Tolerancia vyváženosti aludisku

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
fk79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 04.05.2017 11:22

Tolerancia vyváženosti aludisku

Příspěvek od fk79 » 30.03.2019 16:59

Zdravím, chcem sa opýtať, či existuje nejaký limit na množstvo pridaného závažia na koleso pri vyvažovaní.
Kúpil som totiž nové aludisky Dezent a nové pneu Goodyear a nemilo ma prekvapilo, ze na vyváženie jedného z kolies potrebovali 80 g závažia. Okrem toho, že to špatí disk sa mi to zdá celkom dosť, na nové disky a pneu. Má zmysel to znova nazuť, prípadne skúsiť pootočiť, prípadne skúsiť iný pneuservis? Ďakujem.
Přílohy
small.jpg
FF III 1,5 Ecoboost 110 kW Titanium kombi, r.v. 2017

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Příspěvek od miki21 » 30.03.2019 17:29

Nechal bych potočit samotný disk, jestli náhodou nekope. Pak až vyzkoušet pootočit gumu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6700
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Tolerancia vyváženosti aludisku

Příspěvek od Adow » 30.03.2019 18:07

Taky jsem to takto na nových Dezentech na Focusu měl. Není to zrovna extra třída.. Řekl bych, že je to ještě normální.
Teď mám hodně starý a vizuálně škaredý disky originál Ford a na jednom kole dokonce 200g. To už teda v servise říkali, že je fakt hodně. Ale nic se nechvěje. Kolo je teda pro jistotu vzadu, ale na vyvažovačce bylo naprosto v klidu.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Příspěvek od jenikHK » 30.03.2019 20:44

Asi bych zůstal v klidu.
Mám teda rafky origo (jsou v poradnu - nehazi) a nedávno jsem nazouval nove pneu. Dunlop (tj. Stejný"koncern" jako GoodYear).
Na vyvážení padlo - na jednotliva kola takto: 10g, 15g, 70g, 70g. Ten rozdíl v poctu zavazi je vcelku značný, mj. Se liší i DOT.
Za jízdy ale vse v pořádku, nic se nechveje, aby taky jo, kdyz jsou kola vyvážena.
Jezdi, uvidíš, je to v záruce, ne?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fk79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 04.05.2017 11:22

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Příspěvek od fk79 » 31.03.2019 13:56

Jasne, v zaruke to je. Otazka, ci je to dovod na reklamaciu, preto som sa pytal, ci je to este v norme. Na prednych kolesach je tych zavazi menej, vibrovanie volantu som zatial nezaznamenal. Technik v pneuservise agrumentoval, ze pri neoriginalnych diskoch je taketo dovazenie normalne... co sa mi teda moc nepaci. Ale OK, asi sa s tym budem musiet zmierit.
FF III 1,5 Ecoboost 110 kW Titanium kombi, r.v. 2017

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Tolerancia vyváženosti aludisku

Příspěvek od jenikHK » 01.04.2019 05:35

Chlapík v pneuservisu s tím bude mit vic zkušeností, nez my všichni dohromady - ale pokud se s tim chceš zabývat, není jiná cesta, nez sundat pneu a nechat změřit dovyvazky samotnych rafku.
Ideálně ještě taky si poznacit polohu pneu na rafku a nasadit je zpet v jiné poloze.
Spousta práce s nejistým výsledkem - zkus jezdit a podle toho se rozhodni.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů