Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 22.10.2018 08:41

Vandal: Jazdny rezim mas spravny.
fofok: Priebehom vykonu a krutaku zvadzaju k takej jazde. Ale ako pise LH, pri plnom plyne do 3000ot je extremne riziko LSPI, ktore spolahlivo odrovnava motor. Bohuzial sucasna generacia motorov na to dost trpi a nie je voci tomu odolna.
Ziadny prepinac nikdy nebude. Ja som tu sipku vypol. Pri autach je podstatne jedine: (papierove) emisie. Ine sa nikdy neriesilo. (Dufam, ze sa to zmeni)

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 22.10.2018 09:16

fofok píše:Jenž tyhle motory jsou na takovouhle jízdu konstruovány.Nástup krouťáku nízko a provozem v nižších otáčkách se docílí nižších emisí potažmo spotřeby.O ničem jiným to není.Jestli to někdo honí k omezovači jak Fittipaldi tak má motor,kterej mu evidentně není určenej.Samozřejmě je potřeba vyhnat občas pavouky.
Jestli jsou na to konstruovány, tak se jim to nepovedlo. A to ani trochu
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 22.10.2018 09:22

Lh to napsal skvěle.

U toho režimu jízdy si dycky říkám. Jak bych jel teď s atmosférou? A odpověď je zpravidla:teď by atm už nejela. Takže podradim
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 22.10.2018 10:17

fofok píše:Jenž tyhle motory jsou na takovouhle jízdu konstruovány....
Ale houbeles.
Pistovy motor je pistovy motor - doba za kterou urazi pist od horni uvrati se pri danych otackach nijak nezmenila, ale tlaky jsou dnes mnohem vyssi. (a to se stejnym palivem !)
Ty motory jsou stejne jako kdysi. Cca. stejny pomer zdvihu ku delce ojnice atd.
Jen jsou ted oblozene dvouhmotovymi setrvaky a lepsimi silenty, takze ridic ani netusi, ze motor nejede v "pohodovych otackach". A priblble sipky ho v tom jeste udrzuji.
Driv se motor rozvibroval a ridic, pokud to nebylo uplne tele, jasne slysel a citil ze musi podradit, ze se deje neco co by se dlouhodobe dit nemelo.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od fofok » 22.10.2018 12:02

stano. píše:Vandal: Jazdny rezim mas spravny.
fofok: Priebehom vykonu a krutaku zvadzaju k takej jazde. Ale ako pise LH, pri plnom plyne do 3000ot je extremne riziko LSPI, ktore spolahlivo odrovnava motor. Bohuzial sucasna generacia motorov na to dost trpi a nie je voci tomu odolna.
Ziadny prepinac nikdy nebude. Ja som tu sipku vypol. Pri autach je podstatne jedine: (papierove) emisie. Ine sa nikdy neriesilo. (Dufam, ze sa to zmeni)
Ty máš naftu pokud já vím a honíš jí snad do omezovače,když 500 před už to nic nedělá a kolik borců kromě těch co tady obhajujou 1,6 eco,kterej je nepovedenej má s turbobenzínama něco naježdě nebo s tím jezdí těsně pod omezovačem?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od phofy » 22.10.2018 12:05

Ja mam s turbobenzinama hodne najeto neco mezi 250k-300kk m, ale s fordim EB jenom 25k km :oops:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 22.10.2018 12:35

vita_k píše:Lh to napsal skvěle.

U toho režimu jízdy si dycky říkám. Jak bych jel teď s atmosférou? A odpověď je zpravidla:teď by atm už nejela. Takže podradim
Záleží jaká.. z kruháku s 2.0 vyjíždím na trojku při cca 1200 ot. běžně a je to úplně v pohodě. při těchto otáčkách by podle mě turbo ještě ani moc netlačilo. Když jsem zkoušel 1.0 EB, tak takhle dole to bylo úplně mrtvý.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 22.10.2018 13:07

Fofok: Mam naftu a benzin. A odjazdene aj ine auta. Na nafte tiez podradim a netrapim ju pod 2000otacok. A prezeniem ju kludne aj k 4000, ak treba - najvacsi vykon ma pri 3600. Benzin az k 6000.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od fofok » 22.10.2018 13:48

Benzím atmosféra je ale úplně jinde s tím se jezdí jinak a v podstatě retro.Doba je jiná a turbobenzíny tu to válcujou a jezdí se snima jinak než jak jsme byli zvyklí.Vždycky bych urazil pazoury když někdo prvně sedne do turbobenzínu a zvyklej s atmo to vytáčí jak pako,přitom nahoře je to mrtvý.Musí se s tím taky umět :palec_nahoru:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Jemar » 22.10.2018 14:29

Věřím tomu, že pokud bude tento motor "točit jako pako", vydrží mu déle, než když bude v 1500 ot./min tlačit při zrychlení pedál plynu na podlahu. :wink:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 22.10.2018 15:09

No já s turbobenzinem nejezdím, ale proti LSPI je to točení docela účinné. Turbodiesel taky točím, když potřebuju jet. A řekl bych, že mu to dělá lépe než podtáčení. DPF to taky ocení.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 22.10.2018 15:11

Jemar: Asi tak. Lebo nevidim dovod, preco by sa mal vytacanim rozsypat skor ako atmosfera (ak sa dochladi turbo). Ale veci, co sa poseru podtacanim a dusenim v nizkych otackach, je niekolko.

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Konik » 22.10.2018 15:15

Nevím, jak jiné turbomotory, ale 1.6 EB nahoře určitě mrtvý není.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od fofok » 22.10.2018 16:00

Tady nikdo nemluví o rozsypání a ani o postáčení :dih:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 22.10.2018 16:08

Ma.rt píše:
vita_k píše:Lh to napsal skvěle.

U toho režimu jízdy si dycky říkám. Jak bych jel teď s atmosférou? A odpověď je zpravidla:teď by atm už nejela. Takže podradim
Záleží jaká.. z kruháku s 2.0 vyjíždím na trojku při cca 1200 ot. běžně a je to úplně v pohodě. při těchto otáčkách by podle mě turbo ještě ani moc netlačilo. Když jsem zkoušel 1.0 EB, tak takhle dole to bylo úplně mrtvý.
Tak toto přesně bych určitě nedělal :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti