. Najeto prý 30000km a stále min. 5,5mm vzorku...

Samozřejmě záleží na tom, jak se s autem jezdí. Na dálnice asi zvěrstvo, ale na nákupy do Tesca OK, když nechceš investovat do dvou sad gum...

P.S. Žmolkujou i letní Bravurisy, když si hrábneš...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od miki21 » 19.12.2011 19:44

Eidž píše:Já v létě díky své blbosti se potkal zrcátkem s cisternou. Rozpočtová škoda 6 132 Kč.
Nekecej,žes té cisterně tím zrcátkem tak ublížil :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Celoroční pneu

Příspěvek od phofy » 04.01.2012 21:26

V létě hučíš a v zimě ti jsou na ho... Vyjádření jednoho automechanika :D

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů