Trvalá deaktivace Start stop systému

Odpovědět
pecuch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Poszewka jedwabna 40x60
Registrován: 30.01.2020 22:32
napište součet lichých čísel: 9
Bydliště: Modřice

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od pecuch »

ACEMajky píše:Chinan prodava modul, ktery po nastavenym case (sam muzete nastavit po jake dobe) sepne kontakt (a nastavite si i na jak dlouho ho sepne), cili neni nutne se baslit s arduinem (jen rpo ty, kteri nevi o co de a o elektrice vedi, jen ze kope) :)
tusim ze je to tohle:
https://www.aliexpress.com/item/3281788 ... b201603_52
Asi to někdo vyzkoušený nemá, že? Tohle by byla ideální vratná varianta, jak na ten blbej start stop..
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110 kW, Powershift, SYNC 3, 2016, Titanium, Iridium Schwarz
Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012, white Frozen
Uživatelský avatar
kecup650
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 02.06.2014 22:00
napište součet lichých čísel: 66
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od kecup650 »

Ahoj.
Mohu poprosti o info, co dalšího je nutné udělat, jakmile přepnu parametr Start-Stop na WITHOUT? Řešila se tu re-inicializace ABS atd. Má vypnutí S-S i nějaké další negativní konsekvence? Díky
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
napište součet lichých čísel: 11
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od ACEMajky »

Zkus v motorovym prostoru na MK3 FF vytahnout pojistku F22 a myslim, ze to bude stacit.
Deaktivujes inteligentni dobijeni a jako vedlejsi produkt prestane fachcit Start/Stop - jen az se bude start/stop chtit aktivovat, tak se na pristrojovce ukaze sedika ikona start-stop a bude preskrtnuta. Asi to mozna hodi chybu do DTC, ale tim bych si hlavu nelamal. Delal sem to na jedne Kuze a zatim vse OK... Ja na FF3 mam pojistku taky vytazenou,a le kamos mi deaktivoval start/stop SW, takze zadna ikona se mi neukazuje
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
napište součet lichých čísel: 9
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od fordkuga »

Přesně tak, jak píše ACEMajky. Vyndal jsem pojistku F22, kdy mým cílem bylo deaktivovat inteligentní dobíjení. Takže po vytažení pojistky F22 inteligentní dobíjení bylo deaktivováno a ani kontrolka baterie se mi proti očekávání nerozsvítila. Následně jsem zjistil, že byl současně deaktivován i systém start-stop.
Před tím jsem naměřil vždy na baterii v klidovém stavu (po několika hodinách) 12,1V, což je stav nenabité (spíše vybité) baterie.
Nyní po vytažení pojistky F22 (deaktivaci inteligentního dobíjení) má baterie za stejných podmínek 12,5V.
Takže maximální spokojenost a 2 mouchy jednou ranou.

Je možné, že u jiného auta to bude jinak, a vytažením pojistky F22 nebude deaktivován systém start-stop, ale za zkoušku nic nedáte. Hlavní přínos vytažení pojistky F22 vidím v tom, že se deaktivuje inteligentní dobíjení, které tak nemůže týrat baterii. Samotné vyndání pojistky bylo jednoduché, protože jsem to jako naprostý amatér zvládl i já.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Uživatelský avatar
kecup650
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 02.06.2014 22:00
napište součet lichých čísel: 66
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od kecup650 »

Děkuji za vaše odpovědi na můj dotaz. Popravdě, vytahovat pojistku se mi moc nechce. Raději bych šel právě cestou software a zajímá mne, následná akce po změně volby z "with s-s" na "without s-s". Co dalšího a jak, je třeba udělat? ABS reinicializace? Zkrátka jak to udělat správně... Díky
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7516
Registrován: 18.07.2011 19:55
napište součet lichých čísel: 66

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od stano. »

Ano.
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
napište součet lichých čísel: 9
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od fordkuga »

Také mám deaktivovaný systém inteligentního dobíjení a to vytažením pojistky F22, kdy současně byl deaktivován systém start-stop. Také jsem nezaregistroval problém s vyhříváním čelního skla, protože nebyly tak nízké teploty, že by se mělo vyhřívání zapnout automaticky. Tak až se dostanu k autu, tak vyzkouším, jestli se dá vyhřívání čelního skla zapnout alespoň ručně. Potom podám zprávu.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
napište součet lichých čísel: 9
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od fordkuga »

Tak podávám zprávu.
Pro upřesnění uvádím, že mám vytaženou pouze pojistku F22 a tím se mi deaktivovalo inteligentní dobíjení i systém start-stop (přes diagnostiku nic měněno nebylo).
Systém start-stop při vytažení pojistky F22 a tedy odpojení BMS (battery monitoring system - system "inteligentního dobíjení") nefunguje (je vyřazeno z činnosti), protože auto "neví" jestli je baterie dostatečně nabitá. Kdyby byla baterie málo nabitá a systém start stop fungoval, tak by se mohlo stát, že po automatickém vypnutí motoru už se nenastartuje. Systém BMS kontroluje napětí a teplotu baterie a nabití baterie je kvůli minimalizaci spotřeby paliva udržováno na nejnižší možné úrovni a baterie je dobíjena jen při brždění motorem nebo při poklesu napětí na baterii pod 12,1V..
Po zmačknutí tlačítka pro vyhřívání čelního i po zmačknutí vyhřívání zadního skla se mi rozsvítí kontrolka, jako že vyhřívání funguje. Jestli opravdu se sklo vyhřívá, rukou nezjistím, ale jestli svítí kontrolka, tak není důvod, aby sklo nehřálo.
Je ale možné, že automatické zapínání vyhřívání skla při poklesu pod danou teplotu (tuším, že je nastaveno na -4°C) nebude fungovat, protože deaktivací BMS auto "neví" jak je baterie nabitá, a proto asi automatické zapínání vyhřívání skla při poklesu pod danou teplotu nebude funkční. Nemohl jsem to z pochopitelných důvodů otestovat, protože takový mráz teď nebyl a mrazící komoru nemám.
Jak už jsem psal dříve, s inteligentním dobíjením jsem naměřil vždy na baterii v klidovém stavu (po několika hodinách) 12,1V, což je stav nenabité (spíše vybité) baterie.
Nyní po vytažení pojistky F22 (deaktivaci inteligentního dobíjení) má baterie za stejných podmínek 12,5V.
Takže maximální spokojenost a 2 mouchy jednou ranou.

Je možné, že u jiného auta to bude jinak, a vytažením pojistky F22 nebude deaktivován systém start-stop, ale za zkoušku nic nedáte. Hlavní přínos vytažení pojistky F22 vidím v tom, že se deaktivuje inteligentní dobíjení, které tak nemůže týrat baterii. Samotné vyndání pojistky bylo jednoduché, protože jsem to jako naprostý amatér zvládl i já.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“