elektronika xenonu
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
elektronika xenonu
mam krasne neposkozene prave xenonove poFL svetlo, ktere ma nefunkcni elektroniku (DTC B14DA) a k tomu mam bourane leve svetlo, kde je elektronika v poradku ... a protoze je pristup do svetel mizerny, zkusim se zeptat, zda tu nahodou neni nekdo, kdo do toho "vidi": pujde elektronika prehodit? resp. neni v kazdem svetle (jakkoli) jina elektronika?
logicky bych ocekaval elektroniku stejnou, protoze vse ridi jednotka svetel, ale clovek nikdy nevi
logicky bych ocekaval elektroniku stejnou, protoze vse ridi jednotka svetel, ale clovek nikdy nevi
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: elektronika xenonu
protoze jsem k tomu nikde nic nenasel, zacal jsem to zkoumat sam
teorie: xenonova svetla po zapnuti zapalovani delaji samokalibraci, tzn. ze si overi horni a dolni koncovy bod (cocka "koukne" nahoru a dolu) a zustanou v poloze, kterou po nich pozaduje ridici jednotka svetel s ohledem na informace od nivelaku ... pote svetla pokracuji testem vnitrniho a vnejsiho koncoveho bodu (cocky se "kouknou" na sebe a od sebe) a zustanou v poloze, kterou po nich pozaduje ridici jednotka svetel s ohledem na informace od krouzku pod volantem
(pokud svetla nejsou rozsvicena, samokalibrace probehne a konci v pozici "koukani" primo pred sebe)
stav: pravy xenon bez problemu projde testem nahoru-dolu, pak koukne na stred auta (doleva), pak na venek (doprava) a pri navratu do prime polohy se zastavi a zacne se vracet doprava, kde pri nalezeni koncoveho bodu se na chvili zacne vracet zpet, ale hned se zase vraci doprava ... to nekolikrat opakuje a pak zustane "koukat" doprava a ridici jednotka svetel hlasi chybu
svetlo: celkem 3 ridici jednotky, 2 motorky a mechanismus naklapeni
- otvory pro pristup k zarovkam jsem nasel ridici jednotku pro vertikalni pohyb (motorek je pod ni a bez rozlepeni svetla je nepristupny): ... tady problem necekam
- otvory pro pristup k zarovkam jsem nasel krokovy motorek pro horizontalni pohyb s ridici jednotkou: motorek ma jiny obal v levem a pravem svetle, vyndat se mi ho nepodarilo (bez rozlepeni svetla) ... vymenil jsem tedy jeho ridici jednotku ... nepomohlo to
- otvory pro pristup k zarovkam jsem nasel centralni ridici jednotku: ... a po rozstipani casti vrchniho obalu svetla jsem ji dostal ven: ... a vymenil ji ... nepomohlo to
posledni vadnou casti (podle me) muze byt samotny mechanismus naklapeni ... jenze ty uz muzou byt jine pro provy a levy xenon, takze se mi v tom pokracovat nechce
takze reseni pro tento problem nemam ... jen vim, cim to neni
teorie: xenonova svetla po zapnuti zapalovani delaji samokalibraci, tzn. ze si overi horni a dolni koncovy bod (cocka "koukne" nahoru a dolu) a zustanou v poloze, kterou po nich pozaduje ridici jednotka svetel s ohledem na informace od nivelaku ... pote svetla pokracuji testem vnitrniho a vnejsiho koncoveho bodu (cocky se "kouknou" na sebe a od sebe) a zustanou v poloze, kterou po nich pozaduje ridici jednotka svetel s ohledem na informace od krouzku pod volantem
(pokud svetla nejsou rozsvicena, samokalibrace probehne a konci v pozici "koukani" primo pred sebe)
stav: pravy xenon bez problemu projde testem nahoru-dolu, pak koukne na stred auta (doleva), pak na venek (doprava) a pri navratu do prime polohy se zastavi a zacne se vracet doprava, kde pri nalezeni koncoveho bodu se na chvili zacne vracet zpet, ale hned se zase vraci doprava ... to nekolikrat opakuje a pak zustane "koukat" doprava a ridici jednotka svetel hlasi chybu
svetlo: celkem 3 ridici jednotky, 2 motorky a mechanismus naklapeni
- otvory pro pristup k zarovkam jsem nasel ridici jednotku pro vertikalni pohyb (motorek je pod ni a bez rozlepeni svetla je nepristupny): ... tady problem necekam
- otvory pro pristup k zarovkam jsem nasel krokovy motorek pro horizontalni pohyb s ridici jednotkou: motorek ma jiny obal v levem a pravem svetle, vyndat se mi ho nepodarilo (bez rozlepeni svetla) ... vymenil jsem tedy jeho ridici jednotku ... nepomohlo to
- otvory pro pristup k zarovkam jsem nasel centralni ridici jednotku: ... a po rozstipani casti vrchniho obalu svetla jsem ji dostal ven: ... a vymenil ji ... nepomohlo to
posledni vadnou casti (podle me) muze byt samotny mechanismus naklapeni ... jenze ty uz muzou byt jine pro provy a levy xenon, takze se mi v tom pokracovat nechce
takze reseni pro tento problem nemam ... jen vim, cim to neni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: elektronika xenonu
Nění náhodou jedno ze světel bráno jako Master a to druhé se pak řídí tím druhým. Takto to je např. u Škodovek.
Pokud se tedy kalibrují xenonová světla, tak se komunikuje s levým světlem a to pravé se přizpůsobuje podle toho levého.
Pokud se tedy kalibrují xenonová světla, tak se komunikuje s levým světlem a to pravé se přizpůsobuje podle toho levého.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: elektronika xenonu
uf, tak to myslim neni, protoze svetla nejsou sbernicove naprimo propojena; s kazdym svetlem po sbernici komunikuje jen ridici jednotka svetel ... a vnitrni elektronika vypada totozne (leve vs. prave)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: elektronika xenonu
chyba v jednotce svetel: B14D9: Left Headlamp Light Distribution Actuator ... levy xenon "kouka" moc doleva a nefunguje nataceni
po vyndani vybojky je videt utrzeny drat od naklapeni svetla: ... jde o konstrukcni chybu, kdy se dratky kvuli pohybu cocky napinaji, az se utrhnou
utrzeny pin jsem opravil + jsem na dratky pripevnil drzacek, ktery se daval (snad) od roku 2017: a drzacek prichytil k objimce vybojky:
po vyndani vybojky je videt utrzeny drat od naklapeni svetla: ... jde o konstrukcni chybu, kdy se dratky kvuli pohybu cocky napinaji, az se utrhnou
utrzeny pin jsem opravil + jsem na dratky pripevnil drzacek, ktery se daval (snad) od roku 2017: a drzacek prichytil k objimce vybojky:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pavelkrist
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.02.2022 09:19
Světlomet porucha
Ahoj. Na diagnostice objevila závada B14DA ovladač rozvodu světla pravého světlometu. Prostě se nenastaví světlo do správného smněru a svítí do kanálu. Technik mi řekl, že je upadlý drát k tišťáku a nejde to pájet (???). Doma jsem se podíval do světlometu a zjistil jsem, že technik ustřihl konektor se třemi drátky a konektor do zásuvky tišťáku chybí. Údajně, aby se to tam nezkratovalo. Nevíte kde bych sehnal tento konektor? Na zásuvce je číslo 502362 a na konektoru MXJ a 5A nebo 15A. Na fotce je chybějící konektor v její horní části. Je to bixenonový světlomet a nový je za 28 000 Kč.
Ford Focuc combi 2016 2.0 TDCi.
Pavelkrist.
Ford Focuc combi 2016 2.0 TDCi.
Pavelkrist.
Ford Focus combi 2.0 TDCi 2016
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: elektronika xenonu
sel bych za nim, at to vrati do puvodniho stavu
----------------
jinak koupit bourane svetlo na vrakovisti a vzit to z neho
----------------
jinak koupit bourane svetlo na vrakovisti a vzit to z neho
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pavelkrist
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.02.2022 09:19
Re: elektronika xenonu
Byl jsm za ním. Prý byl rozpadlý konektor a jeho ustřižením zachránil zbytek elektroniky před zkratem. Myslím, že tam byl upadlý drát od pohybu čočky, jak tady píše kolega. Horší bude, že nevím kam který vodič příjde. Všechny jsou černé bez značek a do světla nevím jak se dostat. okopírovat pravé asi nebude dobře. Možná budou každé jinak zapojené.
Ford Focus combi 2.0 TDCi 2016
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: elektronika xenonu
jestli to ustrihl, tak svetlo znicil, protoze se kloudne rozebrat neda (a vymenit celou vnitrni kabelaz) ... trval bych na uvedeni do puvodniho stavu
------------
podobne poskozeni se resi zaizolovanim "zivych" casti a ne jejich odstranenim
------------
podobne poskozeni se resi zaizolovanim "zivych" casti a ne jejich odstranenim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pavelkrist
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.02.2022 09:19
Re: elektronika xenonu
Zkusím sehnat konektor a napojit ustřižené drátky. Jsou jen dvě varianty. Jsou totiž tři spáskované vedle sebe a drží formu. Bude to jedna nebo druhá varianta . Prostřední je daný.
Ford Focus combi 2.0 TDCi 2016
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: elektronika xenonu
Není na jednom drátku barevné značení (bílý, červený proužek?) Nedalo by se zapojení zkontrolovat na druhém světle a zapojit podle něho?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- pavelkrist
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.02.2022 09:19
Re: elektronika xenonu
Značení není žádné. Prohlížel jsem je lupou. snad někdo bude vědět zda to jde zapojit podle levého světla.
Ford Focus combi 2.0 TDCi 2016
- pavelkrist
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.02.2022 09:19
Re: elektronika xenonu
Ahoj.
V Anglii se prodává opravná sada na tuto závadu. Cena byla asi tři stovky za jednu. S dopravou a clem to bylo 800 Kč.
https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-M ... ect=mobile
Dále jsem koupil konektor samostatně (minimálně 10 ks po 5.50 Kč) a piny samostatně (minimálně dva kusy po 26.90 Kč) a doprava. Celkem asi 450 Kč. Napojení jsem udělal tak, jak jednotlivé vodiče byly vytvarovány proti zásuvce. Vlevo zůstal jeden pin ze čtyř nepřipojený. Jako v levém světle.
https://www.soselectronic.cz/products/m ... 400-154942
https://www.soselectronic.cz/products/m ... 009-342363
Světlo funguje a STK prošlo bez problémů. Oprava stála cca 400-500 Kč proti servisem doporučované koupi celého světla cca 28 600 Kč.
nepovolena inzerce
ZaQik
V Anglii se prodává opravná sada na tuto závadu. Cena byla asi tři stovky za jednu. S dopravou a clem to bylo 800 Kč.
https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-M ... ect=mobile
Dále jsem koupil konektor samostatně (minimálně 10 ks po 5.50 Kč) a piny samostatně (minimálně dva kusy po 26.90 Kč) a doprava. Celkem asi 450 Kč. Napojení jsem udělal tak, jak jednotlivé vodiče byly vytvarovány proti zásuvce. Vlevo zůstal jeden pin ze čtyř nepřipojený. Jako v levém světle.
https://www.soselectronic.cz/products/m ... 400-154942
https://www.soselectronic.cz/products/m ... 009-342363
Světlo funguje a STK prošlo bez problémů. Oprava stála cca 400-500 Kč proti servisem doporučované koupi celého světla cca 28 600 Kč.
nepovolena inzerce
ZaQik
Ford Focus combi 2.0 TDCi 2016
- petanb
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 07.05.2015 08:04
Re: Světlomet porucha
Ahoj, mám podobný problém akorát s tím rozdílem že drátek je ulomený na tom bílém konektoru. Nevíte náhodou někdo jestli se dá sehnat nějaká náhrada nebo je jenom možnost z nějakého světla po havárii. Díkpavelkrist píše: ↑05.02.2022 08:31 Ahoj. Na diagnostice objevila závada B14DA ovladač rozvodu světla pravého světlometu. Prostě se nenastaví světlo do správného smněru a svítí do kanálu. Technik mi řekl, že je upadlý drát k tišťáku a nejde to pájet (???). Doma jsem se podíval do světlometu a zjistil jsem, že technik ustřihl konektor se třemi drátky a konektor do zásuvky tišťáku chybí. Údajně, aby se to tam nezkratovalo. Nevíte kde bych sehnal tento konektor? Na zásuvce je číslo 502362 a na konektoru MXJ a 5A nebo 15A. Na fotce je chybějící konektor v její horní části. Je to bixenonový světlomet a nový je za 28 000 Kč.
Ford Focuc combi 2016 2.0 TDCi.
Pavelkrist.
Ford Focus ST-line kombi 1.5 ecoboost 134Kw 2017 black
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 18.06.2020 00:52
Re: elektronika xenonu
Ahoj, mne to elektrikár opravil predĺžením káblika. Ten biely konektor vytiahneš, vyberieš z neho pin a použiješ zase alebo dáš nový
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů