Sklopná zrcátka
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Sklopná zrcátka
To by se musel změnit motorek na naklápění tak jak je to ve světlech a pak SW. Krokový to asi nebude že? Ve světlech je to tuším řízeno potenciometrem.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6700
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Sklopná zrcátka
Proč měnit motorek - ten tam je.. Stačí změnit SW. Anebo na to jít oklikou.. Nevím jak na FF III, ale na FF II by to teoreticky šlo. Není tam žádná chytrá elektronika přímo napojená na CAN BUS, ale jsou tam klasicky vyvedené kontakty..
Pomocí mých oblíbených časových relátek by to šlo následovně:
Při aktivaci zpátečky (má svůj spínač) sepnu relé, které bude simulovat stisk tlačítka naklopení dolů (a klidně obou zrcátek, to už je jedno - udělat to jde). Při deaktivaci zpátečky (uvlonění spínače zpátečky) mi bude spínat druhé relé, které bude pro změnu simulovat stisk tlačítek nahoru. Na relátcích se nastaví čas jak dlouho mají tlačítko "držet" - ideální doba by byla cca 1s, obě relé nastavené stejně.
Toto řešení by fungovalo s následujícím omezením:
Nastavování zrcátek funguje alespoň u FF II jen při otočeném klíčku v zapalování. Takže kdybych přijel, zaparkoval couváním a při té zpátečce rovnou vypnul zapalování (což dělám, protože mám zámek zpátečky), tak se mi už zrcátka nevrátí zpět.
No a druhou věcí je to, že to časové relé při přívodu napětí aktivuje - tj. při připojení baterie např. po nabíjení by to zrcátka pravděpodobně rozhodilo.
Pomocí mých oblíbených časových relátek by to šlo následovně:
Při aktivaci zpátečky (má svůj spínač) sepnu relé, které bude simulovat stisk tlačítka naklopení dolů (a klidně obou zrcátek, to už je jedno - udělat to jde). Při deaktivaci zpátečky (uvlonění spínače zpátečky) mi bude spínat druhé relé, které bude pro změnu simulovat stisk tlačítek nahoru. Na relátcích se nastaví čas jak dlouho mají tlačítko "držet" - ideální doba by byla cca 1s, obě relé nastavené stejně.
Toto řešení by fungovalo s následujícím omezením:
Nastavování zrcátek funguje alespoň u FF II jen při otočeném klíčku v zapalování. Takže kdybych přijel, zaparkoval couváním a při té zpátečce rovnou vypnul zapalování (což dělám, protože mám zámek zpátečky), tak se mi už zrcátka nevrátí zpět.
No a druhou věcí je to, že to časové relé při přívodu napětí aktivuje - tj. při připojení baterie např. po nabíjení by to zrcátka pravděpodobně rozhodilo.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Sklopná zrcátka
Pokud staci jen sklopeni a neni potreba jeste pravo/levy pohyb, tak staci nejaky impuls na pohyb dolu na klidne i trochu delsi (primerene) cas, protoze to vic dolu nepojede.
Navrat uz je ale obtiznejsi. Jednak by jako impuls muselo stacit odpojeni zpatecky- ztrata signalu - coz samo o sobe neni tak slozite, ale horsi bude dostat to zrcatko do puvodni polohy. Takze pohon nahoru uz musi byt relativne presne dlouhy, treba 1,37 s.
Ale je otazka, jaky vliv na dobu chodu ma vnejsi teplota a pod.
EDIT: jeste me pro cestu zpatky napadlo pouzit treba 10 kratkych impulsu. To uz by slo velmi levne udelat treba casovacem 555.
Ja osobne bych to nevazal na zpatecku, ale na samostatne tlacitko. Taky se obcas couva jinam, nez k chodniku
Navrat uz je ale obtiznejsi. Jednak by jako impuls muselo stacit odpojeni zpatecky- ztrata signalu - coz samo o sobe neni tak slozite, ale horsi bude dostat to zrcatko do puvodni polohy. Takze pohon nahoru uz musi byt relativne presne dlouhy, treba 1,37 s.
Ale je otazka, jaky vliv na dobu chodu ma vnejsi teplota a pod.
EDIT: jeste me pro cestu zpatky napadlo pouzit treba 10 kratkych impulsu. To uz by slo velmi levne udelat treba casovacem 555.
Ja osobne bych to nevazal na zpatecku, ale na samostatne tlacitko. Taky se obcas couva jinam, nez k chodniku
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6579
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Sklopná zrcátka
Mam problem s otevrenim, proste P zrcatko pri otevreni je malo otevrene a sklo tedy musi byt vykloneno ven, je tam mezera, jde nastavit delka otevreni abych ho mohl schovat sklo do tela? Pokud koukam z venku na plast, tak licuji uplne stejne obe dve se spodem drzaku, tedy teoreticky jsou otevrene stejne obe strany.
edit: moc otevrene
edit: moc otevrene
Naposledy upravil(a) Karel2 dne 07.06.2021 12:10, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Sklopná zrcátka
dokazes rukou zrcatko vyklopit jeste vic? az do polohy, kdy si "sedne"?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6579
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Sklopná zrcátka
zaklapne, bohuzel ja to napsal blbe, je moc otevrene a tim padem nejde seridit pohled, od ridice, potreboval by tak o 5mm doraz, mene otevrit
asi to budu muset rozdelat a nekde podlozit, treba to mel nekdo rozdelane
fotka rekne vice, mam 185cm a ruky celkem daleko od volantu, moc se otevre a mne proste vadi, ze pri umyvani tam fouknu wapkou vodu
asi to budu muset rozdelat a nekde podlozit, treba to mel nekdo rozdelane
fotka rekne vice, mam 185cm a ruky celkem daleko od volantu, moc se otevre a mne proste vadi, ze pri umyvani tam fouknu wapkou vodu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6700
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Sklopná zrcátka
To je úplně normální, neřešil bych..
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5082
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Sklopná zrcátka
Taky jsem to tak mel na FF3 a voda s tim nic neudelala.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů