Zdravím, v servise si nevedia poradiť, možno vy na niečo prídete... Mám klímu (manuálnu), ktorá pracuje iba ak nie je príliš teplo
Pri podrobnejšom pozorovaní som prišiel na to, že klíma funguje bez problémov pri nižšej teplote okolia (povedzme do 25 C) a nezohriatom motore. Akonáhle je vonku veľmi teplo, tak po zahriatí motora klimatizácia prestane chladiť. Kontrolka svieti naďalej, ale spojka kompresora sa nezopne (nepočujem cvaknutie a otáčky nazakolíšu pri 2x stlačení tlačidla A/C).
Systém je naplnený, otestovaný na únik, v servise premerali komplet elektriku, čidlá, nanašli žiadny problém. (Je ale aj pravda, že im po celý čas klíma fungovala - asi preto, že momentálne nie je až také teplo.)
Nemáte nápad/skúsenosť, čím by to mohlo byť? Vopred ďakujem.
Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 29.04.2011 00:04
Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore
FORD FOCUS 1,8 TDCi 85 kW, Ghia, 12/2004 tmavošedá metalíza
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore
tipuju velkou mezeru mezi unašečem s spojkou klimakompresoru, mezera by měla mít snad 0,3-0,7mm+- pokud je větší, pak spojka nesepne, případně pokud je na hraně, tak za studena sepne ale zahřatím se mezera zvětší a rozepne a už nesepne. Hledej na youtube climacompressor airgap. Pokud je to ono opravíš si to sám;)
Naposledy upravil(a) Johnyy dne 08.08.2017 17:51, celkem upraveno 1 x.
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore
Už se mi dvakrát stalo při velkých vedrech (venku 35st) a popojíždění v koloně, kdy evidentně GEM klimu odpojil a ještě k tomu spustil topení na maximum. Teplota motoru v tu chvíli dosahovala ke 110st, po chvilce teplota klesla na 90st a klima se zase spustila. Bylo to sice s automatickou klimatizací a na benzínového motoru.
Tak jestli se neděje u tebe něco podobného, kdy si GEM myslí, že má motor přehřátý.
Tak jestli se neděje u tebe něco podobného, kdy si GEM myslí, že má motor přehřátý.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů