Trvalá deaktivace Start stop systému + BMS

Odpovědět
pecuch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 125
Registrován: 30.01.2020 21:32
Bydliště: Modřice

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od pecuch » 14.02.2020 15:44

ACEMajky píše:Chinan prodava modul, ktery po nastavenym case (sam muzete nastavit po jake dobe) sepne kontakt (a nastavite si i na jak dlouho ho sepne), cili neni nutne se baslit s arduinem (jen rpo ty, kteri nevi o co de a o elektrice vedi, jen ze kope) :)
tusim ze je to tohle:
https://www.aliexpress.com/item/3281788 ... b201603_52
Asi to někdo vyzkoušený nemá, že? Tohle by byla ideální vratná varianta, jak na ten blbej start stop..
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012

Uživatelský avatar
kecup650
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 02.06.2014 22:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od kecup650 » 14.02.2020 16:38

Ahoj.
Mohu poprosti o info, co dalšího je nutné udělat, jakmile přepnu parametr Start-Stop na WITHOUT? Řešila se tu re-inicializace ABS atd. Má vypnutí S-S i nějaké další negativní konsekvence? Díky
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od ACEMajky » 14.02.2020 17:31

Zkus v motorovym prostoru na MK3 FF vytahnout pojistku F22 a myslim, ze to bude stacit.
Deaktivujes inteligentni dobijeni a jako vedlejsi produkt prestane fachcit Start/Stop - jen az se bude start/stop chtit aktivovat, tak se na pristrojovce ukaze sedika ikona start-stop a bude preskrtnuta. Asi to mozna hodi chybu do DTC, ale tim bych si hlavu nelamal. Delal sem to na jedne Kuze a zatim vse OK... Ja na FF3 mam pojistku taky vytazenou,a le kamos mi deaktivoval start/stop SW, takze zadna ikona se mi neukazuje
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od fordkuga » 14.02.2020 20:54

Přesně tak, jak píše ACEMajky. Vyndal jsem pojistku F22, kdy mým cílem bylo deaktivovat inteligentní dobíjení. Takže po vytažení pojistky F22 inteligentní dobíjení bylo deaktivováno a ani kontrolka baterie se mi proti očekávání nerozsvítila. Následně jsem zjistil, že byl současně deaktivován i systém start-stop.
Před tím jsem naměřil vždy na baterii v klidovém stavu (po několika hodinách) 12,1V, což je stav nenabité (spíše vybité) baterie.
Nyní po vytažení pojistky F22 (deaktivaci inteligentního dobíjení) má baterie za stejných podmínek 12,5V.
Takže maximální spokojenost a 2 mouchy jednou ranou.

Je možné, že u jiného auta to bude jinak, a vytažením pojistky F22 nebude deaktivován systém start-stop, ale za zkoušku nic nedáte. Hlavní přínos vytažení pojistky F22 vidím v tom, že se deaktivuje inteligentní dobíjení, které tak nemůže týrat baterii. Samotné vyndání pojistky bylo jednoduché, protože jsem to jako naprostý amatér zvládl i já.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
kecup650
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 02.06.2014 22:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od kecup650 » 16.02.2020 08:40

Děkuji za vaše odpovědi na můj dotaz. Popravdě, vytahovat pojistku se mi moc nechce. Raději bych šel právě cestou software a zajímá mne, následná akce po změně volby z "with s-s" na "without s-s". Co dalšího a jak, je třeba udělat? ABS reinicializace? Zkrátka jak to udělat správně... Díky
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od stano. » 16.02.2020 12:08

Ano.

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od fordkuga » 14.03.2020 14:48

Také mám deaktivovaný systém inteligentního dobíjení a to vytažením pojistky F22, kdy současně byl deaktivován systém start-stop. Také jsem nezaregistroval problém s vyhříváním čelního skla, protože nebyly tak nízké teploty, že by se mělo vyhřívání zapnout automaticky. Tak až se dostanu k autu, tak vyzkouším, jestli se dá vyhřívání čelního skla zapnout alespoň ručně. Potom podám zprávu.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od fordkuga » 15.03.2020 10:30

Tak podávám zprávu.
Pro upřesnění uvádím, že mám vytaženou pouze pojistku F22 a tím se mi deaktivovalo inteligentní dobíjení i systém start-stop (přes diagnostiku nic měněno nebylo).
Systém start-stop při vytažení pojistky F22 a tedy odpojení BMS (battery monitoring system - system "inteligentního dobíjení") nefunguje (je vyřazeno z činnosti), protože auto "neví" jestli je baterie dostatečně nabitá. Kdyby byla baterie málo nabitá a systém start stop fungoval, tak by se mohlo stát, že po automatickém vypnutí motoru už se nenastartuje. Systém BMS kontroluje napětí a teplotu baterie a nabití baterie je kvůli minimalizaci spotřeby paliva udržováno na nejnižší možné úrovni a baterie je dobíjena jen při brždění motorem nebo při poklesu napětí na baterii pod 12,1V..
Po zmačknutí tlačítka pro vyhřívání čelního i po zmačknutí vyhřívání zadního skla se mi rozsvítí kontrolka, jako že vyhřívání funguje. Jestli opravdu se sklo vyhřívá, rukou nezjistím, ale jestli svítí kontrolka, tak není důvod, aby sklo nehřálo.
Je ale možné, že automatické zapínání vyhřívání skla při poklesu pod danou teplotu (tuším, že je nastaveno na -4°C) nebude fungovat, protože deaktivací BMS auto "neví" jak je baterie nabitá, a proto asi automatické zapínání vyhřívání skla při poklesu pod danou teplotu nebude funkční. Nemohl jsem to z pochopitelných důvodů otestovat, protože takový mráz teď nebyl a mrazící komoru nemám.
Jak už jsem psal dříve, s inteligentním dobíjením jsem naměřil vždy na baterii v klidovém stavu (po několika hodinách) 12,1V, což je stav nenabité (spíše vybité) baterie.
Nyní po vytažení pojistky F22 (deaktivaci inteligentního dobíjení) má baterie za stejných podmínek 12,5V.
Takže maximální spokojenost a 2 mouchy jednou ranou.

Je možné, že u jiného auta to bude jinak, a vytažením pojistky F22 nebude deaktivován systém start-stop, ale za zkoušku nic nedáte. Hlavní přínos vytažení pojistky F22 vidím v tom, že se deaktivuje inteligentní dobíjení, které tak nemůže týrat baterii. Samotné vyndání pojistky bylo jednoduché, protože jsem to jako naprostý amatér zvládl i já.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od Karel2 » 22.04.2020 12:30

Tak jsem do zapal. vrazil merak a koukam co to dela u me. Dokud jsem jezdil +- 10-20km jizda, tak se to chovalo jak je tu psano, ted po "delsich" jizdach +-80km to dobiji porad14,3-14,6V po nastartovani +15V. Tedy i v dobe kdy nema (pri zatezi, volnobehu atd.) Je jedno jestli svitim ci ne. Takze bud je to vic inteligentni :D , nebo odchazi baterka a potrebuje porad dobijet, proste tohle jsem se tu nedocet, asi se boji ze vydelam tu pojistku. :mrgreen: Start stop sice zatim deaktivuji tlacitkem, ale to int. dobijeni se resi spise v tematu o mondeu a tady to tema i o int. dob. tak snad to nevadi.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od bembek » 22.04.2020 18:23

Odporúčam prečítať toto vlákno:

viewtopic.php?f=9&t=196&start=2565
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

Beri333
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11.05.2020 15:10

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od Beri333 » 11.05.2020 15:12

bembek píše: 22.04.2020 18:23 Odporúčam prečítať toto vlákno:

viewtopic.php?f=9&t=196&start=2565
Ahoj, takže na deaktiváciu štart/stop postačí vybrat poistku F22? nemá to žiadne ďalšie komplikácie , pre batériu alebo niečo iné?
Ford Focus 1.0 mk3 / 92kW / 2012

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Příspěvek od bembek » 11.05.2020 20:22

Áno, stačí vybrať poistku.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

Uživatelský avatar
mivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 14.06.2020 16:49
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

Nastavení BMS - trvalé dobíjení

Příspěvek od mivi » 09.07.2020 17:29

Zdravím ve spolek, poradil by někdo uceleně, jak korektně nastavit BMS ("inteligentní dobíjení"), aby nadále fungoval S/S,
fungovalo vyhřívání předního skla, ale auto dobíjelo vždy. A pokud možno, aby tímto postupem nevznikly nemazatelné chyby....
Ideálně pomocí Forscanu. Zkoušel jsem hledat, ale ucelenou informaci nemohu najít. Našel jsem, že pojistkou F22 se inteligentní dobíjení vyřadí, ale také přestane fungovat všechno ostatní a ještě to hází chybu. Předem děkuji za radu.
Ford Focus MK3, 1.0 EcoBoost 92 kW, kombi, Trend (2017) - "Medard"
Ford Fiesta MK7 3D 1.25 - 60kW (2014) - "Servác"
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Nastavení BMS - trvalé dobíjení

Příspěvek od fordkuga » 09.07.2020 18:44

Domnívám se, že "nastavit BMS ("inteligentní dobíjení")" lze jen tak , že systém monitoruje nebo nemonitoruje stav baterie a podle jízdního režimu baterii nabíjí.
Stručně řečeno, buď je BMS aktivní nebo neaktivní (je deaktivován). Něco mezi tím neexistuje.
Pokud je BMS neaktivní, S/S je rovněž deaktivován, protože by třeba po zastavení na křižovatce a vypnutí motoru nešlo už nastartovat. Pokud je BSM aktivní a baterie není dostatečně nabita, tak i při aktivním S/S systému se motor při zastavení vozidla nevypne.
U mého auta po vytažení pojistky F22 všechno funguje (kromě S/S) a žádnou chybu to nehází. A baterie je trvale plně dobita a ne jako před tím, kdy byla baterie trvale nedobita a sulfátovala a při brždění motorem byla naopak dobíjena neúměrně vysokým napětím.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
mivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 14.06.2020 16:49
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

Re: Nastavení BMS - trvalé dobíjení

Příspěvek od mivi » 10.07.2020 08:15

fordkuga píše: 09.07.2020 18:44 Domnívám se, že "nastavit BMS ("inteligentní dobíjení")" lze jen tak , že systém monitoruje nebo nemonitoruje stav baterie a podle jízdního režimu baterii nabíjí.
Stručně řečeno, buď je BMS aktivní nebo neaktivní (je deaktivován). Něco mezi tím neexistuje.
Pokud je BMS neaktivní, S/S je rovněž deaktivován, protože by třeba po zastavení na křižovatce a vypnutí motoru nešlo už nastartovat. Pokud je BSM aktivní a baterie není dostatečně nabita, tak i při aktivním S/S systému se motor při zastavení vozidla nevypne.
U mého auta po vytažení pojistky F22 všechno funguje (kromě S/S) a žádnou chybu to nehází. A baterie je trvale plně dobita a ne jako před tím, kdy byla baterie trvale nedobita a sulfátovala a při brždění motorem byla naopak dobíjena neúměrně vysokým napětím.
Děkuji za reakci. To tedy znamená, že možnost používat S/S a zároveň při jízdě normálně dobíjet baterku není.
Takže se člověk musí rozhodnout pro jedno, nebo druhé. Při používání auta v režimu krátkých cest po městě musí být baterka nejpozději po třech letech v háji...
Ford Focus MK3, 1.0 EcoBoost 92 kW, kombi, Trend (2017) - "Medard"
Ford Fiesta MK7 3D 1.25 - 60kW (2014) - "Servác"
Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti